Svolp sine eventyr!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Globe skrev:Velkommen på veien, god tur på torsdag. ...og du...ta med deg et kamera på turen da *hint * hint...del noen bilder med oss av vei, sykkel og amdre relaterte forhold (det holder med mobilbilder også da!) ;e ;)

Kjør forsiktig! :thumleft
Takk for det Globe ;-);)

Var ingen dum ide, Har kjøpt nytt kamera i år så jeg skal sørge for at det blir bilder og legge ut når jeg kommer hjem igjen..
Selv E39 har da noen "perler" fra Stavanger og nedover.. Kanskje det også blir en avstikker eller to hvis været tilater det :)

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Globe »

Flott!! Alltid moro å lese korte eller lengre turreferater....og da gjerne med bilder. Gleder oss!!

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Turen sørover var kjempe fin men FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYSJ så kaldt det var, hadde mellom +8 og +11 på vei ned og SKIKKELIG regnvær.. Det var surt og kaldt og "tykke" sommerhansker er helt ubrukelig når du skal kjøre 3-4 timer på denne tiden av året, erfarte jeg sårt.
Ble lite bilder gitt, ville bare fortest mulig fram og stoppet kun på hver annen beninstasjon for og kjøpe en kaffe jeg kunne varme henda på :knegg

Turen opp i dag var fin, men kald... brrrrr.. Satte av gårde fra Lillesand(øst for kr.sand) i skyfritt vær i +6 grader. Selv om turen var fin ble dette også plankekjøring da det var veldig kaldt.
Leksa lært, blir og innvistere i skikkelige vinterhansker til neste år.
Angående teltet jeg nevnte så vidt var dem utsolgt for øyeblikket så utprøvingen lar vente på seg.

uansett, du verden så hærlig og komme i gang med kjøringen igjen.
MC er KJEKT :thumleft

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Duville »

Trenger jo ikke gjenta alt du skrev, bare det viktigste:

MC er KJEKT :thumleft


Joda MC er kjekt :D =; :vs MEN

Torsdag - vi skulle jo møtes du og jeg da - en eller annen sted på veien, kanskje osv -
- joda torsdag morgen 0620 - kikket ut av vinduet og taket på naboens bil - helt hvit og jeg tenkte - ikke mc i dag nei - og så ser jeg på termometeret +5,5 - hm - dette er feil så jeg gnir gammel fotsvette eller hva det nå enn er ut av øya og ser at det bare er dugg og kler meg for en litt lang og kanskje litt kald tur men Yr hadde lovt fint vær det meste av veien så motet er på topp.

Pakker sykkelen, på med sommerhanskene (varmeholker såklart og da er det best med tynne hansker) og legger ut på tur med friskt mot. Kjører over Kvinesheia gjennom nye tuneller som jeg ikke fordrar men nå er det ankomsten som er målet og ikke turen - turen fås på kjøpet.

Ut av tunellen over Fedafjorden (inn mot Kvinesdal) og begynnende yr treffer hjelmen. Klokka er nå ca 7.10 og jeg er så våken at jeg vet at jeg ikke står over vasken på badet da - dette er noe annet. Kjører inn i fjellet på andre siden og det blir tørt igjen - for siste gang før Utgangen Av Auglendstunellen - takk for det.......

EN fordel hadde jeg imidlertid - køa inn på motorveien var lenger enn jeg noen gang har opplevd - den startet helt i begynnelsen av motorveien og varte helt inn til enden av vegarbeidet - kan det være 3+ km og siden midtdeleren er en 1,2 meter betongskiller og mange ønsker ikke å slippe frem noen som er mer effektive - for å holde på fordelen med sykkel så gjorde jeg det nesten utilgivelige og kanskje litt ulovelige å legge meg på øyresida (hvor det er 3 meter skulder) og rakk møtet mitt likevel.......

Hjemturen var jo perfekt med fint vær over jæren og forbikjøring av 2 kilometer kødannelse pga sprenging på Hjelmeland og fri veg hjem siden traileren som (før meg) var først i køa lagte lange frie veier for meg helt hjem...når enden er god er allting bare veldig bra og morraturen skjedde jo før jeg var våken så den husker jeg nesten ikke.....

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Hehe..

Skal si du var tidlig av gårde, når jeg dro hjem fra jobb sånn i åttetiden regnet deg ganske greit egentlig. Fant da fort ut av at jeg skulle vente noen timer slik at det fikk regnet fra seg, var innom yr.no og dem skrøyt sol og nesten skyfri himmel rundt lunch tider. Jaggu ble det sol rett over tolv og jeg satt kursen sørover sånn ca 12.15.
Selv om det var sol og godt vær fra stavanger og frem til ålgård fikk jeg så det smalt på stumpen når jeg begynte og bevege meg opp i høyden. Regnværet som hadde viket til fordel for solen hadde jo bare beveget seg sørover så regnskuren både du og jeg var i kjørte jeg jo rett inn og slik var det "helt" ned til flekkefjord. +8 grader ble noen effektive - grader midt i snørra.

som sagt, var gøy og endelig få seg en skikkelig tur igjen og turen hjem i dag var også fin bare veldig kald. Tøyet mitt får høyeste karakter for hele kroppen inkl. føttene hadde det som ett lite barn i mors fang, problemet ble som sagt "tykke" sommerhansker, mangel på varmeholker og ingen vindbeskytter for fingra. Efarte at dette = Ubehagelig kaldt

Til slutt må jeg bare takke beninstasjonene på vei nedover for disse varme fønerene på toalettene som egentlig er ment for og tørke fingra og ikke varme dem, kan alikavel anbefale dette pluss en varm kaffekopp :prf

Kommer på kaffebesøk neste gang jeg er sørover! :thumleft

kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Duville »

Kommer på kaffebesøk neste gang jeg er sørover! :thumleft

kenneth

Send ei meldig på forhånd så er kaffen klar

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Supert! :thumleft
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Svolp »

Jeg setter liv i bloggen min igjen med blanke ark... På en måte :-)

Kl 04.00 i går tidlig våknet jeg spent og forventningsfull, flyet mitt til Hammerfest gikk kl 06.10 via Oslo og Tromsø. Siden flyet gikk så tidlig som det gjorde fikk jeg både frokost på Stavanger - Oslo og Oslo - Tromsø.. Ikke værst \:D/
Ankom Oslo kl 07.00 og var klar for flyet til Tromsø som gikk kl 08.00, i det jeg skulle til og borde flyet syntes jeg at jeg så et kjent ansikt.. Klarte ikke helt og plassere det før det gikk opp for meg.. Dexter. Jaggu var det mcsidens egen Dexter som gikk travelt bortover.. Skulle sagt hei hadde det ikke vært for at jeg stod i kø og du spasserte travelt bortover med en kollega!

Ankom Tromsø et par timer senere og pga vanvittig vind var flyet fra Hammerfest en liten time forsinket, innflygingen til Hammerfest var forøvrig det sykeste jeg har vært med på. Et lite Widerø propell fly i stiv kuling gjorde at samtlige hoppet opp og ned i setene og det var som og sitte på Thunder coster i tusenfryd for de av dere som har gjort det :skriver

Med beina godt planta på bakken kom en kollega og henta meg på Hammerfest flyplass(flybu) som bor èt år i Hammerfest menst samboeren fullfører legeturnusen sin. Han fungerte natruligvis som guide og taxi disse to dagene noe jeg var veldig glad for. Hammerfest er overraskende "stort" til og være så lite. Som takk for hjelpen stod jeg for middag samme kveld hjemme hos dem. Fikk også tilbudet til og sove over der for og spare litt penger på hotellet men når jeg kjenner de jeg kjenner fikk jeg det for 500kr, et hotell jeg kan anbefale men gjerne ikke til prisen de skal utenom litt triksing(1600kr inkl frokost)

Utsikten fra hotellrommet
Bilde

Sykkelen stod hos http://homotor.no/. Sykkelen var den private sykkelen til eieren av butikken, en svært hyggelig og behjelpelig kar som jeg kan anbefale på det varmeste. Jeg hadde ordnet det meste av papirer før jeg kom opp, valgte og låne litt penger til sykkelen alikavell selv om det blir litt ekstra papirarbeid. Dog, det som gjensto var tilstandsrapport(formalitet fra bank), kontrakt og signering av vognkort DEL2. Alt dette ble gjort denne dagen så neste dag var det min oppgave og gå ned til bring og forhøre meg med transporten som var så som så...

Kl 08.00 i dag tidlig stod jeg i Hammerfest på kontoret til Bring, litt rart og tenke på når jeg nå sitter hjemme i Stavanger. Det jeg lærte her var at du ikke skal ta noenting for gitt. Pr.tlf FØR jeg dro til Hammerfest og tidlig denne dagen spurte jeg om dem hadde pall for motorsykkel. Kontordamen sa det har vi, ingen problem. Flott tenkte jeg og ringte til selger og sa at alt var klart så det var bare og komme ned med sykkelen. Kl 12.00 kom han med sykkelen på henger da vinteren ikke har sluppet taket i Hammerfest. Inn på terminalen kom jeg i kontakt med "formannen" som hadde kontroll på butikken og spurte pent om en mc pall siden jeg skulle frakten sykkelen. Da fikk jeg te svar at den siste pallen hadde han sent for ikke så lenge siden. Sier du det sa jeg, kontordamen har sagt til meg flere ganger at dere har skikkelig paller til mc stående. Til svar fikk jeg at "HO DÆR KONTORDAMA, VEITA FAN KA HO SNAKK OM!" Med andre ord, ingen mc pall og flyet gikk om 2 1/2 time. Jekkestropper da? Nei, DET MÅ DU FIKS SJØL!

Jeg kjente hjertet hoppet over et slag og klumpen i magen gjorde seg merkende. Etter litt idemyldring og mange kjekke banneord på nordlands prøvde vi og ordne te et par europaller men det var så halvhjerta at sykkelen ville ha kantet på førstebølge den traff. Selger sa han kjente en som kjente en og dro av gårde i en fei, 30 min senere kom han tilbake med en snøskuter stålpall som ikke er så veldig forskjellige fra disse mc pallene vistnok. Klumpen forsvant og vi fikk stoppet den fast. Selger kastet sikkert vekk et par timer alt i alt, ga meg en pall og stoppet til den store gullmedaljen slik at det ble helt hundre. Med han sine stroppet som jeg skal sende tilbake til han men du verden for en service. Ingenting var han sin feil og han stod på hele veien slik at jeg fikk litt ro i sjela!

Alt i alt, har dette vært en kjekk opplevelse og dra på andre siden av Norge for og kjøpe seg motorsykkel. Hadde jeg gjort det igjen? Hvis sykkelen kommer skadefri ned så kommer jeg nok til og gjøre det igjen. Skal uansett ikke ta noen ting for gitt og ordne meg både pall og stroppet uavhengig av hvilke svar og meninger jeg får fra "kontordama".
Nå er det 6 dager med litt mageknip før min Kawasaki er der den hører hjemme, mellom beina mine :prf

Sum sumare kostet flybilett og hotell tur/retur Hammerfest 3000kr, selv om turen var ment for og handle sykkel fikk jeg også hilst på en god kollega jeg har hatt mye med fra tidligere som jeg ser på en bonus. Etter jeg fikk utrykt litt missnøye til kontordama havnet frakten på 5500kr der selger var med på 3000kr, mao betale jeg 2500kr for frakt. Mat, drikke og diverese ble ca 1000kr fra start til slutt.

Alt i alt syntes jeg ikke det er så værst og kjøpe seg en motorsykkel til Finnmark pris og bruke 6500kr tur/retur med fly, opphold og mat når sykkelen du kjøper ligger 20-30.000 under det de koster her i sør-norge. Selv om samene, reinsdyra og isbjørnene gjemte seg for søringen var det kjekt og oppleve Hammerfest også!

Da ønsker og håper jeg bare at min Kawasaki ZZR1400 får en fin tur sørover og at sjø, vær og vind ikke er alt for brutal på denne jomfru reisen.
Bilde

Kommer selvsagt tilbake med mer når sykkelen kjenner fast grunn her på Vestlandet :jada:

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Godtvoksen

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Godtvoksen »

Topp reportasje fra turen opp og ned til det høye nord... :thumleft

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Banditmannen »

Wow, det litt av en tur! :=D>
Blir et minne for livet det der!
Og så MÅ jeg bare si det: Fy F*** så lekker den ser ut, særlig i den fargen! :notworthy:

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

Takk for det! :D
Grønn skulle jeg ha, det bestemte jeg meg for ganske tidlig. Tilfeldighetene gjorde at jeg kjøpte den helt i Hammerfest! :prf

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Cbr »

Avindsjuk!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av ZZR-Tom »

Skal altid vere litt styr med en sån tur, ellers blir det kjedeli :lol
Då eg for til stavanger for å sjå på min ZZR14 så var flyet forsinket og eg nådde ikkje det som eg hadde bestillt fra Bergen til Stavanger men som oftast så ordner ting seg :thumleft
Men heilt ærlig, ka klager du på 6 dager er jo ingenting :dontknow , eg har jo 1-2 månder ventetid før eg får sett meg på beistet :sorry

Tenker vi får ta en ZZR møte i Stavanger når eg henter den, får sjå om eg ikkje får kombinert hentinga av sykkelen med en weekend i Stavanger med gutta :cheers

Grattis med fullført handel og fin tur :thumleft

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av Svolp »

takk for det :=D>

Var igrunn ganske så greit, litt stressende rundt frakten når det klusset seg til men som stort sett alt annet er det alltid en løsning!
Det hadde vært kjekt hvis du tog deg et Stavanger besøk :-)
Gi lyd!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Svolp sine eventyr!

Legg inn av ZZR-Tom »

Kjem nok til å skje så fort eg er trygg på føret, sattser på ta nokre avspaserings dager så eg minst får ei langhelg.
Turen blir delt oppi to etapper der første slutter i bergen for å besøke bror og onkel +div.
Har aldri vore i stavanger lenger en 4 timer, så eg skal sjå om eg ikkje får samla karane for en fuktig by sightsing :knegg
Men skal gje en lyd når datoen er bestemt (men kjener eg meg sjølv så kan eg finne på å reise på timen)

Svar