VindR - Super sommer på Super'n
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Gratulerer
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Grattis!
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
Sent from my Mi A2 using Tapatalk
-
- Innlegg: 337
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Gratulerer🏍
- Audi Mannen
- Innlegg: 769
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
- Tore L
- Innlegg: 795
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Gratulerer - var aldri i tvil om at dette gikk i orden
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6960
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Gratulerer Øyvind, vel fortjent
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 22981
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Kom inn for å sjekke refferatet for dagen, men han er nok ute å kjører ennå...
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Nice. Gratulerer :)
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37911
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Hey!
Gratulerer !!
Liten rapport her inne straks sykkelen parkeres for kvelden?
Gratulerer !!
Liten rapport her inne straks sykkelen parkeres for kvelden?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6960
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Han er sikkert på langtur.. mørkekjøring i kveld
- Flattop
- Innlegg: 413
- Registrert: 29 apr 2010, 14:43
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
- Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Velkommen i klubben som kaptein på egen skute!
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Tusen takk for overveldende mange gratulasjonsmeldinger! Blir helt rørt her jeg sitter jeg.
Beklager sen oppdatering. Jeg var hjemme igjen cirka klokken 20, men etter en dag på sykkelen så følte jeg at det var på sin plass med litt tid med barna og samboeren før de stakk til sengs
Advarsel: Masse tekst og lite bilder!
Oppvarmingstimen gikk greit nok i dag. Det meste stemte, unntatt den hersens krypkjøringen. Jeg var forberedt på å bruke mye tid på å venne meg til kjøreskolen sin sykkel, og det brukte jeg også. Jeg fikk noen runder som var OK, men jeg var absolutt ikke sikker før førerprøva.
Jeg startet førerprøva med sikkerhetsspørsmålet. Jeg skulle gjøre rede for bakbremsen og kontrollere denne. Jeg var kanskje litt stresset, men jeg fikk dekket det jeg skulle. Både av det praktiske og det teoretiske. Og så gjorde jeg den daglige sjekken av sykkelen, før det bar i vei med kjøregårdsøvelser. Og jeg fikk like gjerne beskjed om å starte med krypkjøringen. Det var jo greit, tenkte jeg, så er den unnagjort. Første runden ble unnagjort helt uten problemer i det hele tatt! Jeg ble helt overasket jeg. Og så skar jeg ut på andre runden. Kom helt feil ut på nest siste kjegle, måtte stoppe og trille litt bakover for å få den med meg... Resten av kjøregården følte jeg gikk ganske bra i grunn. Har endelig fått taket på unnamanøveren, og det var jammen på tide nå!
Så bare det i vei ut i trafikken. Det er ikke sikkert det er så mange som er kjent rundt Gjøvik her, men ruta ble: Trafikkstasjonen på Gjøvik, ned til Circle K ved Mjøsstranda, nordover mot Lillehammer, tok av mot Nordenga og kjørte til avkjøringen mot Snertingdalen (veldig lokale navn her nå, jeg er klar over det). Det siste strekket der var et lappeteppe uten like! Kunne like gjerne ha droppet asfalten... Smalt, dumpete, hullete, ingen veimerking og 80-sone på mesteparten av strekket. "Supert" tenkte jeg. "Her får jeg sikkert refs for at jeg kjører for sakte..".
Deretter bar det ut på mer "normal" vei, opp til Vardal kirke og riksvei 33 ned igjen til trafikkstasjonen. Der fikk jeg beskjed om å ta av meg intercom og vest, mens sensor trykket på nettbrettet sitt.
Deretter kom tilbakemeldingen: Sikkerhetsspørsmål og daglig kontroll - ingenting å sette fingeren på. Kjøregården - ingenting å sette fingeren på (der ble jeg litt overasket, siden jeg ikke var fornøyd med den ene runden krypkjøring). Landevei - Her var det noen punkter. Jeg brukte for lang tid på å komme meg inn mot innsiden av venstresvinger. Jeg legger meg ut til høyre før svingen, men blir liggende for lenge. Det gjorde at jeg var litt for nærme grøften på utsiden av svingen noen ganger. På "vanlig" kjøring så ligger jeg for langt til venstre/for nærme gulstripa. Jeg ligger i det venstre hjulsporet, og det synes sensor er for langt ut. Korrekt posisjon er mellom hjulsporet og midten. Ligg heller i midten enn tett inntil gulstripa. Det siste var at jeg fikk ros for at jeg kjørte veldig effektivt, men minus fordi jeg av og til kjørte... FOR effektivt Jeg hadde allerede påpekt at jeg ikke ønsket å holde fartsgrensa på lappe-teppe-veien, men fikk litt trekk fordi jeg burde ha kjørt enda litt saktere. Spesielt i noen av svingene. Men jeg skulle ha for at jeg var effektiv Fikk også ros for å holde meget god flyt i trafikken og for at jeg behersket sykkelen godt.
Så alt i alt er jeg veldig fornøyd. Kjøregården gikk overraskende bra, og landeveien gikk bra nok så da er lappen endelig i boks, og jeg er klar for å fortsette treningen på egenhånd! Jeg skriver inn en liten oppsummering av timer og kostnader nederst i posten her.
Dagen i dag har gått med til kjøring (ser ut som dere allerede har gjettet det også ) Planen var å sette utover mot Charlottenberg hvor AJ hadde tenkt seg. Jeg stakk innom noe familie som hadde samlet seg på Hov, og endte opp med å bli der lengre enn forventet. Jeg begynte å kjøre nedover cirka klokken 14, og hadde satt GPS'en på Sverige. Da jeg kom ned til Maura, så var jeg rett og slett lei hovedvei. Jeg så også at det kom til å bli sent før jeg var framme. Jeg bad da GPS'en lage en morsom tur til meg, og satte i veien oppover igjen.
Da ble det en bakvei opp til Lunner og videre til Gran. Tok en bitteliten stopp ved Jarenvatnet, og fortsatte så videre til Brandbu, langsmed Randsfjorden og til Hov igjen. Kjørte gjennom Hov og tanket litt bensin på Dokka. Hadde planer om å la GPS'en vise bakveier helt til Fagernes, da jeg allerede visste at det var stengt over Tonsåsen. Nå skal det sies at GPS'en fant veldig morsomme veier med masse svinger og gode fartsgrenser, men jeg var ikke helt fornøyd allikevel. Dette er ikke GPS'en sin feil, da den ikke har informasjon om hvor UTROLIG dårlig noen av de norske sideveiene er.... Jeg kom et stykke oppover i Etnedalen før jeg snudde. Jeg hadde allerede kjørt i 5 timer da, og den veien fristet rett og slett ikke. Så jeg snudde, kjørte litt "effektivt" nedover igjen og rakk i stedet å si natta til de to minste barna før de la seg. Jeg endte opp med å kjøre cirka 340 kilometer mellom klokken 14 og 20.
Alt i alt veldig fornøyd med turen. Jeg har på følelsen at det kommer til å bli mange timer på sykkelen framover, så lenge frosten holder seg borte. Jeg skal også bli flinkere til å ta bilder på turene. Akkurat i dag ble det bare ett bilde, på rasteplassen ved siden av Jarenvatnet.
Lovte dere en liten oppsummering av timer og kostnader:
Totalt antall kjøretimer: 9 (dette inkluderer kjøretimer jeg har bestilt, obligatoriske timer, trinnvurderinger, forberedelse til oppkjøring, osv.)
Antall timer med egentrening: Aner ikke for å være helt ærlig. Mye krypkjøring hjemme, samt MCsiden sin tur til Gullvåg tidligere i sommer. Det er blitt en del egentrening.
Erfaring med tung sykkel: ca 2 måneder (hadde aldri sittet på en tung sykkel før den første kjøretimen i midten av Juli, kun lettsykkel én gang/dag)
Antall forsøk på teori: 1
Antall forsøk på førerprøve: 1
Utgifter til kjøreskole: 19.230,-
Utgifter til SVV: 2.140,- (teori, førerprøve, utstedelse av nytt førerkort samt nytt bilde. Jeg ser visst ikke 16 år ut lengre i følge hun i skranken...)
Total kostnad: 21.370,- (kjøretimer, obligatorisk opplegg, teori, utgifter til SVV, førerprøven, osv.). Jeg er usikker på hvorfor det ble så lite for å være helt ærlig, men jeg tok en god runde med prissjekking før jeg valgte kjøreskole. Samtidig så TROR jeg at jeg ikke havnet noe særlig over snittet på antall kjøretimer.
Beklager sen oppdatering. Jeg var hjemme igjen cirka klokken 20, men etter en dag på sykkelen så følte jeg at det var på sin plass med litt tid med barna og samboeren før de stakk til sengs
Advarsel: Masse tekst og lite bilder!
Oppvarmingstimen gikk greit nok i dag. Det meste stemte, unntatt den hersens krypkjøringen. Jeg var forberedt på å bruke mye tid på å venne meg til kjøreskolen sin sykkel, og det brukte jeg også. Jeg fikk noen runder som var OK, men jeg var absolutt ikke sikker før førerprøva.
Jeg startet førerprøva med sikkerhetsspørsmålet. Jeg skulle gjøre rede for bakbremsen og kontrollere denne. Jeg var kanskje litt stresset, men jeg fikk dekket det jeg skulle. Både av det praktiske og det teoretiske. Og så gjorde jeg den daglige sjekken av sykkelen, før det bar i vei med kjøregårdsøvelser. Og jeg fikk like gjerne beskjed om å starte med krypkjøringen. Det var jo greit, tenkte jeg, så er den unnagjort. Første runden ble unnagjort helt uten problemer i det hele tatt! Jeg ble helt overasket jeg. Og så skar jeg ut på andre runden. Kom helt feil ut på nest siste kjegle, måtte stoppe og trille litt bakover for å få den med meg... Resten av kjøregården følte jeg gikk ganske bra i grunn. Har endelig fått taket på unnamanøveren, og det var jammen på tide nå!
Så bare det i vei ut i trafikken. Det er ikke sikkert det er så mange som er kjent rundt Gjøvik her, men ruta ble: Trafikkstasjonen på Gjøvik, ned til Circle K ved Mjøsstranda, nordover mot Lillehammer, tok av mot Nordenga og kjørte til avkjøringen mot Snertingdalen (veldig lokale navn her nå, jeg er klar over det). Det siste strekket der var et lappeteppe uten like! Kunne like gjerne ha droppet asfalten... Smalt, dumpete, hullete, ingen veimerking og 80-sone på mesteparten av strekket. "Supert" tenkte jeg. "Her får jeg sikkert refs for at jeg kjører for sakte..".
Deretter bar det ut på mer "normal" vei, opp til Vardal kirke og riksvei 33 ned igjen til trafikkstasjonen. Der fikk jeg beskjed om å ta av meg intercom og vest, mens sensor trykket på nettbrettet sitt.
Deretter kom tilbakemeldingen: Sikkerhetsspørsmål og daglig kontroll - ingenting å sette fingeren på. Kjøregården - ingenting å sette fingeren på (der ble jeg litt overasket, siden jeg ikke var fornøyd med den ene runden krypkjøring). Landevei - Her var det noen punkter. Jeg brukte for lang tid på å komme meg inn mot innsiden av venstresvinger. Jeg legger meg ut til høyre før svingen, men blir liggende for lenge. Det gjorde at jeg var litt for nærme grøften på utsiden av svingen noen ganger. På "vanlig" kjøring så ligger jeg for langt til venstre/for nærme gulstripa. Jeg ligger i det venstre hjulsporet, og det synes sensor er for langt ut. Korrekt posisjon er mellom hjulsporet og midten. Ligg heller i midten enn tett inntil gulstripa. Det siste var at jeg fikk ros for at jeg kjørte veldig effektivt, men minus fordi jeg av og til kjørte... FOR effektivt Jeg hadde allerede påpekt at jeg ikke ønsket å holde fartsgrensa på lappe-teppe-veien, men fikk litt trekk fordi jeg burde ha kjørt enda litt saktere. Spesielt i noen av svingene. Men jeg skulle ha for at jeg var effektiv Fikk også ros for å holde meget god flyt i trafikken og for at jeg behersket sykkelen godt.
Så alt i alt er jeg veldig fornøyd. Kjøregården gikk overraskende bra, og landeveien gikk bra nok så da er lappen endelig i boks, og jeg er klar for å fortsette treningen på egenhånd! Jeg skriver inn en liten oppsummering av timer og kostnader nederst i posten her.
Dagen i dag har gått med til kjøring (ser ut som dere allerede har gjettet det også ) Planen var å sette utover mot Charlottenberg hvor AJ hadde tenkt seg. Jeg stakk innom noe familie som hadde samlet seg på Hov, og endte opp med å bli der lengre enn forventet. Jeg begynte å kjøre nedover cirka klokken 14, og hadde satt GPS'en på Sverige. Da jeg kom ned til Maura, så var jeg rett og slett lei hovedvei. Jeg så også at det kom til å bli sent før jeg var framme. Jeg bad da GPS'en lage en morsom tur til meg, og satte i veien oppover igjen.
Da ble det en bakvei opp til Lunner og videre til Gran. Tok en bitteliten stopp ved Jarenvatnet, og fortsatte så videre til Brandbu, langsmed Randsfjorden og til Hov igjen. Kjørte gjennom Hov og tanket litt bensin på Dokka. Hadde planer om å la GPS'en vise bakveier helt til Fagernes, da jeg allerede visste at det var stengt over Tonsåsen. Nå skal det sies at GPS'en fant veldig morsomme veier med masse svinger og gode fartsgrenser, men jeg var ikke helt fornøyd allikevel. Dette er ikke GPS'en sin feil, da den ikke har informasjon om hvor UTROLIG dårlig noen av de norske sideveiene er.... Jeg kom et stykke oppover i Etnedalen før jeg snudde. Jeg hadde allerede kjørt i 5 timer da, og den veien fristet rett og slett ikke. Så jeg snudde, kjørte litt "effektivt" nedover igjen og rakk i stedet å si natta til de to minste barna før de la seg. Jeg endte opp med å kjøre cirka 340 kilometer mellom klokken 14 og 20.
Alt i alt veldig fornøyd med turen. Jeg har på følelsen at det kommer til å bli mange timer på sykkelen framover, så lenge frosten holder seg borte. Jeg skal også bli flinkere til å ta bilder på turene. Akkurat i dag ble det bare ett bilde, på rasteplassen ved siden av Jarenvatnet.
Lovte dere en liten oppsummering av timer og kostnader:
Totalt antall kjøretimer: 9 (dette inkluderer kjøretimer jeg har bestilt, obligatoriske timer, trinnvurderinger, forberedelse til oppkjøring, osv.)
Antall timer med egentrening: Aner ikke for å være helt ærlig. Mye krypkjøring hjemme, samt MCsiden sin tur til Gullvåg tidligere i sommer. Det er blitt en del egentrening.
Erfaring med tung sykkel: ca 2 måneder (hadde aldri sittet på en tung sykkel før den første kjøretimen i midten av Juli, kun lettsykkel én gang/dag)
Antall forsøk på teori: 1
Antall forsøk på førerprøve: 1
Utgifter til kjøreskole: 19.230,-
Utgifter til SVV: 2.140,- (teori, førerprøve, utstedelse av nytt førerkort samt nytt bilde. Jeg ser visst ikke 16 år ut lengre i følge hun i skranken...)
Total kostnad: 21.370,- (kjøretimer, obligatorisk opplegg, teori, utgifter til SVV, førerprøven, osv.). Jeg er usikker på hvorfor det ble så lite for å være helt ærlig, men jeg tok en god runde med prissjekking før jeg valgte kjøreskole. Samtidig så TROR jeg at jeg ikke havnet noe særlig over snittet på antall kjøretimer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.