VindR - Super sommer på Super'n
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Joda, det er interessant å følge deg og hva du skriver. De fleste av oss har nok kjent på følelsen du sitter med nå når det er vare få dager igjen. Ikke la dette ta nattesøvnen fra deg. Slå deg til ro med at du nå har blitt vurdert av kjørelæreren din at du er klar for oppkjøring. Du har nå nådd et punkt der det er tilfeldigheter og uforutsette ting som vipper det gal vei på torsdag. Men behold roen, og ikke stress dette.
At skolesykkelen er en annen og annerledes sykkel enn din egen betyr ikke noe. Prinsippet er det samme, og forskjellene er sannsynligvis så marginale at det er ikke dette som er avgjørende.
Til slutt: Når oppkjøring er over kommer den avsluttende samtalen med sensor. Da pleier det samme spørsmålet å komme, "hva synes du selv om oppkjøringen".
Her er det lureste du kan kjøre å selv bringe opp om det er en feil eller to du har gjort. Tar du det opp selv, så vet sensor at du var klar over feilen. Det er mye bedre enn at han må bringe den opp og han da tror du ikke var klar over det selv at du gjorde en feil. Kommer du med feilen selv, er det lettere for sensor å godta den. Tro for all del ikke at du kan begå en feil uten at sensor ser det!
Men dette går bra. Lykke til på torsdag
At skolesykkelen er en annen og annerledes sykkel enn din egen betyr ikke noe. Prinsippet er det samme, og forskjellene er sannsynligvis så marginale at det er ikke dette som er avgjørende.
Til slutt: Når oppkjøring er over kommer den avsluttende samtalen med sensor. Da pleier det samme spørsmålet å komme, "hva synes du selv om oppkjøringen".
Her er det lureste du kan kjøre å selv bringe opp om det er en feil eller to du har gjort. Tar du det opp selv, så vet sensor at du var klar over feilen. Det er mye bedre enn at han må bringe den opp og han da tror du ikke var klar over det selv at du gjorde en feil. Kommer du med feilen selv, er det lettere for sensor å godta den. Tro for all del ikke at du kan begå en feil uten at sensor ser det!
Men dette går bra. Lykke til på torsdag
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Tusen takk for det :)
Tusen takk for at du synes det er interessant :)kjellv skrev: ↑09 sep 2019, 19:22 Joda, det er interessant å følge deg og hva du skriver. De fleste av oss har nok kjent på følelsen du sitter med nå når det er vare få dager igjen. Ikke la dette ta nattesøvnen fra deg. Slå deg til ro med at du nå har blitt vurdert av kjørelæreren din at du er klar for oppkjøring. Du har nå nådd et punkt der det er tilfeldigheter og uforutsette ting som vipper det gal vei på torsdag. Men behold roen, og ikke stress dette.
At skolesykkelen er en annen og annerledes sykkel enn din egen betyr ikke noe. Prinsippet er det samme, og forskjellene er sannsynligvis så marginale at det er ikke dette som er avgjørende.
Til slutt: Når oppkjøring er over kommer den avsluttende samtalen med sensor. Da pleier det samme spørsmålet å komme, "hva synes du selv om oppkjøringen".
Her er det lureste du kan kjøre å selv bringe opp om det er en feil eller to du har gjort. Tar du det opp selv, så vet sensor at du var klar over feilen. Det er mye bedre enn at han må bringe den opp og han da tror du ikke var klar over det selv at du gjorde en feil. Kommer du med feilen selv, er det lettere for sensor å godta den. Tro for all del ikke at du kan begå en feil uten at sensor ser det!
Men dette går bra. Lykke til på torsdag
Jeg skal nok alltids få sove Grunnen til at jeg nevnte det med kjøreskolesykkelen, er fordi jeg har merket forskjell på det tidligere. Jeg bruker bare litt tid til å venne meg til forskjellene når det kommer til krypkjøringen, men det er ikke mange rundene som skal til. Som du sier, prinsippene er det samme. Jeg må bare bruke kroppen litt annerledes på kjøreskolesykkelen fordi alt sitter mye lavere.
Jeg skal også huske på å si alt av feil jeg kommer på. Jeg hadde det i bakhodet på både traktor- og bilførerkortet også, så det skal gå greit. Er ikke noen fan av å prøve å skjule feil uansett
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Klarte ikke dy meg og måtte bare "klå" litt i dag også. Så da ble det innkjøp og montering av GPS i kveld Det var heldigvis fortsatt plass til å trekke ledninger der hvor jeg la ledningene til varmeholkene, så montering av dette gikk litt raskere.
GPS'en er en TomTom Rider 500 forresten, i tilfelle noen lurer på det.
GPS'en er en TomTom Rider 500 forresten, i tilfelle noen lurer på det.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Gratulerer med et meget bra og nyttig verktøyVindR skrev: ↑10 sep 2019, 21:08 Klarte ikke dy meg og måtte bare "klå" litt i dag også. Så da ble det innkjøp og montering av GPS i kveld Det var heldigvis fortsatt plass til å trekke ledninger der hvor jeg la ledningene til varmeholkene, så montering av dette gikk litt raskere.
GPS'en er en TomTom Rider 500 forresten, i tilfelle noen lurer på det.
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Takk for det. Det er kanskje en av de tingene som bare er "kjekt å ha", men jeg tror den kan komme til nytte. Det blir jo ikke akkurat bare kjøring i nabolaget, og telefonen min har en ødelagt ladeport så jeg må bruke trådløs lading. Litt ugunstig på sykkel. Samtidig som denne har et par morsomme (og nyttige) funksjoner for motorsyklister, spesielt hvis du er ute etter å få litt ekstra ut av turen
- Bjerknez
- Innlegg: 23098
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
GPS var vel det første utstyret jeg trodde jeg trengte, men viste seg også at det ble det første utstyret som ble demontert. Det ble for mye "greier" og fikling med denne og jeg syntes den ødela turopplevelsen litt. Jeg bruker GPS fortsatt, men så lenge jeg kan sende lyden til hjelmen via bluetooth, så fungerer Google maps veiviseren i bøtter og spann for min del.VindR skrev: ↑11 sep 2019, 08:40Takk for det. Det er kanskje en av de tingene som bare er "kjekt å ha", men jeg tror den kan komme til nytte. Det blir jo ikke akkurat bare kjøring i nabolaget, og telefonen min har en ødelagt ladeport så jeg må bruke trådløs lading. Litt ugunstig på sykkel. Samtidig som denne har et par morsomme (og nyttige) funksjoner for motorsyklister, spesielt hvis du er ute etter å få litt ekstra ut av turen
Skulle jeg dratt nedover i Europa gjennom storbyer etc. ville jeg nok kostet på meg en skikkelig GPS, men her hjemme i Norge skal det jaggu meg mye til før man kjører seg helt bort.
Hadde de store klumpene av GPS'er hatt god batterikapasitet så hadde jeg skjønt det, men at en så stor kladd ikek har mer enn maks 2 timer batteritid er helt uforståelig i 2019. Det viser i mitt hode at disse produktene om få år ikke vil komme i salg lenger da de fleste kjøretøy i dag allerede har innebygget GPS. Motorsykler er nok unntaket her.
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Jeg kan skjønne den. Det skal litt til før jeg kjører meg bort også, og i så fall er det bare å ta fram telefonen litt. Det er bare litt artig å ha oversikt over evt. ulykker og køer lett tilgjengelig, kontinuerlig avstand til de neste par bensinstasjonene synlig, muligheten til å bare be GPS'en sende deg ut på eventyr hvis du har lyst på en tilfeldig kjøretur og du bare definerer hvor mye svinger og stigninger du ønsker, osv. Planen er ikke å bruke den bare for å komme meg fra A til B. Den virker så klart til det også, men jeg har lyst til å si at "jeg skal ende opp her hvor jeg er nå, send meg ut på eventyr". Eller, "Jeg vil komme meg fra A til B, lag en tilfeldig rute med litt svinger og bakker til meg".Bjerknez skrev: ↑11 sep 2019, 08:52 GPS var vel det første utstyret jeg trodde jeg trengte, men viste seg også at det ble det første utstyret som ble demontert. Det ble for mye "greier" og fikling med denne og jeg syntes den ødela turopplevelsen litt. Jeg bruker GPS fortsatt, men så lenge jeg kan sende lyden til hjelmen via bluetooth, så fungerer Google maps veiviseren i bøtter og spann for min del.
Skulle jeg dratt nedover i Europa gjennom storbyer etc. ville jeg nok kostet på meg en skikkelig GPS, men her hjemme i Norge skal det jaggu meg mye til før man kjører seg helt bort.
Hadde de store klumpene av GPS'er hatt god batterikapasitet så hadde jeg skjønt det, men at en så stor kladd ikek har mer enn maks 2 timer batteritid er helt uforståelig i 2019. Det viser i mitt hode at disse produktene om få år ikke vil komme i salg lenger da de fleste kjøretøy i dag allerede har innebygget GPS. Motorsykler er nok unntaket her.
Og forresten, tror kanskje du bør levere tilbake GPS'en din hvis den stopper etter et par timer. Denne har gått igjennom mangfoldige tester, og med alle funksjoner aktivert så ligger batteriet på rundt 6 timer. Ikke at det hadde blitt noe problem for meg uansett, da den er tilkoblet hele tiden. Samtidig så hadde jeg masse av plass på sykkelen, så den er ikke veien.
Så det kommer nok veldig an på behovet. Trenger ikke du GPS? Supert, da er de pengene spart. Jeg TRENGER ikke GPS og jeg hadde (forhåpentligvis) ikke kjørt meg bort uten, men jeg føler at den kommer til å øke kjøregleden min og bruken av sykkelen. Samtidig så er jeg kanskje over snittet glad i duppeditter også
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Om du har en vanntett telefon så kan deksel og feste fra Quadlock fungere bra. Jeg har brukt det og er superfornøyd. det er montert på samme posisjon som gps-en, bare direkte på styret.
Her er en video som viser for MT-09
https://www.youtube.com/watch?v=7nNuevnKqKg
Her er en video som viser for MT-09
https://www.youtube.com/watch?v=7nNuevnKqKg
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
- Bjerknez
- Innlegg: 23098
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Jeg husker bare jeg brukte denne i bilen (TomTom Rider) to ganger når jeg skulle finne adresser i Oslo. Den slo seg av etter drøye to timer og den var fulladet. kan godt være det var noe galt med den, men selv 6 timer synes jeg er for dårlig med tanke på at dette er en ganske så stor kladd.
Men selvsagt... ser du behovet, så kjøper du GPS. Tenkte bare å lufte mine erfaringer. Så kan jo du lufte dine :)
Men selvsagt... ser du behovet, så kjøper du GPS. Tenkte bare å lufte mine erfaringer. Så kan jo du lufte dine :)
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Jeg har en ganske god mobilholder fra RAM, så jeg har muligheten til det. Men pga. problemer med telefonen, så får jeg ikke ladet den på sykkelen (må bruke ladeplate for trådløs lading). Kunne sikkert ha mekket til noe for å få det til å fungere, men det hadde blitt ustabilt og jeg hadde bare tappet telefonen under lengre turer. Samtidig så likte jeg de ekstra funksjonene som den dedikerte GPS'en harkgjersda skrev: ↑11 sep 2019, 10:06 Om du har en vanntett telefon så kan deksel og feste fra Quadlock fungere bra. Jeg har brukt det og er superfornøyd. det er montert på samme posisjon som gps-en, bare direkte på styret.
Her er en video som viser for MT-09
https://www.youtube.com/watch?v=7nNuevnKqKg
Men tusen takk for tipset
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Det er jo en del ting som kjører på disse, så jeg forstår at batteriet har begrenset holdbarhet. Jeg veit med meg selv, at hvis jeg bruker Waze (GPS appen jeg bruker) på telefonen, så tappes batteriet en del kjappere enn ellers. Spesielt så lenge skjermen er på.Bjerknez skrev: ↑11 sep 2019, 10:10 Jeg husker bare jeg brukte denne i bilen (TomTom Rider) to ganger når jeg skulle finne adresser i Oslo. Den slo seg av etter drøye to timer og den var fulladet. kan godt være det var noe galt med den, men selv 6 timer synes jeg er for dårlig med tanke på at dette er en ganske så stor kladd.
Men selvsagt... ser du behovet, så kjøper du GPS. Tenkte bare å lufte mine erfaringer. Så kan jo du lufte dine :)
Ikke noe i veien for å lufte erfaringer, tar i mot synspunkter og tips med takk jeg :) Jeg bare luftet mine som du sa, og forklarte hvorfor jeg heller valgte "kladden"
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Ove og jeg har mange ganger diskutert GPS kontra mobiltelefon på MC. Vi blir aldri enige om dette
Jeg bruker GPS til langt mye mer enn å finne fram dit jeg skal. Det er faktisk sjelden jeg bruker den til det. Det hender når jeg er på langtur at jeg legger inn reisemål eller et annet sted jeg skal innom, men da er det som regel for å holde øye med bensinstasjoner, ferger og slike ting.
Men bare at den er på og viser et 3D bilde av veien foran meg har vist seg veldig nyttig. Ligger jeg bak en trailer eller bobil jeg vil forbi, så ser jeg veldig godt på GPSn når mulige forbikjøringsstrekninger kommer. Jeg ser også mye av hvordan veien ser ut bak neste sving, og bruker dette ganske aktivt.
For meg er det ikke aktuelt å bytte ut en god GPS med Google maps. Først og fremst for å slippe maset fra kjerringskramlet i google. Ho lirer av seg så mange idiotiske meldinger at man får fatt av ho. Hva hjelper f.eks. mas på øret om å kjøre mot sørvest, når man er heit i hauet inne i en fremmed by og har mistet retningssansen for lenge siden..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Jeg bruker GPS til langt mye mer enn å finne fram dit jeg skal. Det er faktisk sjelden jeg bruker den til det. Det hender når jeg er på langtur at jeg legger inn reisemål eller et annet sted jeg skal innom, men da er det som regel for å holde øye med bensinstasjoner, ferger og slike ting.
Men bare at den er på og viser et 3D bilde av veien foran meg har vist seg veldig nyttig. Ligger jeg bak en trailer eller bobil jeg vil forbi, så ser jeg veldig godt på GPSn når mulige forbikjøringsstrekninger kommer. Jeg ser også mye av hvordan veien ser ut bak neste sving, og bruker dette ganske aktivt.
For meg er det ikke aktuelt å bytte ut en god GPS med Google maps. Først og fremst for å slippe maset fra kjerringskramlet i google. Ho lirer av seg så mange idiotiske meldinger at man får fatt av ho. Hva hjelper f.eks. mas på øret om å kjøre mot sørvest, når man er heit i hauet inne i en fremmed by og har mistet retningssansen for lenge siden..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 23098
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Du har rett i dette kjellv :)kjellv skrev: ↑11 sep 2019, 13:50 Ove og jeg har mange ganger diskutert GPS kontra mobiltelefon på MC. Vi blir aldri enige om dette
Jeg bruker GPS til langt mye mer enn å finne fram dit jeg skal. Det er faktisk sjelden jeg bruker den til det. Det hender når jeg er på langtur at jeg legger inn reisemål eller et annet sted jeg skal innom, men da er det som regel for å holde øye med bensinstasjoner, ferger og slike ting.
Men bare at den er på og viser et 3D bilde av veien foran meg har vist seg veldig nyttig. Ligger jeg bak en trailer eller bobil jeg vil forbi, så ser jeg veldig godt på GPSn når mulige forbikjøringsstrekninger kommer. Jeg ser også mye av hvordan veien ser ut bak neste sving, og bruker dette ganske aktivt.
For meg er det ikke aktuelt å bytte ut en god GPS med Google maps. Først og fremst for å slippe maset fra kjerringskramlet i google. Ho lirer av seg så mange idiotiske meldinger at man får fatt av ho. Hva hjelper f.eks. mas på øret om å kjøre mot sørvest, når man er heit i hauet inne i en fremmed by og har mistet retningssansen for lenge siden..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Men som jeg også skriver... i storbyer og ellers på langturer i Europa etc. så ser jeg fordelene med en dedikert GPS. I Norge vet jeg sånn ca. hvor jeg skal legge kursen når damen fra Google ber meg kjøre sør-vest. Men enig i at himmelretninger ikke er den mest ønskede måten og bli forklart veien på. men i Norge så funker det. :)
- VindR
- Innlegg: 256
- Registrert: 05 aug 2019, 17:32
- Motorsykkelen din: 2018 KTM 1290 Super Duke R
- Sted: Gjøvik
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Det er akkurat det, en GPS kan brukes til mye mer enn bare å komme seg fra A til B. Samtidig så har jeg hørt diverse historier om folk som har hatt problemer med å bruke telefoner for mye på sykkel. Dette varierer jo så klart fra telefon til telefon og sykkel til sykkel, så det er ikke alt som er like aktuelt i alle tilfeller. Men ting jeg har hørt:kjellv skrev:Ove og jeg har mange ganger diskutert GPS kontra mobiltelefon på MC. Vi blir aldri enige om dette
Jeg bruker GPS til langt mye mer enn å finne fram dit jeg skal. Det er faktisk sjelden jeg bruker den til det. Det hender når jeg er på langtur at jeg legger inn reisemål eller et annet sted jeg skal innom, men da er det som regel for å holde øye med bensinstasjoner, ferger og slike ting.
Men bare at den er på og viser et 3D bilde av veien foran meg har vist seg veldig nyttig. Ligger jeg bak en trailer eller bobil jeg vil forbi, så ser jeg veldig godt på GPSn når mulige forbikjøringsstrekninger kommer. Jeg ser også mye av hvordan veien ser ut bak neste sving, og bruker dette ganske aktivt.
For meg er det ikke aktuelt å bytte ut en god GPS med Google maps. Først og fremst for å slippe maset fra kjerringskramlet i google. Ho lirer av seg så mange idiotiske meldinger at man får fatt av ho. Hva hjelper f.eks. mas på øret om å kjøre mot sørvest, når man er heit i hauet inne i en fremmed by og har mistet retningssansen for lenge siden..
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
- Skade på skjerm pga. sterk sol over lengre tid.
- Telefon kutter pga. kulde.
- Har lest om flere som har fått bildestabilisatoren i kameraet ødelagt over tid, pga vibrasjoner i sykkelen.
- Touchskjerm tuller og "trykker" av seg selv under regnvær.
- Telefon faller ut av festet. Kan skyldes dårlig holder eller dårlig/slurvete festet i holderen.
Som sagt, så vil jo dette variere fra tilfelle til tilfelle. Det er jo ikke alle som har/får problemer med det. Men uansett, jeg personlig angrer ikke på kjøp av dedikert GPS og tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: VindR - En fersk B-Logger og MC-eier
Veldig enig med kjellv her.
Mener å huske at han har den samme jeg har - TomTom 420.
500 er, så vidt jeg vet, bygd over samme lest, men er noe mer avansert.
Men den har vel ikke, som 420, heller innebygd oversikt over campingplasser?
Hvis det er interessant med en slik tilleggsfunksjon så har Norcamp addons som funker veldig bra. Var til god hjelp for oss da vi var på MC-tur i Sverige i sommer.
Archie's camping har også samme type addons hvor man kan velge land enkeltvis på GPS'en.
Dermed har man alltid oppdatert oversikt over overnattingstedet under "Mine steder" på GPS'en .
Mener å huske at han har den samme jeg har - TomTom 420.
500 er, så vidt jeg vet, bygd over samme lest, men er noe mer avansert.
Men den har vel ikke, som 420, heller innebygd oversikt over campingplasser?
Hvis det er interessant med en slik tilleggsfunksjon så har Norcamp addons som funker veldig bra. Var til god hjelp for oss da vi var på MC-tur i Sverige i sommer.
Archie's camping har også samme type addons hvor man kan velge land enkeltvis på GPS'en.
Dermed har man alltid oppdatert oversikt over overnattingstedet under "Mine steder" på GPS'en .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering