"SKRU IT" -Tyggis og binders. winter waiting.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22860
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av Bjerknez »

Der var det en del kabler og holde styr på ja, med en god del snåle koblinger :)

Du får pipe ut hvis det er noe jeg kan bidra med av evt. deler og komponenter til el-systemet. Jeg har en del liggenes :)

mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av mekkern »

Dette er i utgangspunktet et veldig enkelt elsystem men engelskmennene har greid å fucke opp dette fra start med masse unødvendige ledninger så det blir tykkere kabelstammer å trekke rundt-og det er ikke bedre da det har vært tekniske analfabeter på ferde etterpå(og en elektrisk brann).
Har kontrollmålt dioderbrygge og zenerdiodene og de ser bra ut så jeg har et håp.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av mekkern »

Jeg har forresten noen mil på GS1250 i år også men DET blir det nok ikke kjøpt.
Joda fin sykkel, god å kjøre og greier -men for meg var den like spennende som en gammel episode av "Norge rundt".
IMG_6473.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37832
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av AJ »

mekkern skrev: 28 des 2022, 22:07 Jeg har forresten noen mil på GS1250 i år også men DET blir det nok ikke kjøpt.
Joda fin sykkel, god å kjøre og greier -men for meg var den like spennende som en gammel episode av "Norge rundt".
Og da er det kanskje bare å lene seg tilbake og "nyte" reaksjonene... :knegg
:popcrn
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22860
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av Bjerknez »

Haha, jeg velger å tro deg på ditt ord der angående GSA'en :lol

Angående ledningsnettet, så gi beskjed hvis du ønsker spesialdesignet kretskort etc. jeg kan lage dette, også på spesifikke mål etc. koblingsskjema og evt. mål på kretskort er alt jeg trenger. Tar ca. 1-3 uker å få kretskortene levert og er dem under 10x10cm. Så koster det svært lite. Vi snakker rundt en 50-100 kroner inkludert frakt og da får du 5-10 stk. kretskort.

Selve jobben skal jeg evt. selvsagt ikke ha noe for :)

mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. winter waiting.

Legg inn av mekkern »

Var mer morro med FTR`n på vei inn i Nurburgring Carousel svingen.
IMG_2211.JPG
Var også en tur i Belgia på Spa banen og innom skyttergravene til Easy compani i skogen ved Bastogne- det var avsperret så vi ville ikke gå helt inn men ser litt ved å åpne bildet.
IMG_6363.JPG
der har de også litt rester på torvet.
IMG_6370.JPG
Ellers masse artige veier.
Og gamle borger i Tyskland.
IMG_6288.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

lazyboy
Innlegg: 241
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av lazyboy »

mekkern skrev: 28 des 2022, 22:07 Jeg har forresten noen mil på GS1250 i år også men DET blir det nok ikke kjøpt.
Joda fin sykkel, god å kjøre og greier -men for meg var den like spennende som en gammel episode av "Norge rundt".
IMG_6473.JPG

Jeg som gsa eier biter på jeg bare for og skape litt god stemning :thumleft

Lurer på og kjøpe meg en Ftr neste år sjøl :D
Derfor lurer jeg litt på hvordan den oppfører seg nedlastet med fulle ferievesker og passasjer på autobahn i160 med påfølgende tur opp den lokale slalombakken på kvelden? Sitter frua godt?
Rommer koffertsettet både skift og nok øl til og bli litt brisen ?
Må man fylle drivstoff i tide og utide?
:lol :lol :lol :lol

Gamle episoder av Norge rundt nok best for folk som kun har råd til en sykkel som skal dekke mye😎

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22860
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 29 des 2022, 00:51
mekkern skrev: 28 des 2022, 22:07 Jeg har forresten noen mil på GS1250 i år også men DET blir det nok ikke kjøpt.
Joda fin sykkel, god å kjøre og greier -men for meg var den like spennende som en gammel episode av "Norge rundt".
IMG_6473.JPG
Gamle episoder av Norge rundt nok best for folk som kun har råd til en sykkel som skal dekke mye😎
Som han skrev, så er det ikke noe galt med sykkelen. Den er praktisk og god og kjøre. Det tviler heller ikke jeg på at den er. Det er en allsidig sykkel som tikker av de fleste rutene på arket. Men det er vel det.

Som du selv skriver. Har du kun råd til EN sykkel og krever størst mulig bruksområde så er nok GSA et godt valg. Men hva hadde du kjøpt om du hadde litt mer penger? ;)

Det viktigste er som sagt at DU trives med den sykkelen du har. Det nest viktigste er at du lar deg rive med på andres negativer erfaringer med sykkelen. Det skaper litt enkel glede for oss andre mens den kalde vinteren står på :knegg

lazyboy
Innlegg: 241
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av lazyboy »

Det viktigste er som sagt at DU trives med den sykkelen du har. Det nest viktigste er at du lar deg rive med på andres negativer erfaringer med sykkelen. Det skaper litt enkel glede for oss andre mens den kalde vinteren står på :knegg
Klart man skal bjuda på når muligheten byr seg :twothumbs:

mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. winter waiting.

Legg inn av mekkern »

Hehehe.
Fttr`n er ok opp til ca 210 på autobahn - men blafring i jakka påvirket overkroppen såpass at hodet begynte å riste nok til at jeg ikke lengre så veien over 210-215..🤔
Aldri likt å ha noen bakpå så det er uaktuelt å kjøpe "Taxi-sykkel"😁
På svingete veier med bensinstasjoner innen 20 mils radius er den toppers.
For oss bemidlede med flere sykler har vi råd til godt brennvin så nok plass i softbags.- eller tankveska- sammen med Visakortet.😎
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev: 29 des 2022, 01:56 Men hva hadde du kjøpt om du hadde litt mer penger? ;)
Da hadde jeg kjøpt en GS til. :twothumbs:
Så kunne jeg hatt en med asfaltdekk og touringutstyr, og en fullrigga Rallyutgave med knastedekk, adekvat beskyttelse, soft luggage løsning

Nå har jeg (og har hatt de siste tre åra) flere sykler på tunet, parallellt med GSAen.

Og siste tre år har jeg da kjørt:

Goldwing 1500 - ca 40 km (bare kjedelig, men den HAR kassettspiller)
Triumph Speed Triple 1050 R- ca 300 km (Junior kjører den noe mer) for den oppleves ikke spesielt sprek i forhold til GSA. Ukomfortabel
Kawa ZX 6 R - 100km. kjeldelig motor og ukomfortabel
Yamaha XT 660 Tenere - 200 km kansje. - Gammel og daff
Yamaha XT 600 Tenere - 0 km. Enda eldre og daffere, men den ER min første store MC, så er litt emosjonell rundt den. I 2023 SKAL den taes ut på campingtur. Lover

Så min konklusjon etter tre år og 70 000 km på og med GSA 1250, veier mer for meg, enn hva andre tastaturryttere måtte mene.
Men Mekkern har iallefall prøvd sykkelen før han uttaler seg. Det er et eksempel til etterfølgelse :prf

Og joda, jeg er så storsinnet (siden det fortsatt er jul) at jeg unner dere samme kjøre og eierglede som jeg har.

GSA 4ever
20220829_180238.jpg
Det er så vakkert at jeg nesten feller en tåre.
Først krysser vi Tyskland på drøyt 8 timer, dagen etter er vi på toppen av Col de Sommelier. #love
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22860
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. Lagt i dvale.

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 29 des 2022, 10:22
Bjerknez skrev: 29 des 2022, 01:56 Men hva hadde du kjøpt om du hadde litt mer penger? ;)
Da hadde jeg kjøpt en GS til. :twothumbs:
Så kunne jeg hatt en med asfaltdekk og touringutstyr, og en fullrigga Rallyutgave med knastedekk, adekvat beskyttelse, soft luggage løsning

Nå har jeg (og har hatt de siste tre åra) flere sykler på tunet, parallellt med GSAen.

Og siste tre år har jeg da kjørt:

Goldwing 1500 - ca 40 km (bare kjedelig, men den HAR kassettspiller)
Triumph Speed Triple 1050 R- ca 300 km (Junior kjører den noe mer) for den oppleves ikke spesielt sprek i forhold til GSA. Ukomfortabel
Kawa ZX 6 R - 100km. kjeldelig motor og ukomfortabel
Yamaha XT 660 Tenere - 200 km kansje. - Gammel og daff
Yamaha XT 600 Tenere - 0 km. Enda eldre og daffere, men den ER min første store MC, så er litt emosjonell rundt den. I 2023 SKAL den taes ut på campingtur. Lover
:thumleft :thumleft
Så min konklusjon etter tre år og 70 000 km på og med GSA 1250, veier mer for meg, enn hva andre tastaturryttere måtte mene.
Men Mekkern har iallefall prøvd sykkelen før han uttaler seg. Det er et eksempel til etterfølgelse :prf

Og joda, jeg er så storsinnet (siden det fortsatt er jul) at jeg unner dere samme kjøre og eierglede som jeg har.

GSA 4ever

20220829_180238.jpg
Det er så vakkert at jeg nesten feller en tåre.
Først krysser vi Tyskland på drøyt 8 timer, dagen etter er vi på toppen av Col de Sommelier. #love
Merk at man ikke må kjøre en sykkel for å kommentere utseendet. :thumleft

Uansett... som jeg skrev, at det er en allsidig og komfortabel moped tviler jeg ikke på. :knegg

mekkern
Innlegg: 7575
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. winter waiting.

Legg inn av mekkern »

Vi liker ikke alle det samme-ikke kvinnfolk/mannfolk bikkjer /katter hus eller biler-ei heller bare en matrett.
Ikke ØL heller-hadde man blitt tvangsforet på en type ØL hele tiden uten mulighet for vann kaffe eller annet drikke så hadde man nok gått lei av den ØLen også.eller vin..
Når en har gasset mc med 2-300hk++så går det liksom over etter hvert det også,(Hvor ofte får en egentlig brukt det?)
Så en kan være fornøyd med noe som går "dårlig" også -når en bare nyter turen og ikke er opptatt av pissekonkuranser eller status.
Motorsykkel for meg dreier seg kun om følelser og lyst for jeg trenger de ikke-for jeg har bil og tråsykkel også.
Kjøpte en tåplig EL-moped uten fjæring i høst bare fordi jeg fikk lyst. :rofl:
Virker som alle vil ha noe i 2ern også, men NEI det gjelder ikke alle. :blae
Ei heller GS/A. :mrgreen
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5223
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. winter waiting.

Legg inn av dypen »

@mekkern har du kjørt 1290 Super Adventure …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22860
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "SKRU IT" -Tyggis og binders. winter waiting.

Legg inn av Bjerknez »

Utrolig festlig når de som kjører adventure lurer på hva andre mener om sykkelen dem selv kjører er :lol

Er det egentlig så viktig?

Jeg har kjørt Tiger 1200 Explorer ved to annledninger. Samt Africa Twin. Begge var gode å kjøre. Man satt høyt og det var plass til mye bagasje. Alt er på stell der.

Men adventure sykkel er som mekkern skriver utrolig kjedelig. Utseendet er rett og slett døll. Spesielt med sidekofferter og hele alpakka påskrudd. Praktisk, ja. Pent/tøft/motiverende, nei.

Å det går ikke på at motoren nødvendigvis er kjedelig etc. det går for det meste vertfall for min del på utseendet og nesten ene og alene det.

Når det er sagt, så nok ikke KTM 1290'en den som ser værst ut av disse. :thumleft

Svar