Gikk for minste motstands vei og tok WD40 på papir og smurte utover der det hadde blitt flekkete. Plasten ble rett og slett veldig pen, så takk for tipset, dere!
In other news var også oljeskift unnagjort med støtte fra min kjære Haynes bok som jeg forøvrig har blitt veldig god venn med de siste dagene. Godt kjøp for en som meg som må ha det med teskje
Nå som samvittigheten er litt bedre funderer jeg på å ta pendleruta Moss - Oslo en gang i blant, men må være ærlig og si jeg er litt usikker på E6 og lettsykkel mer enn en avkjøring eller to. Nå har vel mange her betraktelig tyngre saker, men har dere noen tanker om hva dere ville vært komfortable med av hastighet? Jeg tok en prøvetur på E6 her om dagen, men synes at når jeg passerer 90 både rister og blåser det godt sammenliknet med min tidligere sykkel med 600 kubikk og 200kg. Det er vel en strekning på ca 20 min med fartsgrense 110 hvor man risikerer ganske raske forbikjøringer av biler i 120 km/t hvis jeg selv holder nærmere 90. Kanskje jeg bare overdramatiserer etter å ha nedskalert
Men med det sagt er det ikke direkte få ulykker på E6 i nærområdet, som jeg tar på alvor som relativt ny MC-fører.
En amatør prøver seg
Re: En amatør prøver seg
Akkurat lest gjennom tråden.
Kjente meg igjen oppkjøringsbiten, mye som skulle sitte på kort tid.
Gratulerer med kid'en :)
Kjente meg igjen oppkjøringsbiten, mye som skulle sitte på kort tid.
Gratulerer med kid'en :)
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23098
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En amatør prøver seg
125cc på E6 er nok ikke spesielt spennende nei. Jeg vet ikke toppfarten på disse, men kluet er vel bare å legge seg i høyest mulig hastighet som man mener er behagelig og sundt for sykkelen og legge seg i høyre felt og følge med i speilene.PWL skrev: ↑10 jul 2022, 00:07 Gikk for minste motstands vei og tok WD40 på papir og smurte utover der det hadde blitt flekkete. Plasten ble rett og slett veldig pen, så takk for tipset, dere!
In other news var også oljeskift unnagjort med støtte fra min kjære Haynes bok som jeg forøvrig har blitt veldig god venn med de siste dagene. Godt kjøp for en som meg som må ha det med teskje
Nå som samvittigheten er litt bedre funderer jeg på å ta pendleruta Moss - Oslo en gang i blant, men må være ærlig og si jeg er litt usikker på E6 og lettsykkel mer enn en avkjøring eller to. Nå har vel mange her betraktelig tyngre saker, men har dere noen tanker om hva dere ville vært komfortable med av hastighet? Jeg tok en prøvetur på E6 her om dagen, men synes at når jeg passerer 90 både rister og blåser det godt sammenliknet med min tidligere sykkel med 600 kubikk og 200kg. Det er vel en strekning på ca 20 min med fartsgrense 110 hvor man risikerer ganske raske forbikjøringer av biler i 120 km/t hvis jeg selv holder nærmere 90. Kanskje jeg bare overdramatiserer etter å ha nedskalert
Men med det sagt er det ikke direkte få ulykker på E6 i nærområdet, som jeg tar på alvor som relativt ny MC-fører.
At en 125 «rister» mer enn en tung sykkel kan jo ha med lavere vekt og dermed mer ømfintlig for krefter utenifra?
En 125cc er vel som oftest ikke bygget for slike hastigheter slik tyngre sykler er?
Jeg sier ikke at den ikke tåler det, men den trives trolig i lavere hastigheter?
Men 20 minutter på E6 er nok ikke skadelig.
Jeg kjørte bak (Ja, jeg skrev bak) en 125cc fra Lillehammer til Minnesund på E6 og han lå nok nær toppfart hele veien. Han lå i rundt 120km/t i 100-110 sone, men jeg tror nok den motoren fikk kjørt seg. Nesten litt underholdende å se på :)