Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

Nomade skrev:
rolf-arne skrev: 05 aug 2021, 09:56
Nok skriving - må over på tapatalken for å legge ved bilder - se neste post.
Vet ikke hvorfor, men det blir ganske sjaber kvalitet på bildene du legger inn via Tapatalk, små og kornete bilder.
Det er tre valg man får for bildekvalitet i tapatalk. Den minste blir kornete, den midterste er bedre og den beste er det sjelden jeg har fått til å bruke.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da er hverdagen blitt endret - i formiddag sovnet min mor inn og var ei uke fra å bli 87 år. Det har gått noen timer og hode begynner å føles som mitt igjen - etter å ha tatt en del nødvendige telefoner og avgjørelser. Nå når ting roer seg enda mer og jeg er alene - så kommer vel tankene å trenger seg på , men det er jo livets gang og man må igjennom det. Man er både lettet og sorry - nå vet man at hun ikke lir , noe som har vært et spørsmål som har pint meg.

Jeg får finne noe å se på så man kan fortrenge tankene ei stund..
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37885
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av AJ »

Du har min dypeste medfølelse og gode tanker i denne situasjonen, rolf-arne...
Jeg var selv i samme situasjon på samme tid i fjor.

Blandede følelser ved en slik livshendelse... Sorg, men samtidig lettelse. Og mange andre tanker fra livet med den som nettopp ga deg livet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Jompa »

Kondolerer
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

mekkern
Innlegg: 7592
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av mekkern »

kondolerer.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av haakeik »

Kondolerer

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av niko »

Kondolerer

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av kjellv »

Kondolerer Rolf Arne. Så mye annet er det ikke å si akkurat nå.

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 789
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Tore L »

Kondolerer Rolf Arne
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

P tur til Alta ?Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

xavi0n
Innlegg: 497
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av xavi0n »

Det så mistenkelig ut som skaidi ja
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
oivindg
Innlegg: 885
Registrert: 20 nov 2019, 21:45
Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Sted: Kongsberg

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av oivindg »

Kondolerer!
Øivind

Min 2011 BMW R1200R - 2021 blir første hele sesong med lappen. Gleder meg!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da blei det en dagstur til Øskfjor i dag - 65 mil tur/retur , en god tur - litt varmt i morges - og passe kjølig i kveld ... start kl 11 og hjemme 24.. så fikk man den dagen til å gå - noe å gjøre - som gir tankene fri ... nå er jeg så pass "sliten" at jeg tror jeg sovner , når hodet treffer puta... det vil være en lettelse - morgendagen bringer det man vil skyve vekk frem igjen .. ja det er tids nok. God natt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 767
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Audi Mannen »

Kondolerer.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da skal jeg først få takke for medfølelse delt her i tråden. Nå er det som er vondest over og man veksler fra mange ytterligheter i følelses livet.

etter å gjort unna det meste som må gjøres - har jeg også fått gjort sykkelen klar og er om litt klar til å rømme øya. Må finne ut av ting - trodde jeg viste hva jeg ville gjøre når vi kom til dette punkt i livet - men hodet er ikke helt med så her må man vekk å få tenke på andre ting og på hva man vil fremover.

No er man helt aleina- guttan er på sine plassa og i jobb og på skole - litt over halve landet --- sånn er det med oss som bor langt uti hutiheita - skal vi se unga og barnebarn så må vi flytte på oss. Ja i allefall reise litt. Så nå må jeg bli en farende fant om jeg ikke var det fra før.

Nesten ferdig pakka også - tømmer minne brikker og diskuterer med meg selv - hvor mye fotostyr skal man ta med.... erfaringa tilsier at jeg nok tar det roligere denne gangen-- men har pakka medisin for 4 uker , det minus ei uke på tour Saltstrømmen - så blir det 3 uker igjen til kontinentet...

I motsetning til 2019 så skal det bli daglige referater her i bloggen denne gangen den 25te august har jeg bilett fra Ystad til Sassnitz i Tyskland og regner med å passere Berlin dagen derpå. Sitter med kartet for å legge ei nogenlunde rute nedover mot Slovenia - videre ned Italia til Sicilia og et fenomen som har fulgt meg siden vi begynnte med geografi i skolen (skitt det er lenge siden) vulkanen Etna! Det kan bli en tur til Stromboli også , der får pengan styre - koster en del med de fergene - .. hjemover så har man lyst til å ta omveien rundt Sardinia og Corsika - men vi får se hva som skjer.. Nå er det litt rydding /pakking -- leite fremdeles etter tankmappa til nettbrettet - men det ser ut til at det får komme på neste tur..

Får se hvor lite man klarer seg med - fremkoffertene blei utsatt pga. situasjonen og da må jeg klare meg med det jeg har.... Så klarer jeg å se frem til avreise snart... bare litt igjen...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Låst