Ung igjen på MC. Rolf-Arne 05.04.1960 - 26.01.2024: Hvil i fred.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Eldre_nybegynner
Innlegg: 26
Registrert: 28 okt 2018, 12:50
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 9 GT

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Eldre_nybegynner »

Gøy å høre om dine erfaringer her, fortsatt god tur : )

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Gammelsmurfen »

Hvor er dette (antagelig) flymuseet?
Ser ut som , DC-3 (eller 2), SR-71 (Blackbird) og en Grumman F8F (Bearcat) ?
Blackbird nødlandet et par ganger i løpet av den tiden jeg tjenestegjorde på 334 skv i Bodø, svære greier!

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1036
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Domino »

Det første jeg tenkte var "hvor er den SR-71en"? Så googlet jeg litt og fant en liste over alle "on display". Og oppdaget at de har en i Duxford utenfor Cambridge. Så det er mulig det må bli en tur dit neste gang jeg drar til London.

Jeg fikk sett nærmere på Concord utenfor Edinburgh i sommer, men SR-71 står høyere på ønskelista!

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »


Domino skrev:Det første jeg tenkte var "hvor er den SR-71en"?

Jeg fikk sett nærmere på Concord utenfor Edinburgh i sommer, men SR-71 står høyere på ønskelista!
Den på bildet er ikke SR-71... men pytt sann,,, da blir det en stopp i Edinburgh neste sommer..takk for tipset.


Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da er vi ferdige med kjøringa for denne gang, vi går til siste felles middag, og i morgen er det bare det å komme seg på flyet som er oppgaven.

Gårdagen og dagen i dag har vært "Bikeweek" har fått sett nok Harleyer for ei stund.

Skal innrømme at det er noen flotte sykler.

Har kjørt Mainstreet noen ganger, og til og med jeg på min leide sykkel har fått oppmerksomhet.

Noen bilder fra denne dagen...BildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Så traff jeg en kar som hadde bygd denne selv, lakken var prikkfri og sjølgjort.

81 modell
BildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1289
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Gammelsmurfen »

rolf-arne skrev: 15 okt 2022, 01:49
Domino skrev:Det første jeg tenkte var "hvor er den SR-71en"?

Jeg fikk sett nærmere på Concord utenfor Edinburgh i sommer, men SR-71 står høyere på ønskelista!
Den på bildet er ikke SR-71... men pytt sann,,, da blir det en stopp i Edinburgh neste sommer..takk for tipset.


Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
:-k Hmmm, hva er den med fronten inne i hangaren om det ikke er en SR-71?
Jeg vet ikke om noe som likner veldig på den... flyet på bildet under er til sammenlikning en SR-71.
Jeg har sett den på nært hold to ganger på 80-tallet etter nødlandinger.
sr-71.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7569
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av mekkern »

KAN jo være en A12 som sr71 er basert på.. :-k

men vil tro det er:
SR-71 #831 is currently on display at the Pima Air and Space Museum in Tucson, Arizona.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1036
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av Domino »

rolf-arne skrev: 15 okt 2022, 01:49 Den på bildet er ikke SR-71...
Nei, det er A-12 #06938 som står utstilt i USS Alabama Battleship Memorial Park i Mobile, Alabama.

A-12 var litt lettere og raskere enn SR-71 og fløy litt høyere. Tøft uansett!

Og Rolf-Arne, her finner du Concorde og mye annet snacks: https://www.nms.ac.uk/national-museum-of-flight/

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

A-12 , den på bildet , har en seters kopit, er litt kortere og generellt mindre. Sitat fra en av de ansatte ved museet.

SR-71 er flyvåpenet sin versjon , basert på A-12 , med 2 seters copit, bygd med tanke på strids bestykning , raketter ble prøvd men flyet tok igjen alt dem prøvde på, stridsversjonen ble skrinlagt .

Overvåkning versjonen som også A-12 var, ble rendyrket og ble kanskje bedre enn A-12.

A-12 var i henhold til en pilot rapport,på avveie, god for 4,5 mach og 50 000 meter...men ubekreftet også mer enn dette, i henhold til min kilde.

Som sammenligning, vi har brukt 17 dager cost to Coast, flyet brukte 1 time 7 minutter.


Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Min kjørevenn og jeg var de første passasjerer på ny gaten i Orlando... etterhvert skjønte vi hvorfor det var så flott.

Her sitter vi nå å prater om hva vi har lagt merke til hva vi husker, osv.

Litt glad var vi begge for å kunne sette syklene fra oss i går... begynte å bli mett....

Kommer tilbake til den.Bilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Begynner å skjønne hvorfor det er varmt , vi er jo , har vært, på høyde med det nordlige Sahara. Grønn streken viser fly turen til Oslo og så er det slumpen til AltaBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Hei igjen bloggen min- og dere andre som gidder å lese..

Her i gården går det ikke så fort og man bruker masser av unnskyldninger for å slippe unna eget arbeid.

I dag ble det brukt 6 timer på å reparere /vaske steamgenerator til bedriftens hotell -- må jo holde seg inne med både gamle kolleger og sjefen så man kan jobbe litt neste år også.

Så har man brukt mye av dagen til å pakke for en liten tur til hovedstaden og landsmøtet i Nei til EU.

Men nå etter å ha sett endel på Netflix - Formel 1 - og gløtta litt på Kjell sin blogg så , ble jeg inspirert til å skrive litt.

Dette året har blitt ganske spesiellt - 7500 km på 4 sykler , hvorav en ble vraket i slutten av mai - synes enda litt synd på BMWen - men om det er noen som trenger et bakhjul så finnes det et her, ja det finnes også - motorgard og trykkluftsensor , ja og et høyre speil...

Omlag 50 mil eller 500 km ble gjort på den nyinnkjøpte CBX1000 - og den er det / har det vært en fornøyelse å kjøre - men fremdeles så har jeg ikke klart å bestemme meg for om den skal bli et samle objekt eller en fin - fin brukssykkel. får bruke vinteren til å tenke over dette.

Arbeidshesten min ST 1100 - fikk bare en tur med NMCU - stafetten litt over 40 mil .. og som første deltager. Men de ribbeina mine sa at det var nok kjøring i sommer- så derfor ble det lite kjøring før USA turen. Den havna på 6540 km tvers over kontinentet , med noen omveier.

Ribbeina er fremdeles ømme, så jeg må vel ta det med ro - men det er vinter så det blir hjemme tid en del fremover. Sykkelen på denne turen var en Street Glide 114 , ja en Harley. Sykkelen var grei nok og funka stortsett fint - men det er ikke min type sykkel.

Ja en åpen sykkel som denne eller min egen CBX er ikke for å krysse kontinenter med.

Jeg har lært litt mer om MC livet som noe har - som jeg ikke kommer til å konkurere med-- nei jeg går for komfort.

Man prøver å forstå mer av både motor og generell teknikk rundt MC - og må bare innrømme at det faktisk er blitt en fasinasjon - Æ e hekta.

Derav også Formel 1 og Moto GP - så den garasjen min må nok få mere oppmerksomhet fra meg etter kommende helg..

Dekk egenskaper er jo også et fasinerende emne - det blei til at jeg satt nesten 3 dager å leita og leste og så på fakta fra forskjellige produsenter. Ja jeg har vist lett for å bli hekta på av tekniske ting.

Klarte å få opp igjen nettverket i huset igjen , eller som de fleste vil si WiFi. Det at den har mangla har syntes på telefonregninga.... og hvorfor ordne det no - jo nå må det spares. Reise kontoen må fornyes - og med de planer som er lagt på spekk , så langt så blir det smalhans her helt frem til juni.... da håper jeg å være i Storbritania og skal vel mot høsten gjøre små og store øyhoppinger ei sabla lang ei.

Det må være nok om tanker i dag- Kjell var inspirasjonen - så får man finne noe annet som kan inspirere til uka.... no må PC- og lader pakkes - i morgen blir det middag - på Dubliners -kanskje?
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Da var sesongen startet, cbx'en har fått både lufte tur og bensin.

Skulle sikte lage på startmotor, men det viste seg at den var oppbrent.

Så no er jeg på jakt etter startmotor, til en 82 madura gv 1200.

Har noen tips så skrik ut.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ung igjen på MC

Legg inn av rolf-arne »

Med et bilde av mine mest populære kjøretøy for tiden , tar jeg opp igjen tråden...

Har sett på bildene av @dypen sin nyanskaffelse, å det kribler i kroppen.. så mye at man har sett på bildene fra RT'en .

Selvfølgelig med blanda følelser, smellen merkes fremdeles i enkelte ribbein...airbag eller ikke, det gjorde svarten så vondt ei stund.

Lysta på NY sykkel er til stede, ja hvem har no ikke den..
Æ bare spør..

Sjøl skrur jeg på ST1100, der må bremser renses og overhales, venter på deler...

I tillegg holder vi på mrd Maduraen, til kompisen.. gikk bare 10 dager å få tak i startmotor fra USA, men må lage en brakett , da festene ikke passa helt.

Men den egentlige grunnen til at man slår fra seg ny-sykkel-planer er jo garasje bygget...

Om været bedre seg, og kroppen blir litt bedre, så kan plata være støpt om ei uke... da er nr 1 ferdig i juni...håper vi på...

Var innom en diskusjon om faste bolter, og ja det er vel det man som reperatør i fiskeindustrien får mye erfaring med.

Store som små bolter , så kan dem gi opphav til nye gloser, blåmerker på alle slags rare steder.. og I mange tilfeller litt manglende hud...

Ja hensikten er jo at det SKAL SITTE FAST...eller har vi missforstått.

Og la oss slå fast med det samme aluminium er no dritt... lett og smidig, flott å bearbeide , ja til og med å sveise, men altså noe forbaska dritt.

Nå skal det bare slutte å regne så skal jeg få på MC-klær og ta en tur på CBX'en, JEEP er nok greit men sykkel er bedre..

Ja æ måtte jo skrive litt i loggen , så dere ikke trodde at æ var død og begravet. Er vel ikke så langt unna, etter legens utsatt- så no er hovedoppgaven å skuffe han.

Hadde et tilfelle forrige uke, som vi tilskriver medisin , som ligna alfor mye på slag.... men begynner å puste litt lettere no.

Nei dokker får holde ut med meg ei stund til..

Hei, Hei glemte helt bilde 2 av Gary og meg , et tilfeldig møte, pga. at jeg hadde på meg bikefest skjorta fra daytona...

Gary , amerikansk turist, passasjer på en av de store cruisebåtan (skip)... et tilfeldig møte og 4-5 timers prat om motorsykkel og Iron Butt og litt sightseeing i Jeep... en super dag blei det... BildeBilde

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Låst