Litt kjedelig å få ED skilt men

Tøff farge, tøff bil, stilig med brunt interiør som brekker litt, rå "motor" som klarer og holde følge med de fleste motorsykler langs landeveien og en oppgitt rekkevidde på 52 mil (når jeg sjekket skrytespecs). Det vil vel si at man i praksis kan være sikker på og komme 20-25 mil på en lading midtvinters i -10 grader, noe som sikkert er innafor for dem fleste.
Takker
Takk for det - typisk BMW-kvalitet over hele bilen , har fått "over" 3 tidligere Audi eiere ( Etron m.m ) da BMW virkelig har uppet gamet og imo har tatt igjen og gått forbi Audi i byggekvalitet og opplevd kvalitet.Bjerknez skrev: ↑12 apr 2022, 05:36Tøff farge, tøff bil, stilig med brunt interiør som brekker litt, rå "motor" som klarer og holde følge med de fleste motorsykler langs landeveien og en oppgitt rekkevidde på 52 mil (når jeg sjekket skrytespecs). Det vil vel si at man i praksis kan være sikker på og komme 20-25 mil på en lading midtvinters i -10 grader, noe som sikkert er innafor for dem fleste.
Spørsmålet blir da om jeg mener toppmodellen er verdt litt over 700.000,-?
Jeg må svare ja på den. Ville myyye heller valgt denne fremfor en Tesla. Tesla er i mine øyne en stor gimmick. Dem er gode på batteripakker, men biler og kundeservice har jeg hørt mye blandet om både i aviser og nyheter.
Så 709.000 kroner for en toppspekket i40 M50 mener jeg er en god deal og en en bil jeg godt kunne kjøpt selv hvis interessen var der. Jeg ville ikke endret fargen heller. Den gråfargen er nydelig :)
Eneste bakdelen med denne bilen er at den ikke er særlig praktisk. Men at de ter et morsomt fremkomstmiddel betviles ikke :)
Det meste av godene er borte og bruken koster mer sammen med høyere forsikring. Hvor miljøvennlig dette er kan kanskje andre her uttale seg om.Innføre en vektavgift for alle personbiler, uansett drivlinje. Satsen er kr. 12,50 pr kg over 500 kg. Innføre merverdiavgift for elektriske personbiler på den delen av kjøpesummen som overstiger kr 500.000 Elbiler får også full omregistreringsavgift.
Bompenger er innført også på elbil og strømprisen er høy ved lading.
Absolutt!
Ja slik blir det når du ikke i det hele tatt evner eller gjør litt research i forkant av en veldig lang biltur vinterstid og på toppen så blir det avis nyheter av det. Vinterstid må du forvarme batteriet før lading på Tesla som er veldig lett å aktivere, bare å legge rute på GPS’n så ordner bilen resten. Og ja selvfølgelig får du høyt forbruk i kulde, snø / slaps / regn, motvind, høy hastighet osv Dette er ingen feil eller nyhet, alle elbiler vil oppføre seg slik.AJ skrev: ↑03 jan 2023, 22:00 Mulig Tesla ikke bør være førstevalget om man velger å gå for el-bil...:
https://www.nettavisen.no/tesla/elon-mu ... -95-833777
Helt enig, det handler om å tilpasse seg og forstå hvordan det funker som jeg skrev i innlegget før her. Tesla har også fornuftige priser på lading sammen med desidert beste ladenettverk. Tesla ligger milevis foran mange andre elbil produsenter i teknologi og programvare uten en haug med gammel bilteknologi.ErikW skrev: ↑03 jan 2023, 22:43 Tesla er jo en av bilene som går lengst i rekkevidde på sine batterier sommer som vinter. Mistenker at dette paret har stått litt i pedalen uten tanker for forbruk.
Vår elbil går sommerstid ca 45 - 50 mil. Vår tur i høst fra Skien til Hamar ladet vi noen mil føre vi var fremme, men ikke fordi vi måtte, men fordi vi kunne når vi først skulle spise alllikevel. Vi ladet på Tesla sine ladere som nå er frigitt til allés bruk og den korte stoppen ga oss 20 mil kjøring, så var helt greit d. Vi kjørte stort sett i 110 på cruise. Synes selv el bil funker greit.
Kjører du mye på motorvei da legger du merke til Leaf bilene, ikke mange som går over 80JohnnyTh skrev: ↑04 jan 2023, 13:53 Jeg hadde nok kjøpt meg en Leaf som bil nummer to, hvis det ikke hadde vært for at jeg kan se bilen fra stuevinduet mitt når jeg parkerer. Altså hadde jeg sett bilen hver gang jeg kikket ut av vinduet og det hadde jeg ikke lyst til å utsette meg selv for.
Plutselig dukket det opp en kjempehandel på en MG ZS EV så da ble det den. Veldig godt fornøyd med MG, men noen ganger er det litt kina-følelse