Du kan selvsagt forsøke "å bestemme sjæl", men "livets hjul" kommer en nok ikke utenom. Alt har sin tid, selv om lysten ikke alltid stemmer overens med realiteten...ArcticTiger skrev:
Høhø, jeg er ganske sikker på at Gammelgutt egetlig ikke er noe "unntak" fra den regelen, kanskje heller tvert i mot
Hvor "gammal" du er, bestemmer du sjæl. Og vi som er godt voksne (jeg er dog bare 55) har lov til å bestemme slikt sjæl, og trenger ikke underkaste oss slike "regler"
GlobesLogg: takk for sist....u all :)
Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg
Hmmm...la ikke ALDEREN bestemme, den er veiledende!
Still deg spørsmålet:
NÅR GJORDE DU SIST NOE FOR FØRSTE GANG?
Neste steg for meg nå...er å skaffe en dedikert banesykkel....da får jeg tatt dette HELT ut
Hilsen: "Ung og Lovende"
Still deg spørsmålet:
NÅR GJORDE DU SIST NOE FOR FØRSTE GANG?
Neste steg for meg nå...er å skaffe en dedikert banesykkel....da får jeg tatt dette HELT ut
Hilsen: "Ung og Lovende"
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: Globes Logg - NÅ: Langhelg på ACR-banen
Får bare håpe det ikke blir før eksamen e unnagjort, har jo et år igjen på skolen.Globe skrev:He he he..kjempebra jhn. Så fort det annonseres nye kurs neste sesong, får vi se huke det av i kalenderen
Vi har fablet litt om tur til Nordkapp neste år, men da i forbindelse med Norgestreffet. Det hadde jo vært GULL om alt dette kunne la seg kombinere på et eller annet vis
Blir det Nordkapptur så skal dere få en mottakelse inspirert av "Hurtigruten minutt for minutt"
Det optimale hadde vel vært om kurset på ACR hadde vært helga før Norgestreffet
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37905
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg
Kloke ord som absolutt er med på å trigge meg selv til å tenke at: jo, dette kan jammen være noe å få med seg!Globe skrev:Hmmm...la ikke ALDEREN bestemme, den er veiledende!
Still deg spørsmålet:
NÅR GJORDE DU SIST NOE FOR FØRSTE GANG?
Ikke bitt av denne basillen enda siden jeg ikke har latt meg utsette for smitterisiko.Globe skrev: Neste steg for meg nå...er å skaffe en dedikert banesykkel....da får jeg tatt dette HELT ut
Hilsen: "Ung og Lovende"
Vintersykkel, derimot... En Husaberg 570, kanskje?
Det hadde vært noe!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: Globes Logg
Hehe, se der ja. Da er det like før vi kan gratulere deg med banesykkel.Globe skrev:Hmmm...la ikke ALDEREN bestemme, den er veiledende!
Still deg spørsmålet:
NÅR GJORDE DU SIST NOE FOR FØRSTE GANG?
Neste steg for meg nå...er å skaffe en dedikert banesykkel....da får jeg tatt dette HELT ut
Hilsen: "Ung og Lovende"
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
Re: Globes Logg
AJ skrev: Vintersykkel, derimot... En Husaberg 570, kanskje?
Det hadde vært noe!
Re: Globes Logg
Hvorfor ble jeg ikke det minste overrasket....Globe skrev:
Neste steg for meg nå...er å skaffe en dedikert banesykkel....da får jeg tatt dette HELT ut
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg
Du sier noe der...det samme sa kona når jeg satt her og fabulerte om "next step"
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Globes Logg
Hmm. Da stemmer ikke det lenger.Snikkeren skrev:Jeg bruker all gummien rett som det er, men jeg har noen fothvilere som er helt ubesudlete.
Hadde meg en liten kveldstur, og hadde tatt av alle koffertene. Har vært litt bekymret for hva som tar nedi først av sidekoffertene og fothvilerene, så no slapp jeg å tenke på det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg
Se der ja
Selv vurderer jeg om jeg kanskje må kjøpte inn nye fothvilere....og hva med midtstøtta...det ser jo ikke bra ut
Selv vurderer jeg om jeg kanskje må kjøpte inn nye fothvilere....og hva med midtstøtta...det ser jo ikke bra ut
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Globes Logg
He he. Ja, litt forskjell der ja. Men så er det jo også litt forskjell på vei og bane også da.
No vet jeg ihvertfall at det ikke er noe problem å legge den såppass langt ned, så da tar jeg vel nedi en gang i ny og ne fremover.
Du trenger vel ikke å kjøpe nye fothvilere gjør du? Går ikke det an å bare kjøpe skrapepinnen?
No vet jeg ihvertfall at det ikke er noe problem å legge den såppass langt ned, så da tar jeg vel nedi en gang i ny og ne fremover.
Du trenger vel ikke å kjøpe nye fothvilere gjør du? Går ikke det an å bare kjøpe skrapepinnen?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg
Helt klart forskjell på vei og bane! Har ikke vært i nærheten av å skarpe på vei, og vil nok ikke legge opp til det heller.
Joda pinnen lar seg sikkert kjøpe løst.
Joda pinnen lar seg sikkert kjøpe løst.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37905
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Globes Logg
Høres betryggende ut at du ikke legger opp til "skrap"kjøring på vei. Ikke minst med tanke på pre-høstturen...Globe skrev:Helt klart forskjell på vei og bane! Har ikke vært i nærheten av å skarpe på vei, og vil nok ikke legge opp til det heller.
Joda pinnen lar seg sikkert kjøpe løst.
Kjenner for øvrig igjen litt av skrapingen fra min egen TDM. Ikke på langt nær så mye avskraping på midtstøttefoten som du har, men noe ble det likevel... :-)
Samme med skrapevarsleren på fotpinnen på samme side, dvs. venstre...
Ingen asfaltskraping så langt med Tiger...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Globes Logg
Det er ikke slikt man legger opp til på vei nei, og da er man inne på noe av det man får erfart på bane. Nå har jeg fått lagt TDM'n ned så mye som den sykkelen fysisk kan legges ned, og dermed fått kjenne på at det lar seg gjøre og tenker så at det kan være en grei "psykisk" grense å ha passert den dagen en befinner seg i en situasjon hvor en må counterstyre litt ekstra og legge seg ned ekstra, for å komme ut av en eller annen gitt situasjon. En situasjon hvem som helst på MC vil kunne havne i, uavhengig av den kjørestil en selv har!
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Globes Logg
Er forsåvidt enig med dere i at man ikke bør kjøre på grensen på offentlig vei, men man det er jo litt kjekt å ikke alltid være like snusfornuftig.
Rett tid, og rett sted, og sjekke forholdene på forhånd, så går det som oftest bra.
Rett tid, og rett sted, og sjekke forholdene på forhånd, så går det som oftest bra.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985