Hehe, håper ikke sjefen din leser her inne daBjørnD skrev: 23 okt 2020, 08:41
Det er en grunn til at jeg bygger verksted i Lillestrøm nå, for å si det sånn.

Hehe, håper ikke sjefen din leser her inne daBjørnD skrev: 23 okt 2020, 08:41
Det er en grunn til at jeg bygger verksted i Lillestrøm nå, for å si det sånn.
Jeg blir autorisert Yamaha verksted, ihvertfall. Så kommer det vel Honda og Suzuki etterhvert.. Hvis kommunen er enig blir det butikk også.Bjerknez skrev: 23 okt 2020, 10:04 Det ante meg ja. Spørsmålet blir vel om verkstedet du starter blir et "autorisert" verksted som kan gi stempel i boka? Ikke at det betyr så mye isolert sett, men for dem som vil beholde garantien er det jo kjekt. Selv om man trolig må betale mer for dårligere jobb...
Det kan nok hende. Men fakta er fakta, og jeg har greit mye dokumentasjon på ting. Dessuten er jeg lovet endel tillegg jeg aldri har fått, og ei heller kan jeg jobbe til knapper og glansbilder svært mye lenger.. Folk som slutter her og går til helt vanlige Mekonomen-jobber får 60-70 kr mer i timen, så..
Tror du det er særlig forskjell mellom din arbeidsplass og andre verksteder knyttet til store merkeforhandlere? Tenker da på ledelsens holdning til hvordan verkstedet skal drives.BjørnD skrev: 23 okt 2020, 12:16Det kan nok hende. Men fakta er fakta, og jeg har greit mye dokumentasjon på ting. Dessuten er jeg lovet endel tillegg jeg aldri har fått, og ei heller kan jeg jobbe til knapper og glansbilder svært mye lenger.. Folk som slutter her og går til helt vanlige Mekonomen-jobber får 60-70 kr mer i timen, så..![]()
Har ikke jobbet så mange andre steder, men har inntrykket fra andre som jobbet her før og så har vært andre steder etterpå. Og de sier at ting er bedre andre steder, men det er noen svin på skogen der også.. alle stresser og ser kun bunnlinja.cannon skrev: 23 okt 2020, 12:57
Tror du det er særlig forskjell mellom din arbeidsplass og andre verksteder knyttet til store merkeforhandlere? Tenker da på ledelsens holdning til hvordan verkstedet skal drives.
Jeg kan nok si det sånn at uttalelsen fra motparten her er at jeg får sparken. Det pleier å være normen om en ikke er helt robot og "helt med på laget". Vi har jo fått streng beskjed om å kose oss på jobb.......Bjerknez skrev: 23 okt 2020, 13:36 Høres jo ut som en uhyre merkelig praksis og det du sier bør alene kvalifiseres til å boikotte dette firmaet. Arbeidere på minstelønn (og sikkert under det også hvis det stemmer det du sier). Utgiftene står ikke i stil med inntektene og da er altså løsningen å ta fra lønningsposen til ansatte samt skippe vedlikehold?
Samtidig tror jeg du skal være veldig forsiktig med hva du skriver. Spesielt med tanke på at du skal starte for deg selv, noe som kan ansees som et litt uggent forsøk på og ødelegge for den ene for å kapre kunder selv.
Slikt kan det bli rettsaker av. Men har du baller av stål, så står du han vel av mulignes.
Jeg sier ikke at jeg ikke tror på det du sier, for det kan mest trolig være sant, men samtidig mangler man uttalelse fra motpart her...
Alle som jobber her utenom ledelsen har 215 kr timen, flatt, uansett utdanning og erfaring. De fleste har bare vært ansatt noen måneder hvert år, så 8 faste er mildt sagt litt flytende. Nå er vi to selgere, 2 mek, en delelager/mek + ledelsen, som er 2..Bjerknez skrev: 23 okt 2020, 13:59 I følge proff.no så ser jo ikke tallene så gale ut egentlig, selv om dette kun gir en indikasjon. i 2019 var det 8 ansatte og det samme året var de totale lønnskostnadene på 4.2 mill. Deler man dette på antall ansatte får man godt over 500.000,- pr. snute.
Er disse tallene gale, og evt. hva er det som er galt?
I 2019 hadde nesten alle 200 kr i timen her, jeg hadde 215. Do the math. Det er knapt 400K hver oss, på dengang meg, Kjell, Peter, Christian og Roger. Det henger ikke på greip, nei. Det er 2 mill på alle oss, 1.2 på ledelsen.... og 1.2 på deres barn, som også "jobber" her..Bjerknez skrev: 23 okt 2020, 14:07 Lederlønnen er oppgitt til 600.000 ish i 2019. I mine øyne ikke en veldig høy lønn til lederlønn og være?
Prøver ikke å være vanskelig her altså, jeg bare er født skeptiker til det motsatte er bevist :)
Skjønner. Men det du ber meg om å gjøre her er egentlig å tro mer på dine ord, enn det som er oppgitt i regnskapet og til skattemyndighetene.BjørnD skrev: 23 okt 2020, 14:51I 2019 hadde nesten alle 200 kr i timen her, jeg hadde 215. Do the math. Det er knapt 400K hver oss, på dengang meg, Kjell, Peter, Christian og Roger. Det henger ikke på greip, nei. Det er 2 mill på alle oss, 1.2 på ledelsen.... og 1.2 på deres barn, som også "jobber" her..Bjerknez skrev: 23 okt 2020, 14:07 Lederlønnen er oppgitt til 600.000 ish i 2019. I mine øyne ikke en veldig høy lønn til lederlønn og være?
Prøver ikke å være vanskelig her altså, jeg bare er født skeptiker til det motsatte er bevist :)
Ber deg ikke tro på noe. Jeg sier bare at lønnsnivået her er 215kr timen. Hvordan de fikk til de oppgitte tallene vet jeg ikke. Og hvis du vil se årsoppgaven min på PM fikser jeg det, hvis det skulle være tvil om jeg sitter og surrer.. :)Bjerknez skrev: 23 okt 2020, 14:55 Skjønner. Men det du ber meg om å gjøre her er egentlig å tro mer på dine ord, enn det som er oppgitt i regnskapet og til skattemyndighetene.
Det var dere som spurte om hvordan det drives her... jeg svarte. Er ikke bitter, så mye gidder jeg ikke legge i det. Og, siden vi ikke tar i mot Yamahaer eldre enn 2000 her, og jeg kommer til å jobbe med eldre enn det, så er det lite kapring av kunder jeg tenker på. Det jeg bryr meg om er at kundene får det de betaler for. Alltid.Bjerknez skrev: Jeg synes du virker veldig bitter, noe som forøvrig kan være forståelig. Jeg synes uansett det ikke er veldig greit og utgi slik informasjon på et offentlig forum, så lenge tredjepart ikke får greie på det og dermed kan svare på beskyldningene.
Det at du også har planer om å starte for deg selv, får litt av troverdigheten din ut på sidelinjen også. Tenker da mest på "kapring" av evt. kunder etc.
Som sagt, så er det ikke slik at jeg IKKE tror på deg. Jeg sier bare at det blir litt i overkant og fortelle hva dine kolleger tjener, samt opplysninger om at dem ikke duger til det dem gjør, drittslenging i retning ledelsen og nå mener du at tallene dem har oppgitt i regnskapet ikke stemmer. Samtidig forteller du at dem driver med "snusk" vedrørende verkstedarbeide og at dem lurer kundene.BjørnD skrev: 23 okt 2020, 15:09Ber deg ikke tro på noe. Jeg sier bare at lønnsnivået her er 215kr timen. Hvordan de fikk til de oppgitte tallene vet jeg ikke. Og hvis du vil se årsoppgaven min på PM fikser jeg det, hvis det skulle være tvil om jeg sitter og surrer.. :)Bjerknez skrev: 23 okt 2020, 14:55 Skjønner. Men det du ber meg om å gjøre her er egentlig å tro mer på dine ord, enn det som er oppgitt i regnskapet og til skattemyndighetene.
Det var dere som spurte om hvordan det drives her... jeg svarte. Er ikke bitter, så mye gidder jeg ikke legge i det. Og, siden vi ikke tar i mot Yamahaer eldre enn 2000 her, og jeg kommer til å jobbe med eldre enn det, så er det lite kapring av kunder jeg tenker på. Det jeg bryr meg om er at kundene får det de betaler for. Alltid.Bjerknez skrev: Jeg synes du virker veldig bitter, noe som forøvrig kan være forståelig. Jeg synes uansett det ikke er veldig greit og utgi slik informasjon på et offentlig forum, så lenge tredjepart ikke får greie på det og dermed kan svare på beskyldningene.
Det at du også har planer om å starte for deg selv, får litt av troverdigheten din ut på sidelinjen også. Tenker da mest på "kapring" av evt. kunder etc.