MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Da ser det ut til at gårsdagens J-B Kwik fiks gjorde susen . I hvert enn så lenge... .
Skal bli interessant å se hvor lenge denne enkle og billige løsningen holder.
Har holdt fin-fint tur/retur Hønefoss i dag.
Skal bli interessant å se hvor lenge denne enkle og billige løsningen holder.
Har holdt fin-fint tur/retur Hønefoss i dag.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Da ser det jammen ut til at jeg har fått tak i et komplett hengerfeste til Hyundaien til den nette sum av kr. 875,- .
Dette hengerfestet kommer fra en 2001 mod og bør passe helt fint siden Elantra Type III, som er den jeg har, ble produsert fra 2000 til 2007, tilnærmet uforandret, kun små kosmetiske endringer utvendig og mer og mindre påkostet og modernisert interiør:
Stammer fra denne bilen:
Med hengerfeste på bilen så ha Hyundaien min "hele" utstyrspakka siden den har alarm og motorvarmer fra før i tillegg til oppvarmede elektriske sidespeil, elektriske vindusheisere på alle dørene og fet Kenwood CD-spiller .
Skikkelig artig velutstryrt bil .
Så da blir det tur til Næroset for å hente go'sakene en av de nærmeste dagene :) .
Dette hengerfestet kommer fra en 2001 mod og bør passe helt fint siden Elantra Type III, som er den jeg har, ble produsert fra 2000 til 2007, tilnærmet uforandret, kun små kosmetiske endringer utvendig og mer og mindre påkostet og modernisert interiør:
Stammer fra denne bilen:
Med hengerfeste på bilen så ha Hyundaien min "hele" utstyrspakka siden den har alarm og motorvarmer fra før i tillegg til oppvarmede elektriske sidespeil, elektriske vindusheisere på alle dørene og fet Kenwood CD-spiller .
Skikkelig artig velutstryrt bil .
Så da blir det tur til Næroset for å hente go'sakene en av de nærmeste dagene :) .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Jeg har vært bilentusiast hele livet (ja faktisk... Eller ihvertfall fra jeg ble oppmerksom på at biler fantes). Og jeg har nå for mange biler, så noe skal selges... Blir ikke bare dagligbiler dette da, men...
Daglig kjører jeg denne. 2013 P85+: Morobil som jeg nettopp har byttet motor i. MINI Cooper S. Skal selges. Sommerbilen min. 1983 Alfa Romeo Spider Og en til husprosjektene. Kjekk å ha når man skal hente materialer, flytte møbler, kjøre søppel osv. Skal selges. Og så pusser jeg opp en litt eldre (1971) Alfa Romeo Spider 1750. Skal tilbake til original hvit farge. Blir slik da: En av Spiderne skal også selges når den hvite blir ferdig.
Daglig kjører jeg denne. 2013 P85+: Morobil som jeg nettopp har byttet motor i. MINI Cooper S. Skal selges. Sommerbilen min. 1983 Alfa Romeo Spider Og en til husprosjektene. Kjekk å ha når man skal hente materialer, flytte møbler, kjøre søppel osv. Skal selges. Og så pusser jeg opp en litt eldre (1971) Alfa Romeo Spider 1750. Skal tilbake til original hvit farge. Blir slik da: En av Spiderne skal også selges når den hvite blir ferdig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
En artig bilpark der, Gard :).
Jeg hadde selv en Alfa Romeo GT 2.0 JTS fram til i fjor.
Utrolig fin bil å kjøre! Not so much når det gjaldt pålitelighet... .
Så jeg må bare erkjenne at jeg var fornøyd da sønnen til en ekte Alfaentusiast, som også er medlem her på MCsiden.no, kjøpte den.
Så nei... for meg er bil av marginal interesse og skal dekke det daglige basale bilbehovet uten noe ekstra, ikke minst hva gjelder drift-, forsikring og serviceutgifter. Billigst mulig bilhold, inkl. bensinutgifter. Fylte i dag til 15,29 literen + 365Direkte rabatten på ESSO . Dermed godt under 15 kr./literen.
Og med hengerfeste på koreaneren så blir brukeranvendligheten betydelig styrket i og med at nærmeste nabo velvillig låner bort hengeren sin når behovet melder seg :) .
Jeg hadde selv en Alfa Romeo GT 2.0 JTS fram til i fjor.
Utrolig fin bil å kjøre! Not so much når det gjaldt pålitelighet... .
Så jeg må bare erkjenne at jeg var fornøyd da sønnen til en ekte Alfaentusiast, som også er medlem her på MCsiden.no, kjøpte den.
Så nei... for meg er bil av marginal interesse og skal dekke det daglige basale bilbehovet uten noe ekstra, ikke minst hva gjelder drift-, forsikring og serviceutgifter. Billigst mulig bilhold, inkl. bensinutgifter. Fylte i dag til 15,29 literen + 365Direkte rabatten på ESSO . Dermed godt under 15 kr./literen.
Og med hengerfeste på koreaneren så blir brukeranvendligheten betydelig styrket i og med at nærmeste nabo velvillig låner bort hengeren sin når behovet melder seg :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re:
Ja, de fleste har vel et slikt forhold til bil. Jeg bare er og blir en bilfrik tror jeg. Ligger i blodet. GT er en veldig fin bil! Jeg solgte oldefaren dens i sommer... Savner den.AJ skrev: ↑13 jan 2020, 19:48 En artig bilpark der, Gard :).
Jeg hadde selv en Alfa Romeo GT 2.0 JTS fram til i fjor.
Utrolig fin bil å kjøre! Not so much når det gjaldt pålitelighet... .
Så jeg må bare erkjenne at jeg var fornøyd da sønnen til en ekte Alfaentusiast, som også er medlem her på MCsiden.no, kjøpte den.
Så nei... for meg er bil av marginal interesse og skal dekke det daglige basale bilbehovet uten noe ekstra, ikke minst hva gjelder drift-, forsikring og serviceutgifter.
Og med hengerfeste på koreaneren så blir brukeranvendligheten betydelig styrket i og med at nærmeste nabo velvillig låner bort hengeren sin når behovet melder seg :) .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Ah...!
Dette er jo en udødelig klassiker :) :
Dette er jo en udødelig klassiker :) :
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Her er min gode gamle Volvo S80 2.0T 2001 mod Regner med det er flere som har gamle bruksbiler i stallen, har stort sett opp gjennom tidene alltid hatt eldre brukbiler. Aldri kjøpt ny bil
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- haakeik
- Innlegg: 717
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Sted: Asker området
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Volvo S80 2.0T 2000 mod, mørk blå, er den eneste bilen jeg har kjøpt ny. Solgte den etter to år da jeg trengte cash til leilighet.
Oppgraderte dagligbilen for 1 1/2 måned siden til en 2012 Audi Q5. Første gang jeg kjøper et bilmerke jeg har hatt før. Føles som en helt ny bil, damekjørt og fulgt service til punkt og prikke, på girkassen også. Ellers har jeg hatt i kronologisk rekkefølge; Boble 1303S, Renault 19, Opel Omega MV6, Volvo S80, BMW 520, Audi A4, Alfa Romeo GT, Ford Mondeo og nå Audi Q5.
Oppgraderte dagligbilen for 1 1/2 måned siden til en 2012 Audi Q5. Første gang jeg kjøper et bilmerke jeg har hatt før. Føles som en helt ny bil, damekjørt og fulgt service til punkt og prikke, på girkassen også. Ellers har jeg hatt i kronologisk rekkefølge; Boble 1303S, Renault 19, Opel Omega MV6, Volvo S80, BMW 520, Audi A4, Alfa Romeo GT, Ford Mondeo og nå Audi Q5.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Etter at jeg kvittet meg med Alfa'en har jeg på ingen måte falt for ikke-eksisterende fristelser til å handle ny(ere) bil. Selv ikke Hondas nye modell e helelektriske kultbil, som gikk som et uvær og er rikelig utstyr med mye morsomt.
Neida... her holder det helt fint med Hyundai Elantra 1.6 GLS fra 2004 med 88K på telleren. Har eid denne i to år nå og fikk byttet girolje og registrerreim (pga. alder) og løpehjul for en måned siden.
Dermed har jeg bil i 100K til . En bil som kostet meg 29K for to år siden .
Det mest fornuftige bilvalget jeg noensinne har gjort !
Og det synes jeg det var helt greit å få publisert i lokalavisen :
Neida... her holder det helt fint med Hyundai Elantra 1.6 GLS fra 2004 med 88K på telleren. Har eid denne i to år nå og fikk byttet girolje og registrerreim (pga. alder) og løpehjul for en måned siden.
Dermed har jeg bil i 100K til . En bil som kostet meg 29K for to år siden .
Det mest fornuftige bilvalget jeg noensinne har gjort !
Og det synes jeg det var helt greit å få publisert i lokalavisen :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 830
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Artig tråd og fin lesning AJ :) bilen min er en BMW 525d som jeg kjøpte i 2015, bilen har fungert hele veien og ikke byttet annet enn slite deler :) nå er konemor gravid med barn nr 4 så da må nok denne byttes ut. Noen med tips til 7 seter ? :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Hva med en ekstremt lite kjørt X5 ? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=181592338
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Heisann og god sommer , no får jeg hverken brukt sykkel eller bil - men mye seng så det passer vel med litt nett prat - bil entusiast, jeg , veldig mye og ikke overhodet intressert - ja det er en selvmotsigelse.. men det fungerer slik - liker bil og motor eller sykkel - men i de fleste år har man ikke hatt muligheten til å holde på med dette så da har bilen blitt bruksgjenstand.
I flere år så prøvde jeg å være kollektiv bruker , men da slutter livet kl 20 hverdager og 18 på løsdag og søndag er det kl13 .. så fikk vi en revolusjon som hette Flexx-buss og da gikk det meste i vasken - da ble det bil -- 7 kilometer til butikk og alt det andre - lar seg ikke gjøre uten egen transport-- så kjøpte jeg sykkel og holdt meg til den drøyt et år --- men så blei denne vinteren for laaang --- og krefter til snemåking tok slutt..
Arme stakkar har hele 4 kvm å måke
Da ble det en Ford Ranger- med plog og det hele - men det blei til at noen hengte seg opp i den plogen og det viser seg at MEYER ikke vil TUV godkjenne produktene sine - så her må kreativiteten inn - nytt feste koster 17-18 K og det må vel til -- siden det ikke blir laang tur på meg i år så går vel det - så må jeg vel ut med "nye" endeledd foran og rydde i det elektriske... ja OK kjøpte meg arbeid
Men hadde en fin tur på sommer dekk fra Bergen til Bodø i mars - videre nordover gikk det på pigg ... No er bilen blitt brukt lite pga. lys feil men da er det jo fint at guten er på båt og jeg har en fin pick-up å kjøre
... Nå er både plog og strøkasse borte (midlertidig) - men etter prøveturen hjem så fant jeg jo at det var en god bil for meg å kjøre - så greit - litt jobb får det bare bli...
I flere år så prøvde jeg å være kollektiv bruker , men da slutter livet kl 20 hverdager og 18 på løsdag og søndag er det kl13 .. så fikk vi en revolusjon som hette Flexx-buss og da gikk det meste i vasken - da ble det bil -- 7 kilometer til butikk og alt det andre - lar seg ikke gjøre uten egen transport-- så kjøpte jeg sykkel og holdt meg til den drøyt et år --- men så blei denne vinteren for laaang --- og krefter til snemåking tok slutt..
Arme stakkar har hele 4 kvm å måke
Da ble det en Ford Ranger- med plog og det hele - men det blei til at noen hengte seg opp i den plogen og det viser seg at MEYER ikke vil TUV godkjenne produktene sine - så her må kreativiteten inn - nytt feste koster 17-18 K og det må vel til -- siden det ikke blir laang tur på meg i år så går vel det - så må jeg vel ut med "nye" endeledd foran og rydde i det elektriske... ja OK kjøpte meg arbeid
Men hadde en fin tur på sommer dekk fra Bergen til Bodø i mars - videre nordover gikk det på pigg ... No er bilen blitt brukt lite pga. lys feil men da er det jo fint at guten er på båt og jeg har en fin pick-up å kjøre
... Nå er både plog og strøkasse borte (midlertidig) - men etter prøveturen hjem så fant jeg jo at det var en god bil for meg å kjøre - så greit - litt jobb får det bare bli...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Ja, da er Hyundaien klar for to nye år, ble EU-godkjent i dag. Eneste feil var en gåen parklyspære, som mekanikeren selvfølgelig byttet uten å spørre på forhånd.
Det er rett før bilen runder 90K og mye taler for at den tåler like mye til før den skal skrotes en gang i framtida.
Bilen, som kostet meg 29000,- ferdig reg. for to år siden vil kanskje, når den tid kommer, ha en god del høyere vraktpantpris enn dagens 3000,- kr.
Så langt har denne bilen vist seg å være mitt lureste bilkjøp noensinne .
Hadde noen fortalt meg det for noen år siden ville jeg ledd med vantro så det holder opp i trynet på vedkommende .
Det er rett før bilen runder 90K og mye taler for at den tåler like mye til før den skal skrotes en gang i framtida.
Bilen, som kostet meg 29000,- ferdig reg. for to år siden vil kanskje, når den tid kommer, ha en god del høyere vraktpantpris enn dagens 3000,- kr.
Så langt har denne bilen vist seg å være mitt lureste bilkjøp noensinne .
Hadde noen fortalt meg det for noen år siden ville jeg ledd med vantro så det holder opp i trynet på vedkommende .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Ja så heldig var nok ikke jeg - men vi får se- jeg har funnet en bil jeg liker - men leite etter strøm til hovedlys og må vel ta inn at det ikke blir plog med det første - sykkelen stakk av med plogfeste budsjettet - så nå er det bare å spare....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Kjellrf
- Innlegg: 1601
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: MCsidens tråd om forumbrukernes dagligbiler
Jeg jobbet hos Hyundai-forhandler i 2001-02, og blei egentlig positivt overrasket over den nye Elantra da. Skal sies vi hadde en med 2.0 l motor som demo, mens de fleste valgte 1.6. Var klart bedre å kjøre enn Mazda, som vi også solgte, og den var mye bedre enn forrige modell. Det som kan være en svakhet, er nok korrosjon/rust på de. Passer man på god rustbeskyttelse, bidrar nok det til ett lengre liv.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.