Motorcycle Communication Systems, BT-S2 - noen med erfaringer?

...generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Lordjanus
MC: skal kjøpe MC

Motorcycle Communication Systems, BT-S2 - noen med erfaringer?

Legg inn av Lordjanus » 08 aug 2018, 22:48

Hei.

nå som jeg skal kjøpe en ny mc så må jeg jo spare inn på noe, ønsker ikke å bruke 3500 på et Sena sett, er det noen som har prøvd dette, ser at den får ganske bra review på youtube og nettet generelt.

https://www.amazon.com/Motorcycle-Commu ... B06XD9S4JL

dette var en uhøytidelig test : https://www.youtube.com/watch?v=aVbY7G23eVo

Eller er det ikke bra, noen som har prøvd, er jo litt skeptisk.
Sist redigert av AJ den 08 aug 2018, 22:51, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Juicebox
MC: Ducati Hypermotard 939 sp

Re: Motorcycle Communication Systems, BT-S2 - noen med erfaringer?

Legg inn av Juicebox » 09 aug 2018, 00:22

Intercom er noe jeg syns man ikke skal spare på. Kan anbefale Scalarider packtalk på det varmeste. DMC-teknologien er en av de beste om ikke den beste!

Brukeravatar
Bjerknez
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez » 09 aug 2018, 07:03

Jeg bruker selv Cardo G9x og den har forsåvidt funket greit de fire årene jeg har hatt den. Men jeg har i 98% av bruken kun brukt den som lydavspiller og ikke som intercom. Intercom synes jeg bare er slitsomt. Når jeg er på tur orker jeg ikke å jatte med andre hele tiden. Noe må man jo snakke om når man stopper også :)

Det viktigste for min del er selve lydkvaliteten siden jeg stort sett bruker intercom til musikkavspilling streamet fra telefon (spotify). Jeg har testet det systemet som er i den nye Schuberth C4 Pro hjelmen samt det jeg bruker selv som er Cardo G9x. Lydkvaliteten er bare helt grei. Gåsehud får man ikke. Man kan spille relatvit høyt, men lyden er veldig tam. Dårlig med "trøkk" for å si det sånn.

Skal du i hovedsak bruke den som intercom, så er jo ikke lydkvaliteten SÅ viktig.
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
haakeik
MC: 94' Triumph, 76' Laverda 750 SF2
Sted: Asker området

Legg inn av haakeik » 09 aug 2018, 07:30

Jeg har i sommer brukt Fodsports M1-S til å høre på musikk og radio. Vesentlig bedre kvalitet på lyd enn min gamle Cardo G9x og den spiller mye høyere. Den kan også firmware oppgraderes via PC. Den kan parres med andre merker. Den har ikke radio, men med en PopNano koblet til, er det ikke noe problem å høre på DAB radio.
Fodsports M1-S: https://www.aliexpress.com/item/Fodspor ... autifyAB=0

PopNano: https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bild ... jamforelse

Lordjanus
MC: skal kjøpe MC

Legg inn av Lordjanus » 09 aug 2018, 12:21

Takker for svar , skal sjekke de forskjellige som dere drar frem.

Brukeravatar
KåreDump
MC: Støypjernskomfyr med vesker

Legg inn av KåreDump » 09 aug 2018, 12:52

Lordjanus skrev:
08 aug 2018, 22:48
Eller er det ikke bra, noen som har prøvd, er jo litt skeptisk.
Kjøpte en sånn BTS2-sak når min G9x tok kveld. Regna med det skulle være det reneste søppel, men tok feil.
Har kun testa den som musikkavspilling og for å svare telefon, har ikke prøvd den som intercom (har for pratsomme kjørekompiser tila t jeg didder det! :lol )

Lydkvaliteten er på linje med G9x, og batteritiden er MYE bedre!

Juicebox skrev:
09 aug 2018, 00:22
Intercom er noe jeg syns man ikke skal spare på. Kan anbefale Scalarider packtalk på det varmeste. DMC-teknologien er en av de beste om ikke den beste!
Både jeg og min datter hadde kjøpte G9x når jeg øvelseskjørte med henne, men etter tre-fire år hadde begge settene sluttet å fungere...
Den der billigsaken koster ca en tiendel av hva en tilsvarende sak av anerkjent merke koster.
Og når den funker (for meg i alle fall) like bra som "merkevaren", så blir valget lett for meg!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Juicebox
MC: Ducati Hypermotard 939 sp

Legg inn av Juicebox » 14 aug 2018, 22:54

KåreDump skrev:
09 aug 2018, 12:52
Både jeg og min datter hadde kjøpte G9x når jeg øvelseskjørte med henne, men etter tre-fire år hadde begge settene sluttet å fungere...
Den der billigsaken koster ca en tiendel av hva en tilsvarende sak av anerkjent merke koster.
Og når den funker (for meg i alle fall) like bra som "merkevaren", så blir valget lett for meg!
Så bra billigsaken funker for deg! Mener det 100%!
Du må huske at G9x og Packtalk kommer fra samme merke men de er to forskjellige enheter fra to forskjellige tider. Det er også en stor forskjell å bruke det til øvelseskjøring og til gruppekjøringer som inneholder mer enn 1.
Ingen andre produsenter har en mesh-teknologi som er like bra utprøvd som DMC til scalarider og som er like stabile som dem.

Skal man ha intercom for fører og passasjer så funker hvilken som helst enhet, men om man vil ha en intercom som skal være så universell som mulig og samtidig være en av de på topp så hadde jeg lett gått for Packtalk.

Svar