Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge?
Nå som EICMA er i gang dukker det som alltid opp nyheter fra motorsykkelprodusenter som vi ikke få kjøpt via vanlige importør- og forhandlerkanaler her i landet.
Som f.eks. Moto Morini:
http://www.eicma.it/en/media/news/moto- ... 018_12110/
Hadde vært artig om noen tok sjansen på å ta inn Morinisykler til Norge .
Det finnes et godt knippe flere motorsykkelmerker- og modeller som ikke tas inn til Norge.
Hvilke kunne du tenke deg å se i norske MC-butikker?
Som f.eks. Moto Morini:
http://www.eicma.it/en/media/news/moto- ... 018_12110/
Hadde vært artig om noen tok sjansen på å ta inn Morinisykler til Norge .
Det finnes et godt knippe flere motorsykkelmerker- og modeller som ikke tas inn til Norge.
Hvilke kunne du tenke deg å se i norske MC-butikker?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Sted: Bartebyen
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Flott denne Morinien - leide en 1200 GrandPasso i Tyskland og kjørte i Alpene 3-4 dager mens min var på service. Bjørnesterk Twin ( 125hk ) som kanskje er basis for denne litt nedtunede utgaven. Spennende !
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Mexikanske Italika er en MC produsent jeg aldri hadde hørt om før jeg i dag leste denne saken på ADV Rider forumet:
https://advrider.com/the-biggest-motorc ... -heard-of/
Interessant liten sak, kanskje spesielt denne allroadsykkelen, godt egnet til kjøring på norske grusveier og vil antakelig være bortimot perfekt med noe større motor uten å øke vekten i vesentlig grad:
Mer å lese (hvis man behersker språket...) om dette spennende motorsykkelmerket her:
https://italika.mx/
https://advrider.com/the-biggest-motorc ... -heard-of/
Interessant liten sak, kanskje spesielt denne allroadsykkelen, godt egnet til kjøring på norske grusveier og vil antakelig være bortimot perfekt med noe større motor uten å øke vekten i vesentlig grad:
Mer å lese (hvis man behersker språket...) om dette spennende motorsykkelmerket her:
https://italika.mx/
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
For å være helt ærlig så hadde jeg aldri tatt sjansen og kjøpt meg et merke som ikke er "mainstream". Det tror jeg de fleste av oss tenker også. Det blir som å pisse i motvind om importører skal drive å ta inn slike sykler. Sorry for å være negativ, ikke at jeg føler det er negativt, men heller ærlig.
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Sto på E6 ved Rygge med en Italiener ifjor sommer. På en MotoMorini. Med svidd elnett og det som verre var.
Ikke enkelt å hjelpe på noen måte da gitt. Ikke en forhandler noe sted som ville ta den i mot..
Kjøp en BMW R1200GS/GSA eller noe tilsvarende fra Honda/Suzuki/Yamaha sier nå jeg bare.
Ikke enkelt å hjelpe på noen måte da gitt. Ikke en forhandler noe sted som ville ta den i mot..
Kjøp en BMW R1200GS/GSA eller noe tilsvarende fra Honda/Suzuki/Yamaha sier nå jeg bare.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Dette har du sikkert rett i. Når det gjelder merker som Italika og Moto Morini, som også er nevnt, er dog ikke dette noen relevant problemstilling for MC-kjøpere som handler sykkel hos norske forhandlere.
Atskillig mer relevant med et av verdens aller eldste merker, Royal Enfield som nå endelig (?)
er å få kjøpt i Norge.
Spennende å se hvor fornøyd RE-eiere her i landet blir med både sykkel og serviceapparat.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Ja, blir spennende å se på hvordan LazyBoyz skal selge disse syklene og om de klarer det. Jeg mener nå at de er helt feil for Royal Enfield.
Nå sies det at RE selges som varmt brød i Europa, men jeg har ihvertfall ikke trua her i Norge.
Nå sies det at RE selges som varmt brød i Europa, men jeg har ihvertfall ikke trua her i Norge.
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Det må da uansett være bedre enn å ikke ha noen forhandler? Både for RE og de som er interessert i å kjøpe en.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Det spørs hvordan du ser på det. Om LB velger å kutte ut prøveprosjektet sitt, hva skjer med de "10" som har kjøpt seg en RE? Blir ikke særlig bra for RE om det blir en dårlig omtale heller.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Tja, bra ikke alle tenker sånn. Da hadde vi jo bare hatt gamle krigs-Norton og Tempo her på berget...
LB må jo være en av landets beste mc-selgere, de har hatt suksess med landets mest nedsnakka mc-merke, tror jeg. Jeg tenker det skal gå fint.
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Royal Enfield er jo et stort konsern, og syklene er stort sett bygd på enkel, gjennomprøvd teknologi. Folk kjører verden rundt på den Himalaya modellen uten nevneverdige problemer (utover det å få tak i enkle ting som filter og drev/kjede når det trengs.
Det finnes jo en engelsk produsent som heter CCM, som i tilleg til å produsere motorsykler til det engelske forsvaret,
produserer utrolig kule, enkle sykler. Kunne tenkt meg å visst mer om holdbarhet på disse.
Stilen er iallefall upåklagelig, spør du meg
GP 450 Adventure. 450 ccm, 125 kilo, med gode omtaler i pressen
Stealth Bobber
Spitfire FlatTracker
Spitfire CafeRacer
Det finnes jo en engelsk produsent som heter CCM, som i tilleg til å produsere motorsykler til det engelske forsvaret,
produserer utrolig kule, enkle sykler. Kunne tenkt meg å visst mer om holdbarhet på disse.
Stilen er iallefall upåklagelig, spør du meg
GP 450 Adventure. 450 ccm, 125 kilo, med gode omtaler i pressen
Stealth Bobber
Spitfire FlatTracker
Spitfire CafeRacer
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Tar det slik at du tok det til grensen men uansett, nja, nå var det slik at disse andre "mainstream"-merkene slik som Honda, Yamaha og etc hadde kommet så langt i både teknologi og produksjon at Norton og Tempo ikke kunne konkurrere mot dem. Det var da en selvfølge at disse merkene skulle bli suksessfulle, selv idag. RE er et nisjemerke med sykler for de spesiell interesserte, noe som "aldri" kommer til å oppnå samme suksess som andre mainstream-merkene. Jeg vil tro at en average Joe hadde valgt en BMW G 310 GS med 34hk til 61k enn en RE HIMALAYAN 411 med 24,5hk til 69k.
Jeg sier ikke at RE er noe dårlig, har lite til null erfaring og nada interesse for merket og deres visjon, det er også grunnen til at det er sinnsykt mange andre merker som blir vurdert før RE kommer inn i bildet. Sånn er det med meg ihvertfall, og jeg tviler ikke på at jeg er den eneste.
Kunne Royal Enfield vært deres førstevalg?
Jeg vil ikke si at Harley er landets mest nedsnakka mc-merke, tvert imot. Du motsier jo deg selv der
Du må huske at LB for det meste bare selger HD her i Oslo og omegn, så de er ikke landets beste mc-selgere. Det finnes mange HD forhandlere rundt omkring. Så er ikke LB kjent for bra service heller, ihvertfall ikke de siste årene. De har sikkert blitt bedre nå, men dårlig kundeopplevelser blir man ikke kvitt med det samme. Så er jo HD stempla som et "badboy" merke. RE har ikke et slikt stempel på seg og kommer trolig aldri til å få det heller. Derfor syns jeg ikke LazyBoyz representerer Royal Enfield noe særlig.
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6990
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Om de velger å avslutte importen trenger det ikke å bli noen ulykke for "de ti" eller et så langt ukjent antall kunder.
Det finnes vel uansett ett verksted eller en "privatpraktiserende" som kan ta seg av service og annen skruing på syklene.
Deler får man uansett tak i fra utlandet.
Regner med at LB tar inn Royal Enfield for å ha ett lett og rimeligere alternativ til de som vil ha en klassiker men syns HD er for tung og dyr.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Må si jeg ble overrasket selv da det ble kjent at Lazy Boyz skulle bli Royal Enfield importør og forhandler.
Min neste tanke var at dette var artig og jeg ønsker dem lykke til .
Og sannsynligheten er stor for at det blir en tur innover til sommeren for å spørre om en aldri så liten demotur. Og da er det de nye 650 modellene som helt klart er de mest interessante.
Også er det vel lov å håpe at LB stiller med demosykler på Vårmønstringen utenfor Norges Varemesse i begynnelsen av mai .
Min neste tanke var at dette var artig og jeg ønsker dem lykke til .
Og sannsynligheten er stor for at det blir en tur innover til sommeren for å spørre om en aldri så liten demotur. Og da er det de nye 650 modellene som helt klart er de mest interessante.
Også er det vel lov å håpe at LB stiller med demosykler på Vårmønstringen utenfor Norges Varemesse i begynnelsen av mai .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Motorsykler vi gjerne skulle sett bli solgt i Norge
Uansett om de ikke kommer på Vårmønstringen så har dem trolig RE til demo. Skal sies at de er veldig snille og oppfordrer kundene sine til å prøve deres demosykler uten å stille spørsmål eller gir et surt ansiktsuttrykk slik som andre forhandlere gjør og som bare gir deg 30-60min demotur. Nå mistenker jeg at det er HD's markedsføringsstrategi og dermed må følges, så får vi se hvordan det er med RE :)