MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Ragnhild

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av Ragnhild »

Flere som diskuterer dødsfall i trafikken

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av rayongracer »

I April skulle vi på tur til Nord Thailand, og alle skulle møtes opp i Bangkok. Vi treftes tidlig om morningen og tok av sted nordover.

Gruppen delte lag i to, en gruppe som tok av i høy hastighet og resten av oss tok det litt mere med ro. Stoppet for bensin og hygget oss veldig oppover, alle i kjempehumør og gledet oss veldig til de svingete fjellveiene der oppe.

God stund etter en bensin stopp begynte jeg og lure hvordan en av guttene hadde mere bensin igjen med sin ER6n som har relativt kort rekkevidde på tanken, min sykkel begynte å vise lite igjen og jeg visste han burde nå være omtrent på bensindamp. Uansett i ett veikryss viste han ikke tegn til å trenge påfylling og vi tok av. Han lå rett bak meg og plutselig virret han og en til inn til en stasjon, aha tenkte jeg. Resten av gruppen var ett godt stykke foran og jeg tok av for å gi beskjed, vi ble enige om å stanse ved neste stasjon og vente der.

Vi fyllte opp hadde brus og kaffe og lurte på hva som tok så mye tid. Etter en stund begynte varmen og koke oss og vi bestemte oss for å kjøre sent fremover for å holde varmen ute, mens de tok oss igjen eller sendte melding.

Jeg lå først og tok det rimelig med ro, i speilet så jeg dem bak stoppet, så jeg kjørte ett lite stykke og stoppet i skyggen. De bak kom ikke, hva pokker tenkte jeg... En bil stoppet ved siden av meg og en dame gråt og sa en motorsyklist er drept nede i veien...

Det gikk kaldt nedover nakken på meg, snudde sykkelen og kjørte nedover, tankene raste gjennom hodet mitt og jeg håpet at damen tok feil, det var ikke en kompis, det var ingen død, det var feil...

Kom frem til ulykkesplassen og traff de andre der minus Jim, han var død. Det som skjedde var at etter de fylte opp og kjørte etter var det en lastebil helt til venstre i kjørebanen, han svingte hardt over til høyre (venstrekjøring i Thailand) for å ta en U sving. Tony som var først svingte unna, men Jim som lå bak hadde ikke sjangse og traff helt i fronten på lastebilen, noe som drepte ham momentant. Jeg skal ikke gi ett grafisk bilde over ulykken men det var grusomt.

Tony var i sjokk, de andre var veldig rystet og jeg måtte grave frem mobiltelefonen til Jim og ringe konen hans, for og fortelle at han ikke var tilstede lengre. Dagen før hadde vi middag sammen med konen hans, det er ingenting i denne verden som kan forklare hva vi gikk gjennom.

Turen var selvsagt en katastrofe grunnet dette, vi var langt hjemmefra, jeg var 2 dager fra hjemmet mitt. 2 av guttene valgte og snu og dra hjem. Vi andre tok den kortere veien opp til Chiang Mai for å komme oss av veien og roe oss ned. Der oppe traff vi på de andre, samt flere motorsyklister som hadde hørt hva som skjedde. Vi kom sammen og brukte noen dager på å snakke om hva som hadde hendt. Etterpå tok vi en omvei hjem, orket ikke passere plassen igjen. Kom oss hjem og gikk i begravelse.

Det tok en stund før vi alle følte for å dra på tur igjen men til slutt kom alle frem til Jim ville ikke ønske noen å slutte med touring på grunn av hva som hendte. Og vi var alle på veien igjen, det spøker i bakhodet, og det kommer det til å gjøre i en veldig lang tid fremover.

Hvil i fred Jim

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av AJ »

Sterk historie det du forteller her, rayongracer.
Er ikke så mye mer å si enn det, annet enn at man skal prise seg lykkelig over at man ikke opplever slikt.

Men vi har vel alle opplevd at en vi kjører sammen plutselig ikke er så se i bakspeilet lenger. Men heldigvis er det oftest slik at kjørekameraten/venninna har stoppet for å ta et bilde eller av en annen naturlig grunn.

Jeg unner absolutt ingen å oppleve det samme som du gjorde på denne turen, rayongracer...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
rayongracer
Innlegg: 74
Registrert: 11 aug 2009, 19:57
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
Sted: Dirdal

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av rayongracer »

Jeg håper inderligen at ingen opplever noe lignende.

Desverre skjer ulykker og dødsfall på veiene med sykkel, mest ulykker er grunnet bilister, så hold en god posisjon vær synlig og forberedt på at bilisten ikke ser deg selv om du gjør alt for å bli sett.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av Intruder »

Som MC-fører er du barnepike for alle øvrige trafikanter ! Så da så... :[-(
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av AJ »

Kun 17 år ung... :-| :

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 264273.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

GSXR

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av GSXR »

Tragisk ailtså.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av Misha »

Finner ikke ord... :(
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av Misha »

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Alvorli ... 27484.html

Ubegripelig, uforståelig... leste om denne i går kveld, og i natt døde han av skadene.
Kjører forbi her hver dag, og farten er lav pga en uoversiktelig rundkjøring. Han må ha virkelig hatt maksimal uflaks for å ende opp slik... :(
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av bm »

Dette var trist.

Kjører også denne veien dagligt, det er rett vei her, ingen svinger, lite hjulspor.
Det første som slo meg siden ingen andre er involvert var om han kan ha blitt truffet av en hjort, de bykser titt og ofte over veien på dette strekket.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
knetrom
Innlegg: 45
Registrert: 05 sep 2009, 10:39
Motorsykkelen din: '94 DR 650

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av knetrom »

Uten å spekulere for mye virker det som en ulykke man ikke kan forsikre seg mot, ganske enkelt et uhell som slår ut på verst mulig måte. Jeg håper som vanlig at vi får en slags oppklaring, slik at vi andre kan lære av det som har skjedd.
'94 Suzuki DR650

Brukeravatar
mfajf
Innlegg: 105
Registrert: 02 mar 2009, 07:32
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
Sted: Bergen

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av mfajf »

Veldig trist. Alle tanker til de etterlatte.
Forundrer meg ikke at diesel-søl fra buss\lastebil er årsaken. Mye av dette på veiene for tiden.
Jan

Ragnhild

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av Ragnhild »

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 383647.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 384113.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Litt interessant at politiet skylder på buristen

mekkern
Innlegg: 7614
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av mekkern »

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: MC-ulykker: Til SKREKK & ADVARSEL!!!

Legg inn av cheron »

Fytti......... :ills
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar