Ketil`s MC-logg - Oppdatering av sesongen 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Olav K »

Tusen tusen takk for et fantastisk reisebrev, du har virkelig fått svingt deg litt i sommer. Romania og Balkan står lengst oppe på lista mi, vi var i praksis reiseklare i 2020, men du vet, det blei jo ikke slik
Misunner deg det meste av turen, men transportetappen hjem igjen, den står det respekt av...
Har hatt endel lange etapper selv, oppigjennom, men steike meg altså.

Nå ligger et alpe-eventyr i støpeskjeen her, med Frankrike først, og så en godbit etterpå (ACT Pyreneene, før vi returnerer hjem igjen via vestalpene i Frankrike/Sveits. :prf Det gledes, selv om 1.dag, og tildels 2. er å regne som jobb.
Men vel framme i Annecy den 28., begynner moroa :)


Ketil skrev: 07 aug 2022, 16:36 Registrerer at noen sier at GS kjøpes for status og flokkmentalitet, for meg så er det så enkelt at jeg ikke kan forestille meg en bedre motorsykkel å dra på tur med :thumleft
Nå er det ikke fint å le av mennesker med begrensede ressurser :[-X , men å smile overbærende... det må vel være innafor?
prayer
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Gammelsmurfen »

Må si meg helt enig med AJ og andre her, sånne turreportasjer med fin balanse mellom tekst og bilder er fantastisk!
For øvrig noe som det er umulig og formatere på samme måte på fjesboka, der blir det en bolk med bilder og en med tekst.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av rolf-arne »

Takker for inspirasjon og god reisereportasje.

872 mil, er lang tur selv med en ferie innimellom..

Når det gjelder GS og tur så må det være fint å kjøre på noe man stoler på , og som er en tanke moderne.

Selv kjørte jeg jo mesteparten av 1000 mil på min 94 model Pan European og 200 på RT'EN ( BMW R1250RT)...må bare si at det føltes godt å kjøre på noe nytt.

Men vi kjører på det vi har og tilpasser oss derefter...og vi kjører forhåpentligvis på det som passer oss hver enkelt...

Kjenner meg igjen på at hjemover går det raskere, og at man på en måte begynner å føle at turen er slutt før den faktisk er det.

Tror du forstår hva jeg mener, men etter litt tid hjemme så vil man på veien igjen...

Flott at du/dere er hjemme igjen og har hatt en fin ferie. Flybussen var spesielt.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Bjerknez »

Meget flott og oppegående turrefferat og jeg må gi deg 10 poeng for bildene også. Jeg liker egentlig å ta bilder selv også, men når jeg først er på tur så er lysten til å kjøre større enn fotograferingen og det blir mest til at jeg tar bilder der jeg fyller tanken etc.

Artig at du knipset bilde av endene. Bra ble det også :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Bjerknez »

872 mil hørtes i første omgang veldig mye ut, men når man deler dette opp på 5 uker så blir fort dagsetappene mer spiselige. Litt over 20 mil i snitt pr. dag kom jeg til og det må man vel si er en ganske god distanse, for jeg regner kanskje med du hadde noen hviledager inne i mellom også ?

Jeg kjørte vel omtrent like langt med tanke på gjennomsnittlig dagsetappe på min sommertur som ble litt i overkant av 300 mil på 13 dager. Fem av dagene sto sykkelen helt stille da jeg var på besøk hos familie.

Men klart, din reise blir nok sett på som langt mer eksotisk enn min :lol :twothumbs:

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Ketil »

AJ skrev: 07 aug 2022, 18:18 Takker for flott innholdsrik turreportasje og kjempemessige bilder fra steder de fleste av oss aldri har vært :thumleft !
Tusen takk AJ :thumleft

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Ketil »

Olav K skrev: 07 aug 2022, 22:46 Tusen tusen takk for et fantastisk reisebrev, du har virkelig fått svingt deg litt i sommer. Romania og Balkan står lengst oppe på lista mi, vi var i praksis reiseklare i 2020, men du vet, det blei jo ikke slik
Misunner deg det meste av turen, men transportetappen hjem igjen, den står det respekt av...
Har hatt endel lange etapper selv, oppigjennom, men steike meg altså.

Nå ligger et alpe-eventyr i støpeskjeen her, med Frankrike først, og så en godbit etterpå (ACT Pyreneene, før vi returnerer hjem igjen via vestalpene i Frankrike/Sveits. :prf Det gledes, selv om 1.dag, og tildels 2. er å regne som jobb.
Men vel framme i Annecy den 28., begynner moroa :)


Ketil skrev: 07 aug 2022, 16:36 Registrerer at noen sier at GS kjøpes for status og flokkmentalitet, for meg så er det så enkelt at jeg ikke kan forestille meg en bedre motorsykkel å dra på tur med :thumleft
Nå er det ikke fint å le av mennesker med begrensede ressurser :[-X , men å smile overbærende... det må vel være innafor?
prayer
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Olav :thumleft Flott tur på alle måter og transportetappene er en del av pakken som kjøpes, slik er det når man har valgt å bosette seg høyt opp på kartet. ACT Pyreneene høres helt supert ut, ser frem til å lese fra den turen :thumleft

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Ketil »

Gammelsmurfen skrev: 07 aug 2022, 23:36 Må si meg helt enig med AJ og andre her, sånne turreportasjer med fin balanse mellom tekst og bilder er fantastisk!
For øvrig noe som det er umulig og formatere på samme måte på fjesboka, der blir det en bolk med bilder og en med tekst.
Takker og bukker :thumleft Ja, forumet er et mye bedre format for å skrive litt mer og er også lettere å finne tilbake til senere.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Ketil »

rolf-arne skrev: 08 aug 2022, 01:20 Takker for inspirasjon og god reisereportasje.

872 mil, er lang tur selv med en ferie innimellom..

Når det gjelder GS og tur så må det være fint å kjøre på noe man stoler på , og som er en tanke moderne.

Selv kjørte jeg jo mesteparten av 1000 mil på min 94 model Pan European og 200 på RT'EN ( BMW R1250RT)...må bare si at det føltes godt å kjøre på noe nytt.

Men vi kjører på det vi har og tilpasser oss derefter...og vi kjører forhåpentligvis på det som passer oss hver enkelt...

Kjenner meg igjen på at hjemover går det raskere, og at man på en måte begynner å føle at turen er slutt før den faktisk er det.

Tror du forstår hva jeg mener, men etter litt tid hjemme så vil man på veien igjen...

Flott at du/dere er hjemme igjen og har hatt en fin ferie. Flybussen var spesielt.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Tusen takk Rolf :thumleft Du er jo flink til å dele dine turopplevelser du også. Kjørte jo en bra runde i 2019 med Super Teneren, og var veldig fornøyd da også med kjøretøyet. Så du har helt rett, vi tilpasser oss. Men med GSA`n så har nok turkomforten økt mange hakk, bare det å ha cruise control gjør jo en enorm forskjell.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Ketil »

Bjerknez skrev: 08 aug 2022, 04:58 Meget flott og oppegående turrefferat og jeg må gi deg 10 poeng for bildene også. Jeg liker egentlig å ta bilder selv også, men når jeg først er på tur så er lysten til å kjøre større enn fotograferingen og det blir mest til at jeg tar bilder der jeg fyller tanken etc.

Artig at du knipset bilde av endene. Bra ble det også :)
Fotografering har jeg alltid hatt stor glede av på tur. I år var det første gang jeg reiste uten dedikert kamera (bortsett fra GoPro til å filme litt). De nye telefonene har fått veldig bra kamera og det har også blitt gode redigeringsfunksjoner, så det gjør det hele litt lettere, men litt synd at et fint speilreflekskamera blir liggende da.

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Ketil »

Bjerknez skrev: 08 aug 2022, 06:28 872 mil hørtes i første omgang veldig mye ut, men når man deler dette opp på 5 uker så blir fort dagsetappene mer spiselige. Litt over 20 mil i snitt pr. dag kom jeg til og det må man vel si er en ganske god distanse, for jeg regner kanskje med du hadde noen hviledager inne i mellom også ?

Jeg kjørte vel omtrent like langt med tanke på gjennomsnittlig dagsetappe på min sommertur som ble litt i overkant av 300 mil på 13 dager. Fem av dagene sto sykkelen helt stille da jeg var på besøk hos familie.

Men klart, din reise blir nok sett på som langt mer eksotisk enn min :lol :twothumbs:
Hver reise er akkurat så eksotisk som du gjør den til selv, ikke nødvendig å reise Europa rundt :thumleft Sist sommer kjørte jeg norskekysten, og det var en fantastisk fin tur. Jeg var på ferie i fem uker, men to av ukene lå jeg i ro på ei øy i Adraiaterhavet. Så mine km er fordelt på tre ukers kjøring. Dagsetappene varierte fra 30 til 78 mil.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - Romania/Balkan-tur 2022

Legg inn av Bjerknez »

Er også der jeg trives best. Rundt 50 mil er en dagsetappe som er helt innafor. SÅ sant ryggen spiller på lag. Noe den har gjort så langt med nysykkelen :)

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Høtstur i Finnmark

Legg inn av Ketil »

Greit værmelding, så tar en liten runde på Nordkalotten i helgaBilde Pakket og klar til avreiseBilde
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Ketil
Innlegg: 612
Registrert: 07 jun 2012, 11:00
Motorsykkelen din: BMW1250GSA 2019
Sted: Pasvik

Re: Ketil`s MC-logg - Høtstur i Finnmark

Legg inn av Ketil »

Slått leir noen mil vest for Inari, i utkanten av Lemmenjokki nasjonalpark. Noen dråper i lufta, men har god fyr i bålet. I morgen venter nordlige del av finsk og norsk TET.
Bilde
Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ketil`s MC-logg - Høtstur i Finnmark

Legg inn av kjellv »

Dette så rett og slett idyllisk ut. Utrolig flott :prf
Ha en flott høsttur Ketil :twothumbs:

Svar