Herlig! Gratulerer med sykkel, og håper du får noen flotte turer før du må parkere for i åraircooled skrev: ↑17 okt 2018, 10:50 Da er sykkelen pakket på pall, og klar til sending fra Sandefjord. Hadde det ikke vært så mye å gjøre på jobb, og såpass sent på året hadde jeg flydd over og kjørt hjem selv. Men regner med at den kommer trygt over fjellet i løpet av neste uke. Kan nesten ikke vente, og har ett håp om at været her på vestlandet holder seg såpass at jeg i alle fall skal få en eller to turer i år
Aircooled sin mc blogg
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Sted: Oslo
Re: Aircooled sin mc blogg
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
Re: Aircooled sin mc blogg
Takk. Satser på at været holder litt til ja.
Re: Aircooled sin mc blogg
Da var første lufteturen unnagjort i fantastisk høstvær. Opphold og ti grader. Førsteinntrykket av traceren er: fytte helvete så potent den motoren er, kontra xj6'en. Det var endel mer vindstøy, men eksperimenterte ikke så mye med vindskjermen. Enten finner jeg en innstilling jeg liker, ellers så kjøper jeg en ny.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Sted: Oslo
Re: Aircooled sin mc blogg
aircooled skrev: ↑20 okt 2018, 18:43 Da var første lufteturen unnagjort i fantastisk høstvær. Opphold og ti grader. Førsteinntrykket av traceren er: fytte helvete så potent den motoren er, kontra xj6'en. Det var endel mer vindstøy, men eksperimenterte ikke så mye med vindskjermen. Enten finner jeg en innstilling jeg liker, ellers så kjøper jeg en ny.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Aircooled sin mc blogg
Gratulerer med ny sykkelen. Ser det er i.h.h.t. yr, godt opp på + siden hele uken, og sol og nyyyydelig for MC tur neste.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Aircooled sin mc blogg
Gratulerer med ny sykkelen. Ser det er i.h.h.t. yr, godt opp på + siden hele uken, og sol og nyyyydelig for MC tur neste helg. :)
Re: Aircooled sin mc blogg
Grattis! Vær forsiktig. Seinhøsten er skummel.
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Aircooled sin mc blogg
Gratulerer med ny sykkel Fortsatt masse igjen av sesongen der du bor, i følge yr er det knapt vinter på Stord
Re: Aircooled sin mc blogg
Blir ingen tur i dag, da det bøtter ned. Er det noen som bruker dedikerte mc vaskemiddel foresten?
Tenker på S100 mc vask eller muck off?
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Tenker på S100 mc vask eller muck off?
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Aircooled sin mc blogg
Jeg holder meg til felgrens og bilshampoo til normalvask med håndspåleggelse. Det er fine greier det synes jeg :)
Re: Aircooled sin mc blogg
Fikk meg en tur på søndag. Var tørre veier og 3 grader, men ble ikke lange turen. For det første var det kaldt. Selv med for i jakke og bukse, ullundertøy og varmeholkene på, ble det i kaldeste laget. Var også sånn at det var fuktighet på veien i skyggen, og ble veldig usikker på om det var "bare" vann, eller om det kunne være is, så snudde, og kjørte hjem.
Fikk renset og smurt kjede. Brukte WD-40 til å rense og en Castrol kjedespray til å smøre. Kjedesprayen var noe tynn, men det var den som var tilgjengelig.
Kommer til å ta en lett vinterservice med bytte av olje og kjøleveske. Vaske den ren, og så får vi se om ikke sesongen er over for i år.
Har laget en liten liste over hva jeg kommer til å bytte/endre på den
-Nye håndbeskyttere: Kommer til å bytte til Barkbusters håndbeskyttere. Ikke fordi jeg kommer til å kjøre offroad med den, men synes de er stiligere enn de orginale.
-Installere boosterplug. Den er som mange andre litt rykkete ved lavt turtall og saktekjøring, og ser om boosterpluggen fikser det.
-Ny vindskjerm: Plages av urolig luft av orginale skjermen. Kjører med propper i øra, men det smeller og bråker mye mer enn hva det gjorde på XJ6'en til kjøreskolen. Kommer til å prøve en PUIG touring skjerm. Hvis noen har ett annet forslag så er jeg åpen for det. Kjører med en Schubert C3pro, så tror ikke det er hjelmen.
Tankveske/toppboks. Tanken er å kjøre på litt turer og, så en tankveske og toppboks kommer til å komme på. Toppboksen blir vell GIVI tenker jeg. Får se litt hva som er rundt om. Selv om det ikke er pent, så er det veldig praktisk, også med tanke på at jeg skal ha med guttungen, og han da kan hvile ryggen mot den.
-Slip on: Ikke helt enig med meg selv der. Det høres jo fet ut med litt lyd, men putter jo propper i øra så vet ikke....
Fikk renset og smurt kjede. Brukte WD-40 til å rense og en Castrol kjedespray til å smøre. Kjedesprayen var noe tynn, men det var den som var tilgjengelig.
Kommer til å ta en lett vinterservice med bytte av olje og kjøleveske. Vaske den ren, og så får vi se om ikke sesongen er over for i år.
Har laget en liten liste over hva jeg kommer til å bytte/endre på den
-Nye håndbeskyttere: Kommer til å bytte til Barkbusters håndbeskyttere. Ikke fordi jeg kommer til å kjøre offroad med den, men synes de er stiligere enn de orginale.
-Installere boosterplug. Den er som mange andre litt rykkete ved lavt turtall og saktekjøring, og ser om boosterpluggen fikser det.
-Ny vindskjerm: Plages av urolig luft av orginale skjermen. Kjører med propper i øra, men det smeller og bråker mye mer enn hva det gjorde på XJ6'en til kjøreskolen. Kommer til å prøve en PUIG touring skjerm. Hvis noen har ett annet forslag så er jeg åpen for det. Kjører med en Schubert C3pro, så tror ikke det er hjelmen.
Tankveske/toppboks. Tanken er å kjøre på litt turer og, så en tankveske og toppboks kommer til å komme på. Toppboksen blir vell GIVI tenker jeg. Får se litt hva som er rundt om. Selv om det ikke er pent, så er det veldig praktisk, også med tanke på at jeg skal ha med guttungen, og han da kan hvile ryggen mot den.
-Slip on: Ikke helt enig med meg selv der. Det høres jo fet ut med litt lyd, men putter jo propper i øra så vet ikke....
Re: Aircooled sin mc blogg
Da er nok sesongen ferdig for i år. ikke fått mer enn 600 km i år, men fikk sykkelen 20 okt, så skal vell ikke klage. Nå står hun pent i garasjen, nyvasket og ren, med nytt filter og olje. Kommer til å bytte olje minst engang i sesongen.
Boosterplug er bestilt, og gleder meg litt til å få satt den på.
Av andre ting som skal på i vinter, er radiatorbeskyttelse, og en touring skjerm
Boosterplug er bestilt, og gleder meg litt til å få satt den på.
Av andre ting som skal på i vinter, er radiatorbeskyttelse, og en touring skjerm
Re: Aircooled sin mc blogg
Jeg har to forslag til deg.
Kjøp den aller korteste/minste vindskjermen du finner. Da vil du få en mye renere luftstrøm som bråker mindre. Slipon vil jeg også anbefale. Det er billig moro!
Kjøp den aller korteste/minste vindskjermen du finner. Da vil du få en mye renere luftstrøm som bråker mindre. Slipon vil jeg også anbefale. Det er billig moro!
Re: Aircooled sin mc blogg
Det skjønte jeg ikke helt. Vil f.eks racing skjermen til Puig bråke mindre enn Touring vindskjermen? Sånn jeg leser det på Puig sine sider, så løfter touringskjermen vinden høyere, slik at den ikke treffer meg midt i hjelmen som nå. Etter hva jeg klarer å lese meg til på utenlandske fora, så er vell jakten på en perfekt skjerm, litt som jakten på den hellige gral :)
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6988
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Aircooled sin mc blogg
Alle produsenter av tilbehør reklamerer med bedre funksjon enn originalt, og noe funker da også bedre.
Men ikke alt.
Jeg kjøpte touring kåpeglass til den forrige sykkelen min, Kawasaki GPz 1100, 83 mod.
Glasset hadde en 3 -4cm forhøyning i bakkanten.
Det ble ikke bedre enn det originale, jeg fikk en pulserende luftstrøm over glasset og buldring i hjelmen.
Det ble verst ved kjøring med åpent visir, da kom lufta rett i fjeset og løftet visiret og hjelmen.
Electraen har også uoriginalt kåpeglass.
Det fungerer veldig fint, styrer lufta ut til sidene og forbi meg selv om kåpa sitter langt frem fra setet.
Men ikke alt.
Jeg kjøpte touring kåpeglass til den forrige sykkelen min, Kawasaki GPz 1100, 83 mod.
Glasset hadde en 3 -4cm forhøyning i bakkanten.
Det ble ikke bedre enn det originale, jeg fikk en pulserende luftstrøm over glasset og buldring i hjelmen.
Det ble verst ved kjøring med åpent visir, da kom lufta rett i fjeset og løftet visiret og hjelmen.
Electraen har også uoriginalt kåpeglass.
Det fungerer veldig fint, styrer lufta ut til sidene og forbi meg selv om kåpa sitter langt frem fra setet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.