Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av KevinmsR6 »

Hvit blå og rød er jo BMW fargen og liker den svært godt:) hadde gått for den :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Milk1ng
Innlegg: 36
Registrert: 16 jul 2015, 23:57
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 APRC
Sted: Oslo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Milk1ng »

Stian87 skrev: 29 jun 2017, 21:24
Bjerknez skrev: 29 jun 2017, 21:13 Xyvind ble vertfall solgt når han prøvde den :thumleft
Å det er jo min andre, etter at JEG ble solgt etter å prøvekjørt en...

Så faren for det er stor ja... men Bimmern er jo litt annerledes enn monsteren. Monsteren er bøllete, mens bimmern er på en måte litt mer raffinert... helt til den våkner til live og du kjenner fremhjulet løfte seg i tredjegiret i langt over lovlig hastighet...

Den kan være utrolig snill og en stabil og fin pendlesykkel, og en virkelig råtass hvis du får den over 6.000rpm. Tør du flatt jern med denne i 2.gir fra 9.000rpm så har du nerver av stål spør du meg.
Hehe, prøvegjøre jo en super duke GT, og det var fett, men ble ikke helt solgt, savnet litt den nærheten og kontakten med sykkelen. Håper bimmern kan gi meg den følelsen, ut fra dimensjoner ser det sånn ut.

Må nok si at jeg foretrekker en V-twin fremfor en inline four, lydmessig, men SDR er ingen match for Ducati heller, så her går det mer på ytelse. Kjørte enkelt fra en Yamaha R6 på vei til jobb i dag på Multistradaen på gamla.

Men jeg må si at jeg gleder meg veldig til å prøve bimmern. Etter en lang overveielse sier mye av hjerte og hode at det blir den neste sykkelen, men må prøvekjøre den :thumleft Etter det mistenker jeg at valgets kval går på hvilken farge man skal ha, synes nok alle har sin sjarm:
  • Grå - fin enkel, pluss at du ikke ser skitt på samme måte, minus er at den ikke har gullfargede dempere
  • Rød og sort - utrolig kul, rødt er naijs på en motorsykkel, men du har jo den fargen :-k
  • Hvit, blå og rød - dashing fancy farge, men synes nok den får sykkelen til å få en annen karakter, i tillegg antar jeg det blir vanskeligere å selge den
Anbefaler deg å teste Super Duke R og Tuono før du bestemmer deg. Greit nok at Tuono går opp i pris, men følger du med på bruktmarkedet dukker det fort opp 2016-2017 modeller som er godt priset og med lav km.

S1000R er kanskje den mest perfekte sykkelen av de tre, men det som er perfekt er også ofte litt kjedelig. En inline 4 på vei er ikke like morro som en V-twin eller en V4. Man må langt over lovlige hastigheter for å kunne leke seg slik man kan med de 2 andre. Tester du alle syklene rett etter hverandre slik jeg hadde mulighet til så er det fort klart hvilken som er den beste (tuono).

Jeg endte opp med en 2012 Tuono v4 etter jeg hadde planlagt å kjøpe ny sykkel i 2016. Jeg testet denne etter jeg hadde testet nye S1000R, Super Duken og nye Tuono. For halve prisen av en ny sykkel så hadde den akkurat det samme utstyret (minus downblipper og semi-aktiv fjæring ofc), men det var et enkelt valg. V4 motoren er veldig unik og utrolig morsom. Det er også få motorer som lager like god lyd som en V4.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Uansett... du gjør ikke feil med noen av dem :thumleft
Bortsett fra hvis du velger Tuono eller Super Duke R

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4721
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av FredrikE24 »

Smak og behag, V4 liker jeg godt, men V2 ikke i det heletatt. For meg er rekkefire(helst rekkeseks) det som gjelder. Null vibrasjon og en masse skyv og kraft. Jeg er allergisk mot vibrasjoner, etter å ha prøvd ducati og div. japanske V-twins så ble jeg ikke overbevist. Føler at motoren hopper fremover mens ramma og sykkelen ellers henger i en strikk bak den. I lave hastigheter følte jeg Ducatien var litt ubrukelig, måtte virkelig brukes clutch. I litt hastighet kjørte den greit sett bort ifra vibrasjonene og den litt snodige følelsen av at "hesten" løp forran og sykkelen var som en vogn hengende i en strikk like bak.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av xyvind »

Skal du prøvekjøre S1000R i morgen? Det blir sikkert gøy :thumleft
Jeg har ikke hatt tid til å følge med så mye her inne denne uka, også reiser jeg på ferie-weekend i morgen etter halv dag på jobb.
Så blir det noen uker hjemme på ferie fra neste uke. Så du kunne jo alltids fått prøvd min S1000R en dag hvis du ville. Regner med jeg kommer til å ta en del kveldsturer i juli, og forhåpentligvis noen litt lengre dagsturer.

Spennende å se hva du synes om S1000R :twothumbs:
At folk ikke liker utseendet på den er jo greit nok, men helt uforståelig for meg. Det er den super naked'en med desidert best utseende, etter min mening. Elsker at den er asymmetrisk og spiss og ser vill ut. Den er noe lav, som du nevner - blir ikke noe problem å plante begge beina i bakken med denne. S1000R er en helt sinnssyk pakke. Demperne, styre-feelingen og motoren er høydepunktene. Motoren er bare super-smud hvis du vil det, og livsfarlig hvis du vil det, som Bjerknez også skriver. Den river så til de grader skinnet av pølsa, hvis det skulle være behov for det. Og all den elektronikken som passer på deg og temmer dette villdyret fungerer helt utmerket.
Jeg foretrekker også rekkefirere pga. hvor fint de går og hvordan dynamikken i spesielt denne motoren er. Og lyden :crazy: Jeg elsker lyden i S1000R. Veldig raspete og grov rekkefirerlyd. Den skiller seg ut. Masse pop'n'crackle når du slipper på gassen eller girer. Popper og buldrer i potta hele tiden. S1000R kjennes også mer solid og robust og tight ut enn andre sykler jeg har prøvd. Veldig kontant og presis, ikke noe slinder i valsen.

Men jeg tviler ikke på at de andre alternativene dine er minst like kule å kjøre :scratch Det spørs bare hva man har lyst på. Kjøp den som gir deg sommerfugler i magen bare ved tanken, og den du har mest lyst på.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Hehe, Milk1ing, du har sikkert rett i at man finner billige Tuono også, problemet er at det har vist seg vanskelig å få prøvekjørt den. Jeg har prøvekjørt Super Duke GT og den skal vist være ganske tilsvarende mtp motor og styring. Utrolig morsom sykkel å kjøre, men følte nok den ble litt høy, det kan selvsagt være en vanesak.

I dag skal jeg teste S1000R, så utrolig spent på å prøve den. Jeg skal nok innrømme at jeg har mest trua på bimmern og at det er sykkelen for meg. Jeg bruker sykkelen hovedsakelig til pendling, men tar en del omveier for å få kjørt mye svinger, liker veldig godt å kjøre i svinger og så synes jeg det er stas å kunne smette mellom masse biler. Jeg synes også det er gøy å kjøre på fritiden, når jeg får mulighet til det, og tar gjerne en lengre tur om det lar seg gjøre. At en sykkel er god på svært mange ting, slik jeg stadig hører at bimmern er, er sånnsett ganske viktig :)

Som du skriver FredrikE24, det er smak og behag. Jeg tror ikke det er noen sykler jeg synes er finere enn Ducati eller med grummere lyd, men for meg så er det uaktuelt å kjøpe en ny Duc, i hvert fall nå :scratch

Jepp xyvind, skal det :twothumbs: Gleder meg utrolig til å teste, alt jeg har lest om den og det dere skriver gjør meg ganske trygg på at det er sykkelen for meg. Men man må teste først. Håper jeg får den sommerfugl følelsen jeg får av min egen sykkel, og at alt bare klaffer. :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Dessverre så får du ikke kjørt en helt ren Bimmer i dag, da jeg ikke har rukket og vaske den siden jeg kjørte i regnværet for noen dager siden :redface

Vi kan jo kjøre en kjapp tur til Høk og tilbake igjen i dag. Da får du prøvd den på litt svingete vei samt litt motorvei hvis du vil dra på litt ekstra. Jeg har dessverre ikke all verdens med tid, men jeg regner vel med at du har fått prøvekjørt deg ferdig innen en times tid?

Skal hjelpe en kompis i 18:00-18.30 tiden og bør være hjemme ett kvarter før.

Vi snakkes :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 30 jun 2017, 07:36 Dessverre så får du ikke kjørt en helt ren Bimmer i dag, da jeg ikke har rukket og vaske den siden jeg kjørte i regnværet for noen dager siden :redface

Vi kan jo kjøre en kjapp tur til Høk og tilbake igjen i dag. Da får du prøvd den på litt svingete vei samt litt motorvei hvis du vil dra på litt ekstra. Jeg har dessverre ikke all verdens med tid, men jeg regner vel med at du har fått prøvekjørt deg ferdig innen en times tid?

Skal hjelpe en kompis i 18:00-18.30 tiden og bør være hjemme ett kvarter før.

Vi snakkes :thumleft
Jasså, hvis den ikke er ren kan jeg nesten ikke tro deg når du snakker om all gnikkingen :lol

Tar gjerne en tur dit, litt nysgjerrig på hvor det er. Det passer helt utmerket det, jeg må ta turen hjemover rundt seks uansett :thumleft

Vi sees, eller prekas, som man vel sier borte hos deg :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 30 jun 2017, 07:44
Bjerknez skrev: 30 jun 2017, 07:36 Dessverre så får du ikke kjørt en helt ren Bimmer i dag, da jeg ikke har rukket og vaske den siden jeg kjørte i regnværet for noen dager siden :redface

Vi kan jo kjøre en kjapp tur til Høk og tilbake igjen i dag. Da får du prøvd den på litt svingete vei samt litt motorvei hvis du vil dra på litt ekstra. Jeg har dessverre ikke all verdens med tid, men jeg regner vel med at du har fått prøvekjørt deg ferdig innen en times tid?

Skal hjelpe en kompis i 18:00-18.30 tiden og bør være hjemme ett kvarter før.

Vi snakkes :thumleft
Jasså, hvis den ikke er ren kan jeg nesten ikke tro deg når du snakker om all gnikkingen :lol

Tar gjerne en tur dit, litt nysgjerrig på hvor det er. Det passer helt utmerket det, jeg må ta turen hjemover rundt seks uansett :thumleft

Vi sees, eller prekas, som man vel sier borte hos deg :knegg
Haha, den ENE dagen så regnet det fra jeg dro fra jobb til jeg var hjemme. Vel hjemme kom solen igjen. Så sykkelen rakk akkurat og bli skitten og jeg har akkurat ikke hatt tid til å få den ren igjen :redface

Vi snakkes ja :thumleft
Eller "Vi prates esse!" som det sies fra dine kanter :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Har ikke fått noe melding av deg ennå... har du dratt?
Leser du dette så er jeg forøvrig hjemme litt før 16:30 :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Da har Stian fått prøvekjørt S1000R'en :thumleft
Og jeg har prøvekjørt en Ducati Multistrada 821(?).

Kan vel ikke akkurat si at Multien overrasket meg positivt. Litt slapp i frasparket, håpløs vindskjerm og håpløse dempere. Jeg syntes faktisk også den var litt i det minste laget for meg. Stor sykkel, men på en måte allikevel ikke...

Men hyggelig å treffe deg Stian :vs

Du får selv fortelle hva du synes etter dagens prøvetur :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 30 jun 2017, 18:35 Da har Stian fått prøvekjørt S1000R'en :thumleft
Og jeg har prøvekjørt en Ducati Multistrada 821(?).

Kan vel ikke akkurat si at Multien overrasket meg positivt. Litt slapp i frasparket, håpløs vindskjerm og håpløse dempere. Jeg syntes faktisk også den var litt i det minste laget for meg. Stor sykkel, men på en måte allikevel ikke...

Men hyggelig å treffe deg Stian :vs

Du får selv fortelle hva du synes etter dagens prøvetur :thumleft
Multistrada 950 :thumleft ja jeg har fått testet S1000R. Det eneste som gjenstår nå er å bestemme farge, fordi det var helt rått! Absolutt alt klaffet med sykkelen. Da jeg først så den IRL som det heter, nyyydelig, mye finere i virkeligheten enn på bilder. Fantastisk sittestilling og akkruatt slik jeg håpet den skulle være. For en motor og for en grip i svinger, for noen bremser, dempere. For en følelse. Gliset kom da jeg satte meg på sykkelen, og sitter fortsatt med det påklistret :twothumbs:

Syns ikke Bjerknez likte multin, hadde lett bytta på flekken :knegg

Veldig å hyggelig å møte deg også Ove, tar gjerne en tur med deg i løpet av sommeren! :prf
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

Haha, det høres bra ut :)
Nå vet du åssen der er å kjøre SKIKKELIG sykkel :twothumbs:

Nå gjenstår det bare å bestemme seg for den røde og sorte, så er du i mål :lol

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av JK95 »

Bilde
:sk? :sk? :-# :x

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - havaristens logg

Legg inn av Bjerknez »

En halvtime på Bimmern gjorde underverker. Skal ikke mer til for å velge bort en italiener :lol

Svar