Atrox - V-Strom/DL650
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Etter å ha hivi på beslag på vindskyene på huset ble det innvilget en kort mc-tur på kvelden - og siden jeg ikke har bodd så lenge der jeg bor nå må en ut og utforske nærmiljøet. Har ikke fått ut fingern og skaffa meg en mobil/gps-holder enda så blir det fort på lykke og fromme :)
Svipptur ut til Nesodden, en haug med småveier rundt der ute og tilbake til Ski - det merkes at rusta begynner å slippe og flyten kommer tilbake - og enda bedre skal det bli når jeg får bytta ut steinharde Metzler Tourance-dekk med fersk og fin gummi i morra. Har bestilt full overhaling av frontgaflene også - tror ikke de har vært åpna siden 2008, og selv om sykkelen ikke har gått mer enn 16000 så burde vel gaffelolja vært bytta opptil flere ganger.
Fint område forøvrig, og veldig grønt der ute nå Mye sykler ute, og litt mer levelig temperatur å kose seg i
Jeg nevnte vel bilder her tidligere - men i kveld var jeg alt for opptatt med å kjøre til å stoppe noe særlig langs veien - ergo det ble kun ett:
To ord om V-Strom`en: Til å være den fysisk største sykkelen jeg har hatt er den ekstremt lettkjørt, lett å håndtere, sittestilling fungerer bra og foreløpig er tresmak i ræva helt fraværende. Dog sliter jeg med at høyra fort blir nummen, men tror det mer skyldes nakkeskaden enn sykkelen. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg utover sommeren.
Svipptur ut til Nesodden, en haug med småveier rundt der ute og tilbake til Ski - det merkes at rusta begynner å slippe og flyten kommer tilbake - og enda bedre skal det bli når jeg får bytta ut steinharde Metzler Tourance-dekk med fersk og fin gummi i morra. Har bestilt full overhaling av frontgaflene også - tror ikke de har vært åpna siden 2008, og selv om sykkelen ikke har gått mer enn 16000 så burde vel gaffelolja vært bytta opptil flere ganger.
Fint område forøvrig, og veldig grønt der ute nå Mye sykler ute, og litt mer levelig temperatur å kose seg i
Jeg nevnte vel bilder her tidligere - men i kveld var jeg alt for opptatt med å kjøre til å stoppe noe særlig langs veien - ergo det ble kun ett:
To ord om V-Strom`en: Til å være den fysisk største sykkelen jeg har hatt er den ekstremt lettkjørt, lett å håndtere, sittestilling fungerer bra og foreløpig er tresmak i ræva helt fraværende. Dog sliter jeg med at høyra fort blir nummen, men tror det mer skyldes nakkeskaden enn sykkelen. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg utover sommeren.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Heisann...Flott sykkel du har..Det var likt med meg med nummenheten...Men det gikk bort etter en mengde med kjøre dager/uker. Som om det måtte trenes.
Hva må du ut med for full overhaling av gafler? Det koster jo litt for verksted timer ect.
Ser du er ute i det magiske flotte været som er om dagen..Nyt det for alt det er verdt.
Elruts
Hva må du ut med for full overhaling av gafler? Det koster jo litt for verksted timer ect.
Ser du er ute i det magiske flotte været som er om dagen..Nyt det for alt det er verdt.
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Atrox det at du blir nummen i foten kan være at noe presser på et nervesenter høyt opp på låret -Kjent problem blant kajakkpadlere som sliter med det samme
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Sist redigert av kvase den 04 jun 2018, 22:24, redigert 1 gang totalt.
Vespa Piago 75cc Panter 50 cc Honda FT 500 cc XT660 Z Tennere KTM 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Kult å ha en til her på forumet i nærmiljøet, jeg holder til 10min kjøring fra Ski i nordvestlig retning
Nesodden er full av svinger, men en skal være obs i skumring, det nærmest kryr av elg og rådyr uti der. Jeg har kjørt mye bil og moped utpå der i ungdomsårene og har fått en og annen overraskelse. Ikke minst svingene i "bånnebakka" eller rundvollbakkene som de heter. Altså innfartsveien som svinger seg oppover fra innerst i bunnefjorden. Det bruker å være glatt, typisk søl fra tungtransport. Har fått bakhjulslipp oppover der to ganger.
HS MCsenter i Ås du bruker? De er flinke har jeg hørt!
Nesodden er full av svinger, men en skal være obs i skumring, det nærmest kryr av elg og rådyr uti der. Jeg har kjørt mye bil og moped utpå der i ungdomsårene og har fått en og annen overraskelse. Ikke minst svingene i "bånnebakka" eller rundvollbakkene som de heter. Altså innfartsveien som svinger seg oppover fra innerst i bunnefjorden. Det bruker å være glatt, typisk søl fra tungtransport. Har fått bakhjulslipp oppover der to ganger.
HS MCsenter i Ås du bruker? De er flinke har jeg hørt!
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Samme pris som DanseKris - 3500,-. Men da er det ikke bare tømming av olje og fylle på ny - det er full demontering og rens, bytte støvhetter osv. Synes prisen er overkommelig. De var dog noe dyre på dekk synes jeg - men jeg vil ha det i orden så fort som mulig så biter i det sure eplet denne gang så får det bli Dekkonline neste gang (tar ikke sjansen på Postnord og levering).
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Ser i etterkant at det jeg skrev kunne missforståes - er høyre hånd jeg sliter med - men jeg veit med stor sikkerhet at dette skyldes nakkeskaden, så etterhvert som dette fortsetter å gro vil jeg tro det løser seg selv.
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Hadde en kompis på Sunnaas etter russetiden, og var der ute ett par ganger da - har vel aldri vært så nære å dra en elg over panseret som jeg har vært i Nesodden :)FredrikE24 skrev: ↑04 jun 2018, 22:24 Kult å ha en til her på forumet i nærmiljøet, jeg holder til 10min kjøring fra Ski i nordvestlig retning
Nesodden er full av svinger, men en skal være obs i skumring, det nærmest kryr av elg og rådyr uti der. Jeg har kjørt mye bil og moped utpå der i ungdomsårene og har fått en og annen overraskelse. Ikke minst svingene i "bånnebakka" eller rundvollbakkene som de heter. Altså innfartsveien som svinger seg oppover fra innerst i bunnefjorden. Det bruker å være glatt, typisk søl fra tungtransport. Har fått bakhjulslipp oppover der to ganger.
HS MCsenter i Ås du bruker? De er flinke har jeg hørt!
Fått med meg at du holder til i området - og har lest bloggen din fra start til slutt. Var på nippet til å kjøpe en BMW Scarwer da V-Strom`en dukka opp, og jeg har forbanna meg på at jeg en gang skal ha eid ein Jawa (men det har jeg sagt de siste ti åra...)
HS MCsenter jeg skal ha inn sykkelen på ja - jeg har ingen erfaring med de fra tidligere, så litt spent. Var innom de kort i fjor da jeg hadde problemer med GPZ`en - de var ikke veldig interessert i å se på den da, men var i alle fall ærlige i forhold til at det sannsynligvis ikke var lønnsomt å sette den inn den gang. Kosta meg 140,- å fikse problemet selv, men det er en annen historie... :)
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Jeg opplever innehaver på HS MC som noe vrang og veldig villig til å snakke skit om andre verksteder og tekniske løsniger de selv ikke tilbyr. Hatt to sykler inne til service og oppdaget merker på deksler og plastiskk som ikke var der tildigere, men valgte av nevnte årsak ikke å si noe der og da. Utover det er jeg fornøyd med jobben som er gjort.
De er rimelige og man får time omtrent på dagen. Mye snadder i butikken også.
De er rimelige og man får time omtrent på dagen. Mye snadder i butikken også.
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Hehe..Ja det er faktisk ikke så galt i pris. Det er jo litt arbeid og litt deler. Så er det noe med at det er greit å la fagfolk gjøre det når du ikke vil vente, og heller prøve seg selv etterhvert. Helt sant. Det tror jeg de fleste av oss kjenner til. Pris kan overgå forventningene da en vil fort ut på veieneAtrox skrev: ↑04 jun 2018, 22:36Samme pris som DanseKris - 3500,-. Men da er det ikke bare tømming av olje og fylle på ny - det er full demontering og rens, bytte støvhetter osv. Synes prisen er overkommelig. De var dog noe dyre på dekk synes jeg - men jeg vil ha det i orden så fort som mulig så biter i det sure eplet denne gang så får det bli Dekkonline neste gang (tar ikke sjansen på Postnord og levering).
Ja, selv bestilte jeg fra motorsykkeldekk.com eller dekkonline som det også heter. Men på vinterhalvåret så hadde god tid.
Nyt sesongen
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Ja det er ikke en galen pris det altså. Deler, arbeidstimer og skikkelig utført arbeid gjør en klar og trygg på veien
Å det er det viktigste. Mest tid på veien
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Var det som gjorde at jeg bestilte time hos HS - nettopp det å få ting på stell og komme seg fort på veien. Er glad i å skru og vil på sikt ta vedlikehold/dekkskift osv. sjøl - jobber med å innrede 30 kvm verksted/furtebu i kjellern på huset der det skal inn mc-lift osv. Har en gammal veteran som skal settes i stand i løpet av vinteren og skrur litt påhengsmotor osv. i tillegg. Men typisk meg ville vært å bestilt dekk på Dekkonline - og blitt ventende på dritten frem til oktober, for så å få kjørt igjen neste mai :)
(Men det skal sies, dekk fra byttdekk, og dekkonline har jeg vært heldig med i forhold til leveranse - olje via dekkonline derimot - der har Postnord surra det til hver eneste gang - eneste de skal ha for at det kun ha vært trussel om 190,- dagen for oppbevaring av olja på deres lager (når de aldri klarer å gi beskjed om at den har kommet) og ikke innkreving av "lagerleie"...
(Men det skal sies, dekk fra byttdekk, og dekkonline har jeg vært heldig med i forhold til leveranse - olje via dekkonline derimot - der har Postnord surra det til hver eneste gang - eneste de skal ha for at det kun ha vært trussel om 190,- dagen for oppbevaring av olja på deres lager (når de aldri klarer å gi beskjed om at den har kommet) og ikke innkreving av "lagerleie"...
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Sted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Hvis det skjer gjentatte ganger at en får merker på sykkelen er det lovt å si ifra. Så lenge du er skrå sikker. Ikke for at du skal være den som klager å syter, men for at du betaler penger for en tjeneste, og forventer at sykkelen skal være like hel og pen om ikke bedre etter alt di har gjort. :)Dansekris skrev: ↑04 jun 2018, 22:50 Jeg opplever innehaver på HS MC som noe vrang og veldig villig til å snakke skit om andre verksteder og tekniske løsniger de selv ikke tilbyr. Hatt to sykler inne til service og oppdaget merker på deksler og plastiskk som ikke var der tildigere, men valgte av nevnte årsak ikke å si noe der og da. Utover det er jeg fornøyd med jobben som er gjort.
De er rimelige og man får time omtrent på dagen. Mye snadder i butikken også.
En annen ting er jo at hvis seriøse verksteder ikke får beskjed om slike ting. Så har di heller ikke muligheten til å gjøre noe med det.(Endre rutinene sine) Så fortsetter dette med andre enn deg osv.
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
Re: Atrox - V-Strom/DL650
Dagens nedtur:
Ankomst verksted:
Meg: Hei, har time til service og nye dekk
Verkstedet: Hvem er du? Du hakke time i dag???
Meg: Jo, har time i dag!
Verkstedet: Å faen! Vi har trøbbel med "data`n" og har mista ordre på deg, hva var det du skulle ha igjen?
Osv...
Skulle bli ferdig i dag, troppa opp halv fem - "ærre du som har DL`en? Den blir ikke ferdig i dag alikevel - hakke rukket å ringe deg...".
Greit nok - jeg overlever . shit kan treffe vifta for alle.
Dagens opptur:
Kom hjem og fant to nye blinklys i postkassa! Av med kåpa på Quack (GPZ500s), av med de gamle (sykkelen har stått i påvente på å få bytta ut det ene, en eller annen smårolling har vært i garasjen og klart å brekke det av) og inn med nye. Er ikke de vakreste jeg har sett, men de er hele og funker!
På med kåpa og ut å prøvekjøre - finn en feil:
Følte meg smått teit første gang jeg skulle sjekke bak meg og ikke fant noe speil!
Bare å gakke hjem for å montere:
Mye bedre!
Ble en kort tur fra Ski og utover mot Tomter (forbi Ski Flyplass for de som er kjent). Det merkes at dette er en sykkel jeg kjenner bedre, flyter mye bedre og føles mer hjemme en DL`en gjør enda. Overrasker meg alltid hvor kjapp denne lille rotta føles, aner ikke om den er kjappere enn DL`en men det føles som jeg kunne kjørt i ring rundt den andre sykkelen min :)
Fikk i alle fall bekreftet at den funker 100% igjen, antar den legges ut på Finn om ikke lenge. Om noen er interessert i en helt ok Kawa så send meg en PM.
Bilder må vi ha:
Ankomst verksted:
Meg: Hei, har time til service og nye dekk
Verkstedet: Hvem er du? Du hakke time i dag???
Meg: Jo, har time i dag!
Verkstedet: Å faen! Vi har trøbbel med "data`n" og har mista ordre på deg, hva var det du skulle ha igjen?
Osv...
Skulle bli ferdig i dag, troppa opp halv fem - "ærre du som har DL`en? Den blir ikke ferdig i dag alikevel - hakke rukket å ringe deg...".
Greit nok - jeg overlever . shit kan treffe vifta for alle.
Dagens opptur:
Kom hjem og fant to nye blinklys i postkassa! Av med kåpa på Quack (GPZ500s), av med de gamle (sykkelen har stått i påvente på å få bytta ut det ene, en eller annen smårolling har vært i garasjen og klart å brekke det av) og inn med nye. Er ikke de vakreste jeg har sett, men de er hele og funker!
På med kåpa og ut å prøvekjøre - finn en feil:
Følte meg smått teit første gang jeg skulle sjekke bak meg og ikke fant noe speil!
Bare å gakke hjem for å montere:
Mye bedre!
Ble en kort tur fra Ski og utover mot Tomter (forbi Ski Flyplass for de som er kjent). Det merkes at dette er en sykkel jeg kjenner bedre, flyter mye bedre og føles mer hjemme en DL`en gjør enda. Overrasker meg alltid hvor kjapp denne lille rotta føles, aner ikke om den er kjappere enn DL`en men det føles som jeg kunne kjørt i ring rundt den andre sykkelen min :)
Fikk i alle fall bekreftet at den funker 100% igjen, antar den legges ut på Finn om ikke lenge. Om noen er interessert i en helt ok Kawa så send meg en PM.
Bilder må vi ha:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.