MC-nyheter 2017

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

MC-nyheter 2017

Legg inn av kjellv »

Da er tiden inne for det store slippet av nyheter og neste års modeller.
I morgen starter "Intermot", den store MC-messen i Køln. Det er ventet at alle de store produsenter har ventet på denne anledningen for å slippe sine nyheter.
Jeg har i dag mottatt flere pressemeldinger på e-post, og har fortløpende prøvd å oppdatere både hjemmeside og vår facebookside.

Første nyhet fra Yamaha kom ved lunchtider i dag, SCR950. En ny modell Yamaha kaller Street Scrambler.
Så vidt jeg kan se er den bygget på XV950 (Bolt), med en 2-sylindret V-Twin på 942cc. Fem trinns kasse, reimdrift og eikefelger.
Jeg synes i alle fall den ble steintøff :yeyeye
Skal være klar i Norge i februar.
2017_YAM_SCR950_STU_001.jpg
MY17 SCR950-Press Info.pdf
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av Baffin »

Flere bilder av Yamaha Street Scrambler

Bilde

Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av Baffin »

Helt ny 2017 Suzuki GSX-R125 lansert

Bilde

Bilde

Kommer ikke før sommer'n 2017

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Ny 2017 Suzuki GSX-R1000R

Legg inn av Baffin »

Helt ny 2017 Suzuki GSX-R1000R avslørt

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Hot new 2017 Yamaha MT-10 SP avslørt

Legg inn av Baffin »

Hot new 2017 Yamaha MT-10 SP avslørt

The MT-10 smashed its way into our affections this year with a superb blend of naked street bike hedonism,
and effortless comfort and drive. Load it up with the firm’s touring accessories,
and it makes an accomplished mile-muncher, too
Bilde

But for 2017 Yamaha have upped the ante with this, a cunning marriage of MT-10 and YZF-R1M,
to create an SP version of the hyper-naked. Featuring Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS),
Thin Film Transistor (TFT) instrumentation and a paintjob unique to the SP,
this has to be a strong contender for the naked nutcase crown in 2017.
Bilde

Bilde

Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av kvase »

Ny KTM 1090 Adventure/R + 1090 Adventure = 125 hk på begge arvtager av 1050
http://www.bike.no/nyheter/ny-ktm-1090-adventurer
Bilde
Bilde
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av kvase »

KTM 1290 Super 160 hk 3 forskjellige
KTM 1290 Super Adventure R.
Bilde
KTM 1290 Super Adventure T.
Bilde
KTM 1290 Super Adventure S.
Bilde
ref
http://www.bike.no/nyheter/ktm-1290-sup ... -utforsler
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av kvase »

BMW G310 Adventure mm mulig vinter og pendler MC ja også til ordinært bruk
Bilde

Kilde
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av 929rr »

Honda oppgraderer firebladenBilde
Fra Bike:
reblade. Her får du alle fakta om den etterlengtede motorsykkelen.







Ryggraden i denne modellen, som presenteres som helt nye Honda CBR 1000 RR Fireblade, er svært lik den nåværende modellen. Men på klassisk Honda-vis er hver detalj på motorsykkelen gjennomgått, og i enkelte tilfeller oppdatert i stor grad før den ble designet om i en mer moderne form.

Effekt/vektforholdet er forbedret med 14 prosent ved at vekten ble redusert med hele 15 kilo, og at effekten er økt med 8 kW. Maks effekt er 190 hestekrefter, som er et godt stykke under konkurrentene, men helt på linje med Hondas nyvalgte motto for modellen, som er Total control.

Blant de mer elektroniske nyhetene finner vi nå en Ride By Wire-styrt gassrulle, sensorer for gasspjeldenes posisjon, justerbar motorbrems, en IMU-enhet som styrer et avansert traction control-system, og flere valgfrie kjørenivåer. Giringen ivaretas ved hjelp av quickshifter, og SP-versjonen er utstyrt med noe som Honda kaller Downshift assist.

Rammen skal ha blitt mer stabil, og svingarmen noe stivere i konstruksjonen. Bakrammen er slanket, og dette bidrar til å sentralisere tyngdepunktet. Både bensintanken og eksossystemet er nå av titan. Støtdempingen ivaretas av Öhlins S-EC-system på SP-versjonen, gjennom en NIX30-gaffel og en TTX36-demper. Akselavstanden er 1 404 millimeter, og salhøyden er 820 millimeter. Fulltanket skal den veie 195 kilo, og dette er sju kilo mindre enn de nylig avslørte tallene for konkurrenten Suzuki GSX-R 1000.

Bare motoren er slanket to kilo, blant annet ved at flere kåpedeler nå er av magnesium. Hver kåpedel er også designet om. Radiatoren er nå 30 millimeter smalere enn tidligere. Honda har gått så langt at de også har kappet både radiatorslanger og bolter i jakten på vekt og effektivitet.

Turtallsperren er nå forhøyet til 13 000 rpm, og der finner du makseffekten på 189 hestekrefter. Maksimalt dreiemoment er 116 Newtonmeter ved 10 500 rpm. Boring og slag er det samme som tidligere, 76x55,1 millimeter, men kompresjonen er økt fra 12.3:1 til 13:01. Motoren har en høyere trimmingsgrad enn tidligere, og flere deler i motoren skal bestå av edlere materiale enn hos forgjengeren.

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

BMW's brand spanking new R nineT Racer

Legg inn av Baffin »

New for 2017: BMW's brand spanking new R nineT Racer

Bilde

Bilde

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: BMW's brand spanking new R nineT Racer

Legg inn av Royal »

Baffin skrev:New for 2017: BMW's brand spanking new R nineT Racer

Bilde

Bilde

Baffin

Jøss, så stygg/fin den er. Bmw Racingfargene tar seg godt ut på hvitt.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: BMW's brand spanking new R nineT Racer

Legg inn av Dansekris »

Royal skrev:
Baffin skrev:New for 2017: BMW's brand spanking new R nineT Racer

Bilde

Bilde

Baffin

Jøss, så stygg/fin den er. Bmw Racingfargene tar seg godt ut på hvitt.
Kan tenke meg en god gjeng løkkahipstere med snurrebart og cafe racer som får en halvkram av den der! :lol

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: BMW's brand spanking new R nineT Racer

Legg inn av Royal »

Dansekris skrev:
Royal skrev:
Baffin skrev:New for 2017: BMW's brand spanking new R nineT Racer


Baffin

Jøss, så stygg/fin den er. Bmw Racingfargene tar seg godt ut på hvitt.
Kan tenke meg en god gjeng løkkahipstere med snurrebart og cafe racer som får en halvkram av den der! :lol
Jeg får en halvkram av den der. Hadde jeg vært mangemillionær så ville jeg heller hatt en slik en mange andre nye "retro" sykler.

Man må kanskje bare bytte eksos, ta vekk litt kjip plastikk og fake krom. Styre litt med blandinga og ECU, så sette på noen lærvesker så er den klar for å kjøre 200m ned til nærmeste Kafé.

Bare synd den koster over 200k uten noen mods. Man får nesten 2 stk W800 eller Ducati Scramblere for de pengene

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Nye sykler fra USA

Legg inn av Baffin »

Nye sykler fra USA

American motorcycle company UM Motorcycles have started to import their range of small capacity bikes into Europe.

While the firm is based in Miami, Florida, the bikes are built in India and China. With an 11-bike range consisting of cruisers,
nakeds, sports and adventure bikes all using the same 125cc engine,
UM are looking at expanding even further in the future.

Bilde

According to UM, next year the line up will include a 300cc cruiser and adventure bike aimed at the European market.
UM’s full range will be imported into the UK by Lexmoto,
with prices starting in the £2500 area and increasing to around £4000.

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: MC-nyheter 2017

Legg inn av JanK »


Svar