AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Ok...
da er man hjemme igjen etter tre dager på tur hvor etappene for andre og tredje dag gikk langs disse veien:
Dag 2 - tirsdag 16. august:
Dag 3 - onsdag 17. august:
Klikk på bildet for flere detaljer.
Første etappe, mandag 15. har jeg ikke tegnet opp siden den er rimelig kjent for de fleste og fordi den går langs hovedveiene. Som langs Randsfjorden til Dokka, Fagernes, Beitostølen, Valdresflye, Randsverk og til Lom (Fossbergom), hvor jeg overnattet.
Turen kort oppsummert: Flott kjørevær, litt for mange bobiler og caravaner - også på de mest uegnede stedene - og i det store og hele fine veier å kjøre på uten altfor mange stopp pga. veiarbeid.
Sykkelen fungerte helt topp uten et feilslag. Overnattingsstedene var ikke av de mest avanserte og moderne, men holdt jevn god standard. Kommer mer etter hvert.
Bilder kommer i neste innlegg...
da er man hjemme igjen etter tre dager på tur hvor etappene for andre og tredje dag gikk langs disse veien:
Dag 2 - tirsdag 16. august:
Dag 3 - onsdag 17. august:
Klikk på bildet for flere detaljer.
Første etappe, mandag 15. har jeg ikke tegnet opp siden den er rimelig kjent for de fleste og fordi den går langs hovedveiene. Som langs Randsfjorden til Dokka, Fagernes, Beitostølen, Valdresflye, Randsverk og til Lom (Fossbergom), hvor jeg overnattet.
Turen kort oppsummert: Flott kjørevær, litt for mange bobiler og caravaner - også på de mest uegnede stedene - og i det store og hele fine veier å kjøre på uten altfor mange stopp pga. veiarbeid.
Sykkelen fungerte helt topp uten et feilslag. Overnattingsstedene var ikke av de mest avanserte og moderne, men holdt jevn god standard. Kommer mer etter hvert.
Bilder kommer i neste innlegg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Du fikk med deg Jølster og Gaularfjellet ser jeg
Jeg trodde jeg skulle få kjørt denne turen i sommer jeg også, det er to år siden sist nå. Men når mitt reisefølge i flertallsvedtak ønsket seg nordover ble det ikke noe av. Men neste år...
Jeg trodde jeg skulle få kjørt denne turen i sommer jeg også, det er to år siden sist nå. Men når mitt reisefølge i flertallsvedtak ønsket seg nordover ble det ikke noe av. Men neste år...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Bilder fra første dag - Lunner til Lom via Valdresflye...:
Starten på turen, vår egen Randsfjorden...
Beitostølen, inngangsporten til Valdresflye...
Interessant kjøyregreie, et spesialbygg av en noen år gammel Lotus av et eller annet slag... Antakelig er ganske brukbart alternativ til motorsykkel
En stund siden siste jeg tok et utsiktsbilde fra plassen rett ovafor der man tar inn på Jotunheimveien.
Og her er jeg framme i Lom, eller Fossbergom og klar til å ta kvelden i leiligheten på Fossberg Hotel.
Natten senker seg...
Flott være neste dag, tirsdagen !
Etter å ha forsert transportetappen Lom - Grotli, er man for første gang, faktisk! i ferd med å legge ut på Gamle Strynefjellsvei. Hardpakket grusvei, som en adventure hardhaus som KTM 1290 SA burde takle helt fint .
Fortsettelse følger...
Starten på turen, vår egen Randsfjorden...
Beitostølen, inngangsporten til Valdresflye...
Interessant kjøyregreie, et spesialbygg av en noen år gammel Lotus av et eller annet slag... Antakelig er ganske brukbart alternativ til motorsykkel
En stund siden siste jeg tok et utsiktsbilde fra plassen rett ovafor der man tar inn på Jotunheimveien.
Og her er jeg framme i Lom, eller Fossbergom og klar til å ta kvelden i leiligheten på Fossberg Hotel.
Natten senker seg...
Flott være neste dag, tirsdagen !
Etter å ha forsert transportetappen Lom - Grotli, er man for første gang, faktisk! i ferd med å legge ut på Gamle Strynefjellsvei. Hardpakket grusvei, som en adventure hardhaus som KTM 1290 SA burde takle helt fint .
Fortsettelse følger...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Hadde tenkt meg oppover til ditt høvdingområde denne sensommeren, men slik ble det ikke denne gangen...
Satser sterkere på flere Norgesturer neste år .
Satser sterkere på flere Norgesturer neste år .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Første kartutsnittet jeg la ut var feil, er jeg redd. Dermed ble det ikke Gaularfjellet denne gangen... .kjellv skrev:Du fikk med deg Jølster og Gaularfjellet ser jeg
Jeg trodde jeg skulle få kjørt denne turen i sommer jeg også, det er to år siden sist nå. Men når mitt reisefølge i flertallsvedtak ønsket seg nordover ble det ikke noe av. Men neste år...
Men Utvikfjellet og Vikafjellet gjorde forsåvidt samme nytten :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Flere bilder fra Gamle Strynefjellsvei og fram til overnattingstedet Vangsnes den 16. august...:
Lite trafikk over Gamel Strynefejllsvei, men en og annen bobil hadde selvfølgelig funnet ut at de skulle utforske veien.
En av disse viste ingen velvilje til å legge seg til siden for å slippe forbi en motorsyklist... . Men heldigvis byr veien på noen rettstrekninger hvor det lett lar seg gjøre å legge en bobil bak seg...
Ikke spesielt spektakulært, men vakkert er det. Som mange andre steder på ruta jeg valgte denne gangen. Norge er betagende vakkert i slikt vær som jeg vafr heldig å ha med som reisefølge på turen .
Lunch på ESSO i Stryn...
Gigantisk cruiseskip i Loen - tror jeg det var... .
Her ble jeg kontaktet av ei lita italiensk snelle, er jeg ganske sikker på, som påsto at hun kjørte en BMW 1200 av et eller annet slag.
Noe altfor mange italienere gjøren selvfølgelig... .
Hun spurte om å få ta bilde av sykkelen. Og det fikk hun selvfølgelig gjøre :)
Fra Utvikfjellet...
Her vel framme til overnattingstedet Solvang i Vangsnes...
Fortsettelse følger...
Lite trafikk over Gamel Strynefejllsvei, men en og annen bobil hadde selvfølgelig funnet ut at de skulle utforske veien.
En av disse viste ingen velvilje til å legge seg til siden for å slippe forbi en motorsyklist... . Men heldigvis byr veien på noen rettstrekninger hvor det lett lar seg gjøre å legge en bobil bak seg...
Ikke spesielt spektakulært, men vakkert er det. Som mange andre steder på ruta jeg valgte denne gangen. Norge er betagende vakkert i slikt vær som jeg vafr heldig å ha med som reisefølge på turen .
Lunch på ESSO i Stryn...
Gigantisk cruiseskip i Loen - tror jeg det var... .
Her ble jeg kontaktet av ei lita italiensk snelle, er jeg ganske sikker på, som påsto at hun kjørte en BMW 1200 av et eller annet slag.
Noe altfor mange italienere gjøren selvfølgelig... .
Hun spurte om å få ta bilde av sykkelen. Og det fikk hun selvfølgelig gjøre :)
Fra Utvikfjellet...
Her vel framme til overnattingstedet Solvang i Vangsnes...
Fortsettelse følger...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Flotte bilder!
Skal på noen turer i september :-)
Bla til Touringtreffet på Beitostølen 2-4/9
Også 16-18/9 med en kollega, trolig vestlandet + en overnattingstur alene
Skal på noen turer i september :-)
Bla til Touringtreffet på Beitostølen 2-4/9
Også 16-18/9 med en kollega, trolig vestlandet + en overnattingstur alene
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6972
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Flotte bilder!
Skulle ønske jeg hadde tid til å ta en tur til, men det har jeg nok dessverre ikke. Det skulle i så fall blitt vestlandstur!
Skulle ønske jeg hadde tid til å ta en tur til, men det har jeg nok dessverre ikke. Det skulle i så fall blitt vestlandstur!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Fergeleiet Vangsnes ved Sognefjorden er ikke akkurat verdens navle.
Men en forunderlig severdighet av de sjeldne og ikke så rent lite spektakulære slaget har de i bær og fruktbygda si.
Nemlig kjempestatuen av Fridtjov den frøkne, som kom på plass i 1913 og bakgrunnshistorien kan du lese her.
Selv ble jeg overrasket da giganten traff synssansene. Trodde knapt det jeg så... En statue av dette formatet her, lissom... ?
Tro hva bygdefolket tenker om denne... Nåvel... den har jo stått der noen generasjoner allerede så Fridtjov den frøkne - Den Norwegern - er nok å anse som et godt integrert medlem av bygda...
Jeg må få for egen del legge til at jeg ikke kjente til historien fra før og at den dermed ikke hadde noen føringer på at jeg valgte Vangsnes som et av overnattingstedene på turen.
Artig å ha vært her og oppdaget og sett hva det lille stedet kan vise fram som jeg tror ingen andre her i landet har maken til.
Man kan mene hva man vil, men det lar seg vanskelig benekte at statuen et imponerende kunstverk:
Det bor motorsykkelfolk i Vangsnes også..
Mange artige og MC-vennlige veier fram til Vangsnes. Men neste gang legges ruta om Gaularfjellet. Nettopp for å få med meg denne fjellovergangen og ikke minst det unike byggverket Utsikten.
Noe å se fram til neste sommer, kanskje? Satser på det
Men en forunderlig severdighet av de sjeldne og ikke så rent lite spektakulære slaget har de i bær og fruktbygda si.
Nemlig kjempestatuen av Fridtjov den frøkne, som kom på plass i 1913 og bakgrunnshistorien kan du lese her.
Selv ble jeg overrasket da giganten traff synssansene. Trodde knapt det jeg så... En statue av dette formatet her, lissom... ?
Tro hva bygdefolket tenker om denne... Nåvel... den har jo stått der noen generasjoner allerede så Fridtjov den frøkne - Den Norwegern - er nok å anse som et godt integrert medlem av bygda...
Jeg må få for egen del legge til at jeg ikke kjente til historien fra før og at den dermed ikke hadde noen føringer på at jeg valgte Vangsnes som et av overnattingstedene på turen.
Artig å ha vært her og oppdaget og sett hva det lille stedet kan vise fram som jeg tror ingen andre her i landet har maken til.
Man kan mene hva man vil, men det lar seg vanskelig benekte at statuen et imponerende kunstverk:
Det bor motorsykkelfolk i Vangsnes også..
Mange artige og MC-vennlige veier fram til Vangsnes. Men neste gang legges ruta om Gaularfjellet. Nettopp for å få med meg denne fjellovergangen og ikke minst det unike byggverket Utsikten.
Noe å se fram til neste sommer, kanskje? Satser på det
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Flotte bilder, AJ!
Ser ut som en helt topp tur i perfekt vær så og si hele veien :)
Ser ut som en helt topp tur i perfekt vær så og si hele veien :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Fra Vangsnes gikk turen videre mot Viksøyri og Vikafjellet:
Kjempevær, helt vindstille og flott utsikt. Norge er et vakkert land...
Neste, Stalsheimkleivane...
Kjempevær, helt vindstille og flott utsikt. Norge er et vakkert land...
Neste, Stalsheimkleivane...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Etter Vikafjellet var det Stalsheimkleivane som sto for tur. Ikke lange veibiten, men artig å ha kjørt den. Spesielt i så godt vær som jeg hadde på denne turen.
Veien var i sin tid Europas bratteste riksvei, men er i dag enveiskjørt. Er kun lov å kjøre nedover. Selvom jeg tviler på om alle følger dette. Da jeg var ved veis ende kom det denmlig en i bra driv på vei oppover...
Tok også video av turen, men så i etterkant at kameraet var stilt altfor lavt... .
For dårlig til å publiseres. I hvert fall ikke hele. Kan hende jeg etter hvert legger uten en kort sekvens...
Her er nå i hvert fall noen bilder fra turen:
Veien var i sin tid Europas bratteste riksvei, men er i dag enveiskjørt. Er kun lov å kjøre nedover. Selvom jeg tviler på om alle følger dette. Da jeg var ved veis ende kom det denmlig en i bra driv på vei oppover...
Tok også video av turen, men så i etterkant at kameraet var stilt altfor lavt... .
For dårlig til å publiseres. I hvert fall ikke hele. Kan hende jeg etter hvert legger uten en kort sekvens...
Her er nå i hvert fall noen bilder fra turen:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Flotte bilder! Ser ut som du har hatt en veldig fin tur :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Videre på dag tre av SenSommer 4-trinns EgoTrip'en:
Medbrakt lunsj i Aurlandsvangen etter først å ha tatt turen innom Flåm hvor det var overraskende mange turister som skulle ta Flåmsbana.
Lot meg ikke friste til det denne gangen...
Deretter opp til Stegastein. Turen opp dit ble en blandet opplevelse denne gangen. En tulling med campingvogn hadde også tatt seg som mål å stikke oppom utsiktspunktet. Og det endte selvfølgelig med at han blokkerte veien...
Så jeg valgte å snu da han begynte å rygge. Stolte ikke helt på denne karakteren som bare veivet med armene med oppgitt signalet om at det var bare å rygge. Med et kroppsspråk som tydelig uttalte at møtende bile - en bobil, såklart ..., hadde skyld for trafikkkaoset.
Som første kjøretøy bak caracantullingen, valgte jeg altså snu i påvente av bedre og mer forutsigbar trafikkflyt.
Men noe positivt kan man melde fra stoppen oppe i Stegasteinstigningen, nemlig at bakkestartassistenten på KTM'en fungerte helt ypperlig!
Ikke påtvingende nødvendig med denslags, men i dette tilfelle gjorde den nytten. Veldig greit å kjenne at hillholdere'n holdt sykkelen på plass mens mye av fokuset for øvrig gikk med på å irritere seg en smule over fyren med campingvogna... Enkelt å koble ut er bakkestartassistenten også. Bare å sette sykkelen i fri og bakkestartkontrollen er satt ut av funksjon.
Folksomt på Stegastein gjorde at det ble en kort stopp her...:
Nysgjerrige blikk fra en av turistbussjåførene...
Etter Stegastein fór man videre mot Lærdal og her noen bilder fra Bjørgavegen/Aurlandsfjellet på det høyeste punktet...:
Kom en hyggelig turist fra utlandet bort og tilbød seg å ta bilde. Og det takket man selvfølgelig gladelig ja til !
Medbrakt lunsj i Aurlandsvangen etter først å ha tatt turen innom Flåm hvor det var overraskende mange turister som skulle ta Flåmsbana.
Lot meg ikke friste til det denne gangen...
Deretter opp til Stegastein. Turen opp dit ble en blandet opplevelse denne gangen. En tulling med campingvogn hadde også tatt seg som mål å stikke oppom utsiktspunktet. Og det endte selvfølgelig med at han blokkerte veien...
Så jeg valgte å snu da han begynte å rygge. Stolte ikke helt på denne karakteren som bare veivet med armene med oppgitt signalet om at det var bare å rygge. Med et kroppsspråk som tydelig uttalte at møtende bile - en bobil, såklart ..., hadde skyld for trafikkkaoset.
Som første kjøretøy bak caracantullingen, valgte jeg altså snu i påvente av bedre og mer forutsigbar trafikkflyt.
Men noe positivt kan man melde fra stoppen oppe i Stegasteinstigningen, nemlig at bakkestartassistenten på KTM'en fungerte helt ypperlig!
Ikke påtvingende nødvendig med denslags, men i dette tilfelle gjorde den nytten. Veldig greit å kjenne at hillholdere'n holdt sykkelen på plass mens mye av fokuset for øvrig gikk med på å irritere seg en smule over fyren med campingvogna... Enkelt å koble ut er bakkestartassistenten også. Bare å sette sykkelen i fri og bakkestartkontrollen er satt ut av funksjon.
Folksomt på Stegastein gjorde at det ble en kort stopp her...:
Nysgjerrige blikk fra en av turistbussjåførene...
Etter Stegastein fór man videre mot Lærdal og her noen bilder fra Bjørgavegen/Aurlandsfjellet på det høyeste punktet...:
Kom en hyggelig turist fra utlandet bort og tilbød seg å ta bilde. Og det takket man selvfølgelig gladelig ja til !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37981
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ's SenSommer 4-trinns EgoTrip
Siste bolk med bilder fra siste turdagen fra Gol til Bromma via småveiene som TomTom'en forslo. Deretter FV211 over Haglebu, Eggedal, Sigdal, Åmot, Vikersund og hjem.
Flott vær denne dagen også :) .
Og veiene på denne strekningen er absolutt ikke å forakte. Flotte MC-veier, som jeg har kjørt altfor lite.
Kommer helt klart til å bli flere turer i dette området:
Haglebufjellet...
Godt å vite siden vinteren kommer i år også.
Støa Handel, Båsheim i Sigdal...
Hadde lyst på en elgburger, men "Åpent" skiltet var misvisende. Ingen servering da jeg fór forbi...
Simostranda...
Deretter rett hjem, godt fornøyd med en fin sensommertrip.
Forhåpentligvis ikke den siste i år.
Satser på flere fine høstturer i september
Flott vær denne dagen også :) .
Og veiene på denne strekningen er absolutt ikke å forakte. Flotte MC-veier, som jeg har kjørt altfor lite.
Kommer helt klart til å bli flere turer i dette området:
Haglebufjellet...
Godt å vite siden vinteren kommer i år også.
Støa Handel, Båsheim i Sigdal...
Hadde lyst på en elgburger, men "Åpent" skiltet var misvisende. Ingen servering da jeg fór forbi...
Simostranda...
Deretter rett hjem, godt fornøyd med en fin sensommertrip.
Forhåpentligvis ikke den siste i år.
Satser på flere fine høstturer i september
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering