Jepp, mopeden er ute.
Det gamle batteriet hadde gitt seg, så jeg måtte kjøpe nytt. Men, det viser seg at det er noe muffens på gang.
På tur nr 2 med nytt batteri er det ingen juice igjen når jeg prøver å starte etter noen stopp. Måtte trille i gang.
Min umiddelbare tanke var at det er noe som stjeler strøm, så jeg har i dag fjerna alt sammen. Ingenting er nå kobla på battriet. Jeg har ikke hatt noen problemer med å koble ting og tang rett på. Litt fordi jeg er utrolig dårlig på koblinger, men mest fordi det alltid har fungert.
Så, alt er fjerna og batteriet er lada opp igjen. Får start, om enn noe daffere enn jeg kan huske at det har pleid å være. Har ikke multimeter for hånden, så får ikke målt ladespenning. Hååååper det var en USB outlet som stjal strøm. Ny stator koster rundt 2500kr ferdig momsa og levert. Hørt at MC Oslo tar 8000kr for OEM, så det er uansett uaktuelt. Det kan selvfølgelig være noe krøll med spenningsregulatoren også.
Videre har jeg litt planer for hva jeg kan bruke penga som brenner i lomma på meg. Lyst å bytte fjærer til Hyperpro sine progressive. Det er rundt 3000 der. Clutchen må byttes også, det er vel et par lapper.
Når det kommer til ekstralys sikla jeg lenge på Denali sine, men det koser for mye. Planen nå er å kjøpe et par LED-lamper på Jula, og samkjøre de med et nytt USB-uttak og strøm til GPS gjennom CANbus-uttaket som ligger ved batteriet. Da har jeg kun strøm når motoren er i gang.
Det krever en spesialplugg og litt knoting med en wago. Har virkelig ikke peiling på sånt, så kommer noen spørsmål herfra når den tid kommer.
Ellers har jeg bestilt et sett med Mitas E07+ hos Snellingen. De var en god den billigere enn motorsykkeldekk.com, og skal bare ha 2600kr for settet. Men, det er laaaaang leveringstid og de forventer ikke det dekket de ikke hadde på lager før slutten av mai tidligst.
Jeg skal også heve styret. Satser på en god sesong med mye grus.