Tom for bensin i tunnel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Tom for bensin i tunnel

Legg inn av KevinmsR6 »

Var ute for en litt kjedelig hendelse i går da varsling for lite bensin ikke har slått seg på. Det resulterte jo i at eg selvfølgelig gikk tom for bensin i en tunnel..
Fikk akkurat ringt en kamerat der jeg fikk fortalt hvor eg var og at eg var tom for bensin, klarte jo selvfølgelig ikke og høre alt det han sa grunnet støy :[-(

Da jeg la på med han kubbet jo telefonen også :thumleft så maks uflaks.

Så der stod jeg, ikke visste eg om kameraten kom og ikke strøm til og ringe andre.
Regnet jo med at politiet ville komme siden eg stod i en tunnel men de kom ikke, heller ikke stoppet noen andre, motorsyklister hilste og bilen kjørere forbi.
Virket ikke engang som de bremset ned :O

Heldigvis kom kameraten min tilslutt med bensin slik at eg kom meg til nærmeste bensin stasjon.....

Spørsmålet eg står igjen med er jo hvorfor ingen stoppet??
Eg hadde stoppet og hørt om han trengte hjelp hvertfall om det var en motorsyklist som stod strandet..
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
Baffin
Innlegg: 527
Registrert: 01 jan 2016, 18:00
Motorsykkelen din: Suzuki V-STROM 650XT, 2015 mod.

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Baffin »

KevinmsR6 skrev:Var ute for en litt kjedelig hendelse i går da varsling for lite bensin ikke har slått seg på. Det resulterte jo i at eg selvfølgelig gikk tom for bensin i en tunnel..
Fikk akkurat ringt en kamerat der jeg fikk fortalt hvor eg var og at eg var tom for bensin, klarte jo selvfølgelig ikke og høre alt det han sa grunnet støy :[-(

Da jeg la på med han kubbet jo telefonen også :thumleft så maks uflaks.

Så der stod jeg, ikke visste eg om kameraten kom og ikke strøm til og ringe andre.
Regnet jo med at politiet ville komme siden eg stod i en tunnel men de kom ikke, heller ikke stoppet noen andre, motorsyklister hilste og bilen kjørere forbi.
Virket ikke engang som de bremset ned :O

Heldigvis kom kameraten min tilslutt med bensin slik at eg kom meg til nærmeste bensin stasjon.....

Spørsmålet eg står igjen med er jo hvorfor ingen stoppet??
Eg hadde stoppet og hørt om han trengte hjelp hvertfall om det var en motorsyklist som stod strandet..
Trodde kanskje du var en veipirat :scratch

Baffin
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Brukeravatar
JosteinBever
Innlegg: 87
Registrert: 19 jun 2016, 15:36
Motorsykkelen din: INGEN At The Moment

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av JosteinBever »

Trodde kanskje du kjørte moped. Som oftest de som får havari. Å "alle" hater mopedister her i landet.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av WikingTnT »

Slo du på nødblink ?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Jompa »

Jeg stopper aldri om noen står i veikanten, enten det er mc eller bil, hvis ikke vedkommende gir tegn til at
jeg skal stoppe.
Unntatt ved ulykker, da.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Milk1ng
Innlegg: 36
Registrert: 16 jul 2015, 23:57
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 APRC
Sted: Oslo

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Milk1ng »

Plassering av hjelmen på bakken er ganske vanlig symbol på at man trenger hjelp.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Jompa »

Milk1ng skrev:Plassering av hjelmen på bakken er ganske vanlig symbol på at man trenger hjelp.
Der hadde jeg ikke skjønt om jeg hadde sett det.
Ei hand i været eller ut mot veien er vel mye vanligere, og noe alle forstår.
Jeg legger alltid hjelmen på bakken når jeg stopper og parkerer, hvis jeg ikke tar den med meg.
Har enda ikke opplevd at noen stopper og spør om jeg trenger hjelp av den grunn.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Milk1ng
Innlegg: 36
Registrert: 16 jul 2015, 23:57
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 APRC
Sted: Oslo

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Milk1ng »

Jompa skrev:
Milk1ng skrev:Plassering av hjelmen på bakken er ganske vanlig symbol på at man trenger hjelp.
Der hadde jeg ikke skjønt om jeg hadde sett det.
Ei hand i været eller ut mot veien er vel mye vanligere, og noe alle forstår.
Jeg legger alltid hjelmen på bakken når jeg stopper og parkerer, hvis jeg ikke tar den med meg.
Har enda ikke opplevd at noen stopper og spør om jeg trenger hjelp av den grunn.
Det er kjent som det universale tegnet på "rider in distress" da ikke alle sykler har varselblinkere og man ikke alltid har mulighet til å vinke til trafikken (hvis man for eks jobber med sykkelen). Har observert det mye i Europa og USA.

Det er vel ikke ofte man står parkert på veiskulderen uten hjelm så det i seg selv burde jo ringe en bjelle hos de fleste. Om de velger å stoppe er en annen sak...

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av ATWindsor »

Ok, aldri hørt om "hjelmtegnet", jeg hadde nok ikke nødvendigvis stoppet, for meg er det ikke åpenbart at det er problemer man trenger hjelp med som gjør at man står på siden slik.

Toven

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Toven »

På vei hjem fra jobb stod det en sykkel langs veien og ei jente sittende på bakken.. Jeg tenkte nå så at hun var tom for bensin og stoppa. Faren hennes var på vei for å fikse noe bensin, så tror da det løste seg.
Men en "teit" plass å stoppe og en som sitter på bakken var liksom "tegn" på at noe var galt. Ikke sikkert at jeg hadde stoppet om noen stod langs veien da det ikke er åpenbart at de ville gjerne hatt hjelp. Men vil prøve å stoppe om en mc står langs veien på et rart sted... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Bjerknez »

Vær nå ærlig med deg selv Toven... Hadde du stoppet om det var en mann? :knegg

Toven

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:Vær nå ærlig med deg selv Toven... Hadde du stoppet om det var en mann? :knegg
:redface :redface :redface :redface

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av Jompa »

På vei hjem fra Lofoten i fjor måtte jeg stoppe i veikanten og reparere kjedet midlertidig pga at låseklipset hadde fordufta.
Stod nært veien, hjelmen lå på bakken som den alltid gjør når jeg parkerer, hvis jeg ikke beholder den på hodet.
Mekkinga tok ca en time, og det passerte minst femti sykler på den tida, de aller fleste hadde vel vært på samme mc-treff som meg.
Sykkelen min har ikke nødblink, men det var åpenbart for alle at jeg satt på huk og skrudde på sykkelen.
Den eneste som stoppa var en italiener på en Vespa.

Nå trengte jeg ikke hjelp heller, hadde jeg trengt det så hadde jeg holdt opp ei hand eller vinka sånn som man gjør
når man stopper folk i bil eller uansett kjøretøy.
Skal ikke påstå at hjelm på bakken ikke er et internasjonalt tegn på at man trenger hjelp, italienern stoppa jo,
men det kan umulig være mye kjent eller brukt her i landet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

KevinmsR6
Innlegg: 830
Registrert: 06 jun 2016, 10:23
Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av KevinmsR6 »

Kan jo nevne at tanken streifet meg og begynne og vinke men stod litt dumt til, 2 felt i tunnelen og ett akselerasjons felt der eg stod i slutten av det... Det hadde vært lett for de som kom i akselerasjons feltet og stoppe for og spørre om eg trengte hjelp.. Tenkte at vist eg hadde begynt og veive med armene så hadde det gjerne fort oppstått farlige sivasjoner i og med at det er 80 sone og fler felts vei og gjerne flere som plutselig skal stoppe.
Men tenkte jo at politiet raskt ville dukke opp når eg da stod fast i en tunnel. Men det gjorde de ikke.. Ble stående i ca 40 min ca får kameraten min endelig kom.... Tror eg hadde stoppet uansett når folk står strandet i tunneler.. Langs veien.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tom for bensin i tunnel

Legg inn av JohnnyTh »

Tegnet for å behøve hjelp er at hjelmen skal stå bak bakhjulet, ikke bare på bakken. Ganske greit tegn egentlig hvis vi blir vandt til det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar