Side 1 av 1

Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...

Lagt inn: 24 feb 2009, 23:15
av AJ
Yamaha har kommet med en 160 kubikker som ser skikkelig tøff ut! Kommer den hit til landet, tro... :-k
Bilde

Mer info her

Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...

Lagt inn: 24 feb 2009, 23:56
av GSXR
AJ; denne ser faktisk tøff ut :janikk

Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...

Lagt inn: 26 feb 2009, 13:21
av tryman corp. LTD
Tror nok markedet er for lite i Norge til denne sykkelen. Regner med at denne produseres mest for det hjemlige markedet eller østen generelt. Men tøff det var den :)

Let litt på de japanske fabrikantenes hjemmesider så finnes det en del tøffe småkubikere (400ccm) som etter stor sansynlighet ikke eksporteres til vesten.

Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...

Lagt inn: 28 feb 2009, 10:30
av Intruder
Her i landet "må" vi ha minst 600 kubikk,da gitt.....
Med våre veier og fartsgrenser. Og peeng ! :notlistening
:mk

Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...

Lagt inn: 10 sep 2009, 23:01
av rayongracer
Ja Norge virker som ett land som er perfekt egnet for 250 og 400cc sykler.

CB 400 er en kjempesykkel som er utrolig populær i Asia, har VTEC og behagelig og sitte på, nok av krefter, ingen vibrasjon og egner seg til nesten alt annet enn stor fart, med fartsgrensene i Norge burde den være en bestselger. Rundt 60 hk går helt greit til 180 km/t med to og bagasje cruiser den fint i 90-140 km/t som sagt en perfekt sykkel i Norge. Fatter ikke hvorfor de ikke selger den, XJR400 og flere andre 400 kubikkere i Norge.

250 er også greit nok i Norge om en kjører alene er de OK på tur med. Trenger ikke mere enn det om du ikke er helt turfrelst, eller liker og kjøre med passasjer. Da er en 400 mere enn nok...

Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...

Lagt inn: 10 sep 2009, 23:08
av AJ
rayongracer skrev:Ja Norge virker som ett land som er perfekt egnet for 250 og 400cc sykler.

CB 400 er en kjempesykkel som er utrolig populær i Asia, har VTEC og behagelig og sitte på, nok av krefter, ingen vibrasjon og egner seg til nesten alt annet enn stor fart, med fartsgrensene i Norge burde den være en bestselger. Rundt 60 hk går helt greit til 180 km/t med to og bagasje cruiser den fint i 90-140 km/t som sagt en perfekt sykkel i Norge. Fatter ikke hvorfor de ikke selger den, XJR400 og flere andre 400 kubikkere i Norge.

250 er også greit nok i Norge om en kjører alene er de OK på tur med. Trenger ikke mere enn det om du ikke er helt turfrelst, eller liker og kjøre med passasjer. Da er en 400 mere enn nok...
I Norge er det kubikkhysteri kombinert med uforståelig effekthysteri som gjelder fortsatt hos svært mange selv om Yamaha FZR 600 har vært en bestseller i mange år.
Og det er bra og et lysende eksempel på at det også finnes mange fornuftige motorsyklister her i landet.