Yamaha har kommet med en 160 kubikker som ser skikkelig tøff ut! Kommer den hit til landet, tro...
Mer info her
Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 97
- Registrert: 07 jan 2009, 22:46
- Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000LTD
- Sted: Kristiansund
Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...
Tror nok markedet er for lite i Norge til denne sykkelen. Regner med at denne produseres mest for det hjemlige markedet eller østen generelt. Men tøff det var den :)
Let litt på de japanske fabrikantenes hjemmesider så finnes det en del tøffe småkubikere (400ccm) som etter stor sansynlighet ikke eksporteres til vesten.
Let litt på de japanske fabrikantenes hjemmesider så finnes det en del tøffe småkubikere (400ccm) som etter stor sansynlighet ikke eksporteres til vesten.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...
Her i landet "må" vi ha minst 600 kubikk,da gitt.....
Med våre veier og fartsgrenser. Og peeng !
Med våre veier og fartsgrenser. Og peeng !
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- rayongracer
- Innlegg: 74
- Registrert: 11 aug 2009, 19:57
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC - 2011
- Sted: Dirdal
Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...
Ja Norge virker som ett land som er perfekt egnet for 250 og 400cc sykler.
CB 400 er en kjempesykkel som er utrolig populær i Asia, har VTEC og behagelig og sitte på, nok av krefter, ingen vibrasjon og egner seg til nesten alt annet enn stor fart, med fartsgrensene i Norge burde den være en bestselger. Rundt 60 hk går helt greit til 180 km/t med to og bagasje cruiser den fint i 90-140 km/t som sagt en perfekt sykkel i Norge. Fatter ikke hvorfor de ikke selger den, XJR400 og flere andre 400 kubikkere i Norge.
250 er også greit nok i Norge om en kjører alene er de OK på tur med. Trenger ikke mere enn det om du ikke er helt turfrelst, eller liker og kjøre med passasjer. Da er en 400 mere enn nok...
CB 400 er en kjempesykkel som er utrolig populær i Asia, har VTEC og behagelig og sitte på, nok av krefter, ingen vibrasjon og egner seg til nesten alt annet enn stor fart, med fartsgrensene i Norge burde den være en bestselger. Rundt 60 hk går helt greit til 180 km/t med to og bagasje cruiser den fint i 90-140 km/t som sagt en perfekt sykkel i Norge. Fatter ikke hvorfor de ikke selger den, XJR400 og flere andre 400 kubikkere i Norge.
250 er også greit nok i Norge om en kjører alene er de OK på tur med. Trenger ikke mere enn det om du ikke er helt turfrelst, eller liker og kjøre med passasjer. Da er en 400 mere enn nok...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Yamaha FZ16 - til Norge? Neppe...
I Norge er det kubikkhysteri kombinert med uforståelig effekthysteri som gjelder fortsatt hos svært mange selv om Yamaha FZR 600 har vært en bestseller i mange år.rayongracer skrev:Ja Norge virker som ett land som er perfekt egnet for 250 og 400cc sykler.
CB 400 er en kjempesykkel som er utrolig populær i Asia, har VTEC og behagelig og sitte på, nok av krefter, ingen vibrasjon og egner seg til nesten alt annet enn stor fart, med fartsgrensene i Norge burde den være en bestselger. Rundt 60 hk går helt greit til 180 km/t med to og bagasje cruiser den fint i 90-140 km/t som sagt en perfekt sykkel i Norge. Fatter ikke hvorfor de ikke selger den, XJR400 og flere andre 400 kubikkere i Norge.
250 er også greit nok i Norge om en kjører alene er de OK på tur med. Trenger ikke mere enn det om du ikke er helt turfrelst, eller liker og kjøre med passasjer. Da er en 400 mere enn nok...
Og det er bra og et lysende eksempel på at det også finnes mange fornuftige motorsyklister her i landet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering