Side 1 av 2

Rot med xl moto

Lagt inn: 06 jul 2016, 14:51
av KevinmsR6
:scratch noen andre enn meg som har merket at xl moto skuffer med sendinger og oppdatering på lager status?
Måtte avbestille kjede og drev i dag da eg har sendt flere mailer om hvor forsendingen blir av, fikk først svar i dag at de var tom på hovedlager og sendte så snart de fikk inn igjen varen!
Når eg bestilte stod det at de hadde varen på lager.
Utrolig frustrende og endte opp med og bestille hos Yamaha Bergen og de leverer på 1 dag :twothumbs:
Så da blir det muligens en Bergen -Stavanger tur på fredag :)

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 06 jul 2016, 15:22
av Cutless
Jeg har tidligere hatt veldig god erfaring med de, men det virker som om de har større pågang denne sesongen enn de har kapasitet til. I tillegg virker det som om hovedlageret deres er i Sverige, og at de har flere "firmaer" på samme lager - 24mx, sledstore etc.

De siste 3 ordrene jeg bestilte i juni tok rundt 1 uke, noe som er ok men ikke kjempe bra. Også er det frustrerende at man ikke får sporingsnummer før pakken er i Norge (Oslo).

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 06 jul 2016, 19:14
av HeHy
Har tidligere hatt rimelig god erfaring med de, men virker som om de har flere lager og det tar tid i mellom dem. Kan også være de er litt underbemannet i forhold til hvor store og hvor travle de har blitt.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 06 jul 2016, 20:15
av Hansien
Det var mye rot når jeg kjøpte noe kjøreutstyr fra disse for en tid tilbake, rot med retur og rot med ny forsendelse. Måtte purre minst en gang på alle delene.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 06 jul 2016, 20:36
av Royal
Nylig brukt de selv til å bestille noe kjemikalier og en depotstøtte.
Jeg leste de miksede erfaringene og visste selv hva jeg la ut på.

Det tok 2 dager å bekrefte, plukke og sende pakken. Det er egentlig ikke helt 2016, men det kunne ha vært verre.

Når pakken først var i posten så gikk det ganske så fort. Det er vel første gang noen har sagt det om posten Norge :P
Jeg fikk sporingsnummer som egentlig var overflødig da den bare var aktiv de 24 timene pakken var i norge. Da jeg hentet den virket den veldig lett for å inneholde alt sammen av kjemikalier + depotstøtte.
Når jeg åpnet pakken manglet støtten. På pakkslippen stod det at den var med.
Jeg sendte så en mail til kundeservice der jeg fikk autosvar at srespons innen 48 timer kunne for tiden ikke garanteres grunnet stor pågang.

Dagen etter fikk jeg nytt sporingsnummer og 2 timer senere fikk jeg melding på mobilen at det hadde kommet enda en pakke til meg.
Det var depotstøtten i egen pakke. Måtte da beklage meg ovenfor kundesupporten da jeg fikk svar noen timer senere at sendingen var todelt.

Alt i alt kunne det ha vært verre, men det er monn for forbedringer hos XLmoto.
Jeg synes det blir litt rot med at de ikke opplyste om at bestillingen deles opp i flere pakker. De har et websidedesign som virker dårlig optimalisert og plukktiden er noe langt.

Ellers så var prisene gode, produktene godt pakket og alt kom fram uskadet relativt raskt.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 07 jul 2016, 00:06
av KevinmsR6
Eg syntes de virker rimelig uproff når det er kundene som må stå for og finne ut av hva som skjer... Og når de ikke klarer og holde lager beholdning i forhold til nettside blir det helt feil.

Litt synd når de har mangen produkter til gode priser, men hjelper jo ikke om en ikke får varene.
Og når mc som oftest er sesong basert burde de være forberedt på stor pågang og at folk trenger varene.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 07 jul 2016, 15:59
av HeHy
Royal skrev:Nylig brukt de selv til å bestille noe kjemikalier og en depotstøtte.
Jeg leste de miksede erfaringene og visste selv hva jeg la ut på.

Det tok 2 dager å bekrefte, plukke og sende pakken. Det er egentlig ikke helt 2016, men det kunne ha vært verre.

Når pakken først var i posten så gikk det ganske så fort. Det er vel første gang noen har sagt det om posten Norge :P
Jeg fikk sporingsnummer som egentlig var overflødig da den bare var aktiv de 24 timene pakken var i norge. Da jeg hentet den virket den veldig lett for å inneholde alt sammen av kjemikalier + depotstøtte.
Når jeg åpnet pakken manglet støtten. På pakkslippen stod det at den var med.
Jeg sendte så en mail til kundeservice der jeg fikk autosvar at srespons innen 48 timer kunne for tiden ikke garanteres grunnet stor pågang.

Dagen etter fikk jeg nytt sporingsnummer og 2 timer senere fikk jeg melding på mobilen at det hadde kommet enda en pakke til meg.
Det var depotstøtten i egen pakke. Måtte da beklage meg ovenfor kundesupporten da jeg fikk svar noen timer senere at sendingen var todelt.

Alt i alt kunne det ha vært verre, men det er monn for forbedringer hos XLmoto.
Jeg synes det blir litt rot med at de ikke opplyste om at bestillingen deles opp i flere pakker. De har et websidedesign som virker dårlig optimalisert og plukktiden er noe langt.

Ellers så var prisene gode, produktene godt pakket og alt kom fram uskadet relativt raskt.
Vet ikke helt med din erfaring, men sporingsnummeret sjekket jeg med svensk post og fant pakken min der, hvis jeg sjekker på xlmoto sine sider kan man finne ordren og der var det satt opp 2 pakker (dermed oppdelt).
Selvfølgelig er det rom for forbedringer, de kan si ifra at det kommer 2 pakker, si ifra at noe kommer fra Sverige og dermed også linke til svensk sporing og ikke bare norsk (eller posten Norge kunne vært bedre og samarbeidet med svensk?) osv. Webdesignet har jeg derimot lite i mot, synes det funker fint og er rimelig strømlinja, ja noe er overflødig og noe kan Stokke seg, slik er det med alt.
Angående lagerførte varer er det jo en feil, feil skjer. At hele selskapet er useriøst er å ta litt i synes jeg.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 19 jul 2016, 22:09
av Blaamand
Har bare gode erfaringer med xlmoto/24mx. Har kjøpt både kjøreutstyr(hjelm, briller, dress osv) og deler her. Pakken kommer raskt, stort sett innen 3-5 dager.

Såvidt jeg har skjønt ligger lageret deres i Polen(snakket med kundesenteret deres her om dagen og mener det var det de sa)

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 19 jul 2016, 22:15
av Dansekris
Jeg bestilte en Mivv-potte 6. juli. Etter noen dager forsvant alle Mivv-produktene fra nettsida. Forsendelsen står fortsatt "under pakking" når jeg sjekker ordrestatus. Etter å ha sendt en mail til kundeservice får jeg vite at Mivv tar sommerferie og stenger ned fabrikken til september. Jeg krevde å få vite om potta mi kommer nå eller om jeg måtte vente til september. Fikk ikke noe svar, så jeg ringte kundeservice.
Der fikk jeg vite at potta mi _kanskje_ kom før de tok sommerferie. Så nå venter jeg på svar om den faktisk kommer eller ikke.

Litt mye att og fram for min smak...

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 19 jul 2016, 23:21
av KevinmsR6
Dansekris skrev:Jeg bestilte en Mivv-potte 6. juli. Etter noen dager forsvant alle Mivv-produktene fra nettsida. Forsendelsen står fortsatt "under pakking" når jeg sjekker ordrestatus. Etter å ha sendt en mail til kundeservice får jeg vite at Mivv tar sommerferie og stenger ned fabrikken til september. Jeg krevde å få vite om potta mi kommer nå eller om jeg måtte vente til september. Fikk ikke noe svar, så jeg ringte kundeservice.
Der fikk jeg vite at potta mi _kanskje_ kom før de tok sommerferie. Så nå venter jeg på svar om den faktisk kommer eller ikke.

Litt mye att og fram for min smak...

Den første feilen de gjør er jo at de ikke informerer kundene sine.. :[-( . Det er første pri. Blir nesten som
Om en ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke ringer kona for og gi beskjed :)

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 00:04
av Dansekris
Lurer på om de begynner å krangle med meg hvis jeg trekker bestillingen om det skulle vise seg at jeg ikke får potta før i september..

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 00:25
av Sprocket
Dansekris skrev:Lurer på om de begynner å krangle med meg hvis jeg trekker bestillingen om det skulle vise seg at jeg ikke får potta før i september..
Du har jo angrerett ved fjernsalg, så spørs det om varen du har kjøpt går som at "levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg" som vil medføre at angreretten faller bort.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014 ... KAPITTEL_3
Se kapittel 6 §22 e)

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 00:50
av KevinmsR6
Dansekris skrev:Lurer på om de begynner å krangle med meg hvis jeg trekker bestillingen om det skulle vise seg at jeg ikke får potta før i september..

Regner med det stod at den var på lager da du bestilte?
Da kjøper man jo med grunnlag at man får varen ila uken. Om varen da ikke kommer før måneder senere vil eg tro du kan avbestille. Eg avbestilte min siste pakke på grunnlag av Forsein levering..

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 01:19
av Dansekris
Potta blir laget på bestilling, men den stod som lagerført med levering fra 10 - 21 dager.

Re: Rot med xl moto

Lagt inn: 20 jul 2016, 03:26
av KevinmsR6
Dansekris skrev:Potta blir laget på bestilling, men den stod som lagerført med levering fra 10 - 21 dager.
Forstår.. Etter rett kan du avbestille om potten ikke kommer ila 21 dager.
Det er jo det som er lovet og nettopp under det som står at du har bestilt.
Syntes det er dårlig at de ikke kan informere kundene sine... De kommer til og tape kunder på dårlig behandling og oppfølging