Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Her prøver jeg i pms tider og lage leven, og det var svaret
. Neida sykkelen ble fin den og om du er fornøyd og prisen var god så er allt vel
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Kan vel oppdatere med at jeg har overhalt en kardang jeg hadde på hylla som skal inn sammen med ny drivaksel sannsynligvis. Så blir det nok å overhale drivakselen som sitter der i idag. Har kjent på kryssene flere ganger og de har vært "OK", utviklet seg imidlertid en vibrasjon bak der mot slutten av sesongen ifjor, så situasjonen der er uviss.
Som sikkert noen husker, så har jeg hatt drivaksel-havari tidligere på den K100RS16Ven jeg hadde. Det er ikke kult. Den akselen holdt 140 000km. Drivakselen jeg har i sykkelen nå har gått en del lenger.
Så jeg har fått tak i en fabrikkny drivaksel som jeg skal sette inn sammen med en nyoverhalt kardang.
Ellers blir det vel det vanlige med oljeskift og skift av bremsevæske.
Så skal det skiftes simringer i gaffel og sjekk av ventilklaringene.
Neste år skal nok dempere på overhaling igjen.
Som sikkert noen husker, så har jeg hatt drivaksel-havari tidligere på den K100RS16Ven jeg hadde. Det er ikke kult. Den akselen holdt 140 000km. Drivakselen jeg har i sykkelen nå har gått en del lenger.
Så jeg har fått tak i en fabrikkny drivaksel som jeg skal sette inn sammen med en nyoverhalt kardang.
Ellers blir det vel det vanlige med oljeskift og skift av bremsevæske.
Så skal det skiftes simringer i gaffel og sjekk av ventilklaringene.
Neste år skal nok dempere på overhaling igjen.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Jeg har byttet mange kardangkryss på mellomaksel til bil som er en relativt enkel jobb bare du vet hva som er viktig, men der kan det være kjekt å få balansert akslingen. Er det en enkel jobb å bytte kardangkryss i aksel på din sykkel eller er det like greit å kjøpe hel aksel?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Det er nok ikke meningen å bytte de ut nei. Har byttet på bil før selv, men ser ikke like enkelt ut på denne.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Det ser ut til at du kan bytte på gamle BMW som har segring lås på mellomakselkryssene men på nyere er det ikke segring men klinkelås. Du får kjøpt billige nye aksler som selvfølgelig er bra 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ja, det er klinka lager.
Om du mener ny aksel til min sykkel, så vil jeg påstå at det ikke var spesielt billig. Mange vil nok påstå at jeg bruker tullete mye kroner på den gamle sykkelen.
Om du mener ny aksel til min sykkel, så vil jeg påstå at det ikke var spesielt billig. Mange vil nok påstå at jeg bruker tullete mye kroner på den gamle sykkelen.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Da er vi toFredrikE24 skrev: ↑04 feb 2025, 23:00 Ja, det er klinka lager.
Om du mener ny aksel til min sykkel, så vil jeg påstå at det ikke var spesielt billig. Mange vil nok påstå at jeg bruker tullete mye kroner på den gamle sykkelen.

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1