Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25089
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Jeg ser den. Men med såpass mye klarlakk som du har nå, ville jeg vertfall spandert en 2-stegs polering. Det er ganske fort gjort på en motorsykkel. Setter du av en time eller to så er mye gjort. :)
Du har jo allerede brukt store summer på lakkering og jobb ellers på den sykkelen, så jeg ville nå bruke en time eller to for å få den skikkelig blank og fin.
Hvis man ikke fjerner "skavankene" etter lakk vil mange tro at du har lakkert den i garasjen. Med litt polish, så får du den til å se nærmest klin ny ut i lakken. :)
Du har jo allerede brukt store summer på lakkering og jobb ellers på den sykkelen, så jeg ville nå bruke en time eller to for å få den skikkelig blank og fin.
Hvis man ikke fjerner "skavankene" etter lakk vil mange tro at du har lakkert den i garasjen. Med litt polish, så får du den til å se nærmest klin ny ut i lakken. :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Vi får se, jeg har Rupes-maskiner fra før så 
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25089
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Rupes er skikkelige saker :)
Uten at jeg sier at man trenger noe fancy for å rubbe en motorsykkel i ny og ne. Da fungerer billigere maskiner like bra.
Jeg hadde Rupes Nano, men jeg solgte den da den ble lite brukt. De får gangene jeg bruker 10 minutter på og polere tanken på motorsykkelen klarer jeg fint med en billigere maskin. :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Begynt turen hjemover. Kjørt hele Kroatiakysten, kjørt noen alpepass fra Italia til Østerrike. Det har vært en helt fantastisk kjøredag! Nå sitter jeg med en kald øl ved foten av Grossglockner. Blir å komme seg et stykke oppover i Tyskland i morgen.
Jeg er som vanlig håpløs på bilder og reiserute da jeg kjører 30 mil i slengen og stopper for å tanke.
Jeg er som vanlig håpløs på bilder og reiserute da jeg kjører 30 mil i slengen og stopper for å tanke.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 40659
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Flott bilde!
Litt nysgjerrig må jeg bare innrømme
.
Har du eller familien din et eget feriested i Kroatia?
Mener å ha lest i tidigere innlegg at du med jevne mellomrom er der nede.
Litt nysgjerrig må jeg bare innrømme
Har du eller familien din et eget feriested i Kroatia?
Mener å ha lest i tidigere innlegg at du med jevne mellomrom er der nede.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Flott bilde, høres herlig ut hva er bedre en en kald øl etter en dag med motorsykkelkjøring på de veiene i det været. God tur hjem 
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
En tur i alpene idag, jeg har ikke oversikt over hvilke som ble kjørt utover Grossglockner, hadde bare satt opp en rute hit og dit på GPSen hvor sluttpunktet endte ved en stor hovedvei. Ble på kryss og tvers. Begynte grytidlig og slapp unna all trafikk frem til omtrent kl.14. Da ble det bånn gass på Autobahn opp til Suhl i Tyskland. Det har blitt skrekkelig mange mil idag, kjenner det godt i knæra. Tror det er første gang jeg kjenner på litt vondter på denne sykkelen..
I morgen skal jeg besøke Louis i Kiel, se om jeg kjøper noe nytt kjøreutstyr. Har booket hotell og Kiel-båten hjem på Søndag. Tror det blir en fin avslutning.
I morgen skal jeg besøke Louis i Kiel, se om jeg kjøper noe nytt kjøreutstyr. Har booket hotell og Kiel-båten hjem på Søndag. Tror det blir en fin avslutning.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 40659
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Har selv overnattet og da selvfølgelig parkert MC'en i Kiel to ganger.FredrikE24 skrev: 05 jul 2024, 20:17
I morgen skal jeg besøke Louis i Kiel, se om jeg kjøper noe nytt kjøreutstyr. Har booket hotell og Kiel-båten hjem på Søndag. Tror det blir en fin avslutning.
IMG_5013.jpegIMG_5009.jpeg
Gjør det ikke igjen. Kiel er en møkkaby på mange måter etter min mening. Også når det gjelder parkering.
Sist jeg var på Europatur overnattet jeg på et hotell et par times kjøretur fra Kiel. Med god tid til å rekke ferga og med langt bedre. parkeringsmuligheter enn i Kiel.
Men dette er mon erfaring, andre kan selvfølgelig ha helt andre erfaringer.
Uansett, Kiel er en by hvor jeg ikke tilbringer mer tid en høyst nødvendig...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Har ingen planer om å overnatte i Kiel. Det er plenty med overnattingssteder kort kjørevei(halvtime) til brygga til halve prisen.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 40659
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
NemligFredrikE24 skrev: 05 jul 2024, 20:29 Har ingen planer om å overnatte i Kiel. Det er plenty med overnattingssteder kort kjørevei(halvtime) til brygga til halve prisen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Atlantic hotel Kiel. Parkering rett på utsiden av døra. Ikke lov egentlig, men for en nordmann med smil var det ingen problem. 300 meter i luftlinje til båten.
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Jeg foretrekker å heller besøke en «dorf» syd for Kiel på et lite og billig overnattingssted. Avreisedagen er det kun å pakke sykkelen og kjøre en halvtime. I tillegg er det siste mulighet til å la sykkelen strekke seg opp til toppfart
I natt sover jeg på et bittelite sted for 600kr. Enkel standard, men det er ryddig og rent, god parkering under tak. Synes ikke det er så verst. Resturant her også.
I natt sover jeg på et bittelite sted for 600kr. Enkel standard, men det er ryddig og rent, god parkering under tak. Synes ikke det er så verst. Resturant her også.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Enkel standard er bra bare det er rent, parkering under tak og restaurant høres perfekt ut for å være klar til neste dag. Veldig hyggelig pris 
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Jeg er helt enig med deg Fredrik, langt hyggeligere og rimeligere
Men vanskelig med parkering i Kiel er det ikke.
Mange mil ble det i går, hvor i Kroatia startet du?
Mange mil ble det i går, hvor i Kroatia startet du?
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Rundt regnet har hjemturen vært på rett over 240 mil hittil med start på Torsdag formiddag. Tre kjøredager. Rundt 80 mil om dagen har jeg prøvd å ligge på.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ok, det er jo greie etapper. Jeg trodde du kjørte i en smell
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Gjorde det på tur ned. Da ble det 270 mil på 36 timer. På hjemturen fokuserte jeg på å se ting og nyte gode kjøreveier.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25089
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
80 mil er gode etapper ja. Hadde nok kunne tvunget meg gjennom det selv, men ikke helt uten komplikasjoner med min rygg. :)
Tror ikke jeg kunne holdt følge med deg hele veien. Men så må jeg også stoppe hver 20-25’ende mil for å fylle tanken.
Rocketen er relativt tørst. 0.65 på en god dag med pen kjøring. :)
Tror ikke jeg kunne holdt følge med deg hele veien. Men så må jeg også stoppe hver 20-25’ende mil for å fylle tanken.
Rocketen er relativt tørst. 0.65 på en god dag med pen kjøring. :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Kan godt tenkes at du når en grense ved rundt 120km/t som maksfart i lengden? Ikke minst øker forbruket når man begynner å kjøre fort(vind).
Det verste i dag var sideveis kastevind. Fikk noen skikkelige kuler fra sida i godt over 200km/t, skikkelig ekkelt. Mye trafikk idag, men klarte stort sett å holde 160-170km/t som minimum der det var fri fart.
Det verste i dag var sideveis kastevind. Fikk noen skikkelige kuler fra sida i godt over 200km/t, skikkelig ekkelt. Mye trafikk idag, men klarte stort sett å holde 160-170km/t som minimum der det var fri fart.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 25089
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ja, din sykkel er nok mer egnet for høyere hastigheter. Jeg ville nok heller sittet på din i 200km/t enn min.... tror jeg. Forbruket med min i 200km/t vet jeg dog ikke, men ja det hadde nok vært opp mot literen vil jeg tippe.FredrikE24 skrev: 06 jul 2024, 22:01 Kan godt tenkes at du når en grense ved rundt 120km/t som maksfart i lengden? Ikke minst øker forbruket når man begynner å kjøre fort(vind).
Det verste i dag var sideveis kastevind. Fikk noen skikkelige kuler fra sida i godt over 200km/t, skikkelig ekkelt. Mye trafikk idag, men klarte stort sett å holde 160-170km/t som minimum der det var fri fart.
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Sesongen var over på Tirsdag. Da kom saltbilen ut i nærområdet.
Ble tatt en kattevask, så får den bli stående til rundt jul. Da blir det kardangoverhaling(pinjong), inspeksjon av drivaksel, med et mulig bytte, nye simringer og olje i gaffelen, ny bremsevæske.
Nytt luftfilter, bensinfilter, motorolje og oljefilter, girolje og kardangolje, ventilsjekk og kompresjonstest.
Året i år har vært aktiv. Landet på 22 000km. Sykkelen har gått upåklagelig.
Nå står meteret på omtrent 159 500km. Så vi kryper oss opp mot 200 000km. Rundet 100 000km jubileum med sykkelen denne sesongen.
Ble tatt en kattevask, så får den bli stående til rundt jul. Da blir det kardangoverhaling(pinjong), inspeksjon av drivaksel, med et mulig bytte, nye simringer og olje i gaffelen, ny bremsevæske.
Nytt luftfilter, bensinfilter, motorolje og oljefilter, girolje og kardangolje, ventilsjekk og kompresjonstest.
Året i år har vært aktiv. Landet på 22 000km. Sykkelen har gått upåklagelig.
Nå står meteret på omtrent 159 500km. Så vi kryper oss opp mot 200 000km. Rundet 100 000km jubileum med sykkelen denne sesongen.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1843
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Respektabel kjørelengde det, men du byttet vel motor på denne for et par-tre år siden? Eller var det en annen sykkel?FredrikE24 skrev: 17 nov 2024, 01:20 Sesongen var over på Tirsdag. Da kom saltbilen ut i nærområdet.
Ble tatt en kattevask, så får den bli stående til rundt jul. Da blir det kardangoverhaling(pinjong), inspeksjon av drivaksel, med et mulig bytte, nye simringer og olje i gaffelen, ny bremsevæske.
Nytt luftfilter, bensinfilter, motorolje og oljefilter, girolje og kardangolje, ventilsjekk og kompresjonstest.
Året i år har vært aktiv. Landet på 22 000km. Sykkelen har gått upåklagelig.
Nå står meteret på omtrent 159 500km. Så vi kryper oss opp mot 200 000km. Rundet 100 000km jubileum med sykkelen denne sesongen.
Jeg kastet også inn håndkleet sist uke, vasket mc´n i dag, så skal den få stå til ekstra tørk i garasjen noen dager før den blir satt bort og får litt delvis innpakning med pustende materiale over seg.
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ny motor fikk den etter å ha utviklet en bankelyd på lavt turtall på kald motor spesielt. Aner ikke hvor lenge jeg kunne kjørt med den, trolig langt. Det var imidlertid litt usikkerhet og planen var jo en tur til IOM, og da jeg fikk tak i to fabrikknye motorer til pølsepris var det ingenting å lure på.
Nye motoren har kjørt et stykke allerede. Tipper jeg må bytte registeret neste år om det blir like mye kjøring da. Da har motor gått 60k.
Nye motoren har kjørt et stykke allerede. Tipper jeg må bytte registeret neste år om det blir like mye kjøring da. Da har motor gått 60k.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
@FredrikE24 du ruller på mye kilometer, føler selv jeg har kjørt en del som nå i år har passert 10k kilometer fordelt på tre sykler. Mye kilometer da blir det mere vedlikehold
Hvilke årsmodell er K1200RS’n din … Vil det si du har fortsatt en ny motor i kasse stående siden du kjøpte to …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1, Honda ST1100AX Pan European
- FredrikE24
- Innlegg: 5216
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Det er en 01-modell
Ja, har en motor til stående som er komplett og helt ny.
Girkassen i sykkelen er stadig den originale. Da jeg hadde den oppe sist så skiftet jeg girskifteakselen. Da var lagrene helt fine. Litt urolig for at det har utviklet seg noe uling på 1ste gir når man har godt pådrag og mye turtall, men det går nok lang tid før havari. Litt spent på olja som tappes ut.
Ja, har en motor til stående som er komplett og helt ny.
Girkassen i sykkelen er stadig den originale. Da jeg hadde den oppe sist så skiftet jeg girskifteakselen. Da var lagrene helt fine. Litt urolig for at det har utviklet seg noe uling på 1ste gir når man har godt pådrag og mye turtall, men det går nok lang tid før havari. Litt spent på olja som tappes ut.