Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24322
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Den eneste sykkelen jeg har hatt som jeg kunne klart slike kjørestrekker med er den jeg har nå. Men jegbhar nok ikke interessen av å kjøre så lenge av gangen. For meg er halve gleden å svinge inn på hyttetunet i god tid samt ta noen kaffestopp i løpet av turen å snakke med andre etc.
Jeg husker jeg kjørte gjennom Sverige i fjor sommer. Fra Jokkmokk i Sverige til Stjørdal hvor vi kjørte kl. 06:00 og var i Stjørdal i 14-15:00 tiden. Med ryggstøtte og hvilestilling kunne jeg bare peiset på og kjørt flere timer til i strekk uten problemer. Men jeg hadde allerede leid hytte i Stjørdal og det var ikke noe mål for meg å kjøre lengst mulig.
Jeg er også overbevist om at en sykkel som du har er en skikkelig kjøremaskin.
Må si jeg gleder meg til å se resultatet etter lakkeringen :)
Jeg husker jeg kjørte gjennom Sverige i fjor sommer. Fra Jokkmokk i Sverige til Stjørdal hvor vi kjørte kl. 06:00 og var i Stjørdal i 14-15:00 tiden. Med ryggstøtte og hvilestilling kunne jeg bare peiset på og kjørt flere timer til i strekk uten problemer. Men jeg hadde allerede leid hytte i Stjørdal og det var ikke noe mål for meg å kjøre lengst mulig.
Jeg er også overbevist om at en sykkel som du har er en skikkelig kjøremaskin.
Må si jeg gleder meg til å se resultatet etter lakkeringen :)
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Det jeg liker med den, er allsidigheten. Kjør til og fra jobb i all slags vær, ulike koffertkonfigurasjoner med kø og rushtrafikk hver dag. Pakk den opp dra på helgetur i Norge med svingkjøring hele dagen. Pakk den opp og spis mil på Autobahn om du må, eller kjør fra «dorf» til «dorf» fra nord til syd i Tyskland.
Stabil i alle hastigheter, tullete lavt tyngdepunkt, dritbra bremser, vibrasjonsfri.
Jeg har sagt det før og jeg synes nok den skulle hatt 30-40 hester til. Med passasjer og bagasje synes jeg det blir litt snaut å kjøre med på landeveien i Norge, men hver sin smak.
En naturlig oppgradering vil være K1300S, ulempen er mindre kofferter og mer aggressiv sittestilling. Alternativet er K1300GT eller K1600GT og det blir noe annet igjen. To-sylindret BMW vil jeg ikke ha.
Stabil i alle hastigheter, tullete lavt tyngdepunkt, dritbra bremser, vibrasjonsfri.
Jeg har sagt det før og jeg synes nok den skulle hatt 30-40 hester til. Med passasjer og bagasje synes jeg det blir litt snaut å kjøre med på landeveien i Norge, men hver sin smak.
En naturlig oppgradering vil være K1300S, ulempen er mindre kofferter og mer aggressiv sittestilling. Alternativet er K1300GT eller K1600GT og det blir noe annet igjen. To-sylindret BMW vil jeg ikke ha.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Du er inne på noe der med «vibrasjonsfri» … Har du rekkefirer eller rekkesekser er det ingen vibrasjon. Var ute å testa en eldre Ducati 950 for noen dager siden hvor du helt klart bør holde deg unna visse turtallsområder, du må rett og slett bruke motor og gear i en god kombinasjon for å ha det nogenlunde behagelig … ja da funker det.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Er vel viberasjoner i 4 sylindrede også. Bmw xr 1000 er vel en som er kjent for det
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Motoren i seg selv er langt fra vibrasjonsfri i den forstand, men den henger i gummioppheng til sammenligning til K100/K1100 hvor blokka var en del av ramma. Dette gjør at motoren føles vibrasjonsfri. På K100/K1100 vibrerer det en hel del faktisk. Sammenlignet med Ducati etc. Så kan man kalle en slik firer vibrasjonsfri til sammenligning kanskje, men det blir litt feil allikevel.
K75 var tresylindret og fikk balanseaksel og var vibrasjonsfri.
K1600 er naturligvis silkemyk av natur.
Så heter det S1000XR

K75 var tresylindret og fikk balanseaksel og var vibrasjonsfri.
K1600 er naturligvis silkemyk av natur.
Så heter det S1000XR


Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ducati har faktisk lite vibrasjoner så lenge du holder over 3000 rpm.FredrikE24 skrev: ↑18 jun 2024, 22:42 Motoren i seg selv er langt fra vibrasjonsfri i den forstand, men den henger i gummioppheng til sammenligning til K100/K1100 hvor blokka var en del av ramma. Dette gjør at motoren føles vibrasjonsfri. På K100/K1100 vibrerer det en hel del faktisk. Sammenlignet med Ducati etc. Så kan man kalle en slik firer vibrasjonsfri til sammenligning kanskje, men det blir litt feil allikevel.
K75 var tresylindret og fikk balanseaksel og var vibrasjonsfri.
K1600 er naturligvis silkemyk av natur.
Så heter det S1000XR![]()
![]()
Mye mykere gange enn for eksempel F800gs som hadde mye vibrasjoner.
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ja, og det synes jeg ikke noe særlig om for å være ærlig. Jeg liker at jeg kan cruise på tomgang også om jeg vil uten at det skal gjøre noen forskjell. De gamle K100 og K1100ene vibrerte dog lite på lavt turtall, var som regel helt i toppen at man fikk høyfrekvente vibrasjoner i fothvillere og styret. Samme gjelder forøvrig K1300. K1300 har dog avkoblet styreholkene med gummidemping i tillegg til store styrevekter. Så kjenner det kun såvidt i fothvilerne en sjelden gang.
Ducatiene jeg har kjørt har ristet "voldsomt" etter min smak og "skubbingen" i motorgangen ved pådrag liker jeg ikke. Det er dog 100% smak og behag. Godt vi er forskjellige.
Ducatiene jeg har kjørt har ristet "voldsomt" etter min smak og "skubbingen" i motorgangen ved pådrag liker jeg ikke. Det er dog 100% smak og behag. Godt vi er forskjellige.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Må få nevne at det var en -98 ST2 jeg kjørte nå sist og der bør du bruke motor og gear i en god kombinasjon 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Liten smakebit. Her er det lagt et lag med klarlakk, nytt klistremerke ble satt på, og et nytt lag klarlakk. Så skal to ekstra lag på. Regner med å ha alt klart i morgen kveld.
Siste er et lokk på sidekofferten. De har originalt vært matte. Så de har blitt pusset og sparklet glatte før lakk.
Siste er et lokk på sidekofferten. De har originalt vært matte. Så de har blitt pusset og sparklet glatte før lakk.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av FredrikE24 den 23 jun 2024, 17:31, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24322
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Kult :)
Ser veldig bra ut :)
Ser veldig bra ut :)
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ser veldig bra ut, bare å glede seg til alle deler er montertFredrikE24 skrev: ↑23 jun 2024, 17:29 Liten smakebit. Her er det lagt et lag med klarlakk, nytt klistremerke ble satt på, og et nytt lag klarlakk. Så skal to ekstra lag på. Regner med å ha alt klart i morgen kveld.
Siste er et lokk på sidekofferten. De har originalt vært matte. Så de har blitt pusset og sparklet glatte før lakk.
IMG_0694.jpegIMG_0696.jpeg

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Det kommer seg litt etter litt.
Nå er alle paneler støvete og flekkete etter vanndråper. Så det burde hjelpe med en vask.
Mangler fortsatt litt montering
Nå er alle paneler støvete og flekkete etter vanndråper. Så det burde hjelpe med en vask.
Mangler fortsatt litt montering

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Oj, se her ja! Ser bra ut men det mangler litt montering 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 4971
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Nå
Litt plastfornyer på de matte detaljene, så er det prikken over i-en.

Litt plastfornyer på de matte detaljene, så er det prikken over i-en.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 24322
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Fredriks BMW-blogg "Flying Brick" K1200RS
Ser bra ut. Spander litt plastfornyer på de lufterillene der også 
