Et eksempel på Kina-metall

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av vim »

Som et apropos og kanskje en liten tankevekker for han som i en annen tråd irriterte seg over at "gamlinger" er så overforsiktige:

Etter kun noen ukers bruk og under 100 mils kjøring, har festebrakketten til min flotte ebay-kjøpte bremsevæskebeholder rett og slett bare knekt tvers av. Merket ingenting, før beholderen hang og slang da jeg skulle hjem fra jobb i dag. Skrekk og gru, hvis det samme skulle skje med et bremsehåndtak! Stor forskjell i tykkelse etc. på en brakett og et håndtak selvfølgelig, men det gir likevel et hint om produksjonskvalitet.
Jeg har på to sykler brukt korte ebay håndtak og har ikke noe å klage på så langt, men nå lurer jeg jammen på å spandere på meg noen litt mer anerkjente greier.

[img]http://i394.photobucket.com/albums/pp21 ... udyoh3.jpg[/img]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av AJ »

Kina-plast er ille... Både farge og lukt er ikke helt på nivå. Synes jeg.
Har heller aldri hatt særlig tillit til Kina-metall og styrer unna så langt jeg kan.
Er også skeptisk til elektroniske komponenter fra landet hvor det bor flest mennesker her i verden, men "Made in China" batteriene mine har gjort jobben.

Nei...
må si jeg er skeptisk til Kina saker. Spesielt uspesifiserte (merkeløse) og ukjente produsenter.
Har dog flere ting laget i Kina, men hvor kvalitetsprodusenter (som f.eks. Samsung) står bak og sikrer kvaliteten. Håper jeg... :confused
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av CB9 »

gamlinger er overforsiktige. leddgikt og greier inviterer ikke akkurat til fest

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av CB9 »

sikker på at refleksvesten din er fra kina

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av Hansien »

En vis mann sa en gang at en pessimist er intet annet enn en optimist med erfaring..


Uansett, har kinahendler fra ebay til duken min liggende å slenge samt et par fra en mer seriøst aktør i fra, Storbritannia Tyskland på tur og nå, spent på å sammenligne for å finne ut om det faktisk er noe forskjell eller ikke.
Sist redigert av Hansien den 19 apr 2016, 20:29, redigert 1 gang totalt.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av AJ »

Hansien skrev:En vis mann sa en gang at en pessimist er intet annet enn en optimist med erfaring..


Uansett, har kinahendler fra ebay til duken min liggende å slenge samt et par fra en mer seriøst aktør i fra Storbritannia på tur og nå, spent på å sammenligne for å finne ut om det faktisk er noe forskjell eller ikke.
Kan være at de fra den seriøse aktøren i UK er laget i Kina også, men at kvalitetskontrollen er en annen enn en ren kinesisk produsent.
Det er jo mye som lages i Kina og som holder mål.
Problemet er disse små- og billigprodusentene som neppe er like nøye med sine kvalitetskontroller...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av Hansien »

Kvalitetsikring og hva slags metall/legering tror jeg er det som vil være skilnaden.

At de begge er produsert i Kina er ikke utenkelig.
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av gsx750_80 »

CB9 skrev:gamlinger er overforsiktige. leddgikt og greier inviterer ikke akkurat til fest
Kloke og hyggelige ord fra CB09.
mvh

-gsx750_80

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av CB9 »

ja beklager. jeg blir kvalm når det blir for koselig

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av AJ »

Handler ikke bare om Kina-metall, men Kina kvalitet generelt:

https://www.quora.com/Why-are-Chinese-p ... ow-quality
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av CB9 »

jeg tror uansett de aller fleste eldre lever like godt med sertifiserte varer fra merkebutikken, som unge lever godt med kinavarer.
forskjellen er prisen og stilen og der tror jeg de unge slår gamlingene.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av simpson »

Kunne minne om Biltemakvalitet.
Der ryker ting i hytt og pine, men folk blir ikke skremt, for de får jo ny på garantien uansett.
Hadde ikke vært mer skeptisk til Kinavarer enn Biltema.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av kjellv »

CB9 skrev:jeg tror uansett de aller fleste eldre lever like godt med sertifiserte varer fra merkebutikken, som unge lever godt med kinavarer.
forskjellen er prisen og stilen og der tror jeg de unge slår gamlingene.
Kinabling = stil?

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 499
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av MGR1 »

Det ser ut som at den har knekt pga. vibrasjoner. Litt vanskelig å se detaljer utifra bildet, men jeg vil si at braketten ser underdimensjonert ut.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Et eksempel på Kina-metall

Legg inn av Jompa »

CB9 skrev:ja beklager. jeg blir kvalm når det blir for koselig
Akkurat ja, så det er derfor du kommer med kvalme oppgulp til stadighet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar