Så klartSnikendeugle skrev: ↑07 aug 2019, 19:41
Jeg snakker selvfølgelig om en sykkel som kun brukes på privat vei/bane
SneakyOwl log - MV F3 800 RC
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37888
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr
Det nærmer seg siste skvis av sesongen for min del i år. Mye jobb og vinglete vær skaper ikke mye plass i kalenderen for å dra ut F3-en.
Jeg fikk likevel inn en aldri så liten fin spontantur med Cevillan og hans nye Z900 på morgenkvisten i dag :)
Ås/Kroer/Spydeberg er tydeligvis et sted jeg må utforske mer! Her var det mange morsomme veier ikke langt fra hovedstaden. Ås burde vinne pris for god veistandard!
Satser på fint vær neste søndag også, så kommer jeg til å prøve på sannsynligvis siste dagstur på sykkelen før den får seg en gjennomgående vask og parkeres med overtrekk i garasjen.
Jeg fikk likevel inn en aldri så liten fin spontantur med Cevillan og hans nye Z900 på morgenkvisten i dag :)
Ås/Kroer/Spydeberg er tydeligvis et sted jeg må utforske mer! Her var det mange morsomme veier ikke langt fra hovedstaden. Ås burde vinne pris for god veistandard!
Satser på fint vær neste søndag også, så kommer jeg til å prøve på sannsynligvis siste dagstur på sykkelen før den får seg en gjennomgående vask og parkeres med overtrekk i garasjen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Sted: Trondheim
Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr
Insta-kjendis eller?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr
Wohooo, hehe
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr
Sykkel ble over helgen vasket og "stuet bort" under trekk i garasjen for sesongen. Jeg begikk meg også på en tilsynelatende veldig rask jobb med å bytte ut SC-Project titaniumsrøret til eksospotten med det nye jeg bestilte tidligere via JanK på forumet. Dette røret er lenger enn det som fulgte med sykkelen og plasserer eksospotten høyere opp mot halen på sykkelen og blir dermed seendes mer lik ut som WSBK løps-syklene til MV Agusta Reparto Corse :) Dyr kosmetikk!
En jobb på maks 15 minutter ble til en uferdig jobb på underkant av to timer på grunn av en mutter som var helt umulig å få av fra eksospotte-braketten. Her må det nok forsøkes med varmebehandling av mutteren. Inntil videre står sykkelen parkert uten eksospotte.
En jobb på maks 15 minutter ble til en uferdig jobb på underkant av to timer på grunn av en mutter som var helt umulig å få av fra eksospotte-braketten. Her må det nok forsøkes med varmebehandling av mutteren. Inntil videre står sykkelen parkert uten eksospotte.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning
Det ble et relativt spontant kjøp av tilleggs-doning til garasjen nå. Et olja lyn uten like!
50CC Peugeot Speedfight 3!
Denne fikk jeg til en pris lavere enn hva jeg kjøper hjelm for, så det var ikke spesielt tungt på lommeboka.
Formålet er å bruke den som et enkelt og praktisk dagligdags kjøretøy i byen og parkere den litt overalt uten å bekymre seg nevnverdig, noe den virker helt ypperlig til. Selv med sin _litt_ lave hastighetsbegrensning. Jeg merket at den har null problem med å flyte godt i Oslo-trafikken, hvor F3-en min er litt for overkill og ute av komfortsonen sin
Scooteren er relativt hel og pen, men det må litt minimal småfiksing til før den er helt god.
- Bakbremsen fungerer ikke, ser ut til å være dårlig festet vaier bare. Enkel fiks.
- Manglende baklys. Mistenker gåen pære.
- Litt mye slark i gassrulla
- En god vask og voksing, så ser den litt bedre ut også
50CC Peugeot Speedfight 3!
Denne fikk jeg til en pris lavere enn hva jeg kjøper hjelm for, så det var ikke spesielt tungt på lommeboka.
Formålet er å bruke den som et enkelt og praktisk dagligdags kjøretøy i byen og parkere den litt overalt uten å bekymre seg nevnverdig, noe den virker helt ypperlig til. Selv med sin _litt_ lave hastighetsbegrensning. Jeg merket at den har null problem med å flyte godt i Oslo-trafikken, hvor F3-en min er litt for overkill og ute av komfortsonen sin
Scooteren er relativt hel og pen, men det må litt minimal småfiksing til før den er helt god.
- Bakbremsen fungerer ikke, ser ut til å være dårlig festet vaier bare. Enkel fiks.
- Manglende baklys. Mistenker gåen pære.
- Litt mye slark i gassrulla
- En god vask og voksing, så ser den litt bedre ut også
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37888
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning
Gratulerer !
Ikke det dummeste man kan bruke i by'n :) .
Min eldste datter jobber på Ullevål sykehus og er kjempefornøyd med sin Derbi scooter til og fra jobb .
Den også kostet ikker mer enn hva man gjerne gir for en god hjelm.
Praktisk og fornuftig for de som bor og jobber i by'n.
Ikke det dummeste man kan bruke i by'n :) .
Min eldste datter jobber på Ullevål sykehus og er kjempefornøyd med sin Derbi scooter til og fra jobb .
Den også kostet ikker mer enn hva man gjerne gir for en god hjelm.
Praktisk og fornuftig for de som bor og jobber i by'n.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- FredrikE24
- Innlegg: 4718
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning
At ikke flere kjører moped i Oslo er for meg en gåte.
Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning
Den var ikke dum. Har en speedfight 3 selv, som brukes litt slik fra og til. Kose turer, fisking og øvelseskjøring. Synes moped er morosamt jeg. Brukte denne til å bli vandt med to hjul i traffikken igjenn før jeg tok lappen.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....
Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr
Bane er en ting men på privat vei kreves vel akkurat de samme tingene som på offentlig vei...Snikendeugle skrev: ↑07 aug 2019, 19:41 Jeg snakker selvfølgelig om en sykkel som kun brukes på privat vei/bane
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr
I teorien jaSakkle skrev: ↑02 nov 2019, 20:51Bane er en ting men på privat vei kreves vel akkurat de samme tingene som på offentlig vei...Snikendeugle skrev: ↑07 aug 2019, 19:41 Jeg snakker selvfølgelig om en sykkel som kun brukes på privat vei/bane
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr
Hehe... ja etter den teorien er jo alt lov da, inntil du blir tatt.
Så da er det bare å tut å kjør på offentlig vei og...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Sted: Sandefjord
Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning
Ingen som bryr seg om privat vei, de har nok med å kjøre frem og tilbake i distriktet, som jo har blitt vel stort, så hvis ikke UP har kontroll på privat vei er det tut å kjør.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning
"Ingen bryr seg"... ok
Jeg driter forsåvidt i hva folk gjør så lenge det ikke går ut over meg eller andre, men dersom politiet på en eller annen måte finner ut av det risikerer du i alle fall straff. Så får man ta den risikoen om man har lyst til det.
Sist redigert av Sakkle den 04 nov 2019, 16:16, redigert 1 gang totalt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning
Helt klart. Det dras litt sakte fra grønt lys, men fremdeles mye raskere enn hva de fleste trege bilister gjør.
Jeg merket litt slakk i bakhjulet i går (i rotasjonen, ikke sideveis). Nå er jeg litt usikker på hvordan dette fungerer på scootere, men det er vel muligens et gåent lager her går jeg ut i fra?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013