Side 1 av 1

Shoei Transition visir

Lagt inn: 06 mar 2016, 18:57
av ZZR-Erling

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 06 mar 2016, 19:15
av AJ
Bra saker, ser det ut som.
Rart det ikke er kommet før, egentlig... :-k
Skyldes sikkert at teknologien har vært for kostbar, regner jeg med...

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 06 mar 2016, 19:40
av jongsanim
Men... 2 minutter på å endre totalt? Sikkert fint når man kjører i overgang dag/natt, men for tunneler er det vel heller bortkastet?

Sent fra min SHIELD Tablet via Tapatalk

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 06 mar 2016, 20:01
av ZZR-Erling
I tuneller er det bare å lukke opp...og eventuelt vente 2min. Er ikke noe problem det da.

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 06 mar 2016, 23:06
av ejs
Hadde FogCity photocromatic innervisir for mange år siden. Kostet mye. Fungerte veldig bra i 2 sesonger.
Deretter ble det ikke like mørkt lenger.
Da skiftet jeg til Caberg hjelm med innvendig solvisir. :biker:

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 06 mar 2016, 23:47
av Bjerknez
Ser heller ikke helt det store poenget her egentlig. Lag et visir som kan reagere spontant på lysskifte (feks. tuneller etc.) så er jeg interresert.

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 07 mar 2016, 16:08
av JohnnyTh
Tipper 2 minutter er fra helt klart til helt mørkt. Jeg har kjørt mye med briller som skifter farge og det er utrolig behagelig. Tok langt mindre enn 2 minutter før de startet å skifte farge. Burde vel ikke være så ulik teknologi i dette visiret

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 10 mar 2016, 22:21
av LoneRider
Jeg kjørte med dette i fjor, og selv om det fungerer fint under normale lysforhold her på Østlandet, var jeg ikke helt fornøyd. Tre situasjoner hvor visiret ga for dårlig sikt:

Tunneler: Det tar lang tid (>2 min) før visiret blir lyst nok til å brukes i tunneler med dårlig eller manglende lys. Ja, man kan løfte på visiret, men i lange tunneler er det ikke særlig behagelig å kjøre i flere minutter med iskald vind rett i øynene.

Sen ettermiddag med store kontraster, er visiret for mørkt i skyggepartier.

Litt for mørkt også i gråvær uten sol.

Det må nevnes at jeg er i en alder hvor verden er blitt en del mørkere, så det kan hende det oppleves annerledes for yngre og mer lysfølsomme øyne.

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 10 mar 2016, 22:41
av Bjerknez
Var akkurat det jeg tenkte ja. Når man kjører inn i tuneller så er det jo viktig at de nendrer seg rimelig kjapt. Man kan så klart lukke opp visiret, men da er jo vitsen borte. Hvordan fungerte den mot møtende trafikk foresten? Altså med tanke på lyset fra billys i mørket etc.?

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 11 mar 2016, 10:05
av gorbys
Trur eg beheld det eg har, fortsatt raskere med klart visir og integrert solvisir. Og når en bur her så er det faktisk ganske viktig når det er VM i tunnelkjøring.


Sent fra min C6603 via Tapatalk

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 11 mar 2016, 10:25
av Bjerknez
Er nok enig med deg der gorbys. Selv kjører jeg stort sett kun Iridium visir på sommeren. Går greit i de fleste tuneller, vertfall her sør hvor det faktisk er lys i tunellene. Personlig har jeg ikke sansen for den innebygde solvisiret i min Schuberth C3 Pro. Blir som å ta på seg noen billige solbriller fra en kurv på svinesund.

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 11 mar 2016, 10:27
av LoneRider
Bjerknez skrev:Hvordan fungerte den mot møtende trafikk foresten? Altså med tanke på lyset fra billys i mørket etc.?
Visiret reagerer ikke på lys fra biler, kun UV-stråler.

Re: Shoei Transition visir

Lagt inn: 11 mar 2016, 14:38
av ejs
AGV har vel LCD film på de dyreste visirene...
Skifter fra klart til mørkt på sekundet, med bryter.
Går på strøm (ulempe, 12 timer brukstid i mørk. så må det lades)noen hundre timer i hvilemodus.