Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Cbr »

Bare pinlocken ikke blir tatt av og på så fungere den bra, billig og. Sko gjerne vært større, forstyrre synsfelte oppe. Men kan og ha med at hjelmen min må snart skiftes ut og innerfore nok nærme seg utslitt.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Onsløv »

Jeg tok av pinlocken min i sommer, pga den forstyrret synsfeltet mitt såpass mye at det ble plagsomt.
Føler mer og mer at hjelmen er blitt en bøtte som blir tredd på.

Bygger jeg opp med et eller annet, ødelegger jeg vel virkemåten og beskyttelsessonene også.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av SheDevil »

Onsløv skrev:Jeg tok av pinlocken min i sommer, pga den forstyrret synsfeltet mitt såpass mye at det ble plagsomt.
Føler mer og mer at hjelmen er blitt en bøtte som blir tredd på.

Bygger jeg opp med et eller annet, ødelegger jeg vel virkemåten og beskyttelsessonene også.
Høres ut som om at du burde bytte til en annen hjelm som passer litt bedre :-k
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:Jeg har èn gang opplevd at pinlocken ikke helt gjorde jobben... Det var da jeg og Globe kjørte Trollstigen med 10 meters sikt i pissvåt tåke... Men utover det kan jeg bare si :thumleft

Her er et bilde av Dexter og meg på tur ned Trollstigen.....egentlig litt skuffet over at pinlock ikke greide å holde unna :-k :lol

Bilde

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Onsløv »

cbrdama skrev:
Onsløv skrev:Jeg tok av pinlocken min i sommer, pga den forstyrret synsfeltet mitt såpass mye at det ble plagsomt.
Føler mer og mer at hjelmen er blitt en bøtte som blir tredd på.

Bygger jeg opp med et eller annet, ødelegger jeg vel virkemåten og beskyttelsessonene også.
Høres ut som om at du burde bytte til en annen hjelm som passer litt bedre :-k
Jeg burde nok det, men C2'en var dyr nok i innkjøp, og satt veldig tight da jeg kjøpte den.
Så jeg liker ikke helt tanken på å måtte kjøpe ny når den kun er brukt i år.

Har prøvd en størrelse mindre, og den er SUPERTRANG, så trang at den er veldig ubehagelig å ha på.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Relax »

Globe skrev:
Dexter skrev:Jeg har èn gang opplevd at pinlocken ikke helt gjorde jobben... Det var da jeg og Globe kjørte Trollstigen med 10 meters sikt i pissvåt tåke... Men utover det kan jeg bare si :thumleft

Her er et bilde av Dexter og meg på tur ned Trollstigen.....egentlig litt skuffet over at pinlock ikke greide å holde unna :-k :lol

Bilde

Flott i Trollstigen gitt ;e :D
"Do the right thing"

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Dexter »

Den turen i Trollstigen var faktisk helt fantastisk! Vi så ikke så mye, men opplevelsen var storartet likevel. Det var så friskt, å deilig på en måte. Man kjenner litt ekstra godt at en lever og det er faktisk mulig å "velge" å nyte og glede seg over slike ting. Helt topp rett og slett! Jeg gliste hele veien! Hva med utsikten da? i couldn't care less!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Relax »

Dexter skrev:Den turen i Trollstigen var faktisk helt fantastisk! Vi så ikke så mye, men opplevelsen var storartet likevel. Det var så friskt, å deilig på en måte. Man kjenner litt ekstra godt at en lever og det er faktisk mulig å "velge" å nyte og glede seg over slike ting. Helt topp rett og slett! Jeg gliste hele veien! Hva med utsikten da? i couldn't care less!
absolutt enig.... annerledes vær gir bare en annerledes tur... som ofte kan være bedre...hvert fall minnesrik.. En av mine bedre turer var Romsdalen i regn og tåke..etter mørket hadde falt på ....Fullt av fosser,,,store og små...og tåke hengende på fjelltoppene rundt..som om fosser og fall kom rett ut av tåken...uforglemmelig \:D/ .
"Do the right thing"

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av RuneMC »

Bridgedale Summit er gode varme sokker som gjør seg spesielt godt i mine TCX Airtech på kalde/våte dager. :thumleft :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Tysnes »

Spraya litt silikonspray på glidelåsene til støvlene når di er trege. funker fint.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Snikkeren »

Var en tur innom Biltema i dag. Kikket litt på denne nye åpningshjelmen med integrert solvisir:
Bilde

Dette blir vel ikke akkurat en produktanmeldelse, men en produktvurdering.

Hjelmen satt fint på hodet mitt, og er jo ganske rimelig, 699 kr.
Men den er laget i ABS, og virker litt kjip i utførelsen. Bryteren til solvisiret er definitivt ikke av de lekreste, men det virket som den gjør jobben sin. Men solvisiret kan de putte en viss plass for min del, da det er plassert alt for langt fra ansiktet, slik at sollys fint slipper til likevel, og kanten på solvisiret kommer midt i synsfeltet.
Åpningsfunksjonen virket helt ok. Virket ikke som den mest solide konstruksjonen, men det kan jo ha med helhetsfølelsen jeg fikk av hjelmen.
Selv om den var billig, så ville jeg nok ikke kjøpt den. Selv ikke som reservehjelm.

Kikket også på denne sekken:
Bilde

Den virker ganske praktisk, med polstret lomme for bærbar pc i, og diverse lommer til mobiltelefon, lommebok, osv. Regntrekk i bunnen som man kan trekke over. Prisen virker heller ikke avskrekkende, på 549. Det jeg lurer på er om noen faktisk har testet den, og om den faktisk klarer å holde vannet ute? Dette føler jeg er ganske avgjørende om jeg skal kjøpe den, da jeg kommer til å kjøre til skolen i all slags vær, og har pc'en med meg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Rottenikken »

Dexter skrev:Jeg har èn gang opplevd at pinlocken ikke helt gjorde jobben... Det var da jeg og Globe kjørte Trollstigen med 10 meters sikt i pissvåt tåke... Men utover det kan jeg bare si :thumleft
Med slikt vær som du beskriver , har det hendt at brillene mine dugger.
Jer har forresten også pin-lock.
Veien er viktigere enn målet.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Vurderinger - "anmeldelser" av div. utstyr.

Legg inn av Duville »

Snikkeren skrev:Kikket også på denne sekken:
Bilde

Den virker ganske praktisk, med polstret lomme for bærbar pc i, og diverse lommer til mobiltelefon, lommebok, osv. Regntrekk i bunnen som man kan trekke over. Prisen virker heller ikke avskrekkende, på 549. Det jeg lurer på er om noen faktisk har testet den, og om den faktisk klarer å holde vannet ute? Dette føler jeg er ganske avgjørende om jeg skal kjøpe den, da jeg kommer til å kjøre til skolen i all slags vær, og har pc'en med meg.

Hadde vel sikret PCen med en plastpose på usikre dager uansett - og regntrekk opp fra bunnen og over? som vinden kan få fatt i og blåse av? Hørtes ikke trykt ut men, husk at du alltid utsette baggen for en stor eller liten storm vet du.

Svar