Speed Triple R vs Monster 1200 S

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Cutless »

Jeg vurderer å ta steget opp til literklassen denne sesongen. Det er to kandidater som har utpekt seg:

Nye Speed Triple R
Bilde

Monster 1200 S
Bilde

Mine subjektive meninger:

Speed Triple R
+Raffinert gassrespons
+God plass til fører
+Shift light
+Analog turteller
-Gammel plattform

Monster 1200 S
+Utseende
+Lyd
+L-twin
-Dårlig plass til hel når du er på tå-ballene
-Driftsikkerhet

Hvilken sykkel ville dere valgt og hvorfor?

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Juicebox »

Monster. Takler ikke frontlyset på speed triple:p

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37967
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av AJ »

To skikkelig artige og bøllete kandidater der, ja :knegg .

Vanskelig å si hva jeg ville landet på. Tror ganske sikkert at testturen, gjerne over et par dager, ville blitt avgjørende.
Slik det gjorde i mitt tilfelle da jeg brukte like lang tid på Triumph Tiger Explorer og Moto Guzzi Stelvio...

Syns begge alternativene din er uhyre spennende og interessante.
Uansett valg vil du ende opp med en kjøremaskin av dimensjoner :yeyeye !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av hakhap »

Begge er tøffe røffe sykler, men det finnes så mange Monster( ikke den modellen men likevell) at jeg ville valgt Speed triplen da den blir litt mer unik.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av freddy123 »

Uten å ha prøvd noen av de selvfølgelig så velger jeg monster 1200 s

Jeg velger monsteren fordi jeg liker utseende bedre og det er viktig å ha en sykkel man selv syntes er fet/ser fet ut spør du meg. Også syntes jeg lydmessig den låter bedre enn street trippelen .

Motorkarakteristikken til ducati kjenner du jo til fra før og vet hva du går til der , vet ikke om du kjørte bjerknez sin street jeg ?

Angående motorkarakteristikken så tror jeg at jeg fint kunne kost meg med begge egentlig :)

Og jo det er ducati som er et pluss i seg selv :)

Alt peker mot monsteren for meg ihvertfall visst det er jeg som skulle valgt :)

Men så liker ikke jeg fronten på speed trippel heller da ... Og når en ikke liker utseende så blir det feil å kikke noe nærmere på sykkelen fordi man vet at en sånn kommer man aldri til å kjøpe seg uansett :)

Velg den du liker best selv :)

Sliter du isåfall med å bestemme deg ta de med ut på en testur som aj skriver så blir du nok helt enig med deg selv :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23063
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Bjerknez »

Hva jeg mener burde være ganske unødvendig å nevne :knegg

Men det skal sies at jeg synes Monsteren også har et veldig tøft utseende, men med Speed triple så skiller du deg vertfall litt ut i positiv grad (i mine øyne).

Monster er og blir den "kjipeste" Ducatien, mens Speeden blir toppmodellen fra Hinckley med et utseende som skiller seg litt ut. Jeg tror rett og slett på tro og ære at du kommer til å kose deg mer på en Speed Triple R.

Jeg tror jeg fikk rett når det gjaldt MT09 vs Hypermotard forrige gang og jeg mener ganske sikkert at jeg har rett denne gangen også. Jeg tror Speed Triple er veien å gå. Men for all del. Begge syklene skjemmes så absolutt ikke av utseendet.

Men denne gangen vil jeg ikke bli like oppgitt hvis du skulle velge "feil". Monsteren er en skikkelig tøff sykkel, men som sagt, selv om det ikke burde ha noe å si i praksis (kanskje mer mentalt). Det er og blir den "kjipeste" Ducatien selv om den på langt nær er kjip.

Men som du selv har sagt. Det er lov til å ha dårlig smak :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23063
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Bjerknez »

8) 8) :love
Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Tommas »

Du må så klart prøve de. Den som får hjertet til å dunke litt ekstra er den rette sykkelen :thumleft

Lenge siden Ducati har kvittet seg med ruskete teknikk, nå er det laaaange serviceintervaller og kvalitet som gjelder.

Tror det er to sykler med høy kvalitet, så ikke noe blir feil.

Men du burde jo teste en Super Duke også ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23063
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev: Men du burde jo teste en Super Duke også ;-)
DEN!... er jeg veldig enig i! :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Tommas »

Bilde

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av Storm »

Jeg kjøpt en ny Speed Triple R 2012 mod. Hadde den i ett par sesonger. Var super fornøyd med den. Den eneste minuset, er at jeg fikk horn i panne av den. Noe som også de uniformerte la merke til. De ga meg rådet til å gå over til en Harley. Greit nok det, men ble lei av den, veldig lei. Av harleyen altså. Savner Triumphen.
Kjøpte i 2015 en ny Moto Guzzi Griso 1200 SE, noe som oppveier salget av speeden.
Vel, det jeg skal frem til, er at du også bør se på Griso. Meget artig sak som gir kjøre og eierglede i mengder. Det som også er litt gøy, det er at det skal mye til å finne en lik rundt neste gatehjørnet. Om du så mot formodlig skal gjøre det, så er det mest sannsynlig min du ser. Jeg har den eneste som er registrert her til lands. Står en helt lik i butikken på Hadeland. Så løp og kjøp. Gøy å kjøre noe eget. Ducati Monster mysser det av. Og noen ST vil også bli solgt, men langt i fra så mange som Ducati. Begge de du ser på er flott og artige sykler. Mitt råd er at du bør se litt nøye på Griso før du bestemmer deg. Uansett, lykke til med valget. Ingen av dem er feil om du vil kjøre nakenent.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37967
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av AJ »

Må si meg veldig enig :) !
Griso'en hos Hadeland MC ser veldig bra ut! Det samme med Stelvio'ene og V7II'erne de har i lokalene sine.
Så bra at det nesten er sånn at jeg har lyst til å skaffe meg en Guzzi igjen... :redface .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av TOH »

Syntes begge syklene er spennende. Har ikke prøvd noen av dem, men ville kanskje muligens osv. gått for Speed'en :scratch .
Hvis du da ikke vurderer Super Duken, S1000r eller en Tuono :thumleft
Du har vel vært svært fornøyd med forhandleren du kjøpte nåværende sykkel av. Har de begge merker?
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Speed Triple R vs Monster 1200 S

Legg inn av simpson »

Cutless skrev:Jeg vurderer å ta steget opp til literklassen denne sesongen. Det er to kandidater som har utpekt seg:

Nye Speed Triple R
Bilde

Monster 1200 S
Bilde

Mine subjektive meninger:

Speed Triple R
+Raffinert gassrespons
+God plass til fører
+Shift light
+Analog turteller
-Gammel plattform

Monster 1200 S
+Utseende
+Lyd
+L-twin
-Dårlig plass til hel når du er på tå-ballene
-Driftsikkerhet

Hvilken sykkel ville dere valgt og hvorfor?
Hva mener du med minus for driftsikkerhet med Ducati?
Hvis du tror de stopper i tide og utide tar du feil.
Har hatt mange Ducatier og aldri opplevd noen problemer.
Tidligere har det vært noen hendelser men ikke som spesifikk parkerer en Ducati i garasjen lengre enn andre merker.
Men Triump gikk konk pga uhelbredelig dårlig mekanikk og driftssikkerhet.
Dagens triump er mye bedre enn de gamle siden bare det er navnet som er det samme og har ingenting til felles med det gamle merket å gjøre.
Men ikke vær redd for kvaliteten på Ducati
De har eksistert før krigen.
Det eneste farlige er at du blir smittet og aldri ser deg tilbake.
Har vært igjennom alle japser, Og noen andre.
Men så fikk jeg se lyset.....


Svar