Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Til neste helg begynner jobben tror jeg. Innholdet i boksen er studert og det må en tur til Clas Olsson til for å få tilfredsstillende montering av slanger. Jeg hater å innrømme det men det ser ut som jeg vil velge samme plassering av oljetanken som den AJ valgte. Men det ser akkurat nå ut som jeg vil velge en veldig anderledes løsning når det gjelder påføring av olje på kjedet enn det AJ gjorde, dvs påføring av olje vil bli gjort et annet sted enn hva AJ gjorde.
Plassering av oljetank vil nok føre til et besøk hos Roar Blikkenslager. Syntes ikke noe godt om å ha tanken stående rett i vasspruten fra bakhjulet så Roar må nok bokke et passende beskyttelses deksel og i tillegg så vil muligens Hr. Solberg få jobben med å bygge en hugger. Og i et anfall av mere sinnsykeanfall enn vanlig så bestilte jeg ny motor av Frode i går. Han smilte ondskapsfullt når han tok notater i notisboka si. Han ventet nok på det ? Men et eventuellt motorbytte blir i en annen tråd når den dagen måtte komme.
Plassering av oljetank vil nok føre til et besøk hos Roar Blikkenslager. Syntes ikke noe godt om å ha tanken stående rett i vasspruten fra bakhjulet så Roar må nok bokke et passende beskyttelses deksel og i tillegg så vil muligens Hr. Solberg få jobben med å bygge en hugger. Og i et anfall av mere sinnsykeanfall enn vanlig så bestilte jeg ny motor av Frode i går. Han smilte ondskapsfullt når han tok notater i notisboka si. Han ventet nok på det ? Men et eventuellt motorbytte blir i en annen tråd når den dagen måtte komme.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Hey!
Dette skal det bli spennende å følge med på
Dette skal det bli spennende å følge med på
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Å joda!Ragnhild skrev:Spenn ikke forventningene for høyt nå
Dette blir en høyst interessant føljetong...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Da er operasjonsbordet rigget klart og oljesøleren er klar til å transplanteres inn under salen. Litt smådetaljer må kjøpes inn hos Clas O. så bærer det i vei til fredag tenker jeg.
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Siden jeg idag skulle vulke på en bolt på baksiden av instrumentpanelet så tok arbeidslysten litt overhånd og oljesøleren er montert.
Oljetanken fikk en sikkert noe uvanlig plassering. Var fælt lite lysten på å ha denn midt i spruten fra bakhjulet. Den valgte plasseringen gir jo fine muligheter for pøbelen å grise rundt med innholdet.
Egentlig var også pumpa påtenkt en annen plassering men så oppdaget jeg at det var plass ved siden av bremsevæskebeholderen. Pumpa er strappet fast bare.
Veldig lite klaring mellom slangen og øvre eksosrør. Men det burde gå bra, men for sikkerhetsskyld kommer det her en liten blyplate under slangen.
Videre går slangen bak luftfilteret og ned ramma og så bakover til baksvingen. Da begynte banningen...
Slangen var påtenkt å gå på baksiden av baksvingen men det er ikke plass mellom baksving og dekket. Fillern og.
Ikke så pent med slangen oppå baksvingen men det blir litt penere montering etter å ha besøkt Clas Ohlson.
Det elektriske får vente til etter middagen.
Oljetanken fikk en sikkert noe uvanlig plassering. Var fælt lite lysten på å ha denn midt i spruten fra bakhjulet. Den valgte plasseringen gir jo fine muligheter for pøbelen å grise rundt med innholdet.
Egentlig var også pumpa påtenkt en annen plassering men så oppdaget jeg at det var plass ved siden av bremsevæskebeholderen. Pumpa er strappet fast bare.
Veldig lite klaring mellom slangen og øvre eksosrør. Men det burde gå bra, men for sikkerhetsskyld kommer det her en liten blyplate under slangen.
Videre går slangen bak luftfilteret og ned ramma og så bakover til baksvingen. Da begynte banningen...
Slangen var påtenkt å gå på baksiden av baksvingen men det er ikke plass mellom baksving og dekket. Fillern og.
Ikke så pent med slangen oppå baksvingen men det blir litt penere montering etter å ha besøkt Clas Ohlson.
Det elektriske får vente til etter middagen.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Ser bra ut, dette
Så skal det bli interessant å se hvordan 'oljesøler'n' vil funke så snart all denne hersens snøen forsvinner en gang i juli/august...
Så skal det bli interessant å se hvordan 'oljesøler'n' vil funke så snart all denne hersens snøen forsvinner en gang i juli/august...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Virker gjør den og AJ. :hello Og tror jeg har funnet ut hvorfor den hadde dryppert på garasjegulvet ditt. Tilbakeslagsventilen stod antagelig for langt fremme i systemet. Nå er den flyttet helt bak til dyserøret.
Vet ikke hvordan olje du brukte men den var kanskje for tynn ? Har fyllt 50 olje på tanken.
Vet ikke hvordan olje du brukte men den var kanskje for tynn ? Har fyllt 50 olje på tanken.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Du må holde oss oppdatert! Så får vi se om dryppingen har opphørt med den måten du har montert ventilen.
Jeg utelukker nemlig ikke en ny Hawkeoiler investering sånn etter hvert...
Jeg utelukker nemlig ikke en ny Hawkeoiler investering sånn etter hvert...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Slettes ikke dum plassering! Får vel titte litt nærmere om vi møtes til våren på veien :)
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Skulle hatt prøvekjørt og prøvd den men før jeg var ferdig var det fryst på så da ble det ikke noen tur.
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Prøvekjørt ! Men bare en veldig kort tur. Den funker ihvertfall så får du vente på rapport i morgen om drypperten er kurert. Jeg er litt usikker på om jeg bruker rett olje. Akkurat nå er det W50 på tanken. Ingen tegn til dryppert akkurat nå.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37954
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Resirkulering av AJs gamle Oljesøler.
Venter spent på rapporten, ja! Tror ikke oljen har så mye å si egentlig; prøvde både sagkjedeolje og semi-synh.olje, jeg... men drypperten var der like fordømt...Pollti skrev:Prøvekjørt ! Men bare en veldig kort tur. Den funker ihvertfall så får du vente på rapport i morgen om drypperten er kurert. Jeg er litt usikker på om jeg bruker rett olje. Akkurat nå er det W50 på tanken. Ingen tegn til dryppert akkurat nå.
Tro kanskje det har større betydning hvor tilbakeslagsventilen er plassert...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering