Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Har ingenting imot andre sine synspunkter og meninger, hadde alle vert like hadde vi ikke komt lankt frem i verden og de hadde vert kjedelig hehe ;)

Helt enig i at feks en Triumph tiger/speedtriple eller en KTM med litt volum har mye mer dreiemoment og bunndrag en ein 600cc R-sykkel, har kjørt en KTM 660cc eit par mnd og vil ikke si det er bedre sving på de men det er en HELT annen måte og styre/kjøre de på ifh til en ren R-sykkel. Personlig syns jeg R-sykler er kjekker og kjøre.

Og jeg bygger ikke en sykkel som skal ver behagelig og kjøre med i byen. Jeg bygger en bane sykkel som er registrert på vei og kan brukest begge plasser. :) Har kjørt både racing og KTM 660 super motard på bane, på feks rudskogen (har ikke kjørt der enda) så er de mye kjekkere med en R-sykkel! På en liten bane som feks revebanen vi har her nede på jæren/stavanger så er de mye kjekkere med en super motard, man får ikke bruk for så mye fart pga mye svinger og lite sletter. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

SimonK6 skrev:Har ingenting imot andre sine synspunkter og meninger, hadde alle vert like hadde vi ikke komt lankt frem i verden og de hadde vert kjedelig hehe ;)

Helt enig i at feks en Triumph tiger/speedtriple eller en KTM med litt volum har mye mer dreiemoment og bunndrag en ein 600cc R-sykkel, har kjørt en KTM 660cc eit par mnd og vil ikke si det er bedre sving på de men det er en HELT annen måte og styre/kjøre de på ifh til en ren R-sykkel. Personlig syns jeg R-sykler er kjekker og kjøre.

Og jeg bygger ikke en sykkel som skal ver behagelig og kjøre med i byen. Jeg bygger en bane sykkel som er registrert på vei og kan brukest begge plasser. :) Har kjørt både racing og KTM 660 super motard på bane, på feks rudskogen (har ikke kjørt der enda) så er de mye kjekkere med en R-sykkel! På en liten bane som feks revebanen vi har her nede på jæren/stavanger så er de mye kjekkere med en super motard, man får ikke bruk for så mye fart pga mye svinger og lite sletter. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Godt og høre at du liker litt diskusjon, men ut fra hva du skriver så tror jeg faktisk vi er relativt enige i mye. :-)

Jeg kjørte en Yamaha XVS1300 som første sykkel:
Bilde

Jeg var overbevist om at det var DETTE som ga meg den ultimate MC opplevelsen og jeg skulle aldri ha noe annet. Etter at jeg fikk kjørt litt, også sammens med andre som var langt mer erfarne og med litt mer svingvillige sykler så fant jeg ut at Cruiseren gikk fra og være en hærlig tursykkel til å nærmest bli en flaksehals. Så jeg bestemte meg for å ta steget å prøve noe HELT nytt (for meg).

Da ble det en Street Triple R:
Bilde

Et helt klart steg opp på morroskalaen og faktisk den mest lekne og lettstyrte sykkelen jeg så langt har kjørt. Rett og slett en uhyre morsom sykkel på alle måter. Men så var jeg så dum at jeg prøvekjørte "Tommas" sin daværende S1000R på en vestlandstur tidligere i år og da var jeg nødt til å svelge en del kameler. For en GJENNOMFØRT sykkel dette var!

Så da ble det innkjøp av BMW S1000R:
Bilde

Faktisk så var Street Triple R hakket mer svingvillig og langt "tryggere" å kjøre fort med, da man faktisk kunne gi full rulle stort sett over alt. Men BMW'en har et stort ess i ermet og det er elektronikken. Adaptive/elektroniske dempere som justeres via knapper på styret, Cruise Control, Quickshifter, Race ABS, Traction control etc. etc. Joda, den er litt "hardere" og hakket mer "sportslig" i sittestillingen og lyden fra Street Triple R er noen hakk råere (smakssak, men dog), men når det kommer til motor så er det en ganske grei utklassing. Vel og merke når det kommer til "drag race" rett frem. Jeg er fortsatt overbevist om at jeg kan kjølrer fortere i svingene med en Street Triple R, men som sagt så hadde jeg et svakt øyeblikk og ønsket meg en sykkel i literklassen. Å det merkes definitivt :redface

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Ja kan tenke med det var stor forskjeld fra Yanaha xvs1300'en til triumph street triple r'en [SMILING FACE WITH SMILING EYES] For og ikke snakke om Bmw s1000rr, drømme sykkelen min er HP4'en Eller k5 1000cc :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

SimonK6 skrev:Ja kan tenke med det var stor forskjeld fra Yanaha xvs1300'en til triumph street triple r'en [SMILING FACE WITH SMILING EYES] For og ikke snakke om Bmw s1000rr, drømme sykkelen min er HP4'en Eller k5 1000cc :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Hehe, Alle syklene jeg har hatt er gode på hver sin måte. Hadde jeg driti penger så hadde jeg hatt flere sykler. Noen ganger ønsker jeg meg en Cruiser igjen. Jeg føler jeg er mer "på tur" og slepper mer av på en cruiser. På den annen side så blir jo all aktiv svingkjøring et stort slit og en evig kamp om kreftene.

Street Triple R er den perfekte streetfighteren i 600cc klassen i mine øyne. Den er lettkjørt og smooth, låter sinnsykt bra og har et noe spesielt utseende som man enten elsker eller hater. Personlig elsket jeg utseendet.

BMW S1000R er vel kanskje det jeg vil betrakte som den mest brutale streetfighteren jeg har kjørt. Aprilia Tuono befinner seg vel i samme sjanger, men den har jeg ikke kjørt.....ennå... Derimot har jeg kjørt en KTM 1290 SuperDuke (Tommas sin nåværende sykkel). også er fantastisk maskineri og råkul sykkel. To sykler som er ganske så gjevnbyrdige når det kommer til accelerasjon etc. men kreftene blir servert litt annerledes.

I ettertid så ser jeg at jeg må slutte å prøve Tommas sine sykler. Eller kanskje han rett og slett bare har god smak? :redface :knegg

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Blir ikke noe mer fra min side her inne ikveld men vil ønske alle godt nyttår og slenger med eit bilde fra min siste kjøretur i år. :) 21 desember, 6° og tørre veier! Kaldt som fack Bilde

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Godt Nytt År ønskes til deg også! :thumleft

Igjen, flott bilde av flott sykkel på tilsynelatende flotte veier :thumleft

ZZR-Erling

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

SimonK6 skrev:
ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Nei!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev:
SimonK6 skrev:
ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Nei!
Jeg mener også at dette kan være vanskelig ja, men kan du forklare hvorfor? Siden du er så bastant mener jeg :-)

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

ZZR-Erling skrev:
SimonK6 skrev:
ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Nei!
Da tror jeg du må lese deg litt mer opp eller hørre med andre folk som har og kan bygge mc motor. Veit ikke hva du kan og har gjort før så skal ikke si noe på hva du kan og ikke, men 140whp er FULLT mulig på en 600cc motor. Med eksos med bra flow, nye race dyser, nye kammer, ventiler, trakter og eit bra sprut/mappa ecu så går det!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Hvor mange hester er det i den orginalt da?
Hvis du har rundt 120HK'er orginalt så høres det jo ikke så umulig ut og få 20HK'er til. Jeg har hele tiden trodd at det var snakk om rundt 40HK'ers økning og det synes jeg høres mye ut. Men som sagt, de fleste andre kan dette bedre enn meg, for jeg kan regelrett ikke noen ting rundt dette :lol

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

125hk org mener jeg.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

SimonK6 skrev:125hk org mener jeg.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
15HK'er må det da vel fint gå ann å få ut av denne motoren ZZR-Erling?

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Er fullt mulig det uten noe turbo bygg. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Mulig ZZR-Erling gikk ut fra at sykkelen hadde mindre hester orginalt?

15HK'er må da vel være mulig... selv uten de store inngrepene...?

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Bjerknez skrev:Mulig ZZR-Erling gikk ut fra at sykkelen hadde mindre hester orginalt?

15HK'er må da vel være mulig... selv uten de store inngrepene...?
Noe i reinestykke hans er hvertfall feil :) 15hk er fullt mulig uten store inngrep ja. Men koste kommer de til og gjør.. :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svar