Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Men det skal sies at jeg ble positivt overrasket over R6'en. Jeg var overbevist om at jeg kom til å få en forferdelig sittestilling, men sannheten er at jeg satt helt greit på den. Ikke godt, men helt OK. Det hadde jeg ikke forventet faktisk. Men den er lat på lave turtall og helt ærlig ble jeg ikke spesielt skremt ellers heller. Følte Street Triplen jeg hadde var ti ganger artigere å kjøre.

Han tok meg når turtallet hans var riktig, men han måtte se seg tapt når det kom til bunndrag.

MEN det dorandrer jo ikke det faktum at GSXR 600 (vertfall sykkelen som er avbildet indenne tråden) er en meget pen sykkel. Å bli vant med kreftene er den store bakdelen ved å kjøre noe som er motorisert. Dyrt kan det bli også, hehe

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Du får huske på at dess mer toppeffekt du klarer å vrrriiiiiiii ut av den, dess mer mister du på bunn..Til slutt kan man, i verste fall ende opp med en veldig stressende motor som må gires som en 2T crosser..

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ejs »

Tysnes skrev:
SimonK6 skrev:Takker for det. Syns ikke den går bra nokk, så tror de blir ny ecu og mappe den skikkelig med ny full eksos før sommeren forhåpentligvis :) hehe Håper på 140whp uten og åpne motor.
Vel,140whp uten å åpne motor. Da skal eg ete hjelmen min :lol Du må nok opp i kubikk,med di ønskene. Har du vert på dynobenk, etter siste oppgradering ?
:vs
Skeptisk jeg også.
Er vel ca.105 rwhp originalt.
Må være en veldig snill dynobenk.
If it ain't broke, I'll break it.

Espen Klev
Innlegg: 25
Registrert: 20 jan 2015, 07:56
Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Espen Klev »

Hei. Vet ikke hvor i landet du holder til, men på denne modellen kan jeg omprogrammere original ecu, så ingen grunn til å bytte den. Tilpasser tenning og blanding til sykkelen i benk. Men 140 på hjulet så må det gjøres store grep i motoren, eller kjøre på en veldig snill benk :) du trenger ikke powercommanderen etterpå da all fuelmapping gjøres rett i ecu. Jeg holder til i Horten forresten

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Som mange av dere nevner så mangler den litt krefter i bunn ja, men de blir fikset med nye drev. :) Får mye mer bunn drag med og bytte fra 16-43 til 15-47 og kan feks kjøre by kjøring i 2-3 gire i stede for 1-2 gir uten de følest stressende :)

R6 er litt mindre og lavere en gsxr600 derfor jeg valgte suzuki :) Pluss var alltid vert suzuki fan da.

Espen Klev: Holder til ved stavanger men er ikke problem og reise for programering. Du er helt sikkert flink men skal ha litt info om tidligere programeringer osv isåfall, motor går eg bare til folk jeg veit er flinke :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

I stede for å gjort alt dette så ville jeg nok som tidligere nevnt beholdt sykkelen slik den er. De pengene man betaler for oppgraderingen samt de man evt. taper ved et evt. videresalg etc. hadde jeg mye heller lagt i en 1000cc som faktisk har de kreftene du etterspør, og i tillegg får du mer moment lenger ned i registeret også.

I mitt hode blir det litt som å trimme en BMW 520. Hvorfor ikke bare kjøpe seg en BMW 525?

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Bjerknez skrev:I stede for å gjort alt dette så ville jeg nok som tidligere nevnt beholdt sykkelen slik den er. De pengene man betaler for oppgraderingen samt de man evt. taper ved et evt. videresalg etc. hadde jeg mye heller lagt i en 1000cc som faktisk har de kreftene du etterspør, og i tillegg får du mer moment lenger ned i registeret også.

I mitt hode blir det litt som å trimme en BMW 520. Hvorfor ikke bare kjøpe seg en BMW 525?
Blir mer som og trimme en s38b36 (e34 m5) pga du har lyst på den motoren men bare kjappere :) Også syns jeg det er kjekt og gjør noe som ikke alle andre har gjort, vi får se til sommeren hva som blir gjort og ikkje men eksos og ny ecu/pc5 kommer hvertfall :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Kjøre tøy eg har eid og har eller har solkt:

Bmw E92 325i med 3l motor. Allt utstyr, m-sport utvendig og innvendig, understell og motor styring var m-sport. Solkt august 2014.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Gsxr600 k4 med PC3. Solkt september 2014.

Bilde

Bilde

Golv 4 GTI: Har den nå men skal selgest til fordel for bmw igjen.

Bilde

Bilde

Bilde

Ble tatt en skikkelig runde med rubbing/polering og voks med nano behandlig hehe

Bilde

Døra bak h.side

Bilde

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

E34'en er org en 535i som jeg bygget om til komplett E34 M5 3,6l og solkte januar 2015.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

140 på 600 er totalt urealistisk.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

ZZR-Erling skrev:140 på 600 er totalt urealistisk.
140whp er fullt mulig på en 600cc, hvertfall med andre kammer og trakter :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

SimonK6 skrev:Som mange av dere nevner så mangler den litt krefter i bunn ja, men de blir fikset med nye drev. :) Får mye mer bunn drag med og bytte fra 16-43 til 15-47 og kan feks kjøre by kjøring i 2-3 gire i stede for 1-2 gir uten de følest stressende :)

R6 er litt mindre og lavere en gsxr600 derfor jeg valgte suzuki :) Pluss var alltid vert suzuki fan da.

Espen Klev: Holder til ved stavanger men er ikke problem og reise for programering. Du er helt sikkert flink men skal ha litt info om tidligere programeringer osv isåfall, motor går eg bare til folk jeg veit er flinke :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Du får ingen ending i bunndraget ved å dreve om. Det du får er mer turtall enn før i samme hastighet.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Jeg skal ikke kverulere så mye med deg SimonK6, da det virker som om du vet hva du har lyst til samt begir deg ut på. Flotte biler forresten. Spesielt den første BMW'en :thumleft

Jeg kommer uansett til å stå fast på og gå steget til liter sykkel kontra og trimme en 600cc. Man får vel GSXR'en i 1000cc også? Er vel i utgangspunktet en helt lik sykkel dette, og jeg tipper den har akkurat det draget du er ute etter, uten at jeg kan skryte av å kjørt en GSXR1000. Men jeg har jo en 1000cc selv og jeg har selv kjørt (som tidligere nevnt) R6 og forskjellen er ganske stor med tanke på drag, spesielt på lavere turtall.

Med R6 får man feks. ikke fremhjulsløft (vertfall fikk ikke jeg det) med fullt gasspådrag i noen gir, men med min så løfter hjulet seg i både 1-2-3. gir og jeg har faktisk opplevd hjulløft i 4. gir også. Nå er ikke jeg en racer på bakhjulskjøring, bare så det er sagt. Jeg snakker om små løft før jeg feiger ut :redface

Jeg har selv gått runden fra Cruiser 1300cc, Street Triple R 675cc til BMW S1000R og det er først med sistnevnte jeg føler jeg har krefter nok og vokse litt med. Jeg kommer nok strengt tatt aldri til å ønske meg mer krefter enn det jeg har i dag føler jeg. Skal jeg ha en sykkel som går vesentlig bedre enn den jeg har så må jeg nok opp i 1300-1400cc klassen av typen Hayabusa etc. Men da blir det fort stort og tungt.

Men så klart, det er jo et kostnadsspørsmål dette. Men når jeg ser på bilene du har/har hatt så ser det ikke ut til at det er manko på kronasjer å sjonglere med, hehe

Har selv hatt noen tøffe biler tidligere, men jeg mistet bilinteressen totalt etter jeg tok sykkel lappen. Kjørte en ny Golf GTI forrige uke (prøvekjørte) og selv den går som en dass i forhold til syklene jeg har hatt, spesielt BMW'en. Da mister jeg liksom litt interessen for å betale i dyre dommer for en bil og nettopp derfor så kjører jeg (les: kjærringa) i dag en VW UP! :lol Klarer meg helt fint med den de få dagene i året jeg faktisk trenger den. Jeg tar faktisk bussen på jobb i stede for å kjøre den hvis jeg har muligheten. :lol

Men det blir uansett spennende å se hva du til slutt velger å gjøre samt lese mer om prosjektene du foretar deg :thumleft

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Veit hva jeg har lyst på og mener de er fullt mulig med 140whp i en 600. At de kommer til og koste er jeg helt sikker på. 1000cc føler jeg ikke er like lettkjørt som 600 (suzuki gsxr begge deler) men har ikke kjørt så mye annet av 1000cc heller da :) Har kjørt 600cc siden jeg var 18 år.

Hayabusa som du nevner blir allt for tunkt i svingene for og kjøre aktift med

Takker for det, har alltid vert intr i kjøretøy, spesielt bmw og suzuki og har prøvd og eid mye kjekt :)

Skal holde dere oppdatert med hva som skjer fremover og komme med nye papirer ved benking og mapping når de kommer.


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

SimonK6 skrev:Veit hva jeg har lyst på og mener de er fullt mulig med 140whp i en 600. At de kommer til og koste er jeg helt sikker på. 1000cc føler jeg ikke er like lettkjørt som 600 (suzuki gsxr begge deler) men har ikke kjørt så mye annet av 1000cc heller da :) Har kjørt 600cc siden jeg var 18 år.

Hayabusa som du nevner blir allt for tunkt i svingene for og kjøre aktift med

Takker for det, har alltid vert intr i kjøretøy, spesielt bmw og suzuki og har prøvd og eid mye kjekt :)

Skal holde dere oppdatert med hva som skjer fremover og komme med nye papirer ved benking og mapping når de kommer.


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Jeg er usikker på hvor mye diskusjon du ønsker rundt dette, men jeg tillater meg å starte, så får du heller stoppe meg hvis du ønsker å ha bloggen din mer "ryddig", hehe.

Jeg kan vel ikke akkurat kalle meg spesielt erfaren ennå, men jeg har kjørt en god del forskjellige sykler på den korte tiden jeg har hatt lappen og jeg har allerede rukket å eie tre sykler så langt. Dog er jeg helt overbevist om at en "streetfighter" føles langt mer svingvillig enn en ren R-sykkel. I mitt hode så er banekjøring det eneste stedet en R-sykkel kommer til sitt ess da jeg tipper den er bygget for kjøring i høyere fart (langt over lovlige fartsgrenser) for det er jo nettopp da effekten lenger opp i registeret kommer til sin rett også.

Det høres rart ut sikkert, men R6 føtes faktisk mindre svingvillig ut enn Triumph Tiger Explorer 1200cc. Ja, det er faktisk helt sant. Vertfall min oppfatning. LordShaft (tidligere medlem her inne og administrator på mc-forumet.no) gikk nettopp fra en BMW S1000RR etter en Alpetur han hadde sammens med kompiser med denne, til en KTM 1290 Super Adventure. Du kan jo høre med han og høre hans synspunkter :thumleft

Personlig synes jeg hans konklusjon traff spikeren MIDT på hodet i forhold til hvordan jeg selv tenker. Nå skal ikke jeg prøve å prakke på deg en adventure sykkel, for jeg regner med at det ikke bli aktuelt med det første, men siden du sier at du stort sett kun har kjørt 600cc R-sykler så vil jeg foreslå og prøve en StreetFighter i 600cc klassen. Spesielt en Street Triple R. Jeg tror den vil overraske deg med tanke på bunndrag og svingvillighet.

Men se dette som en invitasjon til en hyggelig diskusjon og ikek noe annet. Ønsker du ikke å diskutere mer rundt dette så gi beskjed :thumleft

Svar