Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av AJ »

cevillan skrev:For å virkelig vise at dere moderatorer står sammen og skape en felles front rykket moderator JohnnyTh inn et innlegg der han konsekvent omtaler samme dame som den lille søte.

Så kommer nå ytterligere en moderator å trør støttende til, i et totalt feilskjær av et innlegg.
Tror det er på sin plass å slå fast at JohnnyTh ikke er moderator her på MCsiden.no, noe du åpenbart mener han er.
For alt jeg vet kan det hende at han ikke synes altfor mye om å plutselig bli tildelt en slik rolle sånn helt uten videre... ;-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

Da beklager jeg til JohnnyTh. Da er ham bare usmakelig, og skal ikke holdes til den noe høyere standard man kan forvente av en moderator.

Bjerknez, jeg er alltid klar for pils.

Tilbake til trådtema, så synes jeg det er dumt at det er et så ute-på-viddene-parti som MDG som fronter en så bra sak som et bilfritt Oslo, og at de andre etablerte partiene ikke har baller til å fronte noe så kontroversielt. Det har desverre gitt MDG fotfeste. De har svært lite annet å komme med, og mye på deres program bærer preg av utopisk kommunisttankegods.

I andre "bilfrie" byer i mellom- Europa er det vertfall mye mopeder og mc'er der biler ikke kan kjøre. Forhåpentligvis finnes det plass for mc også i Oslo sentrum om to år.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av AJ »

cevillan skrev:Da beklager jeg til JohnnyTh. Da er ham bare usmakelig, og skal ikke holdes til den noe høyere standard man kan forvente av en moderator.
Beklagelsen setter han sikkert pris på. Men i neste åndedrag å kalle ham usmakelig synes jeg du burde holdt deg for god til å gjøre.
Karakteristikker som dette om andre brukere vil vi ikke ha her inne. Det forventer jeg at du respekterer heretter :[-X .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av NickNei »

Hun har vel gjort seg fortjent til å bli kallt den lille søte snart nå vel. Etter å ha vist så lite peiling på hva de står for selv, og gjort en så ufattelig dårlig figur.
Hun virker som en søt liten frontfigur som skal blende unge naive velgere med colgatesmilet sitt, omtrent som en sekt det der.
Kan ikke tenke meg noe annet enn at hun er politisk død om kort tid hvis hun ikke snart viser at hun kan noe, og kan tenke selv.
Må ikke være en halvfeit gamling fra bygda for å se det :)
Og privatbiler i sentrum gir ingen mening? Nehei..

Uansett, tror neppe politikere vil se mc som noe grønt alternativ, mc er vel neppe det heller?

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

AJ skrev:
cevillan skrev:Da beklager jeg til JohnnyTh. Da er ham bare usmakelig, og skal ikke holdes til den noe høyere standard man kan forvente av en moderator.
Beklagelsen setter han sikkert pris på. Men i neste åndedrag å kalle ham usmakelig synes jeg du burde holdt deg for god til å gjøre.
Karakteristikker som dette om andre brukere vil vi ikke ha her inne. Det forventer jeg at du respekterer heretter :[-X .
Jøss, er det du som bestemmer hva jeg vurderer som usmakelig? Du er ikke snau. Jeg reagerer på nedsettende karakeristikker av noen i min omgangskrets. Egentlig helt irrelevant om jeg kjenner henne eller ikke, jeg er i min fulle rett til å kalle neandertaler-uttalelser for usmakelige. I det minste kan JohnnyTh forsvare seg her inne. Det kan ikke hun.

Hvorfor i alle dager er det JEG som blir moderert her?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37884
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i

Legg inn av AJ »

cevillan skrev:>snip<jeg er i min fulle rett til å kalle neandertaler-uttalelser for usmakelige.
En slik presisering er helt greit. Å kalle en uttalelse for usmakelig - helt OK. Å kalle en annen bruker for usmakelig - ikke OK.
Er ikke verre enn det ;-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
The Cowboy
Innlegg: 135
Registrert: 17 jul 2015, 20:16
Motorsykkelen din: H-D 883R - 2002

Re: Motorsykkelen viktig i

Legg inn av The Cowboy »

cevillan skrev:
AJ skrev:
cevillan skrev:Da beklager jeg til JohnnyTh. Da er ham bare usmakelig, og skal ikke holdes til den noe høyere standard man kan forvente av en moderator.
Beklagelsen setter han sikkert pris på. Men i neste åndedrag å kalle ham usmakelig synes jeg du burde holdt deg for god til å gjøre.
Karakteristikker som dette om andre brukere vil vi ikke ha her inne. Det forventer jeg at du respekterer heretter :[-X .
Jøss, er det du som bestemmer hva jeg vurderer som usmakelig? Du er ikke snau. Jeg reagerer på nedsettende karakeristikker av noen i min omgangskrets. Egentlig helt irrelevant om jeg kjenner henne eller ikke, jeg er i min fulle rett til å kalle neandertaler-uttalelser for usmakelige. I det minste kan JohnnyTh forsvare seg her inne. Det kan ikke hun.

Hvorfor i alle dager er det JEG som blir moderert her?

Eneste jeg kan si om saken, er at man kan ikke sette karakterer på en kar, pga en uttalelse.. Det blir for dumt! Regner med du selv ser den.. (og nei, man setter ikke navnet "den lille søte" pga en hendelse heller, men slik jeg skjønte de, så var det helheten av hva de har sett av denne jenta sin fremføring så langt..)

Jeg skjønner tanken din, men det burde holde å mene at han hadde en usmakelig setning.. Ikke at hele han er usmakelig eller neandetaler (vel, det var vel uttalelsen som var slik å dømme.. ) bare for ett innlegg..

Men helt ærlig, er det usmakelig eller neandetaler å si at noen er liten og søt? utfra hva jeg har sett, er hun jo ikke akkurat noen stygg jente!! ;-)
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

NickNei skrev:Hun har vel gjort seg fortjent til å bli kallt den lille søte snart nå vel. Etter å ha vist så lite peiling på hva de står for selv, og gjort en så ufattelig dårlig figur.
Hun virker som en søt liten frontfigur som skal blende unge naive velgere med colgatesmilet sitt, omtrent som en sekt det der.
Kan ikke tenke meg noe annet enn at hun er politisk død om kort tid hvis hun ikke snart viser at hun kan noe, og kan tenke selv.
Må ikke være en halvfeit gamling fra bygda for å se det :)
Og privatbiler i sentrum gir ingen mening? Nehei..

Uansett, tror neppe politikere vil se mc som noe grønt alternativ, mc er vel neppe det heller?
Hva skal du med bil innenfor Ring 1? Det bor 1063 mennesker der, og jeg vil tippe 95 % ikke har bil (vill gjetning). Jeg har ikke bodd lenge i Oslo (bor like innenfor ring 3), men jeg har aldri tatt bilen inn til sentrum. Jeg bruker lengre tid på å finne parkering og stå i kø enn T-banen tar inn.

Sent fra min GT-N8020 via Tapatalk

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av kjellv »

cevillan skrev:
Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
Hvorvidt du vil kategorisere meg utifra utseende, alder og bosted provoserer ikke meg dersom det var meningen. Såpass tåler jeg. Det kan jo godt hende jeg er både gammel, feit og bosatt nord for Sinsenkrysset (det er vel omtrent der grensen for sivilisert samfunn går? Nordafor der bor det vel bare bønder?)
Men jeg registrerer at dette er skrevet i en negativ mening. Jeg har ikke sagt noe negativt om frk. Berg (er det greit at jeg kaller henne det?), kun omtalt henne som søt. Det er hun jo, og det er vel ikke negativt? Hun er i hvert fall mye søtere enn både Rasmus Hansson og Raymond Johansen!
Jeg er ikke det minste opptatt av henne, verken av utseende eller som politiker. Hun får kanskje muligheten til å markere seg som en respektabel politiker etter hvert, men hun har en lang vei å gå før hun kommer dit.
Ellers er vel alle som stikker hodet fram i politikkens verden utsatt for karakteristikker og omtaler, både positive og negative. Hun får nok oppleve mye av det, og du kommer til å få nok å gjøre dersom du skal gå henne i forsvar hver gang det skjer! Bare vent til avistegnerne begynner å karikere henne!
Men du kan ta det helt med ro cevillan. Du trenger ikke se på meg som en trussel, du skal få ha henne helt for deg selv for min del :-)å

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

The Cowboy skrev:
cevillan skrev:
AJ skrev:
cevillan skrev:Da beklager jeg til JohnnyTh. Da er ham bare usmakelig, og skal ikke holdes til den noe høyere standard man kan forvente av en moderator.
Beklagelsen setter han sikkert pris på. Men i neste åndedrag å kalle ham usmakelig synes jeg du burde holdt deg for god til å gjøre.
Karakteristikker som dette om andre brukere vil vi ikke ha her inne. Det forventer jeg at du respekterer heretter :[-X .
Jøss, er det du som bestemmer hva jeg vurderer som usmakelig? Du er ikke snau. Jeg reagerer på nedsettende karakeristikker av noen i min omgangskrets. Egentlig helt irrelevant om jeg kjenner henne eller ikke, jeg er i min fulle rett til å kalle neandertaler-uttalelser for usmakelige. I det minste kan JohnnyTh forsvare seg her inne. Det kan ikke hun.

Hvorfor i alle dager er det JEG som blir moderert her?

Eneste jeg kan si om saken, er at man kan ikke sette karakterer på en kar, pga en uttalelse.. Det blir for dumt! Regner med du selv ser den.. (og nei, man setter ikke navnet "den lille søte" pga en hendelse heller, men slik jeg skjønte de, så var det helheten av hva de har sett av denne jenta sin fremføring så langt..)

Jeg skjønner tanken din, men det burde holde å mene at han hadde en usmakelig setning.. Ikke at hele han er usmakelig eller neandetaler (vel, det var vel uttalelsen som var slik å dømme.. ) bare for ett innlegg..

Men helt ærlig, er det usmakelig eller neandetaler å si at noen er liten og søt? utfra hva jeg har sett, er hun jo ikke akkurat noen stygg jente!! ;-)
Hun er en kjempesøt jente, ingen tvil om det. Men du skjønner like godt som meg at karakteristikken ikke er positivt ment. Men nok om det, tror neppe hun ligger våken av hva noen på et mc-forum mener om henne. Man fremstår bare som mindre reflektert selv. Merkelig at det ikke skal være mulig å si fra om.

Sent fra min GT-N8020 via Tapatalk

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av hakhap »

Er Oslo bussterminal å regne som innenfor Ring 1 og hvis ikke er Oslo S å regne som innenfor Ring 1? Jeg vet ikke helt erlig, men hvis de er så blir det kanskje litt vanskeligere å hente personer der hvis det ikke er lov å kjøre dit.

Bare lurer på den siden jeg ved noen anledninger måtte hente personer der.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av poulet_cavalier »

hakhap skrev:Er Oslo bussterminal å regne som innenfor Ring 1 og hvis ikke er Oslo S å regne som innenfor Ring 1? Jeg vet ikke helt erlig, men hvis de er så blir det kanskje litt vanskeligere å hente personer der hvis det ikke er lov å kjøre dit.

Bare lurer på den siden jeg ved noen anledninger måtte hente personer der.
Det er midt i. Bestemor med amerikakoffert skal hentes med el-sykkel.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

hakhap skrev:Er Oslo bussterminal å regne som innenfor Ring 1 og hvis ikke er Oslo S å regne som innenfor Ring 1? Jeg vet ikke helt erlig, men hvis de er så blir det kanskje litt vanskeligere å hente personer der hvis det ikke er lov å kjøre dit.

Bare lurer på den siden jeg ved noen anledninger måtte hente personer der.
Ja, det er pr definisjon det, og jeg har tenkt samme tanken selv. Men det bør ikke være noe i veien for å kunne kjøre til Oslo S fra østsiden uten å kjøre via "downtown". Jeg tror det løser seg. Det er nok ikke sånn at alt stenges over natta, man må jo finne løsninger som fungerer.

Sent fra min GT-N8020 via Tapatalk

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av poulet_cavalier »

"byregjeringen" har også på programmet å senke klimautslipp i Oslo med 95%. Det betyr i praksis forbud mot ferger og annen båttransport, husdyr, vedfyring og generell pusting.

Edit: glemte nesten: kun elektrisk mc.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av hakhap »

Klart det finnes måter å komme seg dit, og nei via down town er ikke en smart måte å ta seg dit.


Det jeg tenker om hele mdg og Oslo er att akkurat nå fpr en følelsen av MPAA og RIAA mot torrents, dvs vi forbyr eller gør ting så vanskelig før alternativ finnes i steden for å lage gode/bedre alternativ enn det som ønskes forbys og dermed endre folkets beteende.

eller fra beder jeg meg å diskutere politikken for nå :D :[-o<
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar