Ny sykkel i 2014 ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

poulet_cavalier skrev:
kjellv skrev:Da dukka det jammen opp en ny Super Tenere også gitt. XT1200ZE kommer med en lang liste oppgraderinger. Noen få her: elektronisk justering av dempere, nytt instrumentpanel med gir-indikator, cruise-control, justerbar vindskjerm og en masse annet, bla endringer gjort i motor og motorstyring.
mer info herhttp://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... quality=75
og her https://www.facebook.com/yamaha.motor.eu
Den så snasen ut, men det manglet liksom noe? Foran? Over framhjulet?
Jeg synes ikke den var noe synlig forandret fra forgjengeren jeg, men det er vel ikke snakk om en helt ny sykkel heller. Den har vel bare endelig fått utstyr som gjør at den er konkurransedyktig.
Ellers er jeg enig i dette med at det ser ut som om noe mangler foran, blitt etter min mening noe litt gammelmodig over utseende. Men vil vel noen kalle meg litt inhabil da :P :p
Selv fikk jeg nettopp en pakke fra NippiNorman med b.l.a en forlengelse av skjermen (nebbet) på min sykkel (som jeg ennå ikke har fått enda ).
Sånn er det nå bare en gang, noen liker dattera og noen mora. Men det de fleste er enig i, er at det er godt at det finnes valgmuligheter.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bringisen »

ojda skrev:XT'n erfin den, men jeg klarer ikke å like instrumentpanelet på den :[-(
Det synes jeg ser billig ut =;
Flott at den kommer etter med cruiskontroll :thumleft
Her er instrumentpanelet sitt vet du :P :p

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Ja, det ser veldig bra ut, selv om jeg setter pris på det tydelige digitale
speedometeret på MamaTiger.
Sist redigert av ojda den 07 nov 2013, 16:43, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av kjellv »

Bringisen skrev:
poulet_cavalier skrev:
kjellv skrev:Da dukka det jammen opp en ny Super Tenere også gitt. XT1200ZE kommer med en lang liste oppgraderinger. Noen få her: elektronisk justering av dempere, nytt instrumentpanel med gir-indikator, cruise-control, justerbar vindskjerm og en masse annet, bla endringer gjort i motor og motorstyring.
mer info herhttp://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... quality=75
og her https://www.facebook.com/yamaha.motor.eu
Den så snasen ut, men det manglet liksom noe? Foran? Over framhjulet?
Jeg synes ikke den var noe synlig forandret fra forgjengeren jeg, men det er vel ikke snakk om en helt ny sykkel heller. Den har vel bare endelig fått utstyr som gjør at den er konkurransedyktig.
Ellers er jeg enig i dette med at det ser ut som om noe mangler foran, blitt etter min mening noe litt gammelmodig over utseende. Men vil vel noen kalle meg litt inhabil da :P :p
Selv fikk jeg nettopp en pakke fra NippiNorman med b.l.a en forlengelse av skjermen (nebbet) på min sykkel (som jeg ennå ikke har fått enda ).
Sånn er det nå bare en gang, noen liker dattera og noen mora. Men det de fleste er enig i, er at det er godt at det finnes valgmuligheter.
På Yamaha sin facebookside står endringene ryddig oppsatt, enklere å finne ut av enn på hjemmesiden. Men på nynorsk altså:

Yamaha Motor la til 21 nye bilder i albumet The NEW XT1200ZE Super Ténéré + Upgrades XT1200Z.

For 2014 the Standard Super Ténéré benefits from a long list of significant upgrades to both the engine and chassis in order to refine its riding character and increase its sportiness and comfort levels.

The list includes things like: Refined engine; Enhanced D-MODE switchable mapping characteristics; New: Manually-adjustable 4-position screen with GPS holder; New: Cruise Control, Enlarged intake and exhaust ports; Lighter camshaft assembly;Redesigned piston rings;New exhausts;Enhanced shaft drive damper assembly;New rubber clutch damper adopted;Reduced weight New: LCD instruments with multi-function display; New: Gear Position Indicator;New: Compact LED flashers and a lot more

The NEW XT1200ZE is closely based on the standard 2014-specification model, and so the majority of the technical features described apply to this new model. The most significant upgrade that is featured on the new high-specification XT1200ZE Super Ténéré is the all-new electronically adjustable suspension, which offers the adventure rider the option to make suspension adjustments while on the move.

The new system is operated by a multi-function handlebar switch, and allows the rider to select from 4 preload settings and 3 damping force settings, to give 12 main options. The system also offers the rider the opportunity to select from another 7 levels, and this easy-to-operate system offers a total of 84 fine tuning settings, all of them available at the flick of a switch.

KawaKjetil

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av KawaKjetil »

ojda skrev:XT'n erfin den, men jeg klarer ikke å like instrumentpanelet på den :[-(
Det synes jeg ser billig ut =;
Helt enig :thumleft Var vel en av grunnene til at jeg valgte GS istedet for XT. Ellers er den en fin turkompis, men instrumentet ser man på "hele" tiden når man kjører. Det må ha en tiltalende design :[-o<

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av kjellv »

Bergen skrev:
ojda skrev:XT'n erfin den, men jeg klarer ikke å like instrumentpanelet på den :[-(
Det synes jeg ser billig ut =;
Helt enig :thumleft Var vel en av grunnene til at jeg valgte GS istedet for XT. Ellers er den en fin turkompis, men instrumentet ser man på "hele" tiden når man kjører. Det må ha en tiltalende design :[-o<
Det ligger foreløpig ikke ute bilder av det nye instrumentet på ZE som skal være nytt. Kommer vel snart...

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

kjellv skrev:
Bergen skrev:
ojda skrev:XT'n erfin den, men jeg klarer ikke å like instrumentpanelet på den :[-(
Det synes jeg ser billig ut =;
Helt enig :thumleft Var vel en av grunnene til at jeg valgte GS istedet for XT. Ellers er den en fin turkompis, men instrumentet ser man på "hele" tiden når man kjører. Det må ha en tiltalende design :[-o<
Det ligger foreløpig ikke ute bilder av det nye instrumentet på ZE som skal være nytt. Kommer vel snart...

Jeg trodde jeg hadde funnet bilder av de nye instrumentene i sted, mens jeg satt på jobben.
Men det er godt mulig det var hukommelsen som spilte meg et puss.
Det er selvfølgelig ikke kjempeviktig, bare syntes de så kjipe ut første gangen jeg satte meg på
en XT i Danmark i 2010, og synes fortsatt det samme.
Krysser fingrene for at det du sier stemmer og at Yamaha kommer med et snertent instrumenthus.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Bjerknez »

Kan dette være bilde av det nye instrumentet?
Bilde

Er forøvrig hentet herfra:
http://www.autoevolution.com/news-g-ima ... 91494.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Kan dette være bilde av det nye instrumentet?

Er forøvrig hentet herfra:
http://www.autoevolution.com/news-g-ima ... 91494.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror nok ikke det. Dette er så vidt jeg kan se originalen fra 2010

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Da har jeg endelig lurt ut et bilde fra dette store internettet.
ahmm, tja, tjo??

Bilde
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av TomB »

ojda skrev:Da har jeg endelig lurt ut et bilde fra dette store internettet.
ahmm, tja, tjo??

Bilde

Det er rett og slett det j........te jeg har sett. ](*,)
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

TomB skrev:
ojda skrev:Da har jeg endelig lurt ut et bilde fra dette internettet??

Det er rett og slett det j........te jeg har sett. ](*,)
Jålete?
Julete?
Jentete? Nei, jeg gir opp :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av Jompa »

TomB skrev:
ojda skrev:Da har jeg endelig lurt ut et bilde fra dette store internettet.
ahmm, tja, tjo??

Bilde

Det er rett og slett det j........te jeg har sett. ](*,)
Hva er det bilde av, et måleapparat for seismologer ??
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

Jompa skrev:
TomB skrev:
ojda skrev:Da har jeg endelig lurt ut et bilde fra dette store internettet.
ahmm, tja, tjo??

Bilde

Det er rett og slett det j........te jeg har sett. ](*,)
Hva er det bilde av, et måleapparat for seismologer ??

Nope!
Restlageret fra noen av StarWars-effektene har visst dukket opp på loppemarked rundt i kring.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av DrGreve »

Jeg trodde det var en nivelleringskikkert?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar