JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Bimma skrev:Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med referater i bloggen. Har lurt litt på om jeg rett og slett skal kopiere referatene fra den andre bloggen min over hit... :[-X:
Det er så himla mye jobb å skrive alle referatene helt på nytt..... :twisted:
Kanskje greit å sjekke om det er noen referanser til ting og tang som ikke har noe på dette forumet å gjøre før du limer inn. Og så er det alltid greit å sjekke om bildeadressene er riktige.
Forhåndsvisning er en funksjon som har redda skinnet mitt maange ganger :)

Kanskje vi skulle lage en bikerbabe-turtråd? Eller en MCrype-logg :[-X:

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Tror jeg etterhvert bare flytter dem hit, men må tilpasse dem litt. Jeg hadde en liten times jobb med referatet jeg flytta over til Trollrallytråden her før jeg postet det. Bl.a. så vil ingen smileys være med på kopieringa... :?
Men det blir litt klipping og liming ja..... og som kjent...: TING TAR TID.. :?

MC-ryper... :Laughing: Men da hadde det vært fint med flere jenter her da...
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Nei, er andre navn på smileyene på dette forumet.

Ja. SoloTwin glimrer jo med sitt fravær, og Snill Vaffel er vel travelt opptatt av å forsikre sykkel'n.

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Vi kan kanskje vente litt med en jente-tråd? Det hadde jo vært hyggelig om vi ble noen flere..?? :toothy8:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev:Nei, er andre navn på smileyene på dette forumet.

Ja. SoloTwin glimrer jo med sitt fravær, og Snill Vaffel er vel travelt opptatt av å forsikre sykkel'n.
SoloTwin er blitt invitert...
Og hun vil nok la høre fra seg etter hvert, vil jeg tro...
Fidel har jo vært innom her noen ganger allerede...
Og som kjent er det nære forbindelser mellom Fidel og SoloTwin... 8)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Tid for et nytt referat. Denne gangen et kjedelig "skriveri" uten bilder. Men legger det ut for å holde orden på rekkefølgen.



08.05.2008
Ny langtur med Voyageren. Denne gangen i retning Danmark. Turen gjennom Sverige skulle denne gangen bare bli transportetappe. Kjørte opp til Bjørkelangen og videre forbi Setskog og Rømskog. Derfra blei det "snarveien" over til Töcksfors. Fra Töcksfors kjørte jeg E18 til Årjäng og så rv 172 forbi Bengtsfors og videre ned til Uddevalla. Dette er jo en tungvin vei når man bare skal gjennom Sverige. Det enkleste er jo E6 hele veien. Men mitt alternativ er mye mer mc-vennlig og interessant. Ved Uddevalla tok jeg ut på E6 og satte kursen mot Göteborg. Der fyllte jeg bensin og kjørte E6 videre gjennom Göteborg i den verste ettermiddagsrushen. Men det gikk da det også på et vis.Så blei jeg lei av E6 og tok av mot Åsa. Fulgte riksveien til og forbi Varberg og videre til Bjärkängs Havsbad. Der leide jeg teltplass for natta. Kunne leid ei hytte, men det var for dyrt syns jeg. 375,- for hytta og 125 for teltplassen. God timepris for å slå opp teltet.
439 kilometer denne dagen.

09.05.2008
Opp klokka 0800. Allerede varmt i teltet. Sola var framme og alt så bra ut. Nå var det bare å få pakket ned alt sammen igjen og komme seg ut på veien. Så ved avreise at begge de trofaste gamle kjørestøvlene mine hadde sprekt tverrs over på undersiden av sålene. Hadde jo ikke akkurat tenkt å kjøpe nye mc-støvler underveis, så jeg bestemte meg for å se hvor lenge de holdt.
Det blei riksveien til Falkenberg, og E6 derfra mot Malmø. Denne veien har nå fått 120 km/t fartsgrense det meste av strekningen, så milene gikk fort unna. Stoppet for mat og bensin et lite stykke før Helsingborg. Så blei det E20 helt til bomstasjonen på brua over til Danmark. Det kostet 180,- SEK for mc å kjøre over. Jeg betalte med en svensk 500-lapp og fikk tilbake 355,- kroner. Så enten var prislista feil, eller så fikk jeg igjen feil veksel. Uansett greit å betale så lite som mulig.
Over i Danmark var planen å kjøre rundt København og så inn på rv 152 som går langs fjorden helt opp til Helsingør. Det viste seg å være vanskelig å finne rv 152, så starten på Danmarksbesøket blei litt stressa. De skilter, om mulig, enda dårligere enn Norge. Men etter noen raske mil på motorveien fant jeg da tilslutt rv 152. Foreløpig virket det som om man kjører gjennom et sammenhengende boligstrøk med små handlesteder innimellom. Flust med 60-soner var det også. Og veiene var ikke bedre asfaltert enn i Norge. Så Sverige leder fortsatt i min bok.
Fra København gikk altså ferden oppover langs kysten til Helsingør. Der fikk jeg tatt ut noen danske penger også. Fra Helsingør fulgte jeg rv 237 til Hornbæk og videre til Gilleleje. Det var varmt og full sommer. Folk badet og solte seg på strendene langs hele veien. Ved Tisvildeleie kjørte jeg nedover rv 267 til Helsinge og rv 205 ned til Frederiksverk. Så blei det rv 211 ned til Frederiksund. Her var det meningen å kjøre rv 53 nedover mot Holbæk. Men der var det dønn stillestående kø, så jeg fortsatte på rv 211 til Stenløse og rv 6 ned til Roskilde. Så fulgte jeg rv 21 mot Nykøping S. Jeg tok av nedover 225 ved Vig, og fulgte den til jeg slo leir på Sanddobberne Camping ved Nekselø Bugt.
Og hva skal man si? Danmark var ikke min greie. Det var, som før nevnt, som å kjøre gjennom et sammenhengende boligstrøk med 60-soner hele veien. Det er pene hus og fine små steder hele veien. Og det er mange plasser der man kan stoppe og raste eller gå ned på nærmeste strand osv. Og danskene er selvfølgelig koselige. Motorveiene var raske, men enten hadde de jordvoller på begge sider, eller så var det gule åkre med vindmøller å se. Jeg likte heller ikke at det var tett trafikk alle steder. Pinsen må vel ta skylden for det kanskje. Så fire ulykker denne dagen. Mitt inntrykk var at danskene kjører mer agressivt og ego enn f.eks. svenskene.
516 kilometer denne dagen.

10.05.2008
Opp klokka 0900. Været var fortsatt fint. Pakket sammen og gjorde opp for teltplassen. 80,- danske for plassen med tilgang til alt av fasiliteter er det vel ingenting å si på syns jeg. At de solgte øl til 4 kroner flaska var også et pluss.
Så bar det ut på rv 225 igjen. Jeg hadde bestemt meg for å sette kursen over mot Sverige igjen. Lengselen etter kupert terreng og skikkelig skog hadde blitt for stor. Fulgte rv 225 ned til Jyderup og tok rv 23 derfra mot Roskilde. Den går sammen med rv 21 et lite stykke før Roskilde. Rett før København kan man ta over på E20. Jeg tok av fra E20 inn til Tårnby for å spise og fylle bensin. Det gjaldt å få brukt opp mest mulig av de danske pengene før jeg kjørte over til Sverige igjen.
Så var det ut på E20 og brua over til Sverige og Malmø. Farvel til Danmark for denne gangen. Kommer gjerne igjen, men da for å bade og feste. Og med båt eller fly.
Over i Sverige blei det å følge E20 rundt Malmø, og så E22 opp forbi Lund og videre til Gårdstånga. Der tok jeg oppover rv 113 forbi Esløv og opp til Rönneholm. Så blei det rv 13 som jeg fulgte opp til Klippan. Derfra blei det først rv 21 til denne traff E4, og så rv 112 det siste stykket fram til E6/E20 nedenfor Ängelholm. Fulgte E6/E20 opp til Varberg.
Ved Varberg fyllte jeg bensin og kjørte ut på rv 41 i retning Borås. Deilig med svensk trafikkultur og skikkelig kuppert terreng med ordentlig skog. Fra Borås kjørte jeg rv 180 til Alingsås og videre til Vikaryd. Derfra blei det rv 190 til den traff rv 42 ved Sollebrunn. Så blei det rv 42 til Trollhättan. Fra Trollhättan fulgte jeg rv 45 opp til Mellerud. Der tok jeg rv 166 opp til Bäckefors, og rv 172 videre forbi Bengtsfors og opp til Årjäng. Så blei det transportetappe på E18 til Momarken og rv 22 til Fetsund. Så straka vegen hjem til Lørenskog. Så blei det en maratonetappe på denne turen også.
834 kilometer denne dagen.
Totalt blei turen på 1789 kilometer fordelt på 3 dager. Det blei dessverre ingen bilder på turen. Men det får jeg ta igjen en annen tur.

Men noen kart blir det:

Dag 1:

Bilde


Dag 2:

Bilde


Dag 3:

Bilde


Totaloversikt:

Bilde
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Pollti

Legg inn av Pollti »

Du vet hva jeg venter på ?

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Nok et flott referat...! :) Men ingen bilder....?? :shock:

Nå må du skjerpe deg Jalmar..!! :twisted: Så vidt jeg kjenner til så har du MINST to fotoapparater.... :?

Venter i spenning på bilder av deg og Gamle på glattisen..!! :happy1:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Det blei ingen bilder på dansketuren. Det verste var at jeg faktisk hadde med meg begge kameraene også. :lol:

Skulle mer enn gjerne lagt ut glattkjøringsbilder, men fortsatt venter jeg altså på fordekket mitt. Det tar utrolig lang tid for leverandøren å pigge dette dekket skjønner jeg. Mc-pusher'n min er også frustrert. Det er visst fler som venter på dekk fra samme dekkleverandør. :roll:

Nuvel. Jeg bruker tiden på ferdigstillelse av koffertsystemet jeg skal ha på Gamle i vinter, og jeg driver med jobbsøking. Spennende begge deler. :D
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Legg inn av Desmo »

Hva slags jobb er det du er på jakt etter Jalmar?
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Jalmar skrev:Det blei ingen bilder på dansketuren. Det verste var at jeg faktisk hadde med meg begge kameraene også. :lol:
Jeg synes du er en modig mann som tør å skrive at begge kameraene var med på turen...! :shock:

Og denne turen var til og med før du begynte å medbringe egen personlig fotograf..... :Laughing: Skjerpings...!! :director:

Nå forventer jeg en haug med bilder i neste referat.... :wink:
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jalmar ser etter jobb som renteist.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Pollti skrev:Jalmar ser etter jobb som renteist.
:shock:

Brukeravatar
Jalmar
Innlegg: 1979
Registrert: 31 okt 2008, 10:56
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Jeg har lyst til å bli parkeringsvakt, men vet ikke om jeg er kvalifisert. :roll:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave



c")

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Nei, det kreves kompetanse som vilje til å overse tidsfrister, pedanteri og splisefikkeri. Og der tror jeg du sliter :P

Svar