Japansk kvalitet er best

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av DrGreve »

simpson skrev:De samme som vil ha kvalitet og så støysvake biler at de knapt høres kjøper en Ducati hvor plasfølelsen er meget tilstede. Det er noen år siden sykler besto av bare metall?
Og samfunnet har utviklet seg slik at man er på det sykeste og trenger lykkepiller når naboen har
Hmmm.....sykkel uten plast i dag er ikke lett nei. Men kan jo kjøpe en Monster da.
Om naboen må ha lykkepille hvis jeg kjøper ny bil er det ikke mitt problem.
Så vidt jeg vet er lån og rente lik på japse vs europeisk bil, forsikring og hvertfall bompenger eller hva?
Så mener du at Subaru har bedre fremkomlighet enn europeiske biler?

PS, jeg har heller ikke lån på sykkel eller biler, men kjører europeisk for det :vs
Nei, jeg sa ikke at fremkommeligheten til Subaru er bedre i forhold til andre biler. Det jeg skrev var at "jeg velger Subaru på grunn av driftsikkerhet og fremkommelighet". Brukte Subaruer er billige, lite feil med og ett 4weelsystem som er ukomplisert og funker. Jeg bruker sjeldent bil og når jeg bruker den er det som regel snø på bakken. Og jeg bor slik til at siste stigning til boligfeltet er på rundt 10%. Som arbeidsbil (drosje, firmabil, etc.) hadde ikke Subaru vært førstevalget.
Og for å få denne tråden på sporet, så mener jeg fremdeles at japanske biler er mest driftsikre, men ikke akkurat de mest spennende og det samme med japanske sykler :lol
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:Du skal ikke tro alt du leser :vs

Tyyyyyypisk... :knegg
:thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av ojda »

Nå har vel GS'ens mangetallighet mest vært pga av at den ikke
har hatt noen reelle konkurenter før i de seneste år.
Nok av krefter, nesten. :sk? lastbarhet og terrengvillighet
har det ikke akurat vært for mye av på markedet.
Jeg synes BMW har fortjent markedsandelene de har hatt med GS'n,
det er bare synd med de lytene som har fulgt med på lasset.
Det er en ny æra, og flere har hoppet på karusellen.
Det kommer det bare positive ting utav.
Om BMW ikke ordner opp i feilene sine vil bare flere og flere
gå til konkurentene å handle, det finnes alternativer derute
som gjør jobben fullgodt, tydligvis så godt at BMW fikk veldig
hastverk med å lansere den nye modellen. Helt ærlig! Jeg håper den holder :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev: Og for å få denne tråden på sporet, så mener jeg fremdeles at japanske biler er mest driftsikre, men ikke akkurat de mest spennende og det samme med japanske sykler :lol
Det tror jeg de aller fleste er enige i , men noen velger likevel å ta den bitte lille sjansen på driftsikkerheten ;-)
Nå har ikke jeg hverken bilene eller syklene mine i mer enn maks 3 år så jeg har aldri merket dette som et problem. ( men jeg har gjeld.....oh yea , men langt fra pipen og synes livet er herlig :P :p )
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Bringisen »

ojda skrev:Nå har vel GS'ens mangetallighet mest vært pga av at den ikke
har hatt noen reelle konkurenter før i de seneste år.
Nok av krefter, nesten. :sk? lastbarhet og terrengvillighet
har det ikke akurat vært for mye av på markedet.
Jeg synes BMW har fortjent markedsandelene de har hatt med GS'n,
det er bare synd med de lytene som har fulgt med på lasset.
Det er en ny æra, og flere har hoppet på karusellen.
Det kommer det bare positive ting utav.
Om BMW ikke ordner opp i feilene sine vil bare flere og flere
gå til konkurentene å handle, det finnes alternativer derute
som gjør jobben fullgodt, tydligvis så godt at BMW fikk veldig
hastverk med å lansere den nye modellen. Helt ærlig! Jeg håper den holder :thumleft
Vi er i ferd med å spore fullstendig av , jaja.
Selvfølgelig er jeg bare delvis enig i det du skriver siden jeg har eid to GSer :P :p
Men det er helt klart at flere andre produsenter endelig har fått øynene opp for dette ypperlige motorsykkel segmentet , bare synd de fleste har slengt seg på alt for sent , forspranget frem til GS er desverre for langt ;-) Lytene du snakker om har vært for få og for svake til at de har overvunnet genialiteten til GSene. De aller fleste GS kundene vil forbli GS eiere selv om konkurransen fra andre dukker opp , det gjør fremtidige GSer enda bedre. Se bare på den nyeste GS , fantastisk , selv om de etter din mening måtte forhaste seg. Og den vil nok holde i massevis for eierne sine og konkurrentene vil nyte godt av fremskrittene som blir testet ut slik at de atter en gang kan komme etter med teknikken :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av simpson »

ZZR-Erling skrev:
ArcticTiger skrev:Hvor lages egentlig Japanske sykkler hen i dag :-k Frekksempel Honda: Disse GoldWingene og VTXene er jo Amrikanske, CB500 lagde de i Italia, SLR 650 er Spanske. Så kan man da si de er Japanske?
Delvis..jeg antar at design, testing og prototype lages i Japan, så når de er kommet så langt, kan de masseproduseres, feks i USA der de selges flest av, (GW). Så den er for meg 70% japansk, og 30% amerikansk, men jeg sier den er japansk. Og det er viktigst hvem som har designet, tenkt ut konstruksjonen og hatt testene.
Nå har Goldwing vært utviklet, laget og solgt fra USA fra 1979 til 2009.
Når de la ned fabrikken i statene etter 30 år ble produksjon flyttet til Japan og blir fortsatt produsert der.

Godtvoksen

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Godtvoksen »

Carpa skrev:
Godtvoksen skrev:
Carpa skrev:
simpson skrev:
jonnykr skrev:
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt? :D
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.

Jeg er så enig med Simpson.
Sett deg inn i en 10 år gammel japse og en 10 år gammel mercedes, da vil du virkelig merke kva kvalitet har å si. Og komforen i en mercedes kan bare bli slått av amerikanske biler.
Ja, før mercedesen detter sammen i en rusthaug... :knegg
Det var en periode Mercede slet med det ja men de hadde en utvidet garanti og det gikk veldig greit å få dette fikset.
Nå har jeg en 2007 mod som det ikke finnes en rustflekk på :prf
Nye biler er bra det... :thumleft

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av MrPitlane »

Kommerr litt seint på banen, men hva er egentlig en japansk motorsykkel? :scratch eller en europeisk? :scratch

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av JohnnyTh »

superduper skrev:Mulig det bare er jeg som er teit, men har aldri forstått dette med støy, kjørekomfort etc..... :lol

Skjønner overhodet ikke hvordan folk kan betale mer penger for en Mercedes/Audi/Bmw fremfor en Toyota. Du kommer frem like fort... Du har et tak over hodet... Du har varmeapparat... Hva annet er nødvendig??? I mine øyne er hvertfall driftsikkerhet et MYE MER positivt enn å ha en bil som "ikke føles ut som plastikk"...... :lol
Jeg tror ikke du er tit. Men det er litt å tro du kjører lite. Skalman bare kjøre lokalt er det ikke så farlig med hva man kjører, men blir det litt lengde på turene så merker man god forskjell på hvor sliten man blir. At man kommer like fort frem stemmer da virkelig ikke. Holder gjerne marsjfart på 160-180 på A6'en min. Men har kjørt endel biler der det fort blir trettende. Varmeaparat har gjerne alle, men når problemet er motsatt så er det ikke alle biler som har ac :)
Sist vinter var biln en tur på oppretterverksted og da fikk jeg en 2012 Avensis, jeg ble helt trist inni meg av å kjøre den. Plastikkfølelse og så sykt mye støy. Merket jeg var mye mer sliten etter en dag i bilen.
Audien min er kjørt 350 000km nå og selv om det har vært noen (dyre)reprasjoner så synes jeg ikke det har vært så ille.
Når jeg skal handle bil så er det nok styrt mye av brukervenlighet og comfort. Når det skal kjøpes sykkel så er det mest etter hjertet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Duville »

Carpa skrev:
Godtvoksen skrev:
Carpa skrev:
simpson skrev:
jonnykr skrev:
simpson skrev:Selv om japsebiler bare går og går.... så er kvalitetsføelsen helt bedriten.
Det er skikkelig blikkboks. Plastikk og dårlig støydemping innvendig, litt sånn tupperwareføelse i alt du tar i.
Kjørte en helt ny Avensis med "alt" utsyr på piggdekk og det var så mye dekkstøy at jeg ble skikkelg skuffet.
Trodde de hadde kommet lengere i 2013.
STOR forskjell på Mercedes, Bmw osv kontra japse på dette feltet. Sett deg inn i en tysker og lukk døra og du skjønner med en gang at det er to forskjellige verdener.
Men mange bryr seg ikke og forsetter å kjøpe japansk siden de er billige og pålitlige.
Men jeg skal ALDRI kjøre japse, hverken på to eller fire hjul.
Men det blir vel som med MC, smak og behag og ulike bruksområder. Og når ble billige og pålitelige noe negativt? :D
Greit at billig og pålitelig ikke er negativt, men det er derimot plastikkføelsen, dårlig støydemping, simpel og billig interiør osv.
Men som jeg sier at noen ikke bryr seg om dette og kun ser på pris/driftsikkerhet mens andre verdsetter andre kvaliteter mere.
For meg er det mye viktigere å være fornøyd med komforten, støynivå, kvalitet og materialer på interiør enn å kjøpe japse kun for at det er billig.

Jeg er så enig med Simpson.
Sett deg inn i en 10 år gammel japse og en 10 år gammel mercedes, da vil du virkelig merke kva kvalitet har å si. Og komforen i en mercedes kan bare bli slått av amerikanske biler.
Ja, før mercedesen detter sammen i en rusthaug... :knegg
Det var en periode Mercede slet med det ja men de hadde en utvidet garanti og det gikk veldig greit å få dette fikset.
Nå har jeg en 2007 mod som det ikke finnes en rustflekk på :prf
Kjempegaranti
Fikk tilbud om at de kunne ta alt for den nette sum av kr 105 000 men de kunne ikke garantere prisen, nei. Ferdig lakkert....
Lyngdal Karosseri og Auto hvor jeg hadde handlet biler og ellers hadde brukt en del - inntil dette gode tilbudet da....

Online
mekkern
Innlegg: 7658
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av mekkern »

JohnnyTh skrev:Holder gjerne marsjfart på 160-180 på A6'en min
jeg er vanligvis ikke veldig plaget med denne snitthastigheten her til lands... :scratch
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Carpa »

Duville skrev:
Carpa skrev:
Godtvoksen skrev:
Ja, før mercedesen detter sammen i en rusthaug... :knegg
Det var en periode Mercede slet med det ja men de hadde en utvidet garanti og det gikk veldig greit å få dette fikset.
Nå har jeg en 2007 mod som det ikke finnes en rustflekk på :prf
Kjempegaranti
Fikk tilbud om at de kunne ta alt for den nette sum av kr 105 000 men de kunne ikke garantere prisen, nei. Ferdig lakkert....
Lyngdal Karosseri og Auto hvor jeg hadde handlet biler og ellers hadde brukt en del - inntil dette gode tilbudet da....
Jeg har hatt to av mine inne for omlakkering uten at det har kostet meg verken energi eller penger men jeg tok det direkte via mercedes verksted.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av Busa Trond »

Når vi snakker bil her så ser jeg av prislista i automotor og sport at hvis vi tar en klassisk familie bil med ca 170 diesel hester. Så starter "alle" bilene i A4 klassen på rundt 400 000,- pluss minus noen få tusen.

Men dem tyske har sikkert noe mer og dyrere tilleggsutstyr en dem andre. Kan nok nesten doble prisen på en Bmw hvis man ønsker og har fantasi :-)å .

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av JohnnyTh »

mekkern skrev:
JohnnyTh skrev:Holder gjerne marsjfart på 160-180 på A6'en min
jeg er vanligvis ikke veldig plaget med denne snitthastigheten her til lands... :scratch

kjører du bare i Norge?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Japansk kvalitet er best

Legg inn av JohnnyTh »

Carpa skrev:
Duville skrev:
Carpa skrev:
Godtvoksen skrev:
Ja, før mercedesen detter sammen i en rusthaug... :knegg
Det var en periode Mercede slet med det ja men de hadde en utvidet garanti og det gikk veldig greit å få dette fikset.
Nå har jeg en 2007 mod som det ikke finnes en rustflekk på :prf
Kjempegaranti
Fikk tilbud om at de kunne ta alt for den nette sum av kr 105 000 men de kunne ikke garantere prisen, nei. Ferdig lakkert....
Lyngdal Karosseri og Auto hvor jeg hadde handlet biler og ellers hadde brukt en del - inntil dette gode tilbudet da....
Jeg har hatt to av mine inne for omlakkering uten at det har kostet meg verken energi eller penger men jeg tok det direkte via mercedes verksted.
Ganske lang periode Mersedes har hatt rustproblemer. Husker når jeg hadde karrosoriverksted på tidlig nittitall og når det kom en kunde med mersedes så var det ikke med glede vi tok imot. på åttitalls mersedeser rustet gulvet i filler. Og min far har en 2001 modell og den har vært inne til lakkering flere ganger pga rust. han fikk beskjed sist om at nå ble det ikke tatt mer på garantien.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar