Kåpeglass og støy...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av Andreas »

JohnnyTh skrev:Stilig det ADV merket ditt. JEg har lyst på noe lignende men aner ikke hvordan jeg skal få det laget.
Nærmeste bilreklame firma fikser vell det du skulle ønske av merker?

Ellers noen som har erfaring i å kappe, varme og forme til vindskjerm selv? Evt egnet materiale til å lage av? Kunne tenkt meg å fått i noe plast med toning, sånn som det Bringisien viser over her. Hva er de laget av tru? Plexi, lexan?

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:Stilig det ADV merket ditt. JEg har lyst på noe lignende men aner ikke hvordan jeg skal få det laget.


Jeg kjøpte det her

http://advrider.com/forums/showthread.p ... t=stickers" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjapp og grei levering :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av Bringisen »

Andreas skrev:


Ellers noen som har erfaring i å kappe, varme og forme til vindskjerm selv? Evt egnet materiale til å lage av? Kunne tenkt meg å fått i noe plast med toning, sånn som det Bringisien viser over her. Hva er de laget av tru? Plexi, lexan?

Jeg kjøpte skjermen min her , kanskje du finner info der eller spørre hvordan de lager slike.

http://www.britanniacomposites.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

KawaKjetil

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av KawaKjetil »

Bringisen skrev:Bilde

Denne fungerer for meg , justerer den etter behov. Helt ned = helt turbulensfri , Helt oppe = i le for vind og regn men litt turbulens.
Kommer fra Canada , et firma som heter Britannia Composite og de leverer til flere sykler. Fin finnish og god kvalitet.
Tøff den der Bringisen :-) Har de til GSA også?
Mangler forresten en feielist til den døren der... :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av JohnnyTh »

Hadde glemt at de hadde de merkene og. jeg har jo kjøpt et gult adv merke... men det er litt tamt.
Har en plan hvis jeg skal tilbake til Florida. kjenner en motivlakkerer der, så skal ta med et panel og få det grim reaper på GTR :)

Men nå sporer det helt av. Merket skal ikke stå på kåpeglasset for da blir det sikkert mer støy- :-)å Se der, der kom vi back on track
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38048
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kåpeglass og støy...

Legg inn av AJ »

Da jeg kjøpte Stelvio'en i sept. 2012 opplyste selgeren at vindskjermen hadde fått noen riper helt øverst under transporten fra Italia.
Han sørget for at jeg fikk en ny og at jeg fikk beholde den som opprinnelig satt på sykkelen.
I dag fant jeg fram denne og kuttet lengden på den med bortimot 4 cm.
Skjermen ble, subjektivt sett, faktisk seende bedre ut på sykkelen og en testrunde ga positive resultater: langt mindre vindstøy og null turbulens!
Tar en ny runde i morra og ser om dette funnet holder seg.
Er for øvrig rom for å kutte skjermen enda noen centimetre.

Jeg har alltid hatt tro på heller lavere enn høyere skjerm på såkalte adv.sykler. Foreløpig resultat tyder på at jeg kan ha lykkes med å forbedre Stevio'en når det gjelder dette.
Er antakelig unødvendig å nevne at den justerbare skjermen forblir stående i laveste stilling...

Det er ikke alltid lengden som teller... :P :p
Lavere skjerm gir også i det aller fleste tilfellene, etter min mening, syklene et bedre utseende. "Låvedør"-vindskjermer er sjelden noe vakkert syn...

Kommer tilbake til saken og legger opp bilder i morgen ettermiddag.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar