MCsidens PMS-treff 13-15 jan. 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av SheDevil »

OleB skrev:Prøver selvfølgelig å få til en tur på slikt PMS-treff :prf
Ser ut som jeg får en laaaaaang PMS-periode også......lappen borte for, i verste fall, ett år. Skikkelig deprimerende :sorry kunne trengt en helg med forum-venner ja ;e
Ohhhh......

DET hørtes ikke bra ut OleB.....

Usikker på om du vil dele med oss, men uansett, det å være uten førerkort er kjipe greier.....

:sorry
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av evike »

OleB skrev:Prøver selvfølgelig å få til en tur på slikt PMS-treff :prf
Ser ut som jeg får en laaaaaang PMS-periode også......lappen borte for, i verste fall, ett år. Skikkelig deprimerende :sorry kunne trengt en helg med forum-venner ja ;e
Uff da. Helt uventet var det kanskje ikke, men fryktelig synd at Worst Case Scenario skulle brukes i ditt tilfelle. Føler veldig med deg!!! :m
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Banditmannen »

OleB skrev:Prøver selvfølgelig å få til en tur på slikt PMS-treff :prf
Ser ut som jeg får en laaaaaang PMS-periode også......lappen borte for, i verste fall, ett år. Skikkelig deprimerende :sorry kunne trengt en helg med forum-venner ja ;e
Auda! Noe du har lyst å snakke om?
Uansett, føler med deg! :sorry

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av jhn »

evike skrev:
Uff da. Helt uventet var det kanskje ikke..
Hva mener hun med dette tru? :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av AJ »

Triste greier, OleB... :thumleft
Selv om ser mørkt ut akkurat nå med det tidsperspektivet du nevnte i posten din... :sorry
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av OleB »

AJ skrev:Triste greier, OleB... :thumleft
Selv om ser mørkt ut akkurat nå med det tidsperspektivet du nevnte i posten din... :sorry
Ikke noe hemlig detta - gikk på en smell på sensommern og svimte av - fire ganger i løpet av en ettermiddag. Definitivt i overkant kan man vel si....
Legevakt/akuttmottak osv følger jo av det.....en overivrig(synes jeg) dame på sykehuset sendte en melding om dette til et eller annet offentlig "vesen", og da inndrar de kjøreløyve som rutine ser det ut til. ](*,)
Håper det skal la seg gjøre å få dette i orden på kortere tid enn ett år som offentligheten antyder, men skal vel ikke ta noe for gitt tror jeg :scratch
Mye som blir skrekkelig tungvint, men tanken på miste hele mc-sesongen til året skremmer verst akkurat nå......kommer sikkert til å trenge myyye trøst ;e

Sørg nå for at detta treffet ligger i nærheten av offentlig transport da.... *mas
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Gammelgutt

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Gammelgutt »

Får håpe at det ikke tar så lang tid.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av ArcticTiger »

@OleB: Dette var litt usschjt da, har du diskutert det med legen din? Han kan vel hjelpe deg å søke om å få det tilbake når du er "fit" igjen?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

OleB skrev:
Sørg nå for at detta treffet ligger i nærheten av offentlig transport da.... *mas

Om det skulle være vanskelig med offentlig transport, så er det sikkert fullt mulig å alliere seg med noen andre som skal. Regner med at de fleste kommer i bil, og da er det jo litt lettere enn hvis de hadde kjørt motorsykkel. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av evike »

I egenskap av at jeg faktisk skriver disse fordømte brevene på jobb, så kan jeg dessverre ikke trøste noen.

Det er et års karantenetid på disse sakene og den er ikke til å rokke. Er man troendes til å få anfall av epileptisk karakter eller besvime under kjøring, så finnes det ikke noe brev fra fastlege, spesialister, overleger eller andre som kan omgjøre disse bestemmelsene.

Selv om jeg er aldri så glad i OleB så har jeg hatt en sterk mistanke om at dette ville skje... og dessverre så gjorde det altså det.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Men, tilbake til dato.
Når passer det for dere?

Jo før vi klarer å sette av hvilken helg det blir, desto greiere blir det å planlegge.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

evike skrev:I egenskap av at jeg faktisk skriver disse fordømte brevene på jobb, så kan jeg dessverre ikke trøste noen.

Det er et års karantenetid på disse sakene og den er ikke til å rokke. Er man troendes til å få anfall av epileptisk karakter eller besvime under kjøring, så finnes det ikke noe brev fra fastlege, spesialister, overleger eller andre som kan omgjøre disse bestemmelsene.

Selv om jeg er aldri så glad i OleB så har jeg hatt en sterk mistanke om at dette ville skje... og dessverre så gjorde det altså det.

En finner lovhjemmel for dette i kapittel fire i ”Regler og veiledning for utfylling av helseattest for førerkort m.v.” utgitt av Helsedirektoratet

Det viktigste må være helsa til OleB, og tross alt være glad for at han nå ikke risikerer å svime av når han er ute å kjører bil eller MC. Jeg ønsker deg god bedring, og håper du ikke mister bevisstheten flere ganger.
Sist redigert av Godtvoksen den 12 okt 2011, 09:01, redigert 2 ganger totalt.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Svein2 »

Leit å høre OleB, man vet liksom ikke hvor avhengig man er av førerkortet
før man mister det, både til nødvendige ærender med bil og moro/nyttekjøring med MC. :(
Du får trøste deg så godt du kan med oss på forumet og pølse i vaffel. :P :p
Takk for sist forresten.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Dexter »

Pr. nå er hele min januar blank. Av erfaring vet jeg at den fort fylles av diverse. Skulle jeg velge, så ville jeg fått litt avstand fra juleribba og sagt at siste helg i januar er PMS-treff tid. (lett å bruke hvert år dersom det ønskes videreført). Da blir det altså 27.-29. januar i mitt forslag. Helgarderer meg dog for at det kan komme bæsj som treffer vifta :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Veldig bra Dexter. Men siste helgen i Januar kan ikke jeg, da min søster har bursdag den helgen. Akkurat det i seg selv er ikke problemet, problemet er at det også er hun som skal sitte barnevakt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar