Bruker du refleksvest når du kjører?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Geir »

mekkern skrev:Det ultimate må da være påbud om at alle kjøretøy lakkes i denne farge...enda mer "effekt" og hvis det kan hindre 1 ulykke må det da vel være værdt det????eller?? hæ??? kan jo redde noen??? da kan det vel ikke stå på penger til lakk? hæ??hæ???siden noen kjøretøy bare gjør 40kmh spærrer vi alle på det-det vil jo redde liv-er ikke et liv værdt dette da???hæ-HÆÆÆÆ????

å daue mens du bedriver sport er visst akseptert da..

Jeg spyr snart på "sikkerhetens" alter..Vi overlever ikke uansett-Vi er født for å daue.
:=D> Er ikke en dritt som skal overlates til individet lengre - alt skal sikres & dobbelsikres med mer eller mindre tekniske sikkerhetsgrep. Resultatet blir at folk ikke tenker selv lengre men forventer at "ettellerannet" skal være på plass eller gjort av øvrigheten for å sikre dem. Det er bare te' pakke seg inn i bobleplast og kjøpe esel & kjerre.... ](*,)
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av SuperMorten »

En gammel kollega av meg sa en gang at man har ikke full kontroll med mindre man har begge bena plantet i bakken. I det øyeblikket man forflytter seg på en annen måte enn å gå, har man mistet "full kontroll.." Han hadde nok rett, men hva f... jeg vil heller dø av litt moro, en å kjede meg i 100 år..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av jhn »

Å daue mens du bedriver sport er nok akseptert fordi det ikke er andres adferd som avgjør om du dauer eller ikke, men egen helse, eller ferdigheter i den aktuelle idrett. Hvis det hadde daua et par hundre idrettsutøvere i året pga andres uvørenhet, så hadde det nok blitt innført mye kraftigere mottiltak enn en refleksvest.
Bortsett fra de tilfellene der det e statens uvørenhet som e årsaken, selvfølgelig. :mk

Geir sa:
"Resultatet blir at folk ikke tenker selv lengre men forventer at "ettellerannet" skal være på plass eller gjort av øvrigheten for å sikre dem"
Æ trur det like ofte e motsatt rekkefølge, som en følge av at for mange slutter å tenke, kommer øvrigheta med ettellerannet pålegg.

:-k Det her blir jo bare værre og værre, først slutter noen å tenke, så kommer det ettellerannet pålegg, så slutter resten resten av oss å tenke.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av SuperMorten »

Det blir kanskje litt på siden dette, men da jeg var ung, sånn på slutten av 80 tallet, kjørte jeg en gammel boble. 1964 mod med 36 hk. Bilbelte fantes ikke. Ikke stereo heller, så jeg hadde en diger kassettspiller som fylte hele baksetet.. Veiene jeg kjørte var stort sett bygdeveier, 50/50 grus eller asfalt, men smale, uten gul stripe. Fartsgrensen var 80, men det gjorde ikke noe. Klarte bare 80 i nedoverbakke, medvind, sola i ryggen og hjemlengsel.. Men de gangene jeg klarte 80 var det en følelse av null kontroll. Det var like før jeg ba om tillatelse til take off (kunne liksom høre shuttelcommander si "we have a lift off") :prop: Men det var altså lovlig. Og en ting er sikkert, man sovnet ikke bak rattet der. Det var adrenalin langt oppover ørene og full konsentrasjon. Og det var lovlig. I dag har samme vei gul midtstripe, er bred og fin. Bilene har blitt bedre (for det er biler de tenker på når de setter grenser, ikke MC), og fartsgrensen er fortsatt 80. Det går så sakte, og er så kjedelig at man sovner bak rattet, og dermed har vi like mange ulykker som før...

Forstå det den som vil.. Mennesket er en rar skapning.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Geir »

jhn skrev:[klippe...]
Geir sa:
"Resultatet blir at folk ikke tenker selv lengre men forventer at "ettellerannet" skal være på plass eller gjort av øvrigheten for å sikre dem"
Æ trur det like ofte e motsatt rekkefølge, som en følge av at for mange slutter å tenke, kommer øvrigheta med ettellerannet pålegg.

:-k Det her blir jo bare værre og værre, først slutter noen å tenke, så kommer det ettellerannet pålegg, så slutter resten resten av oss å tenke.
He, he... Klassik "høna eller egget"... :knegg Uansett; hvis noen slutter å tenke må oppgaven være å få dem det gjelder til å ta opp igjen den særdeles viktige aktiviteten - ikke spy elendigheten ut over oss andre som faktisk tenker. :bl3

Og nei; jeg bruker ikke refleksvest bortsett fra når jeg er ledsager for guttungen - da er det påbudt...
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av mekkern »

Geir skrev:Er ikke en dritt som skal overlates til individet lengre - alt skal sikres & dobbelsikres med mer eller mindre tekniske sikkerhetsgrep. Resultatet blir at folk ikke tenker selv lengre men forventer at "ettellerannet" skal være på plass eller gjort av øvrigheten for å sikre dem
innbyggerne har blitt "institusjonerte"..det begynner i barnehagen med spesialsand og fallfrie klatrestativ-rett fra kolikk til pedagogikk-sfo-skole-organiserte fritidsaktiviteter og plutslig står de der og tror at bomullsoppveksten kan vidreføres til trafikken og klatring i fjell(ref at de ville ha sikring av fjellheimen)eller rave rundt rusede og kledde som horer eller russ og kline med folk og så ikke forstå at det kan misoppfattes, spesiellt i andre land?
"noen" skulle stoppet det eller "staten"skulle forbydd/stanset/forhindret/sikret..
inndoktrineringen begynte allerede på tidlig 70 tallet så mange i dag bruker ikke huet til annet enn en naturlig avslutning på kroppen. :evil :-)å
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av mekkern »

SuperMorten skrev: fartsgrensen er fortsatt 80.
Nei nå er den nedsatt til 70 eller 60 pga veistandard.. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av SuperMorten »

mekkern skrev:
SuperMorten skrev: fartsgrensen er fortsatt 80.
Nei nå er den nedsatt til 70 eller 60 pga veistandard.. :knegg
Nettopp... :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Crinos »

Møtte en kar i går. Med fluoriserende gul hjelm, og sjokk orange jakke. Han lyste opp laaaaaaaaang vei.. den kombinasjonen der var virkelig effektiv... Men ekstremt lite fasjonabelt. Hehe.

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Svein2 »

Crinos skrev:Møtte en kar i går. Med fluoriserende gul hjelm, og sjokk orange jakke. Han lyste opp laaaaaaaaang vei.. den kombinasjonen der var virkelig effektiv... Men ekstremt lite fasjonabelt. Hehe.

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2
Tja, refleksvest bruker jeg ikke, men føler at jeg har gjort noe for å være synlig,
syns forsåvidt det er viktigere enn å være fasjonabel. :erte ;-)
Meg sjøl med min CBF1000F.jpg
Bakfra.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3458
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av JohnnyTh »

Svein2 skrev:
Crinos skrev:Møtte en kar i går. Med fluoriserende gul hjelm, og sjokk orange jakke. Han lyste opp laaaaaaaaang vei.. den kombinasjonen der var virkelig effektiv... Men ekstremt lite fasjonabelt. Hehe.

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk 2
Tja, refleksvest bruker jeg ikke, men føler at jeg har gjort noe for å være synlig,
syns forsåvidt det er viktigere enn å være fasjonabel. :erte ;-)
Meg sjøl med min CBF1000F.jpg
Bakfra.jpg
Jeg synes jakka er kjempetøff
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Pollti »

Fin bikkje Svein 2. Ikke sikkert den så deg, men den hørte deg nok :P :p

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Tysnes »

mekkern skrev:
Geir skrev:Er ikke en dritt som skal overlates til individet lengre - alt skal sikres & dobbelsikres med mer eller mindre tekniske sikkerhetsgrep. Resultatet blir at folk ikke tenker selv lengre men forventer at "ettellerannet" skal være på plass eller gjort av øvrigheten for å sikre dem
innbyggerne har blitt "institusjonerte"..det begynner i barnehagen med spesialsand og fallfrie klatrestativ-rett fra kolikk til pedagogikk-sfo-skole-organiserte fritidsaktiviteter og plutslig står de der og tror at bomullsoppveksten kan vidreføres til trafikken og klatring i fjell(ref at de ville ha sikring av fjellheimen)eller rave rundt rusede og kledde som horer eller russ og kline med folk og så ikke forstå at det kan misoppfattes, spesiellt i andre land?
"noen" skulle stoppet det eller "staten"skulle forbydd/stanset/forhindret/sikret..
inndoktrineringen begynte allerede på tidlig 70 tallet så mange i dag bruker ikke huet til annet enn en naturlig avslutning på kroppen. :evil :-)å
Godt sagt. :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Intruder »

Pollti skrev:Fin bikkje Svein 2. Ikke sikkert den så deg, men den hørte deg nok :P :p

Svein 2s bikkje traff jo meg for ei tid sia,og siden har den ligget slik ved grinda og ventet på at den snille rare mannen fra Brumunddal
skulle komme igjen.. :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Bruker du refleksvest når du kjører?

Legg inn av Svein2 »

Intruder skrev:
Pollti skrev:Fin bikkje Svein 2. Ikke sikkert den så deg, men den hørte deg nok :P :p

Svein 2s bikkje traff jo meg for ei tid sia,og siden har den ligget slik ved grinda og ventet på at den snille rare mannen fra Brumunddal
skulle komme igjen.. :lol
Det er bare å komme att å hilse på, hyggelig det. Men ligge stille å vente er nok en stor overdrivelse for ham,
antagelig ikke helt ulik deg da du var yngre Intruder. :knegg

Svar