Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Da tar ikke min K1300S i ett dragrace!

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

ZZR-Erling skrev:Da tar ikke min K1300S i ett dragrace!
Er ikke litt interesert i dragrace en gang ;)

Skal ver mye svinger for de skal bli kjekt.

Alle kan kjøre i 300km/t rett frem men skal mye erfaring og guts til for og makse en sykkel gjennom en bane/vei med mye svinger. :)

Av samme grunn så er eg ikke fan av amcar heller da det er rett frem biler som er laankt ifra like bra i svinger som feks bmw!

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Dette blir veldig spennende å følge med videre på :thumleft

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Helt uenig, det skal ikke guts til å takle svinger, det trengs erfaring og et rolig hode til det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Enig med ZZR-Erling her.

Jeg vil også si at å kjøre i 300km/t rett frem er definitivt ikke noe alle kan. For det første så er det slett ikke alle sykler som går så fort, og for det andre så befinner meg i en hastighet hvor kaldt hode og erfaring har null å si med tanke på sikkerheten da man ikke klarer å reagere på evt. ting som skulle oppstå. og et lite feilskjær vil med stor sannsynlighet medføre den sikre død.

Det ser så fantastisk ut på Youtube videoer når noen drar syklene sine opp i langt over 300km/t, men jeg er ganske sikker på at de fleste førere på disse videoene får rimelig greit med gåsehud på ballene av dette.

Har prøvd hastigheten på min også og jeg kan si en ting. Aldri mer. Nå kan riktignok ikke jeg gjemme meg bak en vindskjerm og jeg har heller ikke mest erfaring, men du store... Jeg følte meg som et tørk med lambi hengende på halefinden på en F16.

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

The Ultimate!!!
:twothumbs:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=aXR8Df_Bml0[/video]

Her hadde sikkert K1300S gjort det skarpt!

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Bjerknez skrev:Enig med ZZR-Erling her.

Jeg vil også si at å kjøre i 300km/t rett frem er definitivt ikke noe alle kan. For det første så er det slett ikke alle sykler som går så fort, og for det andre så befinner meg i en hastighet hvor kaldt hode og erfaring har null å si med tanke på sikkerheten da man ikke klarer å reagere på evt. ting som skulle oppstå. og et lite feilskjær vil med stor sannsynlighet medføre den sikre død.

Det ser så fantastisk ut på Youtube videoer når noen drar syklene sine opp i langt over 300km/t, men jeg er ganske sikker på at de fleste førere på disse videoene får rimelig greit med gåsehud på ballene av dette.

Har prøvd hastigheten på min også og jeg kan si en ting. Aldri mer. Nå kan riktignok ikke jeg gjemme meg bak en vindskjerm og jeg har heller ikke mest erfaring, men du store... Jeg følte meg som et tørk med lambi hengende på halefinden på en F16.

Må si me uenig i det. Det er mye lettere og kjøre fort rett frem en det er og kjøre fort i svinger, rett frem er det bare og holde fast og gi på mens i svinger må en time ned bremsing, gass pådrag og satse myyye! :) Syns selv de har blitt kjedelig og kjøre fort rett frem over tid og er ikke spennende før en passerer 250km/t og da er det kjekt i 10 sek max. Finner mye heller en svingete vei og feks bestemmer meg for en tid eller fart jeg skal ha gjennom hele greia.

Men akuratt dette er vel hvorfor vi har feks moto gp og dragrace, fordi folk liker forskjellige ting ;)

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av EasyRider »

Flott GSXR du har :thumleft


Ikke hør på alle de som er negative. Hadde vi ikke hatt de som pusler med ting, som ønsker å pushe grenser, som tror ting kan være mulig der andre rister på hode. Så hadde ikke verden gått fremover. Da hade vi sittet utenfor hula fortsatt med stein i hånda.

Er moro å ha en litt unik motorsykkel som ikke alle andre har. Ja det koster men hva så. Så lenge gliset er på plass og nytelsen er 100% så ser jeg ingen grunn til å la være. Om du ikke får 140 hester på bakhjulet men ender med 135 så spiller det liten rolle. Er fortsatt ikke mange gate registrerte 600 som har det samme.

Tror de fleste her inne har pynta på eller oppgradert doningene sine her inne. noen ekstremt andre bare en kopp holder fra biltema.
Uansett, forsett med prosjektet ditt. Er moro å følge med på :)
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

EasyRider skrev:Flott GSXR du har :thumleft


Ikke hør på alle de som er negative. Hadde vi ikke hatt de som pusler med ting, som ønsker å pushe grenser, som tror ting kan være mulig der andre rister på hode. Så hadde ikke verden gått fremover. Da hade vi sittet utenfor hula fortsatt med stein i hånda.

Er moro å ha en litt unik motorsykkel som ikke alle andre har. Ja det koster men hva så. Så lenge gliset er på plass og nytelsen er 100% så ser jeg ingen grunn til å la være. Om du ikke får 140 hester på bakhjulet men ender med 135 så spiller det liten rolle. Er fortsatt ikke mange gate registrerte 600 som har det samme.

Tror de fleste her inne har pynta på eller oppgradert doningene sine her inne. noen ekstremt andre bare en kopp holder fra biltema.
Uansett, forsett med prosjektet ditt. Er moro å følge med på :)
Takker for det, og er helt enig :) Verden hadde ikke komt seg fremovet uten folk som pusher grensene. :)

De kommer sakte mer og mer på plass. Av større modifikasjoner har jeg nå:

PC3
Cordona quickshifter
15-47 drev (org 16-43)
Full yoshimura carbon eksos
Race pegs
Tric box
2 finger hendler

I første omgang skal den mappes om nå pga eksos skift men planen er videre:

PC5
Autotune
O2 killer
Evt ny ECU.

Så får vi se resultatet etterpå :)


Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

..jeg lurer svært på hvor kjørbart 140RWHP er på en 600. Ser for meg ei evig giring, men ja, kult læl kanskje! :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

SimonK6 skrev:
Bjerknez skrev:Enig med ZZR-Erling her.

Jeg vil også si at å kjøre i 300km/t rett frem er definitivt ikke noe alle kan. For det første så er det slett ikke alle sykler som går så fort, og for det andre så befinner meg i en hastighet hvor kaldt hode og erfaring har null å si med tanke på sikkerheten da man ikke klarer å reagere på evt. ting som skulle oppstå. og et lite feilskjær vil med stor sannsynlighet medføre den sikre død.

Det ser så fantastisk ut på Youtube videoer når noen drar syklene sine opp i langt over 300km/t, men jeg er ganske sikker på at de fleste førere på disse videoene får rimelig greit med gåsehud på ballene av dette.

Har prøvd hastigheten på min også og jeg kan si en ting. Aldri mer. Nå kan riktignok ikke jeg gjemme meg bak en vindskjerm og jeg har heller ikke mest erfaring, men du store... Jeg følte meg som et tørk med lambi hengende på halefinden på en F16.

Må si me uenig i det. Det er mye lettere og kjøre fort rett frem en det er og kjøre fort i svinger, rett frem er det bare og holde fast og gi på mens i svinger må en time ned bremsing, gass pådrag og satse myyye! :) Syns selv de har blitt kjedelig og kjøre fort rett frem over tid og er ikke spennende før en passerer 250km/t og da er det kjekt i 10 sek max. Finner mye heller en svingete vei og feks bestemmer meg for en tid eller fart jeg skal ha gjennom hele greia.

Men akuratt dette er vel hvorfor vi har feks moto gp og dragrace, fordi folk liker forskjellige ting ;)
Har du kjørt i 300km/t på sykkel før? Hvis ja.. så gir jeg meg, men hvis ikke så prøv (selv om det ikke er anbefalt). Nå har jo du en sykkel du kan gjemme deg bak vindskjermen på så sikkert mer behagelig i slike hastigheter på din, men på min... aldri i livet en gang til og jeg er ikke spesielt skvetten av meg... :redface

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Bjerknez skrev:
SimonK6 skrev:
Bjerknez skrev:Enig med ZZR-Erling her.

Jeg vil også si at å kjøre i 300km/t rett frem er definitivt ikke noe alle kan. For det første så er det slett ikke alle sykler som går så fort, og for det andre så befinner meg i en hastighet hvor kaldt hode og erfaring har null å si med tanke på sikkerheten da man ikke klarer å reagere på evt. ting som skulle oppstå. og et lite feilskjær vil med stor sannsynlighet medføre den sikre død.

Det ser så fantastisk ut på Youtube videoer når noen drar syklene sine opp i langt over 300km/t, men jeg er ganske sikker på at de fleste førere på disse videoene får rimelig greit med gåsehud på ballene av dette.

Har prøvd hastigheten på min også og jeg kan si en ting. Aldri mer. Nå kan riktignok ikke jeg gjemme meg bak en vindskjerm og jeg har heller ikke mest erfaring, men du store... Jeg følte meg som et tørk med lambi hengende på halefinden på en F16.

Må si me uenig i det. Det er mye lettere og kjøre fort rett frem en det er og kjøre fort i svinger, rett frem er det bare og holde fast og gi på mens i svinger må en time ned bremsing, gass pådrag og satse myyye! :) Syns selv de har blitt kjedelig og kjøre fort rett frem over tid og er ikke spennende før en passerer 250km/t og da er det kjekt i 10 sek max. Finner mye heller en svingete vei og feks bestemmer meg for en tid eller fart jeg skal ha gjennom hele greia.

Men akuratt dette er vel hvorfor vi har feks moto gp og dragrace, fordi folk liker forskjellige ting ;)
Har du kjørt i 300km/t på sykkel før? Hvis ja.. så gir jeg meg, men hvis ikke så prøv (selv om det ikke er anbefalt). Nå har jo du en sykkel du kan gjemme deg bak vindskjermen på så sikkert mer behagelig i slike hastigheter på din, men på min... aldri i livet en gang til og jeg er ikke spesielt skvetten av meg... :redface
Har vert over 270km/t flere ganger og det meste jeg har vert oppi var 297km/t, da nermet det seg slutten på sletta og ville ikke satse på og ha 100km/t for mye inn i svingen :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Har ikke høyfartskjørt så mye hittil, siden 1984, men 270/80 på både ZZR1400 og K1300S, er temmelig enkelt og lite problemfylt på en brei vei med lite vind. Husk gyrokrefrene stabiliserer, så er kåpa god, føles det fjellstøtt!
Synd ingen tok baiten vedr K1300S og IOMTT :-D
Har vært på fjellet idag, og hadde håpt at noen hadde bitt på mens jeg var borte..hehe..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23387
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Da har nok dere sykler beregnet for høyere fart enn det jeg har, for hos meg blir vindmotstanden enorm :)

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:Da har nok dere sykler beregnet for høyere fart enn det jeg har, for hos meg blir vindmotstanden enorm :)
Seff! :knegg

Svar