Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 26 mar 2022, 20:52
mekkern skrev: 26 mar 2022, 18:07 Vanlig influensa har vært værre enn dette-men denne varer litt lengre og så ble det litt spesielt her om dagen-da forsvant all lukt og smak..
Funderte på om jeg skulle kjøre i meg den ene juleølen jeg har igjen kjøleskapet for den smakte skit, men den var så dyr at jeg ikke har ville helle den ut... kunne kombinert det med sånn helsekost som smaker høgg... :knegg
:lol Har også vært der, forrige jul. Hadde kjøpt 6 stk. av den også, tett i nesa hjelper også sammen med minst mulig tilluft da man glugger den ned :D
Har hørt Plumbo skal funke? :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Var ute i garasjen tur og pirket litt på Rocket'en. Skjermen over bakhjulet så ikke særlig pen ut, så den fikk en skikkelig rens etter vasken i sted, samt en god dose med platfornyer. Så nå ser den ny ut igjen :)
2EC28F63-23E1-4C39-A888-26AF105A22E0.jpeg
Så gikk jeg over eksos og motordeler med litt parafin.
01D2BC8E-80FB-492B-9906-8638760D68E8.jpeg
Før jeg satt inn dekssidene på bakdekket med gummifornyer.
455A7857-1A8B-49CB-82E2-F672A9BA7B03.jpeg
Resten tar jeg i morgen :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Er jammen ikke mye plast og finne på den sykkelen :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 26 mar 2022, 21:22
Gammelsmurfen skrev: 26 mar 2022, 20:52
mekkern skrev: 26 mar 2022, 18:07 Vanlig influensa har vært værre enn dette-men denne varer litt lengre og så ble det litt spesielt her om dagen-da forsvant all lukt og smak..
Funderte på om jeg skulle kjøre i meg den ene juleølen jeg har igjen kjøleskapet for den smakte skit, men den var så dyr at jeg ikke har ville helle den ut... kunne kombinert det med sånn helsekost som smaker høgg... :knegg
:lol Har også vært der, forrige jul. Hadde kjøpt 6 stk. av den også, tett i nesa hjelper også sammen med minst mulig tilluft da man glugger den ned :D
Har hørt Plumbo skal funke? :knegg

Prøv en Pajala sunrise ett glass hjemmebrent med ei Falukorvskive på kanten av glasset
Skal vistnok funke mot det meste
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg pusset og gnikket for alle penga. Tanken er polert for hånd (Må få kjøpt meg poleringsmaskin snart) og jeg har prøvefestet tankvesken. Deilig når sykkelen står der helt ren og tørr og klar for nye opplevelser :)
8D463082-96E0-4816-A822-143BCBD7EF62.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Må si jeg er litt overrasket over hvor lite MC folk jeg har truffet på veiene her i Fredrikstad i det siste. Det har vært tørre fine veier her i mange uker nå, og selv om det har vært kjølig på natten, så har dagstemperaturene vært fine.

Men på Høk er det helt dødt og langs veiene virker det også ganske dødt. Selv her på forumet synes jeg det er ganske amputert med tanke på turrefferater fra andre. Unntak finnes vet jeg og jeg vet Solo-rider er en av dem jeg har møtt.

Er det mange som kjører i "smug" eller venter folk på stabile 30 varmegrader, dagslys nesten hele døgnet etc.?

Jeg har også vært på Vestfold siden de dagene det var normalt litt kaldere og så lenge man kler på seg er det egentlig ikke så grusomt kaldt. Spesielt ikke når man tar det i små etapper. Jeg besøte som nevnt Tor2502 her inne i Hvittingfoss og der måtte han strø oppkjørselen med sand før jeg kom opp. jeg fikk erfare at Rocketen også klarte og komme seg opp en bakke med snø og is.

Jeg tenker kanskje spesielt på dem som er bedre rustet for lengre turer enn meg som har store vindskjermer, elektriske varmeklær, varme i sal, tur og kokeutstyr samt generelt sykler som er potensielt bygget for all slags føre.

For her jeg kjører rundt med uforet kjøredress fra Sharkspeed, sykkel uten vindskjerm i både morgentåke og kjølige ettermiddager etter jobb er det fint lite MC folk og se...

Jeg har kjørt på jobb når temperaturen har vær nede i -5 grader på morgenen. Ikke mer enn 1.6 mil på jobb, men spennende nok har det vært uansett da det fort kan finnes glatte partier. Men som nevnt har det vært generelt tørre veier her i Fredrikstad, med noen få unntak på morgenen.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Sykkelen min er klar, men enn så lenge ventet jeg på en regnskyll før BMWen får komme ut. Det er fortsatt ekstreme mengder salt på de veiene jeg kjører på.. Jeg hadde et skrua-ton forrige helg med intensiv skruing fra Torsdag til Søndag med en liten testtur, men dette gadd jeg ikke greie ut om i tråden min. Virker ikke som tekniske ting er så interessant for så mange.

Når det gjelder forumet her så var det litt gjennomtrekk her før jul etterfulgt av at mange aktive medlemmer takket for seg. Jeg må innrømme at jeg var nesten på vei ut selv der et øyeblikk.
Jeg synes du gjør en bra innsats med å skape aktivitet på forumet som faktisk er MC-relatert. Så er det også kult at du har funnet tilbake til MC-gleden. Ikke minst at du tar initiativ til lav-terskel kjøreturer litt sånn på sparket.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Takk for det Fredrik24. Jeg er en ganske sosial fyr (kanskje litt over middels sosial vil mange mene) og det gjelder ikke bare her i forumet men i det virkelige liv også.

Det gjør at jeg er ganske aktiv rundt om i flere fora etc. Det at jeg har mange interesser som jeg brenner for gjør også at det postes en del andre ting.

For noen føles dette masete og det er jeg er klar over og fra tid til annen blir det bråk av sånt. Det må jeg leve med.

Når man er såpass frempå som jeg er, så blir det noen ganger krasj. Det er slett ikke alle som setter pris på min stedeværelse rundt om. Altså frempå med tanke på meninger og diskusjoner etc. Jeg er ikek akkurat noen stalker :lol

Men dte er hyggelig at mye av det jeg kommer med settes pris på. Jeg prøver så godt jeg kan og holde meg i skinnet, men selvsagt er heller ikke jeg feilfri og det største problemet er at folk missforstår meg. Jeg har en ganske sarkastisk humor til tider og slik humor blir ikke like godt mottatt av alle via fora. Noe som er forståelig :)

Når det er sagt så kan jeg si at jeg kunne dratt på MC tur med 90% av alle aktive medlemmer her inne. Jeg tror de aller fleste her inne er ålreite mennesker. Deg inkludert :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag ble det kjøp av Termos som passer i tankvesken. En 0.75l Thermos som har vunnet mange tester.
477CEBCD-4748-4763-A01E-F5DDB86F2479.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Det var jammen bra du kjøpte denne, jeg mener nok dette er den beste allrounderen av alle termoser der ute og den som holder best på varmen. Lukke-mekanismen på toppen er den beste av de alle spør du meg. Enkel i bruk, helt tett og enkelt renhold.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 28 mar 2022, 18:10 Det var jammen bra du kjøpte denne, jeg mener nok dette er den beste allrounderen av alle termoser der ute og den som holder best på varmen. Lukke-mekanismen på toppen er den beste av de alle spør du meg. Enkel i bruk, helt tett og enkelt renhold.
Desverre er det kun 1 literen og 0.5 literen som har denne lukkemekanismen du sikter til. Den jeg har (0.75 literen) har vanlig skrukork. Noe jeg synes føles tryggere. 0.5 literen ble litt for liten og 1 literen ble litt for stor til tankvesken. Så det ble 0.75 literen :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Fylte den opp med kokende kaffe klokken 16:30. jeg tok en kopp kl. 17:00 og en kopp akkurat nå nesten 12 timer etterpå. Kaffen var fortsatt god og varm og drikkenes. Det vil jeg si er innafor. 12 timer er uansett langt i overkant av hva jeg kommer til å kreve av den vertfall. :)

Mye ståk og kjas bare for en termos dette, men jeg har hatt nok av kjipe termoser opp igjennom til å ikke invistere i det en gang til :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Sitter og drømmer meg bort litt og tenker på hvor jeg legger sommerturen i år. Jeg har virkelig lyst til (med litt værforbehold) Og ta en "svipptur" til Lofoten. Jeg har vært der veldig mange ganger tidligere med bil, men aldri med motorsykkel. Tenkte at jeg kanskje kunne kombinere denne turen da jeg uansett skal til Trondheim og besøke Cutless. Derfra og opp er det jo ikke grusomt langt. Rundt 100 mil. Med to dagers kjøring bør jo det gå helt fint. + to dager tilbake igjen til Molde.

Det eneste drawbacket er at jeg må i et 70 årslag i Molde En helg i juli og jeg vet ikke helt hvilken helg det er enda. Så det blir litt triks og miks med tiden.

Jeg kan så absolutt se for meg selv med en kald pils på en veranda med havutsikt på en av rorbuene der oppe, rett etter at jeg har vært på RIB safari i trollfjorden.

Jeg har på en måte litt lyst til å finne på noe litt annerledes i år. Men om det faktisk blir noe av vet jeg jo ikke enda. Det jeg derimot vet så langt er at Rocket'en er en langt mer komfortabel maskin og sitte på, så den biten er jeg ikke bekymret over. :)

Men vi får se hva tiden bringer :)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Elruts84 »

Bjerknez skrev: 27 mar 2022, 15:08 I dag har jeg pusset og gnikket for alle penga. Tanken er polert for hånd (Må få kjøpt meg poleringsmaskin snart) og jeg har prøvefestet tankvesken. Deilig når sykkelen står der helt ren og tørr og klar for nye opplevelser :)

8D463082-96E0-4816-A822-143BCBD7EF62.jpeg
Lenge siden jeg har vært inne Bjerknez, men fy F.... for et råskinn du har fått deg :D :lol Gratulerer

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23145
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Elruts84 skrev: 29 mar 2022, 22:05
Bjerknez skrev: 27 mar 2022, 15:08 I dag har jeg pusset og gnikket for alle penga. Tanken er polert for hånd (Må få kjøpt meg poleringsmaskin snart) og jeg har prøvefestet tankvesken. Deilig når sykkelen står der helt ren og tørr og klar for nye opplevelser :)

8D463082-96E0-4816-A822-143BCBD7EF62.jpeg
Lenge siden jeg har vært inne Bjerknez, men fy F.... for et råskinn du har fått deg :D :lol Gratulerer

Elruts
Takk for det elruts :D

Å hyggelig at du stikker innom :twothumbs:

Svar