Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Solo-rider
Innlegg: 785
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Solo-rider »

Bjerknez skrev: 14 mar 2022, 10:13 Er det noen fysiske butikker som har denne? Fels. Biltema/Jula etc. ?

Eller er det kun den du linket til som gjelder?

Er det lim bakpå denne? Åssen fester man den evt?
Begynte å lure på om du skal surre på isolasjon utenpå... :mk
Om du ikke har funnet det ut . Så ligger det litt info her.
https://www.r3owners.net/threads/2020-r ... 805/page-2
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Problemet er ikke disse skjoldene, men den lille delen mellom skjoldet og motor merket på bilde over.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Klokken er 03:00, det er 3 varmegrader ute og veiene er knusk tørre og selvsagt ingen snø.

Da blir det naturligvis en liten omvei til jobben i dag med Rocket'en. Også er det jo gidt med en egoboost når mine kollegaer nevner Rocket'en i matpausen på jobben nesten hver dag. Jeg har til og med klart og overtale en kollega til å ta MC lappen siden han alltid har hatt lyst til dette. Men jeg tror jeg har klart og vippe han over kanten :twothumbs:

Sjefen min har MC lappen men har ikke kjlrt sykkel på mange år. Han har ymtet innpå at han vil prøve sykkelen min en liten runde. Så MC interessen sprer seg lett på jobben. :knegg

Så har du selvsagt en outsider som mener at hans VW e-Golf med stor sannsynlighet tar meg i lyskryssdueller. Jeg har et veddemål stående med fyren på 5.000 kroner som jeg har tenkt til å inndrive før ferien, hvis han ikke trekker seg :knegg

Ellers så kjenner jeg at det ikke blir like mye MC kjøring på meg fremover som det ble de første årene med lappen, men det betyr ikke at jeg ikke koser meg på MC ryggen. Når sommerferien kommer vet jeg at jeg klarer jeg å slappe av skikkelig og da koser jeg meg glugg ihjel i 2-3 uker. Å kanskje spesielt i år med et beist av en sykkel som også gir meg en god sittestilling.

Jeg har vært i kontakt med Graarud motor angående den varme delen på eksosen som brente hull i buksa mi, for å se om dem har noen løsninger der. Egentlig ikke noe krise når man vet om det, men man må tenke seg om to ganger hvor man planter beina. Dette er ikke en sykkel man kjlrer i shorts for å si det sånn. Uten at det blir noe problem for min del uansett....

Men nok prat! Nå skal jeg kle på meg og finne noen avstikkere på vei til jobb :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Deilig med en frisk tur på morgenkvisten :)

Nå er det kakao og Horn til frokost :)
CA883B65-32B9-487D-A058-461572049798.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Når jeg kjøpte sykkelen så sa Graarud til meg at det var 5 års garanti. jeg tenkte at dette var en slags salgsgimmick og at han egentlig mente reklamasjon.

men det viser seg at Triumph faktisk tilbyr 5 års garanti på sykkelen :)

I mitt hode viser dette at Triumph har tro på produkter dem selger og at dem støtter opp med forlengede garantier. For min del og andre er jo dette ganske betryggende og jeg vil vil tro dem for solgt noen ekstra sykler grunnet dette.

jeg synes også Triumph har truffet innertier med tanke på lineup'en dem har av sykler. Triumph er så absolutt det merket som har flest spennende sykler i mitt hode. Det er flere sykler jeg lett kunne kjøpt derfra.

Triumph Speedmaster 1200
Triumph Speed Triple R
Triumph Speed Twin

Det er også flere andre sykler Triumph har som ser veldig bra ut, men de jeg nevnte over er sykler jeg lett kunne kjøpt i morgen hvis jeg hadde driti penger og jeg skulle hatt flere sykler.

Alle de tre overnevnte sykler ved siden av den jeg har hadde jeg kjøpt og satt i garasjen hvis jeg hadde vært gjort av penger. Det beste av alt er at alle syklene har hver sine kvaliteter.

Speedmaster 1200 er en low key cruiser som ser bra ut. Speed Triple R er en slags soft super naked som også ser veldig bra ut og Speed Twin er på en måte dne klassiske utgaven av denne. Rocket er jo som kjent en slags power cruiser i GT versjon og en Speed Triple på steroider i R versjon.

Jeg synes rett og slett Triumph har kommet med veldig mye bra og som nevnt når dem brillierer med 5 års garanti, så viser dem at dem er troverdige. Noe jeg liker :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Viktigste er at man trives på sykkelen. At du tar MC til jobb er en bra ting, det var sjeldent med BMWen. Sykkel er ypperlig til daglige små og mellomstore ærender. Er MC kjøring det også.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 16 mar 2022, 07:00 Viktigste er at man trives på sykkelen. At du tar MC til jobb er en bra ting, det var sjeldent med BMWen. Sykkel er ypperlig til daglige små og mellomstore ærender. Er MC kjøring det også.
Jeg tok BMW'en til jobb ganske ofte også jeg, men jeg må si jeg trives langt mer på Rocket'en. Rett og slett en mer "spennende" sykkel. Den ser bedre ut, den har mye mer "grunt" og ikke minst er den mer behagelig å kjøre. :thumleft

Det er også viktig for meg å bli mest mulig kjent med sykkelen. Sjekke hvor godt grepet er på kaldere asfalt og litt småskumle våte veier etc. Når sommereferien kommer, så skal jeg å sykkelen være ett :)

Å sist men ikke minst kan man gi gass uten å få ukontrollert wheelie etc. Takket være lang akselavstand.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag fikk jeg mail fra Graarud motor om at sideveskene til sykkelen hadde kommet :twothumbs:

Disse inkludert de innfellbare brakettene skal monteres av Graarud da dette lå i avtalen ved kjøp. Tankveske har jeg allerede.

Disse veskene skal ha en kapasitet på 25L pr. veske. Altså totalt 50 liter. Jeg tror nesten dette kan være nok for min del, men jeg skal se om jeg kanskje også må kjøpe en "tail bag". Dette skal finne ut av etter litt prøvepakking :)

Jeg kommer jo ikke til å kjøre med disse sideveskene på hele tiden. For sykkelen blir jo ikek akkurat tøffere med disse på, men jeg er glad for at dem er veldig enkle og ta av/på med den orginale nøkkelen til sykkelen og glidelåsen på veskene har også en enkel kodelås som gjør det litt vanskeligere for folk og nappe med seg innhold i veskene.

Så ganske behagelig at at jeg har 65 liter med bagasjeplass før jeg i det hele tatt har kjøpt roller bag eller bagasje til å ha oppe på salen. :)

Fra tidligere turer jeg pleid å bruke en 30 L og en 20L kriega veske i tillegg til en 15L tankveske. Så i teorien burde disse sideveskene samt tankvesken holde, men nå har jeg jo også mulighet til å røske med meg litt mer ved å bruke en bag på salen i tillegg. Faktisk får jeg med et baggasjebrett også som monteres bak ryggstøtten for passasjer. Et lite brett som gir meg mulighet til å ha to bagger bak på sykkelen i tillegg til sideveskene.

Så det er null problem og slenge på 100 liter til med lagring hvis jeg ønsker det. Så i teorien burde jeg lett kunne klare å få 165 liter med lagringsplass på sykkelen uten at den virker nedlesset. Man kan selvsagt også stable litt i høyden etc. men stikker jeg fingeren i jorden så har jeg ikke noe behov for det. :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Sidevesker er unnværlig på motorsykkel spør du meg. Det er slikt som får motorsykkelkjøring i det daglige til å fungere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 17 mar 2022, 07:07 Sidevesker er unnværlig på motorsykkel spør du meg. Det er slikt som får motorsykkelkjøring i det daglige til å fungere.
Ja, jeg er delvis enig med deg.

Det er to grunner til at jeg i hovedsak ikke liker sidevesker. Den ene grunnen er som oftest utseendet. Jeg tenker da kanskje mest på disse firkantede stålkassene som man ofte ser på disse adventure syklene. Det er bare helt fælt å se på.

Men så får man sidevesker som glir mer inn og som ser bra ut på sykkelen, selv om man ikke vil kjøre med disse på hele tiden til vanlig.

Det andre problemet jeg har med sidevesker i tillegg til utseendet det gir sykkelen er at dem stikker for mye ut. Dette kan fort glemmes og brått en dag huker man disse sideveskene (hvis dem er store nok og stikker for langt ut) i hindringer. Har selv opplevd dette i lav fart. man må liksom hele tiden tenke på at dem er der.

Bortsett fra det, så synes jeg sidevesker er en bra ting. man får vekten lavt på sykkelen og det tar ikke opp noe ekstra plass på selve sykkelen.

I mine øyne er de perfekte sideveskene veldig lett og ta av/på, ser bra ut på sykkelen, er vanntette og har et låsbart system. Alle disse kriteriene synes jeg sideveskene til Rocket oppfyller.

Jeg sier ikke at dem er såpass tøffe at jeg vil kjøre med dem året rundt, for det skjer ikke, men dem er tøffe nok til at jeg ikke tenker to ganger på om jeg skal bruke dem når jeg faktisk trenger dem :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Her har du et eksempel:
hqdefault.jpg
Det er ikke bare stygt, det er helt forferdelig. At det går ann å lage noe som ser så ille ut er nesten rart. jeg forstår at dem er praktiske da de mer helt firkantet etc. Disse boksene hadde jeg aldri noensinne montert på sykkelen hvis jeg hadde hatt en GSA1200. Aldri i verden. :lol

Dessuten har jeg også sett at den ene sideboksen er smalere enn den andre, så det er ikke engang symetrisk. :lol
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4745
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg kjører alltid med sidekofferter, og jeg lanesplitter fra Skøyen til Fiskevollbukta HVER dag. Sidekofferter er ingen problem i praksis.

Alukasser er praktisk, men er vel ikke så fint nei.

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 17 mar 2022, 10:18 Jeg kjører alltid med sidekofferter, og jeg lanesplitter fra Skøyen til Fiskevollbukta HVER dag. Sidekofferter er ingen problem i praksis.

Alukasser er praktisk, men er vel ikke så fint nei.

Bilde
Bilde
At det er praktisk med sidekofferter er vel utvilsomt ja :thumleft

Dine kofferter er i vertfall i det minste omtrent som mine i størrelse ser jeg. Mulig mine er litt mindre. Men pent blir det aldri med sidekofferter. Så sant man da ikke kjører en classic sykkel med matchende sidebags/kofferter.

Det at disse svære kassene er i veien kan jeg skrive under på. Dem stikker veldig mye ut.

BjørnSover
Innlegg: 399
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Bjerknez skrev: 17 mar 2022, 07:18 Her har du et eksempel:

hqdefault.jpg

Det er ikke bare stygt, det er helt forferdelig. At det går ann å lage noe som ser så ille ut er nesten rart. jeg forstår at dem er praktiske da de mer helt firkantet etc. Disse boksene hadde jeg aldri noensinne montert på sykkelen hvis jeg hadde hatt en GSA1200. Aldri i verden. :lol

Dessuten har jeg også sett at den ene sideboksen er smalere enn den andre, så det er ikke engang symetrisk. :lol
Helt enig - derfor lot jeg forrige eier stå for monteringen

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23156
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 17 mar 2022, 13:05
Bjerknez skrev: 17 mar 2022, 07:18 Her har du et eksempel:

hqdefault.jpg

Det er ikke bare stygt, det er helt forferdelig. At det går ann å lage noe som ser så ille ut er nesten rart. jeg forstår at dem er praktiske da de mer helt firkantet etc. Disse boksene hadde jeg aldri noensinne montert på sykkelen hvis jeg hadde hatt en GSA1200. Aldri i verden. :lol

Dessuten har jeg også sett at den ene sideboksen er smalere enn den andre, så det er ikke engang symetrisk. :lol
Helt enig - derfor lot jeg forrige eier stå for monteringen
:twothumbs: :knegg

Svar