Bjerknez' | Bitt av camping basillen... kanskje...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Vet ikke om darkside har ringt ennå, men det er vertfall mørkt ute på morgenkvisten :)

Nyter en Espresso på Esso på vei til jobb :)
75968C2B-A93B-464B-B4AD-1841B62297BE.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

BjørnSover
Innlegg: 399
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Det ser ut som du stort sett er i umiddelbar nærhet av din nye kjærlighet :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 11 mar 2022, 09:36 Det ser ut som du stort sett er i umiddelbar nærhet av din nye kjærlighet :-)
Selvsagt :)

På jobb står den rett på utsiden av kontorvinduet, og hjemme står den i garasjen 5 meter fra huset. Er jeg på tur så slipper jeg den sjeldent av syne :)

Men det morsomste med å eie denne er alle kommentarene jeg får. Veldig mange gir meg komplimenter vedrørende sykkelen.

Dette har ikke skjedd i så stor grad tidligere.

Mange blir ekstra overrasket når jeg sier det er en 2.5 liter, hvor jeg litt morsomt pleier å tilføye med å si at jeg er ferdig med å kjøre moped :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag ble det bittelitt gladgassing på vei hjem fra jobb med Rocket'en. Ikke noe voldsomt, men nok til at jeg fikke bruset litt med fjørene i noen svinger. Man merker jo at dette er en tyngre sykkel, men du verden så trygg den føles med litt nedlegg gjennom svinger. Den går som et tog gjennom svingene.

I morgen blit årets første MC vask. Den begynner å bli litt skitten nå, så er på tide med en litt grundig vask :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5418
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av dypen »

Bjerknez skrev: 11 mar 2022, 18:12 Man merker jo at dette er en tyngre sykkel, men du verden så trygg den føles med litt nedlegg gjennom svinger. Den går som et tog gjennom svingene.
Har samme tankene i hodet vedrørende BMW motorsykler og spesielt K1600 :)

Det kommer inn noen motorsykler på jobben av og til, mest BMW som jeg har gleden av å flytte som er min eneste erfaring med merket. BMW med karakteristisk boksermotor (1200 GSA, 1200R, 1150RT etc) oppfører seg fortsatt som R90S’n jeg testa på slutten av -70 tallet men vil tro det er annerledes ute på veien.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror K1600 og Rocket er relativt like når det kommer til funksjon og sittestilling. Forskjellen er at ingen snur seg etter en K1600. Den er bare dørgende kjedelig og se på og det er mange av dem. Som rent verktøy er nok K1600 mer fornuftig, men skal man ha det gøy er det uten tvil Rocket som gjelder av disse to.

Jeg får nesten daglig kommentarer på sykkelen når jeg parkerer rundt om. Har aldri opplevd dette tidligere i den grad. Ekstra artig er når dem spør hvor stor motor den har. Det er en 2.5 liter sier jeg. Den sierieproduserte sykkelen i verden med størst motor. Bare det alene gjør det verdt å kjøpe den.

Skulle jeg hatt med meg en passasjer verden rundt er så klart en K1600 et must. Men jeg har ikke med meg noen passasjerer på tur og siden disse to syklene er nærmest like dyre også, så ser jeg ikke hvorfor jeg skulle valgt en K1600. Så sant jeg da ikke var 50 år + og ikke brydde meg om stil og "annerkjennelse" fra andre.

Jeg liker rett og slett at andre kikker etter sykkelen jeg kjører. Dessuten er det sosialt og man kommer i snakk med flere mennesker. Rocket er en posørsykkel samtidig som det er en veldig god langtursykkel. To fluer i en smekk :)

Men ja, K1600 er nok mer "fornuftig" og "voksen" sykkel. Men skal jeg være fornuftig hadde jeg heller kjøpt meg en Toyota Hybridbil/el-bil. :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38113
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 12 mar 2022, 05:19
Jeg får nesten daglig kommentarer på sykkelen når jeg parkerer rundt om. Har aldri opplevd dette tidligere i den grad.
Samme opplevelsen hadde jeg med Moto Guzzi Stelvio. Både fra motorsyklister og andre motorinteresserte. Overraskende nok også mye oppmerksomhet nede i Europa da vi var på langtur til Italia i 2013.
Og jeg fikk nesten samme oppmerksomheten med den første 1290'en, som jo var den store nyheten fra KTM da den kom på markedet her i landet i 2015.
Og den jeg hadde var blant de aller første som ble registert i Norge. Ny, ukjent og få på veien. Dermed ble det mange lange blikk våren og sommeren 2015.
Ikke minst fra utenlandske MC-turister her i landet.
Og jada, hyggelig at interesserte og nysgjerrige folk tok kontakt og morsomt med blikk og pekefingre (altså horisontal penkerfinger, ikke vertikal langfinger :[-X ) når man var ute og kjørte.

Den jeg nå har får knapt et blikk etter seg... Omtrent som BMW 1600 :knegg .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg tatt første steg angående vask av sykkelen. En litt grundig vask med såpe og vann samt grovrengjøring av felger etc. i morgen skal jeg gnikke litt mer, samt sette den inn med voks og gjøre diverse annet annet pirk.

Jeg har planer om å polere den skikkelig før sommeren, men siden jeg ikke har noe poleringsmaskin (ennå) så må denne jobben vente litt på seg. Jeg har blitt kjent med en proff premium detailer like ved her jeg bor som skulle hjelpe meg med jobben, som en litt sosial greie, så det kan hende dette skjer allerede til uken :)

Her er vertfall noen bilder etter grovvasken :)
0B324B75-5071-4A86-BBC7-C7933F2B043B.jpeg
BF88021F-D5AD-4D3F-9A2B-63790C0ECC0D.jpeg
F5693A52-1168-4526-9EFC-664E699BBCA0.jpeg
DA151B1A-5B07-41EB-98C3-FC55B8617D1A.jpeg
79BD2413-0466-415A-9BAE-E40E1A34DAA9.jpeg
A382FDED-3F50-49D6-B0AB-DE25FD2C1A77.jpeg
0719296B-5FB8-485D-983C-7E8557A4F5EC.jpeg
6D4223C3-73FF-49B6-907B-5DA377870477.jpeg
EEBF5554-CBD3-46C2-863F-30694EE1EB87.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Men jeg fant et lite problem som jeg er litt usikker på hvordan jeg skal fjerne. Jeg tenkte dremel i hodet mitt, men turte ikke å starte noe som kanskje kunne gjøre ting værre...

Er det noen som vet hvordan jeg får bort noe som er fastbrent i eksosrøret?
C7ABDC92-0EA7-45A5-A5B3-05F01C30BF46.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

lazyboy
Innlegg: 256
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2024

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av lazyboy »

Varm opp sykkel, bruk en ispinne el lign. Hjelp ev til med varmepistol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38113
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Citrusspray på kald overflate kan kanskje være en mulighet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

lazyboy skrev: 12 mar 2022, 11:51 Varm opp sykkel, bruk en ispinne el lign. Hjelp ev til med varmepistol
Søkte litt på nett, og varmet opp sykkel som du skrev, og brukte en trepinne. Gikk faktisk ganske greit. Er litt skjolder igjen, men det tror jeg jeg skal fikse på sikt :)
1BF8408A-61CF-4B4E-B0E6-DE2B25B1B0FC.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Å jeg testet håndpolering med produkt ment for maskin for første gang, siden jeg ikke har noe maskin for øyeblikket. Ble jo bra det også, men jeg forbrant nok en del kalorier i forsøket...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

xavi0n
Innlegg: 498
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av xavi0n »

Om du vil beholde lakken på tank så snakk med noen å få lagt beskyttelsesfolie på den, gjorde det på min tank i fjor da den var nylakket
If you gonna be dumb you gotta be tough

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23236
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

xavi0n skrev: 12 mar 2022, 13:12 Om du vil beholde lakken på tank så snakk med noen å få lagt beskyttelsesfolie på den, gjorde det på min tank i fjor da den var nylakket
Det er så klart riktig at man beskytter lakken med folie, men problemet med folie er at folien blir enda fortere stygg da den er mykere enn klarlakken. Derfor vil tanken se styggere ut på sikt ved at man bruker folie.

Jeg prøvde folke på street triplen jeg hadde og det var ikke en spesielt god ide, selv om man beskytter lakken under. Jeg er ikke så redd for å få gnissemerker og småriper i tanken. Og polere bort dette er veldig enkelt og koster nesten ingenting og tar maks 5 minutter. Dessuten så ser tanken mye blankere ut :)

Svar