Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev: 02 mar 2022, 05:43 Gratulerer med MEGA sykkel.👍👍👍
Takk for det Solo-rider :)

Mulig jeg skal over fjorden til lørdagen. Vet ikke hvilken av skutene du befinner deg på, men hadde vært godt med en kaffe i et varmt maskinrom :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Nå merker jeg for første gang på 2 år at jeg virkelig gleder meg til å dra på MC tur igjen. Sikkert fordi at jeg får nysykkelen til fredagen og at det på en måte har blitt mer "virkelig" :)

Gleder meg som et lite barn til å cruise rundt på det beistet av en sykkel. :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Hva betaler folk her inne for omlegg av dekk samt av/påmontering av hjul på sykkelen? Noen å anbefale her i Østfold eller omegn?

Altså hvis jeg kjøper dekkene selv og får dem sendt til dem.

Jeg har jo alltid brukt Pitlane, men jeg fikk beskjed om at bakdekket på min sykkel var for bredt til at han klarte det med det utstyret han hadde.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 774
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Audi Mannen »

Føyer meg lett inn i rekken av gratulasjoner her. Da håper jeg bare at værgudene står ved vår side i august så vi får sett og hørt denne på tur. Vi blir vel å puste gummi alle mann som kommer etter tenker jeg.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Audi Mannen skrev: 02 mar 2022, 14:17 Føyer meg lett inn i rekken av gratulasjoner her. Da håper jeg bare at værgudene står ved vår side i august så vi får sett og hørt denne på tur. Vi blir vel å puste gummi alle mann som kommer etter tenker jeg.
Haha, det er jo ikke akkurat noen hårnålsmoped dette og føreren (meg) har jo hatt litt sykkeltørke den siste tiden, så jeg tror ikke dere skal frykte at dere vil puste gummi.

Det eneste dere kanskje kan irritere dere litt over er at i forhold til motorvolum, så kjører dere mopeder hele gjengen :lol :lol

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 01 mar 2022, 18:31 Jaja, jeg må vel krype til korset og inrømme at jeg har blitt eier av denne da :)
Æ e litt seint ute - men Gratulerer så masse med en flott sykkel - tror ikke det er "min" type sykkel - men er alikevel fasinert av den.

Tankene går i retning av helt rått - til ei beist - å du må ordne en liten videosnutt med lyyyd .....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 02 mar 2022, 16:59
Bjerknez skrev: 01 mar 2022, 18:31 Jaja, jeg må vel krype til korset og inrømme at jeg har blitt eier av denne da :)
Æ e litt seint ute - men Gratulerer så masse med en flott sykkel - tror ikke det er "min" type sykkel - men er alikevel fasinert av den.

Tankene går i retning av helt rått - til ei beist - å du må ordne en liten videosnutt med lyyyd .....
Takk for det rolf arne :)

Nei, dette er ikke en sykkel for alle, det er helt sikkert. Men den er nok ikke så fryktelig ulik sykler som BMW K1600 når det kommer til kjørestilling. Jeg snakker da om ikke GT utgaven. Fordelen med K1600 slik jeg ser det (som forøvrig er ren gjetning) er at man trolig har mer bagasjeplass som glir i ett med sykkelen.

Rocket er jo på en måte posørutgaven av K1600. En slags touring sykkel som faktisk ser bra ut og som har et sinnsykt maskineri. Prisen er vel heller ikke langt unna en K1600 kanskje?

Uten sammenligning forøvrig. :)

Solo-rider
Innlegg: 786
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Solo-rider »

Bjerknez skrev: 02 mar 2022, 06:04
Solo-rider skrev: 02 mar 2022, 05:43 Gratulerer med MEGA sykkel.👍👍👍
Takk for det Solo-rider :)

Mulig jeg skal over fjorden til lørdagen. Vet ikke hvilken av skutene du befinner deg på, men hadde vært godt med en kaffe i et varmt maskinrom :)
Kaffe blir de gangene det klaffer med den jeg er på. Denne uka jobber jeg nattskift dvs. at jeg er ombord fra 1830 om kvelden til 0800 på lørdag. Er ombord avgangen fra Moss kl 0730 den dagen.Det vel litt tidlig for en morgenfugel som deg?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev: 02 mar 2022, 18:22
Bjerknez skrev: 02 mar 2022, 06:04
Solo-rider skrev: 02 mar 2022, 05:43 Gratulerer med MEGA sykkel.👍👍👍
Takk for det Solo-rider :)

Mulig jeg skal over fjorden til lørdagen. Vet ikke hvilken av skutene du befinner deg på, men hadde vært godt med en kaffe i et varmt maskinrom :)
Kaffe blir de gangene det klaffer med den jeg er på. Denne uka jobber jeg nattskift dvs. at jeg er ombord fra 1830 om kvelden til 0800 på lørdag. Er ombord avgangen fra Moss kl 0730 den dagen.Det vel litt tidlig for en morgenfugel som deg?
Jeg skal bare rett over fjorden på besøk til "Tor" her inne, så blir nok ikke så tidlig nei. Tipper jeg tar båten over i 14:00 tiden eller noe. :) får vel kjøpe meg en kaffe da tenker jeg :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Da er alt i orden med tanke på finnansiering, og kontrakt, samt forsikring og registrering av Rocket'en. I dag skal dem ta en service på den og gjøre den klar, og i morgen tidlig klokken 08:00 skal jeg hente beistet for så og kjøre rett på jobb. Dette kan bli en innholdsrik helg med fint (men kjølig) vær.

tor2502 her inne har bedt meg en tur over fjorden og tilbudt meg et gjesterom, så planen er at jeg drar over dit en tur på lørdag formiddag. Da blir det noen pils og kanskje en liten pubtur til Holmestrand sentrum.

Så hvis noen bor i nærheten der, så kan dere jo komme og hilse på :)

Som nevnt så må jeg si at for første gang på veldig lenge så gleder jeg med enormt til i morgen. Frem til nå har jeg hatt en litt nonchalant holdning til hele MC greia, og hovedgrunnen til at jeg gleder meg så veldig nå er nok først og fremst at jeg skal hente en ny sykkel. Om MC interessen vil holde seg oppe får tiden vise. :)

Jeg har sendt en rekke mail som jeg venter svar på til forskjellige dekkverksteder vedrørende pristilbud på dekk inkludert omlegg og montering på sykkel. Så langt har jeg fått to svar. Det ene verkstedet hadde ikke tid og ville ikke engang ta oppdraget, mens det andre verkstedet skulle ha intet mindre enn 9.300 kroner inkludert dekkene.

Dekkene koster meg 4.700 på dekkonline og for 9.300 så tenker jeg dem regner seg bra profitt for en times jobb, haha.

Men jeg er selvsagt klar over at det er dyrere når man kjøper dekkene fra forhandler etc. men rundt 6.500 ser jeg for meg burde være en fornuftig pris, inkludert dekkene. I såfall kunne dem i det minste gjort selve jobben for 1500 kroner hvis jeg kom med dekkene. Om dem tjener 1500 på en time ved å bytte dekk, eller noe annet må jo være ett fett spør du meg.

Det er når man får slike "tilbud" at man lett kan skille klinten fra hveten. Jeg har sendt mail til Leeres Motorsport og SPeed MC også. Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke er spesielt optimistisk. Speed MC har jeg hatt god erfaring med med tanke på service og priser ellers. Jeg får også svar fra Graarud i morgen hva det koster hos dem.

Også venter jeg svar fra Hadeland MC som AJ skryter så fælt av, så får vi se om det er noen kroner og spare :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5419
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av dypen »

Kommer du med 2 løse hjul vil jeg tro de fleste tar oppdraget på strak arm og da er du kanskje i mål på prisen for bare omlegg / balansering.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Ja, men sååå kompetent tror jeg ikke at jeg er. Ser for meg at det er litt dikkedarium spesielt med bakhjulet...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Litt endring i planene. Jeg henter sykkelen etter jobb i dag isteden for i morgen :twothumbs:

Det er vertfall 90% sikkert. Krever litt klabb og babb med å bli kjørt, hentet etc. men hvis alt går veien så tenker jeg at jeg sitter med bredt glis kl. 17:00 i dag :)

En ting er sikkert. Uansett hvor gammel man blir, så bliir man 14 år i hue på slike dager som dette :lol

Solo-rider
Innlegg: 786
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Solo-rider »

Det er når man får slike "tilbud" at man lett kan skille klinten fra hveten. Jeg har sendt mail til Leeres Motorsport og SPeed MC også. Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke er spesielt optimistisk. Speed MC har jeg hatt god erfaring med med tanke på service og priser ellers. Jeg får også svar fra Graarud i morgen hva det koster hos dem.

Speed MC tok 750kr + mva for å skifte /legge om 2 dekk på sykkelen min i vinter... :mk
Kjøpte dekkene av dem.
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Solo-rider skrev: 03 mar 2022, 15:00 Det er når man får slike "tilbud" at man lett kan skille klinten fra hveten. Jeg har sendt mail til Leeres Motorsport og SPeed MC også. Jeg skal ærlig inrømme at jeg ikke er spesielt optimistisk. Speed MC har jeg hatt god erfaring med med tanke på service og priser ellers. Jeg får også svar fra Graarud i morgen hva det koster hos dem.

Speed MC tok 750kr + mva for å skifte /legge om 2 dekk på sykkelen min i vinter... :mk
Kjøpte dekkene av dem.
Spørsmålet blir da hva dem tok for dekkene :)

Det er totalsummen som teller :)

Hvis dem tar mye for dekkene, så kan dem ta mindre for jobben etc.

Svar